Eli olen jo tosi kauan kirjoittanut yhtä kirjaa ja olen yrittänyt saada siitä iloisempaa ja kevyempää, mutta tuntuu kuin tietty synkkyys kuuluisi siihen ja että kirja on tarkoitettu sellaiseksi, mutta itseäni ahdistaa, että miksi koen tarvetta kirjoittaa sen. Siinä on osittain tosi paljon omaa ajatusmaailmaani, niin koen sen ahdistuksen ehkä johtuvan siitä. Luultavasti olen yrittänyt kirjoittaa itsestäni, mutta haluan sen ehdottomasti olevan irti itsestäni, mutta huomaan, että kun kirjoitan päähenkilön ajatuksia niin hän kuulostaa ihan minulta enkä saa häntä näyttämään ulkoisestikaan toiselta kuin itseltäni. Se on häiritsevää ja haluaisin etäännyttää hahmon itsestäni, koska tietenkin haluan kirjoittaa aivan uuden henkilön enkä vain siitä josta on helppo kirjoittaa.
En tiedä jos olen vain kokematon, ja siksi se tuntuu lipsuvan oman elämäni sepustamiseen jonkun muun roolissa. Haluan vain kirjan paperille, koska se selvästi tuntuu olevan tärkeä asia minulle, ja ainut asia mikä on "pakko" saada pois alta tässä elämässä jos mikään. Haluan silti myös, että se vaikuttaisi kirjalta eikä siltä, että kirjoitan omasta elämästäni.
Minulla ei ole tarvetta kirjoittaa menestystä varten, mutta haluaisin, että joku minun lisäksi saisi kirjasta jotain irti.
Kirjan kirjoittaminen ahdistaa sen sisällön takka
6
64
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sinulla on sisäinen tarve saada kerrotuksi itsestäsi ja elämästäsi. Voisiko olla terapeuttinen tarve sille.
- Anonyymi
Kirjoita mahdollisimman vapaasti, anna tekstin vain tulla. Tekstiä voi jälkeenpäin aina muuttaa ja pitääkin muuttaa, jolloin voit häivyttää ja muutella omaa persoonaasi pois.
- Anonyymi
Olen samalla linjalla edellisen kirjoittajan (10.33) kanssa, ettei kirjoitusvaiheessa kannattaisi miettiä liiaksi mitä kirjoitat. Vuolas teksti mitä näppäilet on muokattavissa , eli ei nyt hetkeen turhaa kriittisyyttä.
Tsemppiä! - Anonyymi
Järjestä elämääsi riittävästi jotain tasapainotusta ja vastapainoa, joka vie ajatuksiasi ja tunteitasi pois ahdistuksesta silloin kun et kirjoita tai suunnittele kirjaa, ja muutenkin.
- Anonyymi
Voisitko ajatella että siirtäisit tarinan johonkin toiseen aikaan tai paikkaan?
Ehkä voisit sillä tavalla irtairua päähenkilöstä? - Anonyymi
Anna mennä niinkuin menee. Kun itse yritän jotain ``Vakavaa`` Siitä tulee vitsi jo seuraavalla rivillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446