Eli olen jo tosi kauan kirjoittanut yhtä kirjaa ja olen yrittänyt saada siitä iloisempaa ja kevyempää, mutta tuntuu kuin tietty synkkyys kuuluisi siihen ja että kirja on tarkoitettu sellaiseksi, mutta itseäni ahdistaa, että miksi koen tarvetta kirjoittaa sen. Siinä on osittain tosi paljon omaa ajatusmaailmaani, niin koen sen ahdistuksen ehkä johtuvan siitä. Luultavasti olen yrittänyt kirjoittaa itsestäni, mutta haluan sen ehdottomasti olevan irti itsestäni, mutta huomaan, että kun kirjoitan päähenkilön ajatuksia niin hän kuulostaa ihan minulta enkä saa häntä näyttämään ulkoisestikaan toiselta kuin itseltäni. Se on häiritsevää ja haluaisin etäännyttää hahmon itsestäni, koska tietenkin haluan kirjoittaa aivan uuden henkilön enkä vain siitä josta on helppo kirjoittaa.
En tiedä jos olen vain kokematon, ja siksi se tuntuu lipsuvan oman elämäni sepustamiseen jonkun muun roolissa. Haluan vain kirjan paperille, koska se selvästi tuntuu olevan tärkeä asia minulle, ja ainut asia mikä on "pakko" saada pois alta tässä elämässä jos mikään. Haluan silti myös, että se vaikuttaisi kirjalta eikä siltä, että kirjoitan omasta elämästäni.
Minulla ei ole tarvetta kirjoittaa menestystä varten, mutta haluaisin, että joku minun lisäksi saisi kirjasta jotain irti.
Kirjan kirjoittaminen ahdistaa sen sisällön takka
6
110
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sinulla on sisäinen tarve saada kerrotuksi itsestäsi ja elämästäsi. Voisiko olla terapeuttinen tarve sille.
- Anonyymi
Kirjoita mahdollisimman vapaasti, anna tekstin vain tulla. Tekstiä voi jälkeenpäin aina muuttaa ja pitääkin muuttaa, jolloin voit häivyttää ja muutella omaa persoonaasi pois.
- Anonyymi
Olen samalla linjalla edellisen kirjoittajan (10.33) kanssa, ettei kirjoitusvaiheessa kannattaisi miettiä liiaksi mitä kirjoitat. Vuolas teksti mitä näppäilet on muokattavissa , eli ei nyt hetkeen turhaa kriittisyyttä.
Tsemppiä! - Anonyymi
Järjestä elämääsi riittävästi jotain tasapainotusta ja vastapainoa, joka vie ajatuksiasi ja tunteitasi pois ahdistuksesta silloin kun et kirjoita tai suunnittele kirjaa, ja muutenkin.
- Anonyymi
Voisitko ajatella että siirtäisit tarinan johonkin toiseen aikaan tai paikkaan?
Ehkä voisit sillä tavalla irtairua päähenkilöstä? - Anonyymi
Anna mennä niinkuin menee. Kun itse yritän jotain ``Vakavaa`` Siitä tulee vitsi jo seuraavalla rivillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset11710765Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1739042Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti1096166Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..445312Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi1225256Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään774455Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut684306Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1014176Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät513771Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa213708