Kirjan kirjoittaminen ahdistaa sen sisällön takka

Anonyymi

Eli olen jo tosi kauan kirjoittanut yhtä kirjaa ja olen yrittänyt saada siitä iloisempaa ja kevyempää, mutta tuntuu kuin tietty synkkyys kuuluisi siihen ja että kirja on tarkoitettu sellaiseksi, mutta itseäni ahdistaa, että miksi koen tarvetta kirjoittaa sen. Siinä on osittain tosi paljon omaa ajatusmaailmaani, niin koen sen ahdistuksen ehkä johtuvan siitä. Luultavasti olen yrittänyt kirjoittaa itsestäni, mutta haluan sen ehdottomasti olevan irti itsestäni, mutta huomaan, että kun kirjoitan päähenkilön ajatuksia niin hän kuulostaa ihan minulta enkä saa häntä näyttämään ulkoisestikaan toiselta kuin itseltäni. Se on häiritsevää ja haluaisin etäännyttää hahmon itsestäni, koska tietenkin haluan kirjoittaa aivan uuden henkilön enkä vain siitä josta on helppo kirjoittaa.

En tiedä jos olen vain kokematon, ja siksi se tuntuu lipsuvan oman elämäni sepustamiseen jonkun muun roolissa. Haluan vain kirjan paperille, koska se selvästi tuntuu olevan tärkeä asia minulle, ja ainut asia mikä on "pakko" saada pois alta tässä elämässä jos mikään. Haluan silti myös, että se vaikuttaisi kirjalta eikä siltä, että kirjoitan omasta elämästäni.

Minulla ei ole tarvetta kirjoittaa menestystä varten, mutta haluaisin, että joku minun lisäksi saisi kirjasta jotain irti.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sinulla on sisäinen tarve saada kerrotuksi itsestäsi ja elämästäsi. Voisiko olla terapeuttinen tarve sille.

    • Anonyymi

      Kirjoita mahdollisimman vapaasti, anna tekstin vain tulla. Tekstiä voi jälkeenpäin aina muuttaa ja pitääkin muuttaa, jolloin voit häivyttää ja muutella omaa persoonaasi pois.

    • Anonyymi

      Olen samalla linjalla edellisen kirjoittajan (10.33) kanssa, ettei kirjoitusvaiheessa kannattaisi miettiä liiaksi mitä kirjoitat. Vuolas teksti mitä näppäilet on muokattavissa , eli ei nyt hetkeen turhaa kriittisyyttä.
      Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Järjestä elämääsi riittävästi jotain tasapainotusta ja vastapainoa, joka vie ajatuksiasi ja tunteitasi pois ahdistuksesta silloin kun et kirjoita tai suunnittele kirjaa, ja muutenkin.

    • Anonyymi

      Voisitko ajatella että siirtäisit tarinan johonkin toiseen aikaan tai paikkaan?
      Ehkä voisit sillä tavalla irtairua päähenkilöstä?

    • Anonyymi

      Anna mennä niinkuin menee. Kun itse yritän jotain ``Vakavaa`` Siitä tulee vitsi jo seuraavalla rivillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe