muistisairas 40-vuotias

Anonyymi

perheessä mies 40 muistisairas. lääkärin mukaan vielä työkykyinen, mutta kukaan ei ota töihin. ei pääse eläkkeelle. perheessä taloudellisia menetyksiä jatkuvasti, kun hävittää tavaroita, eikä muista minne. esim.autonavaimet, kännykän, jonka on sulkenut, ettei voi soittamalla etsiä., talon avaimia hävittelee. teettäminen maksaa, esim auton avainten teettäminen on kallista. syyttää muita tavaroiden katoamisesta, vaikka ite on ne hävittänyt. ei tunnusta sairauttaan. muitakin oireita on kun muistamattomuus. ärtyisyys mitättömistä asioista. mitä tehdä, onko muilla kokemuksia 40-v muistisairaasta. tästä tilanteesta kärsii koko perhe.

3

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On kokemusta vain omalta kohdalta.

Menetin lähimuistini melkein kokonaan, ja muitakin erilaisia oireita oli paljon. Pahimmat olivat ruoansulatuksen vaikeudet. Mitään syytä ei työterveydessä keksitty, ja hain apua funktionaaliselta ravintovalmentajalta, joka ohjasi funktionaaliselle lääkärille. Kumpikin piti huonona asiana sitä, että minulla oli hampaissa amalgaameja. Hoidoksi sain runsaasti antioksidantteja (vitamiinit A,B,C,E, hivenaineet Mg, Sel, Zn, ym.) Elimistössä olevat raskasmetallit kuluttavat loppuun antioksidanttivarastot.

Viime toivonani meninkin poistattamaan amalgaamit turvallisesti, biohammaslääkärille. Lähimuistini palautui kolmen kuukauden kuluttua, ruoansulatuksen kanssa teen töitä vieläkin, mutta pärjäilen ruokavaliolla (GL). Yllättäen myös moni pikkuvaiva parani - sellaisia joita en ollut osannut yhdistää mihinkään. Palasin töihinkin oltuani poissa toista vuotta.

• Anonyymi

Suomessa lääkärit ei tunnista (tunnusta) elohopean kroonisia myrkytyshaittoja; sairaat luokitellaan mielenterveyspotilaiksi. Myrkytysoppi laajemmin lääkärin koulutukseen, kun ihmisen terveyttä uhkaa jatkuvasti kasvavat haitalliset ympäristötekijät.

• Anonyymi

Meillä sama homma,paitsi että mies liki 50,ja pääsi pitkän työttömyyden jälkeen töihin,mutta kun väsyy,muistiongelmat pahenee.Kaikki on aina hukassa,unohtelee asioita.Taustalla diabetes,joka on nykyisin hoidossa,ja tasapainossa.Otti ennen paljon alkoholia,nykyisin absolutisti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe