Itselataava Toyota.

Anonyymi

Norjassa Toyotaa syytetään virheellisetä markkinoinnista.
Toyotan hybridi lataa itseään vain jarrutusenergiaa taltioimalla ja bensamoottorilla lataamalla.
Todellinen maailman pelasta siis kyseessä.

80

171

    Vastaukset

    • Unohdit mainita myös perusjarrutuksen lisäksi moottorijarrutuksen, jota Toyotan hybridi käyttää lataukseen esim. pitkässä alamäessä niin kyllä kaikki alamäkiajo+muu moottorijarrutus muissakin paikoissa säästää polttoainetta.

      • Kyllä kuskin alamäki koittaa, kun tojon ostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuskin alamäki koittaa, kun tojon ostaa.

        Jokaisella kuskilla ja autolla se alamäki joskus aina koittaa, mutta siitäkin tilanteesta Toyotan hybridi hyödyn irti osaa vaan ottaa.


      • Toi onkin fiksua kun maantieajossa käytännössä jarrutetaan eikä anneta rullata.

        Tuota voisi kutsua myös bensalla lataamiseksi koska pitää se menetetty vauhti saada takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi onkin fiksua kun maantieajossa käytännössä jarrutetaan eikä anneta rullata.

        Tuota voisi kutsua myös bensalla lataamiseksi koska pitää se menetetty vauhti saada takaisin.

        Siis et ilmeisesti ymmärtänyt sitä, että Toyotan hybridi lataa alamäessä rullatessa ilman kaasua ja jarrua moottorijarruksella vaan. Ei tarvitse jarrua painaa sen lataamisen takia. Sä et ilmeisesti näköjään ole ollut edes hybridi Toyotan kyydissä etkä ajanut sellaisella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis et ilmeisesti ymmärtänyt sitä, että Toyotan hybridi lataa alamäessä rullatessa ilman kaasua ja jarrua moottorijarruksella vaan. Ei tarvitse jarrua painaa sen lataamisen takia. Sä et ilmeisesti näköjään ole ollut edes hybridi Toyotan kyydissä etkä ajanut sellaisella?

        Etkä sinä ymmärrä ettei energiaa ilmesty tyhjästä. Kaikki liike-energia minkä "itselataava" höpöhybridi lataa akkuunsa, on tuotettu bensalla. Ei se sinne mäen päälle ole pyhällähengellä noussut.
        Samalla tavalla ladattavat hybriditkin lataavat akkua alamäessä, mutta niihin voi ladata sähköä myös verkosta, jota tuohon Toyotan pellehybridiin ei voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä ymmärrä ettei energiaa ilmesty tyhjästä. Kaikki liike-energia minkä "itselataava" höpöhybridi lataa akkuunsa, on tuotettu bensalla. Ei se sinne mäen päälle ole pyhällähengellä noussut.
        Samalla tavalla ladattavat hybriditkin lataavat akkua alamäessä, mutta niihin voi ladata sähköä myös verkosta, jota tuohon Toyotan pellehybridiin ei voi.

        Sä et näköjään ole sitten Suomen teitä paljon ajanu. Se alamäki ei tarvitse ensin ylämäkeä vaan voi olla ensin ihan tasasta ja Toyotan hybridi on voinut jo pidemmän matkaa kulkea ennen sitä alamäkeä pelkällä sähköllä. Sitten, kun ylämäki tulee niin silloin vasta bensamoottori voi tulla avuksi ennen, kuin tasanen tie taas jatkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä et näköjään ole sitten Suomen teitä paljon ajanu. Se alamäki ei tarvitse ensin ylämäkeä vaan voi olla ensin ihan tasasta ja Toyotan hybridi on voinut jo pidemmän matkaa kulkea ennen sitä alamäkeä pelkällä sähköllä. Sitten, kun ylämäki tulee niin silloin vasta bensamoottori voi tulla avuksi ennen, kuin tasanen tie taas jatkuu.

        "Sä et näköjään ole sitten Suomen teitä paljon ajanu."
        100% varmuudella olen ennättänyt 50 vuodessa ajaa enemmän kuin sinä. Kilometrejä on kertynyt 7-numeroinen luku joka ei ala ykkösellä.
        "Se alamäki ei tarvitse ensin ylämäkeä vaan voi olla ensin ihan tasasta..."
        Pitää olla todella tyhmä jos kuvittelee Suomessa olevan enemmän alamäkiä kuin ylämäkiä ja Toyotan kulkevan ylämäet alamäessä lataamallaan virralla, polttomoottorin vain avustaessa!
        Toyotan valmistaja itse kertoo hybridin sähköavustuksen riittävän 70km/h nopeuteen saakka, joten ei siellä maantiellä juuri sähköllä ajeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sä et näköjään ole sitten Suomen teitä paljon ajanu."
        100% varmuudella olen ennättänyt 50 vuodessa ajaa enemmän kuin sinä. Kilometrejä on kertynyt 7-numeroinen luku joka ei ala ykkösellä.
        "Se alamäki ei tarvitse ensin ylämäkeä vaan voi olla ensin ihan tasasta..."
        Pitää olla todella tyhmä jos kuvittelee Suomessa olevan enemmän alamäkiä kuin ylämäkiä ja Toyotan kulkevan ylämäet alamäessä lataamallaan virralla, polttomoottorin vain avustaessa!
        Toyotan valmistaja itse kertoo hybridin sähköavustuksen riittävän 70km/h nopeuteen saakka, joten ei siellä maantiellä juuri sähköllä ajeta.

        "Toyotan valmistaja itse kertoo hybridin sähköavustuksen riittävän 70km/h nopeuteen saakka, joten ei siellä maantiellä juuri sähköllä ajeta."
        Kaupunkiin se on tarkoitettukin ja sinne ihan käypänen jos sietää huonon näkyvyyden taakse ja takaviistoon (C-HR). Rengasmelukaan ei haittaa kaupunkinopeuksilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sä et näköjään ole sitten Suomen teitä paljon ajanu."
        100% varmuudella olen ennättänyt 50 vuodessa ajaa enemmän kuin sinä. Kilometrejä on kertynyt 7-numeroinen luku joka ei ala ykkösellä.
        "Se alamäki ei tarvitse ensin ylämäkeä vaan voi olla ensin ihan tasasta..."
        Pitää olla todella tyhmä jos kuvittelee Suomessa olevan enemmän alamäkiä kuin ylämäkiä ja Toyotan kulkevan ylämäet alamäessä lataamallaan virralla, polttomoottorin vain avustaessa!
        Toyotan valmistaja itse kertoo hybridin sähköavustuksen riittävän 70km/h nopeuteen saakka, joten ei siellä maantiellä juuri sähköllä ajeta.

        Jos mä ajan johonkin paikkaan missä matkalla on ylä ja alamäki niin samaa reittiä takasin tullessa mistä lähdin oli matkalla yhtä paljon ylä kuin alamäkeäkin. Tasainen maantieajo ei muutenkaan kuluta paljon polttoainetta Toyotan hybridillä, kuten yleensä kaupunkiajo sitä polttoainetta eniten kuluttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan valmistaja itse kertoo hybridin sähköavustuksen riittävän 70km/h nopeuteen saakka, joten ei siellä maantiellä juuri sähköllä ajeta."
        Kaupunkiin se on tarkoitettukin ja sinne ihan käypänen jos sietää huonon näkyvyyden taakse ja takaviistoon (C-HR). Rengasmelukaan ei haittaa kaupunkinopeuksilla.

        Sinullekin tiedoksi, että ei tuo tasainen maantieajo muutenkaan polttoainetta paljon kuluta, kuten epätasainen kaupunkiajo. Ja siihen Toyota hybridin järjestelmän toiminta ihan loogisen järkevästi juuri perustuukin. Ei missään ole mainostettukaan Toyota hybridin olevankaan TÄYSIN itsensä lataava vaan PELKÄSTÄÄN itsensä lataava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinullekin tiedoksi, että ei tuo tasainen maantieajo muutenkaan polttoainetta paljon kuluta, kuten epätasainen kaupunkiajo. Ja siihen Toyota hybridin järjestelmän toiminta ihan loogisen järkevästi juuri perustuukin. Ei missään ole mainostettukaan Toyota hybridin olevankaan TÄYSIN itsensä lataava vaan PELKÄSTÄÄN itsensä lataava.

        Muut valmistajat, jotka eivät ole lähteneet Toyotan tavoin testaamaan termien paikkansapitävyyttä (suomeksi harhaanjohtavaa mainontaa) ilmoittavat hybridiautojensa olevan PELKÄSTÄÄN ladattavia, vaikka ovat TÄYSIN ladattavia.
        Arvaa kumpaa arvostan enemmän rehellisyydestä, Toyotaa vai näitä jälkimmäisia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muut valmistajat, jotka eivät ole lähteneet Toyotan tavoin testaamaan termien paikkansapitävyyttä (suomeksi harhaanjohtavaa mainontaa) ilmoittavat hybridiautojensa olevan PELKÄSTÄÄN ladattavia, vaikka ovat TÄYSIN ladattavia.
        Arvaa kumpaa arvostan enemmän rehellisyydestä, Toyotaa vai näitä jälkimmäisia?

        "Arvaa kumpaa arvostan enemmän rehellisyydestä, Toyotaa vai näitä jälkimmäisia?"
        Ja kumpaa norjalaiset arvostavat enemmän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muut valmistajat, jotka eivät ole lähteneet Toyotan tavoin testaamaan termien paikkansapitävyyttä (suomeksi harhaanjohtavaa mainontaa) ilmoittavat hybridiautojensa olevan PELKÄSTÄÄN ladattavia, vaikka ovat TÄYSIN ladattavia.
        Arvaa kumpaa arvostan enemmän rehellisyydestä, Toyotaa vai näitä jälkimmäisia?

        Rehellisyys on yksinkertaisesti siinä, että Toyota hybridi mainostaa olevansa itselataava. Ei täysin itselataavaksi sitä ole mainostettukaan, koska ei sitä olekaan. Mutta jos Toyota hybrid olisi täysin itselataava niin silloin sitä myös mainostettaisiin täysin itselataavana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Arvaa kumpaa arvostan enemmän rehellisyydestä, Toyotaa vai näitä jälkimmäisia?"
        Ja kumpaa norjalaiset arvostavat enemmän?

        Missä kohtaa Toyota hybrid on mainostettu "täysin itselataavaksi"? Ihan yksinkertaisen rehellisesti Toyota hybridiä on mainostettu pelkästään vain "itselataavaksi" ja se pitää myös täysin rehellisesti paikkansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Toyota hybrid on mainostettu "täysin itselataavaksi"? Ihan yksinkertaisen rehellisesti Toyota hybridiä on mainostettu pelkästään vain "itselataavaksi" ja se pitää myös täysin rehellisesti paikkansa.

        Se Toyotan itselataavan hybridin mainostaminen on vähän sama, kuin aikoinaan suomen ensinmäinen naispääministeri tokakaisi väärin keinoin saamaansa tietoa "puhun niin totta kuin osaan", mites kävi?, jäi kiinni ja ura oli siinä, itselataavaa ei ole olemassa ilman ikiliikujaa, jotenka se siitä "itselataavasta" joka käyttää bensiiniä lataukseen.
        Miksi mainostaminen sallitaan?, se harhauttaa ihmisiä maailman pelastamiseen, vaikka bensiinin polttaminen päästää niitä päästöja.
        Norjassa se on jo kielletty, mut ei meillä!!
        Uudesta koronaviruksestakin meillä uutisoitiin ensin, että ei ole iso ongelma, mutta enemmän on jo kuollut ihmisiä, kuin sars virukseen, EI meillä ole hätää. ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se Toyotan itselataavan hybridin mainostaminen on vähän sama, kuin aikoinaan suomen ensinmäinen naispääministeri tokakaisi väärin keinoin saamaansa tietoa "puhun niin totta kuin osaan", mites kävi?, jäi kiinni ja ura oli siinä, itselataavaa ei ole olemassa ilman ikiliikujaa, jotenka se siitä "itselataavasta" joka käyttää bensiiniä lataukseen.
        Miksi mainostaminen sallitaan?, se harhauttaa ihmisiä maailman pelastamiseen, vaikka bensiinin polttaminen päästää niitä päästöja.
        Norjassa se on jo kielletty, mut ei meillä!!
        Uudesta koronaviruksestakin meillä uutisoitiin ensin, että ei ole iso ongelma, mutta enemmän on jo kuollut ihmisiä, kuin sars virukseen, EI meillä ole hätää. ei.

        No siis täysin itselataava ei olisi edes hybridi eli puoliksi bensa ja puoliksi sähköauto vaan täysin ja pelkästään täys-sähköauto, joka toimisi sillä dynamoperiaatteella ja olisi näin ollen se ikiliikkuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se Toyotan itselataavan hybridin mainostaminen on vähän sama, kuin aikoinaan suomen ensinmäinen naispääministeri tokakaisi väärin keinoin saamaansa tietoa "puhun niin totta kuin osaan", mites kävi?, jäi kiinni ja ura oli siinä, itselataavaa ei ole olemassa ilman ikiliikujaa, jotenka se siitä "itselataavasta" joka käyttää bensiiniä lataukseen.
        Miksi mainostaminen sallitaan?, se harhauttaa ihmisiä maailman pelastamiseen, vaikka bensiinin polttaminen päästää niitä päästöja.
        Norjassa se on jo kielletty, mut ei meillä!!
        Uudesta koronaviruksestakin meillä uutisoitiin ensin, että ei ole iso ongelma, mutta enemmän on jo kuollut ihmisiä, kuin sars virukseen, EI meillä ole hätää. ei.

        Eli jo sana hybrid kertoo siitä, että kyseessä ei ole täysin itsensä lataava täys-sähköauto vaan puoliksi sähkö ja puoliksi polttoaineauto. Se, että Norjalaiset eivät ole ymmärtäneet/tienneet näitä asioita niin se on vaan heidän sitä ymmärtämättömyyttään ja tietämättömyyttään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se Toyotan itselataavan hybridin mainostaminen on vähän sama, kuin aikoinaan suomen ensinmäinen naispääministeri tokakaisi väärin keinoin saamaansa tietoa "puhun niin totta kuin osaan", mites kävi?, jäi kiinni ja ura oli siinä, itselataavaa ei ole olemassa ilman ikiliikujaa, jotenka se siitä "itselataavasta" joka käyttää bensiiniä lataukseen.
        Miksi mainostaminen sallitaan?, se harhauttaa ihmisiä maailman pelastamiseen, vaikka bensiinin polttaminen päästää niitä päästöja.
        Norjassa se on jo kielletty, mut ei meillä!!
        Uudesta koronaviruksestakin meillä uutisoitiin ensin, että ei ole iso ongelma, mutta enemmän on jo kuollut ihmisiä, kuin sars virukseen, EI meillä ole hätää. ei.

        Ja, vaikka Toyotan hybridi osittain lataakin bensalla niin sekin polttoaine-energia on kuitenkin liike-energiaa, kun taas erikseen ladattava, joka tarvitsee joko sähkötehdasta, joka saastuttaa tai erillistä agrekaattia, joka myös saastuttaa. Niin erona näillä kahdella Toyotan hybridiin, joka ei sekään täysin saasteeton ole niin käyttää sen polttoaine-energian välillä sen latauksen lisäksi siihen olennaiseen eli paikasta a paikkaan b siirtymiseen.
        Kun taas sähkötehdas ja se erillinen agrekaatti ovat jo saastuttaneet pelkästään paikallaan olollaan sen erikseen ladattavan ja myös paikallaan seisovan auton rinnalla.


      • Ilmankos ne on aina jarruna joka paikassa, koittavat ladata akkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis et ilmeisesti ymmärtänyt sitä, että Toyotan hybridi lataa alamäessä rullatessa ilman kaasua ja jarrua moottorijarruksella vaan. Ei tarvitse jarrua painaa sen lataamisen takia. Sä et ilmeisesti näköjään ole ollut edes hybridi Toyotan kyydissä etkä ajanut sellaisella?

        Vai lataa ilman minkäänlaista kitkaa, eli vauhdin jarruttamista. Sehän olisi ikiliikkuja jos toimisi ilman minkäänlaista kitkaa. Onko fysiikan tunnit jäänyt pojalta tyystin väliin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai lataa ilman minkäänlaista kitkaa, eli vauhdin jarruttamista. Sehän olisi ikiliikkuja jos toimisi ilman minkäänlaista kitkaa. Onko fysiikan tunnit jäänyt pojalta tyystin väliin?

        Ei varmasti Toyotan itselataavaa hybridiä missään ikiliikkujaksi ole mainostettukaan saati sitä edes ole. Ja miten tämä itselataava ylipäätään ikiliikkujaan liittyy?


    • Toyotan Hybridi säästää vuositasolla useita tuhansia euroja verrattuna fossiilisiin pikkuturbomoottoreihin.
      Toyotan Hybridi peittoaa myös hiukkasia ilmakehään työntävät polttoöljydieselit.

      • Taisi jäädä matematiikan tunnit Terolta väliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä matematiikan tunnit Terolta väliin.

        Siihen ei menneet matikantunnit liity, että Toyotan hybridi tuo säästöä polttoainekuluissa tavalliseen Toyotan polttoainemoottoriin verrattuna ja se, että hyvin harvoin Toyotan moottori syö öljyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen ei menneet matikantunnit liity, että Toyotan hybridi tuo säästöä polttoainekuluissa tavalliseen Toyotan polttoainemoottoriin verrattuna ja se, että hyvin harvoin Toyotan moottori syö öljyä.

        Sekin on hyväpuoli, kun seisottaa autoa vaarien tapaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on hyväpuoli, kun seisottaa autoa vaarien tapaan.

        Aika moni vaarin iässä on viimeistään jo eläkkeellä ja auto seisoo pihassa merkistä riippumatta. Katsotaan sitten, kun tulet itse siihen ikään, johon näköjään vetoat jos edes niin vanhaksi elät niin miten se sun autosi silloin parkissa seisoo.


      • Se hybridi ei säästä sulta 2000€ edes koko elinkaarensa aikana. Laske itse!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se hybridi ei säästä sulta 2000€ edes koko elinkaarensa aikana. Laske itse!

        Taitaa papat verrata hybridin kulutusta johonkin 60 luvun V8 jenkkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä matematiikan tunnit Terolta väliin.

        Sulta on tainnut jäädä matikkatunnit eli mateenkalastus ja kaukana sähkölatausverkosta kokonaan väliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on hyväpuoli, kun seisottaa autoa vaarien tapaan.

        Toyotan hybridiä ei erillisenlatauksen ajan ja takia tarvitse seisottaa vaarien tapaan.


      • Vai tuhansia säästyy, ei Toyotalla pysty edes niin paljon ajamaan että tuo toteutuisi. Et taida osata laskea auton kulutusta tai yleensä mitään?


      • Katsopa laskutaidoton hönö vähän faktoja mitä hybridi-tojolla säästyy vuodessa. Ei yhtikäs mitään!
        Keskimääräisillä Toyotan kilometreillä, jotka ovat katsastustilastojen mukaan n. 14000km vuodessa, säästö olisi n. 165€. Marginaalinen polttoainekulujen säästö hupenee kokonaan kalliimpiin huoltokuluihin. Tuolla ajosuoritteella Toyota on käytettävä huollossa joka vuosi, Volkkarille riittää joka toinen vuosi.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa laskutaidoton hönö vähän faktoja mitä hybridi-tojolla säästyy vuodessa. Ei yhtikäs mitään!
        Keskimääräisillä Toyotan kilometreillä, jotka ovat katsastustilastojen mukaan n. 14000km vuodessa, säästö olisi n. 165€. Marginaalinen polttoainekulujen säästö hupenee kokonaan kalliimpiin huoltokuluihin. Tuolla ajosuoritteella Toyota on käytettävä huollossa joka vuosi, Volkkarille riittää joka toinen vuosi.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg

        Jos vertaa 1.8 hybridi Corollaa pelkkään polttomoottori 1.6 Aurikseen niin tietysti säästöä tulee Corollan eduksi. Ja jos vertaa pelkkään polttomoottori Volkkariin niin Volkkarin kilometrit vuodessa on ne samat eli 14-15 tuhatta ja ne kahden vuoden kilometrit se 30 tuhatta pitkällä huoltovälillä.
        Niin jokatapauksessa vuodessa 1.8 hybridi Corolla säästää enemmän siinä polttoaineessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vertaa 1.8 hybridi Corollaa pelkkään polttomoottori 1.6 Aurikseen niin tietysti säästöä tulee Corollan eduksi. Ja jos vertaa pelkkään polttomoottori Volkkariin niin Volkkarin kilometrit vuodessa on ne samat eli 14-15 tuhatta ja ne kahden vuoden kilometrit se 30 tuhatta pitkällä huoltovälillä.
        Niin jokatapauksessa vuodessa 1.8 hybridi Corolla säästää enemmän siinä polttoaineessa.

        Mistä sinä tuon 1,6 Auriksen tähän tempaisit. Ei tässä ole kyse siitä vaan 1,8 hybridistä. Se ei säästä käytännössä yhtään mitään käyttötestissä olleeseen Golfiin verrattuna, kuten noista faktalinkeistä näkyy.
        Muutenkin sepustuksesi on sekava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tuon 1,6 Auriksen tähän tempaisit. Ei tässä ole kyse siitä vaan 1,8 hybridistä. Se ei säästä käytännössä yhtään mitään käyttötestissä olleeseen Golfiin verrattuna, kuten noista faktalinkeistä näkyy.
        Muutenkin sepustuksesi on sekava.

        Sen takia otin Auriksen, koska vastaava on nykyisin Corolla, mutta vain kehittyneempänä.
        Ja kyseessä ei ole pelkästään rahallinen säästö vaan kokonaisuus, jossa Toyota ottaa nämä ilmasto ja ympäristösäästö asiat paremmin huomioon.


    • Ja, kun Toyotan hybridi lataa itse itsensä niin jää se pistokepaikka vapaaksi lohkolämmittimelle sekä sisälämmittimelle. Ei ole kiva raapia talvella auton ikkunoita jäästä ja varsinkaan naarmuille mitä siitä jään raapimisesta helposti joka talvi muuten vaan tulee jos joutuu raapimaan.

      • Jopas on papalla taas selitykset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on papalla taas selitykset.

        No jos sun mielestä kolmekymppinen on jo pappa ja tosiasia on selitystä niin se on sitten vaan sun mielipiteesi.


      • "Ja, kun Toyotan hybridi lataa itse itsensä ", voisitko selventää miten se sen tekee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja, kun Toyotan hybridi lataa itse itsensä ", voisitko selventää miten se sen tekee?

        Olen aina ollut sitä mieltä, että hybridi-Tojotan tapauksessa itselataavasta autosta puhuminen johtaa ihmisiä harhaan. Ei hybridi-Tojotaa ole tehtykään sillä ajatuksella, että polttomoottorilla erikseen ladattaisiin akkua ja sitten kaupungissa polttomoottori sammutettaisiin ja ajettaisiin vähän matkaa bensasta tehdyllä sähköllä. Eihän tässä olisi mitään mieltä, sillä kulutushan siinä vain nousisi, jos näin typerästi meneteltäisiin.

        Hybridi-Tojotaa tarkastettaessa pitää koko perinteinen ladattavaan akkuun perustuva sähköautokonsepti unohtaa, sillä siinä ei ole mitään keksinnöllisyyttä. Tojota on jo kymmeniä vuosia sitten hypännyt tämän kehitysvaiheen ylitse, ja siksi se tekeekin nyt todellisia hybridiautoja, joissa sähkömoottorin ja polttomoottorin yhteiskäyttö on tehty niin juohevaksi, ettei ajajan tarvitse välittää jutusta yhtään mitään. Ei kuskin tarvitse olla tietoinen siitä, milloin auto vetää sähköllä ja milloin polttomoottorilla, sillä viisaat suunnitteluinsinöörit ovat ajatelleen sen kuljettajan puolesta. Auto käyttää eri vetotapoja ja jarrutusenergian talteenottoa juuri niin paljon, että paras kokonaistaloudellisuus saavutetaan. Suunnitteluvaiheessa koeajajat ja tietokoneohjelmoijat ovat määritelleet sen, miten auton pitää sekalaisessa ajossa käyttäytyä, jotta markkinoiden paras kokonaistaloudellisuus saavutetaan.

        Myyntitilastot kertovat sen, että hybridi-Tojotat ovatkin kovasti haluttuja autoja nykyään. Kun konsepti on oikea, niin kyllä viisaat ihmiset silloin kaivavat kuvetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jos sun mielestä kolmekymppinen on jo pappa ja tosiasia on selitystä niin se on sitten vaan sun mielipiteesi.

        Ahaa, olet perinyt uskosi ja tietosi vaariltasi. Kannattaisi opiskella ja katsella ja miettiä maailman menoa ja päivittää tietojaan siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, olet perinyt uskosi ja tietosi vaariltasi. Kannattaisi opiskella ja katsella ja miettiä maailman menoa ja päivittää tietojaan siitä.

        Vaarilta olisin vaan perinyt uskoni ja tietoni tähän menneeseen veivattavaan lankapuhelin aikakauteen, kuten tätä verrata voi nykyisin tähän erikseen ladattavaan autoon, jonka lataamiseen eläkelläisvaareilla ja mammoilla on hyvin vaan aikaa. Ammattikäytössä ei ole oikein tuota aikaa autoa erikseen ladata eikä siitä ajasta makseta palkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaarilta olisin vaan perinyt uskoni ja tietoni tähän menneeseen veivattavaan lankapuhelin aikakauteen, kuten tätä verrata voi nykyisin tähän erikseen ladattavaan autoon, jonka lataamiseen eläkelläisvaareilla ja mammoilla on hyvin vaan aikaa. Ammattikäytössä ei ole oikein tuota aikaa autoa erikseen ladata eikä siitä ajasta makseta palkkaa.

        Toyota taas ei sovi ammattikäytöön miltään osin.


    • Näyttäähän sitä jo kolmekymppinenkin papalta Tojon ratin takana.
      Rattia puristettu niin että on jo otsa rypyssä ja harmaita hiuksia tullut katsastustilastoja tavatessa, sekä pälvikalju raapiessa päätään ruostumista ihmetellessä.

      • Ei taaskaan pidä paikkansa, koska en omista Toyotaa enkä aja sillä.


    • Toyotan Hybridit käyvät kaupaksi koko maailmassa.
      Pikkufossiiliturpot ja hiukkastiisselit voitaisiin vihdoin kieltää tai ainakin käyttöä rajoittaa, mukaanlukien niille ehdottomasti korotettu käyttömaksu.

      Toyota hybriditekniikalla varustetuilta autoilta vuotuinen käyttömaksu voitaisiin perua kokonaan vaikka se onkin mitätön jo nykyään.
      Katsokaas, se kun on uusinta hybrid-tekniikkaa.

      • Juu, elikkäs, tojolla saat ajaa, muilla et, loistava maailmanlaajuinen "myyntikampanja", mut myy se jenkeille, jossa bensa jyllää isoilla V8 moteilla, meillä kulutus (keskiarvo) taitaa bensa-autoilla olla jotain 8L luokkaa (2 US gal lqd) , ja siellä 16L (4 US gal lqd) luokkaa, mut se "jyllää" jolla on taaloja, kysy vaikka Trumpilta.


      • "itselataava"


    • Tojossa on turha ikkunoita raapia. Odottaa vaan juhannusta.

      • On tosiaan ollut joo Tojon hybridissä turha raapia ikkunoita talvella, koska lohko/sisälämmitintä varten on ollut pistoke vapaana. Erikseen ladattava olisi tarvinnut vielä toisen pistokkeen.


    • Kuskin itsestään nolaava Toyota.

      • Olishan se nolo johtoviidakko jos pitäisi olla johto jos toinenkin latausta ja lämmitystä varten.


    • Eiköhän sitä yhtälailla olla hybrideillä ajamista rajoittamassa. Kaasulla, vedyllä ja sähköllä ajaminen on tulevaisuutta.

    • Ootteko te itselataavien puolustajat oikeasti käyneet ikinä koulussa matikantunnilla?

      Vai trollaatteko vaan?

      Toivottavasti ette nyt kuitenkaan omalla nimellä ja naamalla nolaa itseänne näillä jutuilla

      • Joo ei sillä erikseen ladattavalla täällä stadin keskustassa asuessa tee yhtään mitään.


      • Kysytääs näin, että oletko sinä sitten käynyt Toyota hybridillä matikkatunnilla erämaajärven rannalla kaukana sähköverkosta madetta kalastamassa??


    • Hullujen keskustelua keskenään !

      • Näin on. Perin kummallista että hiiltyvät noin paljon jostakin Toyotasta.
        Toyota on vaan niin ylivoimaisen hyvä hybridi että mitäs nyt tuosta sen enempää kätisemään.
        Oisko joku vaggine hyytynyt tien laitaan niin sillä pistää pään höyryille?
        Sehän on Tojo-Teron asia jos hän haluaa säästää polttoaineesta tai nauttia räväkästä voiman tunteesta.

        Tähänkin viestiin varmaan kommentoidaan vaikka ja mitä, mua ei kiinnosta Toyotat.


    • Maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka ajavat suuntaansa 60 - 70 km:n työmatkoja käyttäen ruuhkassa mateluun 1,5 tuntia. Itselataava hybridi on kyseiseen loistava ratkaisu ja hyvä, että me täällä ruuhkattomassa suomessakin pääsemme nauttimaan samasta tekniikasta.

    • Herranjumala sentään teidän juttuja ja anna tämäkin minun vielä kestää...jaa että oikein nauttia Tojon kyydistä vai??? Mitähän nautinta-aineita sitä on vedetty, jos Tojon kyyti tuntuu nautittavalta???

      • On se uuden Corolla kyyti mukavampaa uusilla ja paremmilla penkeillä ja alustalla varustettuna vanhempaan Aurikseen verrattuna.


    • Itselataava auto? Ei jumalauta....Kai se sitten kulkee ilman kuskiakin?

      • Ei nyt ihan ilman kuskia kuitenkaan. Ja mikä pointti siinä edes olisi? Eikö auton tarkoitus ole liikuttaa ihminen/ihmiset paikasta toiseen, että ei nyt mennä älyttömyyksiin kuitenkaan.
        https://youtu.be/_66pXk0CBYA


      • Osittain kulkee ilman kuskia, osittain kulkee bensalla ja osittain kulkee myös sähköllä pelkästään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osittain kulkee ilman kuskia, osittain kulkee bensalla ja osittain kulkee myös sähköllä pelkästään.

        Näin on, ohjailee itsestään kaistaviivojen välillä. Jonnet ei tiedä nykytekniikan saavutuksia.


    • Pakkohan ne on pistää pysymään kaistaviivojen välissä, kolarien välttämiseksi.
      Kuljettajien havainnointikyky lähes nolla, korkean keski-iän myötä ja autojen ajo-ominaisuudet täysin surkeat, joten avustimia varmasti tarvitaan.

      • Onneksi uuden Corollan alusta ja penkit on jo huomattavasti paremmat, kuin vastaavan Auriksen. Ja vanhenet myös sinäkin.


      • Vanhemmat avustimet mitä on jo ollut on nyt esim. jarrutehostin, ohjaustehostin, sähköikkunat, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin, ilmastointi myös avustaa kesällä ettei tule liian kuuma ja paljon muitakin avustimia, jotka eivät ole mitään uusia juttuja esim. abs-jarrut, esp ja jne jne.
        Sinä sitten mitä ilmeisemmin varmaan puheitesi mukaan olet sanojesi mittainen ja ajat sellaisella veivillä käyntiin laitettavalla vanhalla Ladalla eikös niin??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat avustimet mitä on jo ollut on nyt esim. jarrutehostin, ohjaustehostin, sähköikkunat, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin, ilmastointi myös avustaa kesällä ettei tule liian kuuma ja paljon muitakin avustimia, jotka eivät ole mitään uusia juttuja esim. abs-jarrut, esp ja jne jne.
        Sinä sitten mitä ilmeisemmin varmaan puheitesi mukaan olet sanojesi mittainen ja ajat sellaisella veivillä käyntiin laitettavalla vanhalla Ladalla eikös niin??

        Aika pahaXD


    • Tero tarvitsee omasta mielestään vain silmälasit ja kuulolaitteen, ne kuitenkin auttavat liikenteessä jo pitkälle.

      • Puhut vaan itsestäsi.


    • Ei se huijaus silmälaseilla mihinkään poistu, toki luottomyyjä Teron mielen hetkessä kääntää.

      • Mikä huijaus?


    • Kuulolaite kuitenkin auttaa kuulemaan hybridin lopullisen hyytymisen.

      • Niinhän sä vaan luulet, että se hyytyy.


    • Suomalaisilla on huvit niin vähissä, errä moni yrittää repiä sitä kehumalla Tojon omistamista. Aika säälittävää. Perkele sentään mikä tyhmä ja yksinkertainen kansa.

      • No jos se pitää ollu joku ihmeen intohimon herättävä nautinnollinen pakoputkisuhde ja vielä johonkin autoon niin sitten se valinta ei voi olla Toyota.


    • Terolla on rakkaus-suhde luottomyyjään ja tekee mitä vaan häntä miellyttääkseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

      Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen
      Pandemiat
      149
      12732
    2. Pitääkö yhteiskunnan elättää 5 lapsinen perhe?

      Kouluttamaton pariskunta, jossa mies käy töissä ja tienaa 2000 euroa kuussa, tekee putkeen 5 lasta ja perheen äiti sitten on kotiäitinä 20 vuotta. O
      Köyhyys
      183
      8259
    3. Stockmann konkurssiin ?

      Korona vei asiakkaat. Ensin kuitenkin hakeudutaan yrityssaneeraukseen. Viimeinen sammuttaa valot.
      Maailman menoa
      202
      6068
    4. Kiuruvesi 12 koronatartuntaa!

      Määrä kasvaa. Kuinka tehokkaasti testaavat?
      Kiuruvesi
      37
      879
    5. Järkyttävä koronakylä

      21 jo. Enemmän kuin esim porissa !. Eikö hygieniasta ole kukaan kuullut vai onko lehmänhaju ainoa hygieniahaju. Semmoista kun käsidesiä saa kaupoista.
      Kiuruvesi
      29
      694