tilikirja excel mistä?

Anonyymi

Aloitteleva metsänomista täällä kysyy, mistä saisi tietokoneelle tilikirjan metsänhoitoon liittyen? Joku valmis ja joka pelaisi kopioimalla vuodesta toiseen.

3

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan perinteinen kuulakärkikynä ja tilikirja on helppo, vaikka olisi useampikin metsätila ja tilitapahtumia enempi. Kokemus osoittanut, että tietokoneelle tulevat tilikirjat yms. kirjanpidot hankalia, kun lisenssit vanhenee ja pitää maksaa tyhjästä.
      Minulla on yhteen kirjanpitoon netin kautta systeemit, että voin täyttää ne lomakkeet ja tulostaa sitten mappiin, saa siistin ja on helppo lähettää tiedostonakin, jos niitä joku kyselee tarkistaakseen.
      Perinteistä tilikirjaa nyt täyttelen kuulakärkikynällä...

• Anonyymi

Jos ihan perusosaaminen exel:iin löytyy, niin tuon voi värkätä melkoisen nopeasti itsekin. Mitään erityisempää guru-taitoja ei tarvita.
      Itse olen tehnyt sellaisen ja kopioin joka vuodelle uuden version. Nämä sitten tulostan paperille ja kansioon muiden papereiden joukkoon. Siinä riittävä tilikirja. Ja lisäksi otan aina tikulle varmuuskopiot. Näin olen tehnyt jo vuosia.

Kaikki tiedot syötän kenttiin. Vuosittain muuttuvat tiedot, mm kilometrikorvausvähennys, veroprosentit yms lisään parametreina aina, kun ne muuttuu. Laskukaavat valmiiksi koodattuna, ne ovat lopultakin hyvinkin yksinkertaisia.
      Exelini laskee kaikki tiedot valmiiksi, mitä vero- ja alv-ilmoitukseen tulee. Kopioin sitten exelista tiedot ilmoituksille.
      Helppoa kun heinänteko....

• Anonyymi

Olisiko missään kaksinkeraisen tilinpidon sähköistä tilikirjapohjaa. Voisi ajankulukseen eläkkeellä ollessa laskea oman metsän 40 vuoden tulos- ja taselaskelmat vaikka 5 - 10 vuoden jaksoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1757
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      219
      980
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      920
    6. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe