Muutama kysymys:
1. Sairasteleeko kalat?
2. Onko hiilidioksidinlevitin tärkeä?
3. Onko kalojen hoito haastavaa?
4. Mitä tehdä, jos kala saa poikasia? Mihin ne voi viedä?
5. Onko kaloilla sisäsiitos ongelmia?
Kiitos jo etukäteen vastauksista (jos joku vastaa) ! :D
Akvaarion hoito vaikeaa?
2
989
Vastaukset
- Anonyymi
1. Kyllä
2. Ei
3. Kyllä
4. Anna poikasten olla akvaariossa. Kalanpoikaset voi lopettaa kiehauttamalla jos ei itsellä ole niille käyttöä.
5. On - Anonyymi
Hei!
Kannattaa aloittaa jostain helposta. Minulla oli lapsena platyja, ilman suodatinta ja valoja, paljon kasveja ja vettä vain vaihdoin joka päivä ja hiekat huuhtelin kerran viikossa. Hyvin pärjäsivät ja vanhuuteen kuolivat. Nykyäänkin miljoonakalojen maalaisversiot, joita eläinkaupoissa myydään, ei juuri sairastele jos vesi pysyy puhtaana, vesiarvot vakiona, eikä tuoda uusia kaloja ilman karanteenia. Karanteeni ( lääkkeet) on tärkeää, muuten tuloksena on pelkkää ällötystä ja mieliharmia.
Vettä pitäisi vaihtaa vähintään kerran viikossa, ja siinä niiden hoidon vaikeus piilee.. veden läträystä riittää.. Jos ei ole hiilidioksidi käytössä, vesi haisee lievästi kalanperkeille :(, pohjaveden imut menee joskus ohi ämpäristä, ja joskus vaan niiin laiskottais.
Poikivien kalojen seuraaminen on mukavaa. Synnyttäneet äitylit on kuitenkin herkkiä sairastumaan ihan stressistä. Niihin ei oikein lääkkeet tepsi.
Mikä tahansa huippuunsa jalostettu menettää osan geenirikkaudestaan. Siksi lemmikiksi kannattaisi valita kalat eri vanhemmista. 3-4 sukupolvea menee ilman vikoja, sitten kannattaisi hankkia uusia geenejä joukkoon.
Vaikka iso akvaario on helpoin pitää tasapainossa, aloittaisin silti suht pienestä. Muista kaloista minulla ei ole tarpeeksi kokemusta, nää miljoonakalat on mun juttu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3092743Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä532583- 1211710
- 1181400
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461380Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301265PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1441211- 741079
- 691070
- 701010