Akvaarion hoito vaikeaa?

Anonyymi

Muutama kysymys:

1. Sairasteleeko kalat?
2. Onko hiilidioksidinlevitin tärkeä?
3. Onko kalojen hoito haastavaa?
4. Mitä tehdä, jos kala saa poikasia? Mihin ne voi viedä?
5. Onko kaloilla sisäsiitos ongelmia?

Kiitos jo etukäteen vastauksista (jos joku vastaa) ! :D

2

1015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1. Kyllä
      2. Ei
      3. Kyllä
      4. Anna poikasten olla akvaariossa. Kalanpoikaset voi lopettaa kiehauttamalla jos ei itsellä ole niille käyttöä.
      5. On

• Anonyymi

Hei!
      Kannattaa aloittaa jostain helposta. Minulla oli lapsena platyja, ilman suodatinta ja valoja, paljon kasveja ja vettä vain vaihdoin joka päivä ja hiekat huuhtelin kerran viikossa. Hyvin pärjäsivät ja vanhuuteen kuolivat. Nykyäänkin miljoonakalojen maalaisversiot, joita eläinkaupoissa myydään, ei juuri sairastele jos vesi pysyy puhtaana, vesiarvot vakiona, eikä tuoda uusia kaloja ilman karanteenia. Karanteeni ( lääkkeet) on tärkeää, muuten tuloksena on pelkkää ällötystä ja mieliharmia.
      Vettä pitäisi vaihtaa vähintään kerran viikossa, ja siinä niiden hoidon vaikeus piilee.. veden läträystä riittää.. Jos ei ole hiilidioksidi käytössä, vesi haisee lievästi kalanperkeille :(, pohjaveden imut menee joskus ohi ämpäristä, ja joskus vaan niiin laiskottais.
      Poikivien kalojen seuraaminen on mukavaa. Synnyttäneet äitylit on kuitenkin herkkiä sairastumaan ihan stressistä. Niihin ei oikein lääkkeet tepsi.
      Mikä tahansa huippuunsa jalostettu menettää osan geenirikkaudestaan. Siksi lemmikiksi kannattaisi valita kalat eri vanhemmista. 3-4 sukupolvea menee ilman vikoja, sitten kannattaisi hankkia uusia geenejä joukkoon.
      Vaikka iso akvaario on helpoin pitää tasapainossa, aloittaisin silti suht pienestä. Muista kaloista minulla ei ole tarpeeksi kokemusta, nää miljoonakalat on mun juttu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      36
      12071
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      627
      3143
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      166
      2197
    4. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      185
      1897
    5. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      105
      1539
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      109
      1302
    7. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      98
      1221
    8. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      75
      1167
    9. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      273
      1155
    10. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      39
      1094
    Aihe