Akvaarion hoito vaikeaa?

Anonyymi

Muutama kysymys:

1. Sairasteleeko kalat?
2. Onko hiilidioksidinlevitin tärkeä?
3. Onko kalojen hoito haastavaa?
4. Mitä tehdä, jos kala saa poikasia? Mihin ne voi viedä?
5. Onko kaloilla sisäsiitos ongelmia?

Kiitos jo etukäteen vastauksista (jos joku vastaa) ! :D

2

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1. Kyllä
      2. Ei
      3. Kyllä
      4. Anna poikasten olla akvaariossa. Kalanpoikaset voi lopettaa kiehauttamalla jos ei itsellä ole niille käyttöä.
      5. On

    • Anonyymi

      Hei!
      Kannattaa aloittaa jostain helposta. Minulla oli lapsena platyja, ilman suodatinta ja valoja, paljon kasveja ja vettä vain vaihdoin joka päivä ja hiekat huuhtelin kerran viikossa. Hyvin pärjäsivät ja vanhuuteen kuolivat. Nykyäänkin miljoonakalojen maalaisversiot, joita eläinkaupoissa myydään, ei juuri sairastele jos vesi pysyy puhtaana, vesiarvot vakiona, eikä tuoda uusia kaloja ilman karanteenia. Karanteeni ( lääkkeet) on tärkeää, muuten tuloksena on pelkkää ällötystä ja mieliharmia.
      Vettä pitäisi vaihtaa vähintään kerran viikossa, ja siinä niiden hoidon vaikeus piilee.. veden läträystä riittää.. Jos ei ole hiilidioksidi käytössä, vesi haisee lievästi kalanperkeille :(, pohjaveden imut menee joskus ohi ämpäristä, ja joskus vaan niiin laiskottais.
      Poikivien kalojen seuraaminen on mukavaa. Synnyttäneet äitylit on kuitenkin herkkiä sairastumaan ihan stressistä. Niihin ei oikein lääkkeet tepsi.
      Mikä tahansa huippuunsa jalostettu menettää osan geenirikkaudestaan. Siksi lemmikiksi kannattaisi valita kalat eri vanhemmista. 3-4 sukupolvea menee ilman vikoja, sitten kannattaisi hankkia uusia geenejä joukkoon.
      Vaikka iso akvaario on helpoin pitää tasapainossa, aloittaisin silti suht pienestä. Muista kaloista minulla ei ole tarpeeksi kokemusta, nää miljoonakalat on mun juttu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe