VPN:.lä voit surfata itsesi suojaten, IP piilossa.
Vaan toimiiko tämä VPN sekä langattomassa että langallisessa netissä?
VPN tarjoukset
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toimii. Mutta sitten on mietittävä että mitenkä luotettava on VPN-palveluntarjoaja(myykö tietojasi vaikka muuta lupaa?). Suomalaiselta F-Securelta voi ottaa heidän vpn-palvelun ilmaiseksi kokeiluajalla. Minulla oli tuo kokeilujakso ja olihan sen aikana hieman turvallisempi mieli surfatessa. Mutta en kuitenkaan ostanut sitä koska ei oikein ole syytä salata ip ja mobiilissahan ip vaihtuu aina kun käyttää reitittimestä virrat pois.
- Anonyymi
VPN ei mitään turvaa.
- Anonyymi
Sehän menee juuri päin vastoin. VPN:n avulla käyttäjä nimenomaan tunnistetaan, ja siksi VPN:n avulla pääsee mm. muutoin suljetuihin sisäverkkoihin.
- Anonyymi
No, mutta jos siis on käsitys että on joutunut jonkun pölhön stalkkaamaksi! Mitä itua on suojata ip? No, just se, että pölhö jää kärryiltä!
- Anonyymi
VPN on kotikäytössä aivan turha ja jonninjoutava..
- Anonyymi
Kotikäytössä nimenomaan tarvitsee, jos tekee esimerkiksi etätöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotikäytössä nimenomaan tarvitsee, jos tekee esimerkiksi etätöitä.
Se ei enää ole kotikäyttöä vaan työkäyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei enää ole kotikäyttöä vaan työkäyttöä.
Kyllä se kotikäyttöä on, jos kotoa käytetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kotikäyttöä on, jos kotoa käytetään.
Ei ole vaan työkäyttöä jos töitä tehdään kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vaan työkäyttöä jos töitä tehdään kotona.
Kotonahan sitä silloin käytetään.
Mutta pääpointti on se, että VPN nimenomaan auttaa tunnistamaan käyttäjän, jotta etäältäkin uskaltaa olla yhteydessä suojattuun verkkoon. Jonkunlainen suojattu "putki" siinä nähtävästi luodaan.
Wikipediakin alkaa seuraavin sanoin:
VPN (Virtual Private Network) eli virtuaalinen erillisverkko on tapa, jolla kaksi tai useampia yrityksen verkkoja voidaan yhdistää julkisen verkon yli muodostaen näennäisesti yksityisen verkon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotonahan sitä silloin käytetään.
Mutta pääpointti on se, että VPN nimenomaan auttaa tunnistamaan käyttäjän, jotta etäältäkin uskaltaa olla yhteydessä suojattuun verkkoon. Jonkunlainen suojattu "putki" siinä nähtävästi luodaan.
Wikipediakin alkaa seuraavin sanoin:
VPN (Virtual Private Network) eli virtuaalinen erillisverkko on tapa, jolla kaksi tai useampia yrityksen verkkoja voidaan yhdistää julkisen verkon yli muodostaen näennäisesti yksityisen verkon.Mutta ei tuollaisia Matti Meikäläiset tarvitse. Ne mitkä tarvitsee käyttää niitä yleensä warettamiseen kun siitä kiinnijääminen on hankalampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei tuollaisia Matti Meikäläiset tarvitse. Ne mitkä tarvitsee käyttää niitä yleensä warettamiseen kun siitä kiinnijääminen on hankalampaa.
No minä olen ihan tavallinen mattimeikäläinen, mutta en minäkään käytä VPN;ää kuin työpaikan verkkoon päästäkseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä olen ihan tavallinen mattimeikäläinen, mutta en minäkään käytä VPN;ää kuin työpaikan verkkoon päästäkseni.
Työpaikan vpn on eriasia, muutoin ei vpn tarjoa mitää suojaa.
Selain ja kone tunnisteet näkyy vpn läpi. lisäksi ipv6 näkyy. vaihka ipv4 ei näy.
koska ipv6 menee koneelle saakka vaihka natin läpi. kun taas ipv4 torpaa nattiin ja vpnään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin hieman eri asia. Tuossa luodaan suojattu tunneli kahden kokonaan eri verkon välille. Eli koneesi on julkisessa Internetissä, ja työpaikkasi jaetut resurssit ovat sisäverkossa, mihin ei ole suoraa pääsyä ulkopuolelta. VPN:n kautta saat käyttöön jaetut verkkolevyt, jaetut tulostimet jne.
- Anonyymi
CIA, FBI ja NSA tarjoavat mielellään ILMAISTA VPN:ää kaikille joilla on merkittäviä salaisuuksia!
- Anonyymi
Ei VPN mitään suojaa ja toiseksi sen saa ilmaiseksikin.
- Anonyymi
No kerro miten saat luotettavan VPN:n joka on sidottu suomalaiseen oikeuskäytäntöön?
- Anonyymi
Aito suojaus on jossa on Useampi vpn ja salattu liikenne ja natit joka välissä ja kone ei anna tunnistetietojaan ja selain ei anna tunnistetietojaan tai antaa Fake tiedot.
- Anonyymi
Käytä TOR-selainta silloin, kun et halua tulla näkyviin IP-osoitteen muodossa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794