Takuuvuokra ongelma.

Anonyymi

Tiedustelisin neuvoa seuraavaan asiaan.

Menin laittamaan nimeni vuokrasopimukseen viime viikolla. Nyt on käynyt ilmi etten välttämättä saakkaan maksettua takuuvuokraa. vuokrasopimus kai raukeaa, jos takuuvuokraan en maksa mikä sinänsä ei ole ongelma koska en ole irtisanonut vanhaa asuntoani.

Nyt kuitenkin löysin vuokrasopimuksesta kohdan jossa kerrottiin, että voin joutua takuuvuokran maksamaan vaikka peruisin sopimuksen enkä muutakaan po.asuntoon.

Syy miksi minulla ei välttämättä ole varaa takuuvuokraa maksaa on seuraava:

Minun piti saada Helmi-Maaliskuun aikana saada myydyksi osuuteni kuolinpesän omistamasta kiinteistöstä. Nyt kävi ilmi, että toisinkuin aiemmin annettiin ymmärtää tarvitsee kauppa vielä ulosottomiehen hyväksynnän.

Nyt en tiedä kauanko voudin hyväksynnän saaminen kestää ja tuleeko sitä lainkaan.

Eli rahaa voi tulla joskus mutta minä päivänä tai vuonna ja niin edelleen.

Nyt mietin joudunko siitä huolimatta maksamaan takuuvuokran asunnosta johon en ehkä voikaan muuttaa? Takuuvuokrakuitista löytyy kohta jonka mukaan vuokrasopimus purkatuu mikäli takuuvuokraa ei ole maksettu eräpäivään mennessä.

Joten löytyykö asiantuntijaa selvittämään mitä tapahtuu? voinko selvitä tilanteesta siten, että takuuvuokra ei lankea lainkaan masettavakseni mikäli en pysty sitä eräpäivään mennessä maksamaan.

2

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Periaatteessa olet ns. kusessa. Joudut maksamaan takuuvuokran jälkikäteen vaikka et saa sitä vuokrakämppää. Mikäli luottotiedot ovat kunnossa niin ota pankista laina. Älä ota pikavippiä. Kysy saatko sossusta takuuvuokran lainaksi. Jonot sinne sossuun kylläkin ovat melko pitkät eli ei sitä rahaa jaeta aulan luukulta. Vähän hankala tilanne selitellä uudelle vuokranantajalle ettei sitä rahaa nyt kyllä löydykään. Voisiko joku sukulainen lainata? Tai sitten onko mitään arvokasta tavaraa panttilainaamoon?

    • Anonyymi

      Jos muute täytät hyvän vuokralaisen kriteerit, niin kysy asiaa vuokranantajalta. Jos väliaikaisesta maksukyvyttömyydestä on mustaa valkoisella, niin yleensä vuokranataja antaa armon käydä oikeudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe