Ei ole enään Tipoakaan mallistossa?

Anonyymi

https://www.fiat.fi/
Pelkkiä 500 malleja, pikku Fiat 500, Cross Ja Urban?
Pikku Fiatti tulossa hybridiksi. Sekin mainos on poistunut missä sanottiin 500 Sportin tulevan pian.
Luulempa, että Fiatilla ovat vähän hankaluuksia kun päälle painaa päästötavoitteet ja olisi pakko kehittää hybridejä, kaasuautoja tai sähköautoja, varmasti kehittävätkin kuumeisesti joitain noita, ilmeisesti hybridejä kun pikku Fiatti tulee hybrininä. Tietävät , ettei kannata tuoda "normaali" autoja markkinoille enään kun Fiattia ei muutenkaan ole saanut meneen kaupaksi, miksi laittaa rahaa polttomoottoriautojen markkinointiin kun edessä kuitenkin on nuo pakkopäästö tavoitteet.

16

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuoleva firma, nyt vois saada halvalla hyvän käyttöauton kun roheis tarjota .

      • Anonyymi

        Siis muka kuoleva firma? Tiedätkös että nykyistä Tipoa myytiin markkinoille tullessa paljon ja mm. vuonna 2017 n.125 000 kpl Euroopassa, enemmän kuin Aurista, Ceed'ä ja i30:stä.
        Nyt sitä on myyty jo varmaan yli puoli miljoonaa.
        500X ja myös sisarmalli Renegade ovat myyneet euroopassa alusta alkaen hyvin, 500X:ää noin 100 000 kpl vuosittain ja Renegadeakin kymmeniätuhansia, paaljon enemmän kuin vaikkapa Mitsun ASX:ää..
        A-segmentin ylivoimaisesti myydyimmät mallit euroopassa ovat olleet 500 ja Panda, ylivoimaisella erolla kumpikin kolmantena tulevaa VW Up!a..
        500L on ollut myydyin pieni tila-auto, jossa kilpailijoita mm. Kia Venga jne.
        Kokonaisuudessaan vielä v.2017 Fiatia myytiin Euroopassa enemmän kuin Skodaa, nyt Skodaa niukasti enemmän.
        Ja mitä kaasuautoihin tulee, Italiassa ne ovat todella suosittuja ja Fiatillahan on ollut pitkään kaasuautoversioita markkinoilla. Suomeenkin tuotiin erä n.15 vuotta sitten Punto Natural Power -malleja, joku on tuonut käytettynä myös kaasu -Multiplaa..
        Nykymalleista Fiatilla on kaasuversioita ainakin Panda (Puntokin oli, mutta tehdäänköhän koko Puntoa enää), Qubo, 500L...taitaa olla myös Tiposta ja 500X:stä kaasumallit myös, samoin saman konsernin Lancia Ypsilonista , mutta niitähän ei tuoda Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis muka kuoleva firma? Tiedätkös että nykyistä Tipoa myytiin markkinoille tullessa paljon ja mm. vuonna 2017 n.125 000 kpl Euroopassa, enemmän kuin Aurista, Ceed'ä ja i30:stä.
        Nyt sitä on myyty jo varmaan yli puoli miljoonaa.
        500X ja myös sisarmalli Renegade ovat myyneet euroopassa alusta alkaen hyvin, 500X:ää noin 100 000 kpl vuosittain ja Renegadeakin kymmeniätuhansia, paaljon enemmän kuin vaikkapa Mitsun ASX:ää..
        A-segmentin ylivoimaisesti myydyimmät mallit euroopassa ovat olleet 500 ja Panda, ylivoimaisella erolla kumpikin kolmantena tulevaa VW Up!a..
        500L on ollut myydyin pieni tila-auto, jossa kilpailijoita mm. Kia Venga jne.
        Kokonaisuudessaan vielä v.2017 Fiatia myytiin Euroopassa enemmän kuin Skodaa, nyt Skodaa niukasti enemmän.
        Ja mitä kaasuautoihin tulee, Italiassa ne ovat todella suosittuja ja Fiatillahan on ollut pitkään kaasuautoversioita markkinoilla. Suomeenkin tuotiin erä n.15 vuotta sitten Punto Natural Power -malleja, joku on tuonut käytettynä myös kaasu -Multiplaa..
        Nykymalleista Fiatilla on kaasuversioita ainakin Panda (Puntokin oli, mutta tehdäänköhän koko Puntoa enää), Qubo, 500L...taitaa olla myös Tiposta ja 500X:stä kaasumallit myös, samoin saman konsernin Lancia Ypsilonista , mutta niitähän ei tuoda Suomeen.

        Joo varmasti menee euroopassa ja italiassa noita, nyt olikin kyse suomen mallistosta ja suomen Fiat-maahantuojasta.
        Mitä se auttaa jos Italiassa kaasuautot on suosittuja tai on olemassa Panda kaasuauto jossain päin maailmaa tai että Tiposta 500 X, stä olisi kaasumallit?
        Kuoleva firma tuli mieleen kun katsoin suomen Fiat sivuja en tarkoittanut Fiatia koko maailman mittakaavassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo varmasti menee euroopassa ja italiassa noita, nyt olikin kyse suomen mallistosta ja suomen Fiat-maahantuojasta.
        Mitä se auttaa jos Italiassa kaasuautot on suosittuja tai on olemassa Panda kaasuauto jossain päin maailmaa tai että Tiposta 500 X, stä olisi kaasumallit?
        Kuoleva firma tuli mieleen kun katsoin suomen Fiat sivuja en tarkoittanut Fiatia koko maailman mittakaavassa.

        Mun arvioni on että Fiatin uusi maahantuoja keskittyy nyt tuleviin vähäpäästöisiin hybrideihin.. Nyt maassa olevat uudet 500X:t täytyy myydä pois, onhan niissäkin uudet vähäpäästöiset koneet, mutta ei mitenkään huippupihejä ole..
        Perus 500:ia, Tipoja ja 124 Spidereitä ei nyt enää varmaankaan uusia tuoda, niitäkin kyllä löytyy vähän käytettyjä. Pandoja ei ole tuotu muutamaan vuoteen..
        Tänä keväänä pitäisi tulla uudistunut perus 500 hybridinä ja FCA:n autoista myös Jeep Renegade (500X sisarmalli) tulee hybridinä. Luulen että myynnissä keskitytään nyt näihin uutuuksiin, isompikulutteisista valmistajat joutuvat maksamaan päästösakkoja, ei niitä kannata tuoda. Sama on muillakin valmistajilla, esim. Suzuki Jimnyn tuonti Eurooppaan lopetetaan..
        Myös uudistuneista Alfa Giuliasta ja Stelviosta oli uudessa Autobildissä juttua, taisi olla kuitenkin perinteisellä tekniikalla nuo. Oli muuten juttua myös Tirolissa "asuvista" vanhoista Fiat Pandoista ja vähän uusistakin hyvä juttu tuossa samassa lehdessä.
        Jos nyt tarvitsisin uuden auton, voisin hyvällä tarjouksella hyvinkin ostaa näistä maassa olevista jonkun. Vähän käytetympi 500L edullisemmalla hinnalla kiinnostaisi myös, mutta ei nyt ole tarvetta autonvaihdolle.


    • Anonyymi

      Fiat 127 se olla pitää ja muistakaa että Ferrari on nykyään Fiat, eli kun ostat Fiatin ostat aina Ferrarin.

      • Anonyymi

        Ei kun vanha kunnon kusiainen eli Fiat 600. Siinä vasta auto. Moottorikin takana niin kuin Ferrarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun vanha kunnon kusiainen eli Fiat 600. Siinä vasta auto. Moottorikin takana niin kuin Ferrarissa.

        Lukekaapas vaikka kirjastossa viime vuodelta eräs Mobilisti -lehdessä ollut koeajo Fiat Dino V6 Coupesta.. Dino on kyllä lähellä Ferraria, sillä Ferraristakin syntyi Dino malli. Ferrari tarvitsi silloin V6 -koneen F2 luokkaan, mutta on kallis projekti, joten pyysi Fiatin apuun. Fiatin tehtailla syntyikin Fiatiin, olikohan aluksi 160 hv, myöhemmin 180 hv V6 kone. Ferrari Dinossa oli tehoa hieman enemmän ja V6 -koneen lisäksi myös V8.
        Joka tapauksessa Fiat Dino oli täysiverinen huippuominaisuudet omaava laadukas urheiluauto. Lehden mukaan molemnat merkit hyötyivät tästä Dino -projektista: "Ferrari pääsi kirmaamaan F2 -luokkaan ja Fiat kiillotti kilpeään premium -autojen valmistajana".
        Nykyään todella kalliita ovat vanhat Dinot. Hintoja voi katsoa vaikkapa mobile.de -sivustolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaapas vaikka kirjastossa viime vuodelta eräs Mobilisti -lehdessä ollut koeajo Fiat Dino V6 Coupesta.. Dino on kyllä lähellä Ferraria, sillä Ferraristakin syntyi Dino malli. Ferrari tarvitsi silloin V6 -koneen F2 luokkaan, mutta on kallis projekti, joten pyysi Fiatin apuun. Fiatin tehtailla syntyikin Fiatiin, olikohan aluksi 160 hv, myöhemmin 180 hv V6 kone. Ferrari Dinossa oli tehoa hieman enemmän ja V6 -koneen lisäksi myös V8.
        Joka tapauksessa Fiat Dino oli täysiverinen huippuominaisuudet omaava laadukas urheiluauto. Lehden mukaan molemnat merkit hyötyivät tästä Dino -projektista: "Ferrari pääsi kirmaamaan F2 -luokkaan ja Fiat kiillotti kilpeään premium -autojen valmistajana".
        Nykyään todella kalliita ovat vanhat Dinot. Hintoja voi katsoa vaikkapa mobile.de -sivustolla.

        Meni vähän kauaksi aloituksesta, miksei Tipoa ole enään suomen mallistossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni vähän kauaksi aloituksesta, miksei Tipoa ole enään suomen mallistossa?

        Voi olla että karsivat vähän tuontimallistoa keskittyen henkilöautopuolella vain perus 500 ja 500X -malleihin?
        Joka Tipoa kaipaa, löytyyhän noita uudenkarheita noin 10 kpl nettiautossa tällä hetkellä. Kamux myi hiljattain muutaman käytetyn perusmallisen Tipo sedanin, oli varmaankin Ruotsista tuotuja. Suomeenhan sedaneita ei tuotu uutena ollenkaan.
        Lähes 2 vuoden Tipoilun (T-Jet STW POP) kokemuksella voin sanoa että ihan mukava auto. Ei vikoja. Yksilöllinen, harvoin tulee vastaan. Tilava. Tampereella kuulemma Tipo on taksissakin. Takapenkin istuinosakin kääntyy, joten kaksiosaisen vahvan tavaratilan pohjan ansiosta tilasta saa laajennettaessa täysin tasaisen. Tämä oli Autobildin tilavertailun parhaita kokoluokan farkkuja, esim i30 wagon ei ollut näin tilava..
        Kone vääntää alhaalta ja tuntuu että teho ei lopu motareillakaan. Hyvä ajaa etenkin moottoritienopeuksilla, melko vaimea melutaso, ei tuulensuhinoita kovemmillakaan nopeuksilla, lämmin.
        Vaihdossa meni noin 6 vuotias Fiat josta sain tingittyä ihan mukavan hyvityshinnan. En ole katunut ostostani yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että karsivat vähän tuontimallistoa keskittyen henkilöautopuolella vain perus 500 ja 500X -malleihin?
        Joka Tipoa kaipaa, löytyyhän noita uudenkarheita noin 10 kpl nettiautossa tällä hetkellä. Kamux myi hiljattain muutaman käytetyn perusmallisen Tipo sedanin, oli varmaankin Ruotsista tuotuja. Suomeenhan sedaneita ei tuotu uutena ollenkaan.
        Lähes 2 vuoden Tipoilun (T-Jet STW POP) kokemuksella voin sanoa että ihan mukava auto. Ei vikoja. Yksilöllinen, harvoin tulee vastaan. Tilava. Tampereella kuulemma Tipo on taksissakin. Takapenkin istuinosakin kääntyy, joten kaksiosaisen vahvan tavaratilan pohjan ansiosta tilasta saa laajennettaessa täysin tasaisen. Tämä oli Autobildin tilavertailun parhaita kokoluokan farkkuja, esim i30 wagon ei ollut näin tilava..
        Kone vääntää alhaalta ja tuntuu että teho ei lopu motareillakaan. Hyvä ajaa etenkin moottoritienopeuksilla, melko vaimea melutaso, ei tuulensuhinoita kovemmillakaan nopeuksilla, lämmin.
        Vaihdossa meni noin 6 vuotias Fiat josta sain tingittyä ihan mukavan hyvityshinnan. En ole katunut ostostani yhtään.

        Naapurustossa on tuollainen uusi Tipo farmari.
        Miellyttää minun silmääni. En tiedä onko sellaista missään autoliikkeessä edes myynnissä täällä Turussa. Salossa vissiin lähin myyntipiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurustossa on tuollainen uusi Tipo farmari.
        Miellyttää minun silmääni. En tiedä onko sellaista missään autoliikkeessä edes myynnissä täällä Turussa. Salossa vissiin lähin myyntipiste.

        Ei löydy edes Salosta, ainakaan virallista. Turkua lähinnä Pori tai Loimaa :(
        Sais kyl tulla Turkuunkin edustus, ja mallistoon 500L :)


    • Anonyymi

      on ne paskoja...lancia delta 1.4t. kohta 300t.km mittarissa...

    • Anonyymi

      No entäpä sitten? Maahantuoja tuo niitä malleja joita katsoo parhaaksi tuoda, jos arpovat oikein ja joskus menee pieleen. Fiat ei ole kauheasti satsannut markkinointiin ja se näkyy myynnissä ja suomalainen on niin vanhojen uskomusten varassa ettei uskalla ostaa autoa joka oli 70-80 luvulla huonossa maineessa ja ostaa Toyotan joka on nykyään yhtä heikko.

      • Anonyymi

        Ihmettelen miksei ole satsannut markkinointiin. Fiathan on hyvä auto, Tipo voitti arvostetun kansainvälisen palkinnonkin ja 500 X pärjäs todella hyvin 100.000 kestotestissä, mikä lehti sen nyt tekikään. Uskon,että tiukentuneet päästöpakotteet estävät pistämästä rahaa polttomoottori Fiateihin enään. Pikku Fiatti 500 ainakin tulee Hybridinä piakkoin, mitä se piakkoin sitte tarkoittaakaan.


      • Anonyymi

        Eiköhän Fiat ollut pikemminkin hyvässä maineessa 70-luvulla. Oli monilta ominaisuuksiltaan edellä aikaansa. Esim. 600:n kestotesti TL:n lehdessä kirjoitti "legendaarisen kestävän auton maineessa". Täällähän tosin tunnettuja olivatkin pikkufiatit ja Fiatin voittaessa useat mm-rallit 70-80 -lukujen vaihteessa 131 abarhilla, maine kasvoi. Suurajojen menestyksen johdosta siviilimallista 131 mirafioriakin myytiin hyvin. Vähän kalliimpaa ja laadukkaampaa 132:sta täällä myytiin jonkun verran, mutta ei niin paljon kuin saman hintaluokan Volvoja ja Saabeja.. Huippukallista 130 V6:sta hintaluokka huomioiden ihmeen paljon: muutaman vuoden aikana useita kymmeniä tuli Suomeen. Mutta nämä kalliimmat mallit kyllä tuntemattomampia Suomessa, samoin sporttisemmat Fiatit.
        Joka tapauksessa Fiathan oli 70-luvulla "euroopan autokuningas" eli euroopan suurin autonvalmistaja.
        Jokunen Fiatin malli kuten Ritmo ja Regata veivät vähän Fiatin mainetta huonommaksi vaikka Ritmo olikin huippumoderni tullessaan markkinoille. Samoin 1983 esitelty Uno ja 1988 esitelty Tipo olivat luokkansa parhaita autoja ajolleen ja tiloilleen. Niiden ensimmäiset mallit olivat pikkuvikaisia mutta laatu parani kyllä myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Fiat ollut pikemminkin hyvässä maineessa 70-luvulla. Oli monilta ominaisuuksiltaan edellä aikaansa. Esim. 600:n kestotesti TL:n lehdessä kirjoitti "legendaarisen kestävän auton maineessa". Täällähän tosin tunnettuja olivatkin pikkufiatit ja Fiatin voittaessa useat mm-rallit 70-80 -lukujen vaihteessa 131 abarhilla, maine kasvoi. Suurajojen menestyksen johdosta siviilimallista 131 mirafioriakin myytiin hyvin. Vähän kalliimpaa ja laadukkaampaa 132:sta täällä myytiin jonkun verran, mutta ei niin paljon kuin saman hintaluokan Volvoja ja Saabeja.. Huippukallista 130 V6:sta hintaluokka huomioiden ihmeen paljon: muutaman vuoden aikana useita kymmeniä tuli Suomeen. Mutta nämä kalliimmat mallit kyllä tuntemattomampia Suomessa, samoin sporttisemmat Fiatit.
        Joka tapauksessa Fiathan oli 70-luvulla "euroopan autokuningas" eli euroopan suurin autonvalmistaja.
        Jokunen Fiatin malli kuten Ritmo ja Regata veivät vähän Fiatin mainetta huonommaksi vaikka Ritmo olikin huippumoderni tullessaan markkinoille. Samoin 1983 esitelty Uno ja 1988 esitelty Tipo olivat luokkansa parhaita autoja ajolleen ja tiloilleen. Niiden ensimmäiset mallit olivat pikkuvikaisia mutta laatu parani kyllä myöhemmin.

        Fiatin taustojen ja markkinoinnin porukat ei saa apaattisuudellaan sitä tosiasiaa muutettua, että itse auto on hyvä. Itselläni on 22 vuotias Punto Sx malli ja edelleenkin käytössä. Tosin olen huollattanut sen aina merkkihuollossa, toinen huoltokirja jo menossa. 2 kertaa massattu. Taas pitäs kevään korvalla huollattaa ja samalla katsastuttaa. Arvo alle tonnin mutta ajoarvo sitäkin parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe