Raskaus 14.viikolla

Anonyymi

Millä perusteilla voi saada abortin 14-raskausviikolla?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä jos vaikka antaisit lapsen jatkaa elämäänsä ja annat hänet synnyttyään johonkin häntä kauan kaivanneeseen, rakastavaan perheeseen.
      Kannattaa myös tarkistaa sikiönkehityskuvista miltä lapsi näyttää noilla viikoilla.. hän on ulkoisestikin jo pieni ihminen. Sitten voi miettiä, haluaako todella riistää ihmishengen, ja vieläpä omalta lapseltaan.

      • Anonyymi

        Mitäpä jos sinä olisit senverran parempi ihminen että jättäisit nuo syyllistävät kommenttisi tekemättä ja keskittyisit parantamaan omaa elämääsi, sinulla kun ei ole aloittajan elämästä mitään käryä.
        Itse aikoinaan tulin raiskauksen seurauksena raskaaksi eikä tullut pieneen mieleenkään sitä pentua synnyttää kun en sitä koskaan ollut halunnutkaan, onneksi sain abortin sosiaalisilla syillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos sinä olisit senverran parempi ihminen että jättäisit nuo syyllistävät kommenttisi tekemättä ja keskittyisit parantamaan omaa elämääsi, sinulla kun ei ole aloittajan elämästä mitään käryä.
        Itse aikoinaan tulin raiskauksen seurauksena raskaaksi eikä tullut pieneen mieleenkään sitä pentua synnyttää kun en sitä koskaan ollut halunnutkaan, onneksi sain abortin sosiaalisilla syillä.

        Elämäni aborttia tekemättömänä ja puhtaalla omallatunnolla on oikein hyvää, kiitos vaan, ja kuten varoittavasta esimerkistäsi huomataan, sen laatua ei kenenkään muunkaan kannattaisi turhilla lapsen tappamisilla ja sen mielenterveyttä koettelevilla jälkiseurauksilla heikentää.
        Miksi aborttöörejä ei saisi "syyllistää", kun ovat syyllisiä siihen, että joku toinen menettää koko ihmiselämänsä heidän itsekkäiden mukavuudenhalujensa takia? Eihän täällä tietenkään ikäviä totuuksia saisi eräiden mielestä sanoa. Onko se totuudenkertojien vika että jotkut niistä ja omista teoistaan syyllistyy? Näyttäähän tuo sinullakin edelleen koville ottavan, kun nimittelet uhriasi halventavasti.


      • Anonyymi

        Helpompi on tehd abortti kuin viedä raskaus loppuun, synnyttää ja hylätä lapsensa vieraille. Älytön neuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi on tehd abortti kuin viedä raskaus loppuun, synnyttää ja hylätä lapsensa vieraille. Älytön neuvo.

        Onneksi moni muu kokee lapsen tappamisen ja roskiin tai viemäriin hylkäämisen huomattavasti vaikeammaksi kuin hyvään ja rakastavaan kotiin antamisen. Että älytön kommentti.


    • Anonyymi

      Sosiaaliset syyt luulisin, minkä ikäinen olet ?

    • Anonyymi

      Millä syyllä vain voi saada. Mutta kun viikot on yli 12niin lääkäri laittaa puolestasi hakemuksen Valviraan mihin tulee syy ja saat sen ajan kiireellisenä aborttiin kahden viikon sisällä. Jos syy on ettei ole tiennyt raskaudesta niin epäselvä kuukautisanamneesi ois ehkä...??

    • Anonyymi

      20-vuotias ja yksin..tällä hetkellä tuntuu vaan, että ei ole voimia synnyttää ja kasvattaa lasta...opiskelut kesken ja syönyt masennukseen lääkkeitä viimeiset puoli vuotta

      • Kyllä masennus on abortille painava syy. Ja kesken olevat opiskelut on toinen. Voimien vähissä oleminen kolmas. Mutta jokainen tekee itse ratkaisut elämässään. Kukaan toinen ei voi päättää asiaa puolestasi, koska ei tarjoa apua tai ratkaise ongelmiasi muutenkaan. Jokainen kantaa itse vastuun tekemisistään sillä tavoin kuin kokee oikeaksi. Tsemppiä!


      • Anonyymi

        Luuletko että lapsen tappaminen jotenkin parantaa asioita?
        Aborttööreillä on 6 kertainen riski itsemurhaan verrattuna synnyttäneisiin, muista se.


      • Anonyymi

        Käy nopsaa lääkärissä. Asiaasi ihan varmasti löytyy ratkaisu. Jos raskauden jatkaminen ja synnyttäminen ei tunnu aivan mahdottomalta, voisiko adoptio tulla kyseeseen?


      • Anonyymi

        Herää sitten kysymys miksi et abortti tehnyt jo aika päivää sitten?

        Abortti noilla viikoilla ei tee kyllä hyvää keholle mutta jos muuta ulospääsyä et nää niin suosittelen kyllä. Lapselle ei tee hyvää kasvaa ilman ydinperhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää sitten kysymys miksi et abortti tehnyt jo aika päivää sitten?

        Abortti noilla viikoilla ei tee kyllä hyvää keholle mutta jos muuta ulospääsyä et nää niin suosittelen kyllä. Lapselle ei tee hyvää kasvaa ilman ydinperhettä.

        Höpö höpö. Olkoon kumppani tai ei, valinta on raskaana olevalla. Ruotsissa abortin saa naisen omalla ilmoituksella 18. raskausviikkoon astieli ei nämä ole kuin maakohtaisia linjauksia. Eikä Ruotsikaan ole missään rappiotilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää sitten kysymys miksi et abortti tehnyt jo aika päivää sitten?

        Abortti noilla viikoilla ei tee kyllä hyvää keholle mutta jos muuta ulospääsyä et nää niin suosittelen kyllä. Lapselle ei tee hyvää kasvaa ilman ydinperhettä.

        Tekopyhistelijä taas vauhdissa.. "Lapselle ei tee hyvää kasvaa ilman ydinperhettä." .. mutta väkivaltainen tappaminen sitten tekee vai? Moniko lapsi olisi mieluummin kuollut kuin elää ilman ydinperhettä? Ydinperheet on nykyään pikemminkin harvinaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekopyhistelijä taas vauhdissa.. "Lapselle ei tee hyvää kasvaa ilman ydinperhettä." .. mutta väkivaltainen tappaminen sitten tekee vai? Moniko lapsi olisi mieluummin kuollut kuin elää ilman ydinperhettä? Ydinperheet on nykyään pikemminkin harvinaisuuksia.

        Minä. Usko pois elämäni ei ole ollu hääppöinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä. Usko pois elämäni ei ole ollu hääppöinen.

        Valehtelet. Muuten olisit tehnyt asialle jotakin jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Muuten olisit tehnyt asialle jotakin jo aikoja sitten.

        :D vainiin.. Kannattaakin tulla tollasia huuteleen kun et muutenkaan mun elämästä mitään tiedä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :D vainiin.. Kannattaakin tulla tollasia huuteleen kun et muutenkaan mun elämästä mitään tiedä :)

        Oliko tämän toteamisessa jotaoin kovinkin asiatonta vai miksi rynkytit hätänappulaa?

        "et muutenkaan mun elämästä mitään tiedä"

        Ei tarvi tietääkään. Mutta sehän on selvää, että jos elämäsi olisi kuolemaakin kauheampaa, et enää olisi täällä h.ölisemässä joutavia synkistelyjäsi.


      • Anonyymi

        Kuolleena ei tosiaan voi ajatella mitään. Mutta nyt kun tiedät mitä olisit menettänyt, et haluakaan olla kuollut. Nyt etkä jatkossakaan, vaikka ryvetkin itsesäälissä ja vietät tuhoisaa elämää. Olet siis epälooginen ja tekopyhä.
        Lasten mukavuustappamisen puolustelijan mielestä siis heitä suojelevat on"itsekästä saastaa" :D
        Miten lapsi olisi vähemmän oikeutettu elämään, jos raskaus alkaa raiskauksesta? Viattoman sivullisenko pitää kärsiä kuolemantuomio jonkun muun rikoksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleena ei tosiaan voi ajatella mitään. Mutta nyt kun tiedät mitä olisit menettänyt, et haluakaan olla kuollut. Nyt etkä jatkossakaan, vaikka ryvetkin itsesäälissä ja vietät tuhoisaa elämää. Olet siis epälooginen ja tekopyhä.
        Lasten mukavuustappamisen puolustelijan mielestä siis heitä suojelevat on"itsekästä saastaa" :D
        Miten lapsi olisi vähemmän oikeutettu elämään, jos raskaus alkaa raiskauksesta? Viattoman sivullisenko pitää kärsiä kuolemantuomio jonkun muun rikoksesta?

        Nyt menee yli, olen täysin menettänyt uskoni yhteiskuntaan.

        Haluaisitko itse olla alkunsa saanut raiskauksesta? :D

        Ja siis.. En haluaisi olla kuollut kun tiedän mitä olisin menettänyt.. Mistä tämä lause tulee kun nimenomaan sanoin että olisin mieluummin abortissa poistunut täältä? Itsemurha ei muutenkaan ole mikään yksinkertainen asia. Ja jos olisin kuollut abortissa minua ei olisi enkä olisi tiennyt mitään elämästäni joten täten se on yks ja hailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleena ei tosiaan voi ajatella mitään. Mutta nyt kun tiedät mitä olisit menettänyt, et haluakaan olla kuollut. Nyt etkä jatkossakaan, vaikka ryvetkin itsesäälissä ja vietät tuhoisaa elämää. Olet siis epälooginen ja tekopyhä.
        Lasten mukavuustappamisen puolustelijan mielestä siis heitä suojelevat on"itsekästä saastaa" :D
        Miten lapsi olisi vähemmän oikeutettu elämään, jos raskaus alkaa raiskauksesta? Viattoman sivullisenko pitää kärsiä kuolemantuomio jonkun muun rikoksesta?

        Ja siis hienoa että sain kprvissasi elämäni kuulostamaan kadehdittavan upealta, sanoisinko että onnittelut :) vaihdetaanko paikkoja? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menee yli, olen täysin menettänyt uskoni yhteiskuntaan.

        Haluaisitko itse olla alkunsa saanut raiskauksesta? :D

        Ja siis.. En haluaisi olla kuollut kun tiedän mitä olisin menettänyt.. Mistä tämä lause tulee kun nimenomaan sanoin että olisin mieluummin abortissa poistunut täältä? Itsemurha ei muutenkaan ole mikään yksinkertainen asia. Ja jos olisin kuollut abortissa minua ei olisi enkä olisi tiennyt mitään elämästäni joten täten se on yks ja hailee.

        "olisin mieluummin abortissa poistunut täältä?"

        Miksi et sitten ole jo tehnyt asialle se mitä pitäisi? Vai olisiko kuitenkin niin että haluat sittenkin olla täällä..
        Itse olet kertonut elämästäsi ja asenteestasi kaikkeen.

        "Haluaisitko itse olla alkunsa saanut raiskauksesta?"

        Mieluummin niinkin jos se olisi ainoa mahdollisuus olla olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "olisin mieluummin abortissa poistunut täältä?"

        Miksi et sitten ole jo tehnyt asialle se mitä pitäisi? Vai olisiko kuitenkin niin että haluat sittenkin olla täällä..
        Itse olet kertonut elämästäsi ja asenteestasi kaikkeen.

        "Haluaisitko itse olla alkunsa saanut raiskauksesta?"

        Mieluummin niinkin jos se olisi ainoa mahdollisuus olla olemassa.

        Et tainnut lukea viestiäni kunnolla.


    • Anonyymi

      Ehkäisy ilmeisesi petti? Varaudu siihen, että voi tulla surua ja ahdistusta teon jälkeen.
      Mun tuttu oli kymmenen vuotta mielenterveysongelmainen, käytti päihteitä, lääkkeitä, tuli raskaaksi. Lopetti tupakanpolton ja päihteet heti, kärsi läpi helvetin vieroituksissa. Sai lapsen. Oli rankkaa. Onneksi sai tukea hoitoon kaupungilta.
      Mutta ei se helppoa ole, mutta itse hän on sitä mieltä, että jos olisi tehnyt abortin, ei hän itsekään olisi enää elossa. Alamäki olisi jyrkentynyt.

      • Anonyymi

        Hei, ja sitten on niitä jotka selviää koko hommasta aivan ilman mitään psyykkisiä kuormituksia, tietävät että tekivät omalla kohdalla oikean ratkaisun. Joskus ihmishengen (tai kaksi) voi Myös abortti pelastaa


      • Anonyymi

        En tunne ketään naista joka olisi tehnyt itsemurhan abortin takia.
        Abortin tekemiseen on aina hyvä syy. Ja nainen tekee päätöksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne ketään naista joka olisi tehnyt itsemurhan abortin takia.
        Abortin tekemiseen on aina hyvä syy. Ja nainen tekee päätöksen.

        Kun sinä et tunne sellaisia, niin niitä ei ole olemassa? No kas kummaa, minä en tunne ketään hengissä olevaa aborttööriä. ;)


    • Anonyymi

      Oikeesti? :D voi voi sanoisin, se on sisälläsi etkä voi asialle oikein enää tässäkohtaa mitään. Tosin abortin saa erikoisluvalla tuossa vaiheessa, koska raja on 12vk. Sanoisin kyllä että ota se jos vielä mahdollista.

      Olisiko kannattanut alussa ajatella fiksummin? Seon sitten seuraavat 18 vuotta huolenpitoa. Ja vielä ilman kumppania (tarkoitan lapsen biologista isää, en mitään häntäheikkiä joka ehkä mahdollisesti loikkaa jossai kohtaa elämääsi).

      Onnea ja menestystä vaan, sääliksi käy sinua ja etenkin lasta :)

      • Anonyymi

        Tällaista on suosijasakin empatiakyky äideille..
        Ja kyllä edelleen, lapsen voi aina antaa myös muille, joten höpö höpö 18 vuodesta ym.


    • Anonyymi

      En voi suositella aborttia.
      Se on murha.

    • Anonyymi

      Sukupuoliyhdynnän tarkoitus on se että siitä seuraa raskaus.

      • Anonyymi

        Vain sekundaarinen. Ei olla eläimiä.


    • Anonyymi

      Teitkös abortin?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe