Annomen alektum

Anonyymi

Noniin jännän äärellä. 2019 keväällä ilmottivat annomelilla että velka on jäädytetty kun yritin saada kaikkia velkoja ulosottoon. Sen jälkeen ei ole tullut kirjeen kirjettä mistään. Nyt tänään 12.2.2020 haastemies soitti että tullut tämmönen tiedoksianto. Ei ollu haastemies kuullut koko alektum annomen hässäkästä. Soittelenko siis sinne niille ja kyselen. Viimeksi kun tein niin nii ei annettu oikein mitään tietoja yms ja sitten ilmoitettiin että velat jäädytetty?

20

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Perintäluvan puuttuminen ei koske tietenkään oikeudellista perintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintäluvan puuttuminen ei koske tietenkään oikeudellista perintää.

        On kyllä kumma juttu jos ei koske. Pitkään aikaan ei kuulu asiasta mitään ja sitten tulee haaste oikeudesta? Lähettivät minulle viime kuussa laskun missä oli päivämäärä 2012 ja ei pitänyt todellakaan paikkaansa kun se oli maksettu jo aikapäivää sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä kumma juttu jos ei koske. Pitkään aikaan ei kuulu asiasta mitään ja sitten tulee haaste oikeudesta? Lähettivät minulle viime kuussa laskun missä oli päivämäärä 2012 ja ei pitänyt todellakaan paikkaansa kun se oli maksettu jo aikapäivää sitten

        Oikeuteen haastaminen ei ole perimistä. Kuten perintälaissa sanotaan ” Perinnällä tarkoitetaan tässä laissa toimenpiteitä, joiden tarkoituksena on saada velallinen vapaaehtoisesti suorittamaan erääntynyt velkojan saatava.”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintäluvan puuttuminen ei koske tietenkään oikeudellista perintää.

        Ulosotto voi periä käräjäoikeuden päätöksellä vaikka perijältä toimilupa olisikin mennyt,tiedän että tällaisessa tapauksessa perittävä on kysynyt ulosotolta mihin rahani menevät kun perijän toimilupa mennyt niin ei vaan tienneet kuin sanoa että tilille.

        Ulosotossa oleva henkilö on tilanteessa täysin voimaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosotto voi periä käräjäoikeuden päätöksellä vaikka perijältä toimilupa olisikin mennyt,tiedän että tällaisessa tapauksessa perittävä on kysynyt ulosotolta mihin rahani menevät kun perijän toimilupa mennyt niin ei vaan tienneet kuin sanoa että tilille.

        Ulosotossa oleva henkilö on tilanteessa täysin voimaton.

        Hyvä että teidät pistetään maksamaan.


    • Anonyymi

      No tutulle kävi niin että annomenilta tuli viime vuoden joulukuussa lasku ja hän maksoi sen mutta siitä ehti juuri maksun jälkeen tulla haaste, no tuttu sit ilmoitti haastemiehelle että velka onkin juuri maksettu kokonaan, haastemies vaan tuumasi että laitetaanpa tämä haaste hyllyyyn odottamaan vahvistusta. No tuttu laittoi viestiä annomenille että velka maksettu ym ym, eipä siltä mitään ole kuulunut sen jälkeen, eikä kyllä haasteestakaan.

      No onpa ainakin pankkikuitti maksusta.

    • Anonyymi

      Alektumin ja Annomenin lähettämät laskut voi heittää roskiin. Ei niillä ole oikeutta periä niitä. Ovat kyllä kokeilleet kepillä jäätä jos joku erehtyisi maksamaan.

      • Anonyymi

        Oikeudellista perintää saa tehdä kuka tahansa, vaikka sinä tai minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeudellista perintää saa tehdä kuka tahansa, vaikka sinä tai minä.

        Mutta oikeudelliseen perintään ei kuulu maksuvaatimuksen (laskun) lähettäminen velalliselle (jollaista tässä ketjussa on kerrottu tapahtuneen); kyse on sillloin perintälain tarkoittamasta perinnästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oikeudelliseen perintään ei kuulu maksuvaatimuksen (laskun) lähettäminen velalliselle (jollaista tässä ketjussa on kerrottu tapahtuneen); kyse on sillloin perintälain tarkoittamasta perinnästä.

        Eli onkos niin että jo perintäfirma on menettänyt toimiluvansa niin oikeudellista perintää voi edelleen tehdä, velkahan on olemassa kuitenkin jos sitä ei vaan ole tehty väärin perustein? Jos näin niin silloinhan voi myös laskuja lähetellä velallisellekin koska oikeuden jälkeen se on jokatapauksessa maksettava.

        Näin on tainut käydä edellisen kommentoijan tutun tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli onkos niin että jo perintäfirma on menettänyt toimiluvansa niin oikeudellista perintää voi edelleen tehdä, velkahan on olemassa kuitenkin jos sitä ei vaan ole tehty väärin perustein? Jos näin niin silloinhan voi myös laskuja lähetellä velallisellekin koska oikeuden jälkeen se on jokatapauksessa maksettava.

        Näin on tainut käydä edellisen kommentoijan tutun tapauksessa.

        Miten velan voi tehdä väärin perustein?

        Oikeudellista perintää voi tehdä vain ulosottomies oikeuden tuomiolla.

        https://www.kuluttajaliitto.fi/tietopankki/oman-talouden-hallinta/velkaantuminen-ja-maksuhairiot/velan-oikeudellinen-perinta/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten velan voi tehdä väärin perustein?

        Oikeudellista perintää voi tehdä vain ulosottomies oikeuden tuomiolla.

        https://www.kuluttajaliitto.fi/tietopankki/oman-talouden-hallinta/velkaantuminen-ja-maksuhairiot/velan-oikeudellinen-perinta/

        Voihan sitä viedä velan käräjille jotain ei ole olemassakaan ja jos velallinen ei reagoi haasteeseen niin sehän menee läpi että heilahtaa, toki näin tuskin kukaan tekee mutta velan kulut onkin sitten toinen juttu, usein on liikaa vippikorkoja ym. Varmaan aloituksen annomen/alektum tässä hyvänä esimerkkinä.

        Kysymys olikin että jos on menettänyt toimiluvan niin voiko velan kuitenkin viedä kärjille ja sitä kautta ulosottoon ja un:perittäväksi. Voihan velkoja kuitenki lähettää laskuja tässä tapauksessa velalliselle suoraankin, ilman kuluja tottakai. Vai eikö ?


    • Anonyymi

      Ei Annomenilla ole lupaa periä mitään. Tietysti ne perustaa taas uuden yhtiön kun jo kaksi menettänyt luvan.

    • Anonyymi

      Elikkäs mitä tekisitte itse? Tiedän että velka on kyllä minun tekemä 2018, korkosaatavia tullit sen 280e ja kokonais summa 3tuhatta päälle. Kannattaako asiaa edes riitauttaa kun velka on minun tekemä 😅 lähinnä mietin että jos heillä ei ole ollut oikeutta periä niin enkö voisi nuo perintäkulut riitauttaa?

      • Anonyymi

        Siis niillä EI OLE OIKEUTTA PERIÄ, eli ei voi tulla perintäkuluja, sitä en tiedä sitten miten käy niille perintäkuluille jotka tuli ennen toimiluvan perumista? Kärjäille velan voi kuitekin kai laittaa ja oikeus sitten ratkaisee...muista vastata haasteeseen oma näkemys


    • Anonyymi

      Itselläni erääntyi viime vuoden joulukuussa klarnan tili kokonaisuudessaan. Eräpäiväksi tuli 18.12. Maksun kuitenkin pystyin suorittamaan 24.1 Klarnalle. Tänään tuli 21.2 päivätty kirje Annomeniltä missä oli tuo kyseinen velka. Soitin Annomenille jotka taas pyysivät soittamaan klarnalle. Lopulta sanoivat, että selvittävät asiaa ja tapaus jäädytetään siksi aikaa, kun asia selviää. .. Miten tulisi toimia?

      • Anonyymi

        Sanoin väärin, siis Klarnan eräpäivä oli 18.1


    • Anonyymi

      Itseltäni juuri tässä alkukuusta Alektum vei veronpalautukset (lähemmäs 500€) joita koitan nyt kysellä sekä ulosotosta että haastemieheltä että mihin ne meni ja mihin laskuun koska siellä luki vain ”Muut yksioikeudelliset saatavat”, vaikka muissa on ollut ihan se mihin ne on mennyt. Joten ilmeisesti kyllä ne pystyy viemään ne rahat jos oikein lähtevät haluamaan ne.

    • Anonyymi

      Noilla tuuttaa kokoajan puhelin varattua, kun oon yrittänyt soittaa ja kysyä mun laskusta. Jotain häikkää tässä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe