Lapsena olin innostunut oppimaan ja minulla oli harrastuksia, vaikka taitoni jatkuvasti lytättiin. Harrastuksesta luovuin, koska ala-asteen luokkalaiseni kävivät samassa paikassa harrastamassa ja naureskelivat taidoilleni. Harrastuksen opettajalta sain myös kuulla kuinka teen kaiken väärin. ÄO on kaveriporukan alhaisin, jolla minulle aina kuittaillaan.
Ystäväni ei uskalla päästää minua lähellekään uunia, sillä en osaa tehdä ruokaa, en kuulemma edes pakasteita. Minulle ei yritetty kotona opettaa mitään yleishyödyllisiä taitoja, joten en niitäkään osaa, joten olen luovuttanut mm. Pyykinpesun, kokkaamisen yms yrittämisen.
Kerran yritin silloisen avomieheni kanssa tehdä ruokaa, en osaa tehdä ruokaa ilman ohjeita, hänellä meni hermot hitauteeni ja tuli siihen häisläämään ohjeita lukematta ja mokasi mittasuhteet todella pahasti, tämäkin oli kuulemma minun syytäni.
En oikeasti enää jaksa opetella yhtään mitään. Opiskelen, siitä ei meinaa tulla yhtään mitään ja en pysty keskittyä, koska nuoruuteni tapahtumat tulevat automaattisesti mieleeni. Minulla on tapana turruttaa paha oloni alkoholiin, mikä tuntuu vain lisäämän epäonnistumisia muiden silmissä. Kärsin nuoruuden tapahtumien takia post-traumaattisesta ja masennuksesta. Tämä otetaan yleensä vain vitsinä.
Olen niin kyllästynyt elämään epäonnistuneena, päivän paras hetki on kun pääsen koulun jälkeen suoraan nukkumaan ja itkemään pahaan olooni. Miten saisin opeteltua perustaitoja, lannistun niin helposti ja lopetan yrittämisen
En jaksa opetella mitään
6
119
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhat traumat jäävät yleensä sinne mielen perukoille ja vaivaavat sitten tavalla tai toisella.
Sinun kohdallasi on toimittu väärin juuri siinä kun on arvosteltu ja lynkattu ettei mikään onnistu.
Alkoholista olet itsekin huomannut että se vain pahentaa kaikkea, se on totta, se ei ainakaan muuta mitään paremmaksi.
Itse yrittäisin muuttaa ajatusmaailmaani sellaiseksi, että ajattelisin " ennen en onnistunut mutta nyt yritän onnistua, koska nyt ei ole sama tilanne kuin ennen ".
Helppo sanoa että helppohan se on sanoa, mutta mikään ei muutu jos ei halua asioiden muuttuvan.
Jos nyt elelet yksiksesi niin kukaan ei ole sinua sättimässä ja neuvomassa kuinka tehdä ja kuinka ei. Yksikseen voi harjoitella kaikenlaista aivan omassa rauhassa ajan kanssa, esim. kokkaamista.
Erehdyksen kautta oppii, eli jos joku ruoka ei vaikka heti onnistukaan niin aina voi yrittää uudelleen. Ja sitten kun onnistuu tulee hyvä fiilis ja saa lisää voimia taas yrittää jotain uutta.
Se vaatii aikaa ja voimia mutta yleensä sitkeys palkitaan.- Anonyymi
En asu yksin, sekään ei todennäköisesti tällä hetkellä edes onnistuisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En asu yksin, sekään ei todennäköisesti tällä hetkellä edes onnistuisi
No siinä varmasti syy, miksi perustaidot eivät ole hallussa.
Yksin asumalla noita taitoja joutuu harjoittelemaan niin väkisinkin sen taitaa jossain vaiheessa.
- Anonyymi
Ainakin osaat kirjoittaa niin hyvin, että on vaikea uskoa, että epäonnistuisit kaikessa muussa. Kirjoittamisen taito kertoo todella paljon ihmisen älykkyydestä, et ole etkä ole koskaan olutkaan joukon tyhmin. Tarvitsisit vain itsevarmuutta lisää ja pääsisit mihin vain.
Hiukan tässä mietityttää, miten sinä olet joutunut ja aina joudut sellaiseen seuraan, jossa sinua latistetaan.- Anonyymi
Jotenkin vain ajaudun sellaiseen seuraan. Paras ystäväni on tukipilarini, ilman häntä en oikeasti olisi hengissä. Saatan joskus sanoa hänelle jotain väärässä muodossa sen enempiä ajattelematta (tästäkin poden häpeää jatkuvasti) ja hän kokee minun mollanneen häntä, josta voi nousta huutoriita. Hän saattaa usein myös huomaamattaan vähätellä minua, mutta jos otan asian esiin, nousee taas huutoriita jossa minut haukutaan pystyyn ja en saa sanoa sanaakaan väliin, hän on ainoa joka saa puhua riitelyn aikana. Tämäkin saa minut tuntemaan itseni niin huonoksi ihmiseksi. Olemme molemmat todella vahvatahtoisia loppujen lopuksi. Usein itsepäisyydestäni johtuville piirteille nauretaan myös tärkeimpien ihmisten keskellä, joten olen joutunut piilottelemaan luonnettani säästyäkseni häpeältä
- Anonyymi
Itsestä se lähtee, ei mistään muusta. Voithan sä aina dumpata kaikki ihmiset ympäriltäs, tuut kyllä huomaamaan että et kovin helposti tutustu uusiin ihmisiin ennen kuin oot hankkiutunut eroon tosta asenteesta. Anteeksi suorasanaisuuteni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315939- 345433
- 293074
- 342454
- 442287
- 372118
- 152108
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391686