Oliko vanhan liiton aikana syntyneillä lapsilla Pyhä Henki syntyessään ?
Entä uuden liiton aikana ja seurakunnan syntymisen jälkeen.
Jeremialla ja Johannes Kastajalla kerrotaan olleen Pyhä Henki jo äiidnsä kohdussa eli he olivat erotetut jo suureen tehtäväänsä. Miten on muilla syntyneillä ?
Jer. 1:5
"Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".
Joskus kuulee opetettavan että kaikilla syntyvillö lapsilla olisi Pyhä Henki syntyessään ?!? En sitä selkeästi mielestäni löytänyt Raamatusta.
Kysymys vauvoihin ja pikku lapsiin liittyen
25
<50
Vastaukset
Vasta Jeesuksen jälkeen tuli Hänen Lähettämänä Puolustaja. Vl-usko perustuu taikauskoon ja uskomuksiin. Siksipä Raamattu on heille kauhistus.
KR 1933/-38
Joh. 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Ap.t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.Vasta Jeesuksen jälkeen tuli Hänen Lähettämänä Puolustaja. Vl-usko perustuu taikauskoon ja uskomuksiin. Siksipä Raamattu on heille kauhistus.
KR 1933/-38
Joh. 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Ap.t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.- Anonyymi
Totuus asiasta on hermeneuttisesti seuraava.
Aina, alusta lähtien kahden ensimmäisen ihmisen luomisesta lähtien ihminen on syntyessään Jumalan lapsiasi, ja Hän kantaa ko. ihmisestä vastuun, sekä suojelee Häntä, niin kauan, kunnes nuori varttuessaan erottaa oikean väärästä.
Israelin heimossa ja huoneessa tätä murrosta kutsutaan, bar, ja bad mizvaksi, eli aikuisuuteen astumiseksi.
Joskus näyttää, että se tapahtuma lestadiolaisuudessa antaa lahjaksi tupakanpolton.
Ikä Pyhässä kansassa on tytöillä 12 ja pojilla 13 vuotta ja samalla Teokraattinen opetus muuttuu.
Silloin Jumalan vastuu lapsesta muuttuu ja Hänen tulee etsiä itse Jumalan suunnitelma, josta;
Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Hänen silloin tulee etsiä Jeesus omaksi kuninkaakseen, ja näin usko Häneen on yksi pelastuksen elementti.
Lapsi ei siis tee syntiä nuoruudessa, tietämättä edes sitä mitä se on. Hän kyllä tietää hyvän ja pahan varttuessaan, mutta tuomion alaista syntiä ei Hän voi tehdä, siksi jutut lapsen syntisyydestä (perisynti, jota ei Raamattu edes tunne) on pakanallista oppia.
Sama koskee myös lapsen uskoa, se kehittyy elämisen myötä Mizvan aikoihin, jos kehittyy.
r- Anonyymi
Kun kasvoin kristillisessä kodissa niin ennen kouluikää opetettiin että ei saa varastaa ja ottaa luvata.
Jos otin luvata karkin niin kyllä oamtunto (kielletyn asian tekemisestä) alkoi syyttämään ja piti mennä pyytämään anteeksi ja sen jälkeen oli taas rauha kun sen sai anteeksi.
Eikä tuo 12 - 13 vuoden ikä ole aika korkea raja ?
Mutta siis syntyvissä vauvoissa ei ole Pyhää Henkeä !?
Kun Jeesus sanoi lapsesta että ne uskovat häneen niin miten sen ymmärrät ?
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mark. 9:42
Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kasvoin kristillisessä kodissa niin ennen kouluikää opetettiin että ei saa varastaa ja ottaa luvata.
Jos otin luvata karkin niin kyllä oamtunto (kielletyn asian tekemisestä) alkoi syyttämään ja piti mennä pyytämään anteeksi ja sen jälkeen oli taas rauha kun sen sai anteeksi.
Mutta siis syntyvissä vauvoissa ei ole Pyhää Henkeä !?
Kun Jeesus sanoi lapsesta että ne uskovat häneen niin miten sen ymmärrät ?
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mark. 9:42
Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.Hienoa kun vastasit.
Sama minullakin, mutta lähestyin Raamatullisesti asiaa, koska elin lapsuuteni heprealaisessa kulttuurissa, ja siksi käyvin sen läpi hermeettisesti, jopa hieman vailla tunteita.
Lapsuuteeni kuului jopa liiankin tarkkaa huolenpitoa siitä, joka oli oikein tai väärin, jopa niin, että se heijastuu vileä tähän päivään asti, onneksi messiaanisuuteni auttoi minua.
Yksi esimerkki oli kahvi, jonka juonti on vieläkin hieman "vaikeaa", ja se tuli, ei suinkaan vanhemmiltani, vaan isovahvemmiltani.
Taas tuohon kertomaasi kasvatukseen, sen pitää sisällään juutalainen lapsiopetus, joka on varmaankin samaa, mitä itse koin ja kasvatin lapseni, jonka tärkein sanoma on vilpittömyys, joka on laajempi, mitä valehtelu, siihen ei todellakaan kuulu valehtelu, mutta harhailu, etsiminen ja "sääntöjen" joka on elämisen hienotunteista oppimista, alkaa jo todellakin aikaisemmin, parista vuodesta lukien.
Saatanahan on mobilisoinut nyt liberaaliperheitä, joilla ei ole sääntöjä, mutta kaveripiirin opetuksessa vilpittömyyteen tulee sitten usein mustelmia, kun poikkeaa asiallisesta käyttäytymisestä, joka on ko. kodissa sallittua.
Kun kristillinen perhe kasvattaa, siinä on hyvä varoa liiallista syyttämistä, se vie lapsen itsetunnon, oma esikurkki torun kanssa on paras.
Kun vastasit siihen, onko se korkea raja, niin se on Jumalan tahto, se löytyy Toorasta ja Tanakista, ja kertoo Jumalallista vastuuta, jota kutsutaan synniksi. Siinä sen uskon vieläkin toimivan.
Jos katsotaan Raamattua, niin Jerusalemin ensimmäisenä isona kokoontumisena helluntaina, josta Sana; Ap. t. 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Hekin olivat uskossa Jumalaan, Israelin Jumalaan, mutta kun ottivat vastaan Jeesuksen, sekä kasteen saivat Hengen.
Jeesus jätti meille hyvän esimerkin; Luuk 3; 21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Parempaa esimerkkiä ei ole, ja Hän vielä pyysi Matt 28;17-18 tekemään kaikkia mitä Hän teki.
Vauva ei tarvitsekaan Henkeä, koska vastuu on Jumalalla.
Tuo Matteuksen paikka kertoo lapsista, jotka elivät Jeesuksen kanssa, ei vauvoista, totta kai he naapuriinsa uskoivat. Lapsi on rehellisempi kun aikuinen, tässä oli se sanoma.
Alkutekstissä se kuuluu hieman toisin; 6. Ja jokainen, joka loukkaa yhtäkin näistä vähäisistä, USKOVAT MINUN KAUTTANI, HÄNESTÄ PIDETÄÄN HUOLI ( lapsen usko on Jeesuksen uskon symbioosi, josta huolehtii Jeesus, ei lapsi kuten alkuteksti kertoo), että aasin myllynkivi laitetaan hänen kaulaansa, ja hänet upotetaan meren syvyyteen.
Se mistä Jeesus huomauttaa, on LOUKATA viatonta. Jos Hänellä olisi usko itsellä, ja Hän sen tunnustaisi, olisi Henki mukana, asia, jota ei Raamattu tue, eikä se ole siellä.
Jeesushan on tuomari, ei Jumala kaikkivaltiaana, siksi on todella suuri synti, jonka mukana kaatuu koko SRK. koskien pedofiliaa, joka on vielä päällä, loppuahan toimijat eivät ole maininneet anteeksipyynnön kanssa.
Valitan, myllynkivi on ainoa pelastus.
Jeesus ei näe aneeksi antoa ja mainitsee sen Raamatussa tässä asiassa useampaan kertaan.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kun vastasit.
Sama minullakin, mutta lähestyin Raamatullisesti asiaa, koska elin lapsuuteni heprealaisessa kulttuurissa, ja siksi käyvin sen läpi hermeettisesti, jopa hieman vailla tunteita.
Lapsuuteeni kuului jopa liiankin tarkkaa huolenpitoa siitä, joka oli oikein tai väärin, jopa niin, että se heijastuu vileä tähän päivään asti, onneksi messiaanisuuteni auttoi minua.
Yksi esimerkki oli kahvi, jonka juonti on vieläkin hieman "vaikeaa", ja se tuli, ei suinkaan vanhemmiltani, vaan isovahvemmiltani.
Taas tuohon kertomaasi kasvatukseen, sen pitää sisällään juutalainen lapsiopetus, joka on varmaankin samaa, mitä itse koin ja kasvatin lapseni, jonka tärkein sanoma on vilpittömyys, joka on laajempi, mitä valehtelu, siihen ei todellakaan kuulu valehtelu, mutta harhailu, etsiminen ja "sääntöjen" joka on elämisen hienotunteista oppimista, alkaa jo todellakin aikaisemmin, parista vuodesta lukien.
Saatanahan on mobilisoinut nyt liberaaliperheitä, joilla ei ole sääntöjä, mutta kaveripiirin opetuksessa vilpittömyyteen tulee sitten usein mustelmia, kun poikkeaa asiallisesta käyttäytymisestä, joka on ko. kodissa sallittua.
Kun kristillinen perhe kasvattaa, siinä on hyvä varoa liiallista syyttämistä, se vie lapsen itsetunnon, oma esikurkki torun kanssa on paras.
Kun vastasit siihen, onko se korkea raja, niin se on Jumalan tahto, se löytyy Toorasta ja Tanakista, ja kertoo Jumalallista vastuuta, jota kutsutaan synniksi. Siinä sen uskon vieläkin toimivan.
Jos katsotaan Raamattua, niin Jerusalemin ensimmäisenä isona kokoontumisena helluntaina, josta Sana; Ap. t. 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Hekin olivat uskossa Jumalaan, Israelin Jumalaan, mutta kun ottivat vastaan Jeesuksen, sekä kasteen saivat Hengen.
Jeesus jätti meille hyvän esimerkin; Luuk 3; 21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Parempaa esimerkkiä ei ole, ja Hän vielä pyysi Matt 28;17-18 tekemään kaikkia mitä Hän teki.
Vauva ei tarvitsekaan Henkeä, koska vastuu on Jumalalla.
Tuo Matteuksen paikka kertoo lapsista, jotka elivät Jeesuksen kanssa, ei vauvoista, totta kai he naapuriinsa uskoivat. Lapsi on rehellisempi kun aikuinen, tässä oli se sanoma.
Alkutekstissä se kuuluu hieman toisin; 6. Ja jokainen, joka loukkaa yhtäkin näistä vähäisistä, USKOVAT MINUN KAUTTANI, HÄNESTÄ PIDETÄÄN HUOLI ( lapsen usko on Jeesuksen uskon symbioosi, josta huolehtii Jeesus, ei lapsi kuten alkuteksti kertoo), että aasin myllynkivi laitetaan hänen kaulaansa, ja hänet upotetaan meren syvyyteen.
Se mistä Jeesus huomauttaa, on LOUKATA viatonta. Jos Hänellä olisi usko itsellä, ja Hän sen tunnustaisi, olisi Henki mukana, asia, jota ei Raamattu tue, eikä se ole siellä.
Jeesushan on tuomari, ei Jumala kaikkivaltiaana, siksi on todella suuri synti, jonka mukana kaatuu koko SRK. koskien pedofiliaa, joka on vielä päällä, loppuahan toimijat eivät ole maininneet anteeksipyynnön kanssa.
Valitan, myllynkivi on ainoa pelastus.
Jeesus ei näe aneeksi antoa ja mainitsee sen Raamatussa tässä asiassa useampaan kertaan.
rKiitos vastauksesta.
Hyvä että nostit esiin tärkeän kohdan jonka unohdin itse;
#Jeesus jätti meille hyvän esimerkin; Luuk 3; 21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".#
Jeesus tosiaankin antoi meille esimerkin kasteesta.
Vapahtajamme ei synnittömänä sen takia tarvinnut kastetta, mutta Lutherkin selitää, että Johannesa Kastajan Jordanissa kastamat syntinsä tunnustavat saivat anteeksi ja omassa kasteesaan Vapahtajamme otti ne kannettavakseen.
Rukoileminen kuului aina Pyhän Hengen saamiseen. Jeesuksen esimerkissä Jumalamme näytti esimerkillä miten kasteessa sinetöidään usko Kristukseen ja saadaa Pyhä Henki puhdistettuun sydämeen. Pyhä Henki ikäänkuin meille esimerkkinä ja laskeutuoi kyyhkysen muodossa.
Ihmeellistä on ettöä jotkut kristittyinä esiintyvät väheksyvät kastetta, vaikka itse Jumala antoi noin konkreettisen esimerkin siitä #väänsi rautalangasta" kansankielllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Hyvä että nostit esiin tärkeän kohdan jonka unohdin itse;
#Jeesus jätti meille hyvän esimerkin; Luuk 3; 21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".#
Jeesus tosiaankin antoi meille esimerkin kasteesta.
Vapahtajamme ei synnittömänä sen takia tarvinnut kastetta, mutta Lutherkin selitää, että Johannesa Kastajan Jordanissa kastamat syntinsä tunnustavat saivat anteeksi ja omassa kasteesaan Vapahtajamme otti ne kannettavakseen.
Rukoileminen kuului aina Pyhän Hengen saamiseen. Jeesuksen esimerkissä Jumalamme näytti esimerkillä miten kasteessa sinetöidään usko Kristukseen ja saadaa Pyhä Henki puhdistettuun sydämeen. Pyhä Henki ikäänkuin meille esimerkkinä ja laskeutuoi kyyhkysen muodossa.
Ihmeellistä on ettöä jotkut kristittyinä esiintyvät väheksyvät kastetta, vaikka itse Jumala antoi noin konkreettisen esimerkin siitä #väänsi rautalangasta" kansankielllä.Kasteen tausta oli Israelissa aika vanha tapa, kun pakana hyväksyi Abrahamin ja Israelin Jumalan ja halusi liittyä heimoon.
Se ei ollut pelastava kaste, ns. proselyyttikaste, eli merkki integraatiosta.
>>Vapahtajamme ei synnittömänä sen takia tarvinnut kastetta, mutta Lutherkin selitää, että Johannesa Kastajan Jordanissa kastamat syntinsä tunnustavat saivat anteeksi ja omassa kasteesaan Vapahtajamme otti ne kannettavakseen.**
Luther oli omina alkuaikoinaan aika oikeassa, mutta loppua kohti jutut muuttuivat, jopa saatanalliseksi, Raamatun mukaan. Lisää, jos haluat. Minulle riittää, että Hän oikaisi joitain hyviäkin asioita.
Mainiota, että otat esille rukouksen, joka on minulle hyvin tärkeää, lukuisia hetkiä päivässä, kymmeniä, sekä ns. työrukoukset päälle.
En ole osannut liittää sitä PH;n saamiseen, voiteluun kylläkin.
Meidäthän kastetaan Kristukseen, ja vanha ruumiimme jää veden alle, uusi Kristus ruumis tulee ylös, ja PH;n tärkein tehtävä on aina kirkastaa Messiasta.
Kyyhkynen on valkea, puhtauden esikuva Raamatussa, se oli myös ulospäin näkyvä merkki, joka oli tarkoitus olla merkki paikalla oleville, sillä PH;han tuli vasta oikeasti vajaan 2 vuoden päästä.
Tässä välissä sen, että heimomme ympärileikkaus on ulsopäin näkyvä merkki (isällänikin), mutta Jo Jesaja näkee sen toisin, sydämen ympärileikkauksena, joka esiintyy UT;ssa 6 kertaa, eikä ole ihmiskäsin tehty, eikä näe merkkejä, josta Paavali on eniten kertova UT;ssa. Pidin siitä saarnan pari viikkoa sitten.
Mainio toteamus tuo kasteen väheksyntä, ei se ole etsivien kristittyjen vika, vaan sekulaarien pastoreiden, sekä maallikkosaarnaajien vika, vaikka heistäkin jo osa on alkanut tutkittuaan asiaa, muuttamaan mielineensä ja juttunsa.
Kansankirkossa eräs kollega sanoi, että jos hän puhuu kasteesta, jota minä suoritan ja Lutherin alussa opetti, on piispa heti seuraavalla viikolla puhuttelemassa.
siunauksella, r
- Anonyymi
> Joskus kuulee opetettavan että kaikilla syntyvillö lapsilla olisi Pyhä Henki syntyessään ?!? En sitä selkeästi mielestäni löytänyt Raamatusta.
Raamatussa opetetaan pyytämään Pyhää Henkeä. Loogisesti ajateltuna sitä ei siten ole kaikilla automaattisesti. Mutta ehkä aabrahamin jälkeläiset ovat vähän eri juttu.- Anonyymi
Kukaan ei saa Pyhää Henkeä, muuten kun tekemällä Jumalan tahdon, Parannuksen Jeesukseen, Udestistymällä sekä upotuksella.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei saa Pyhää Henkeä, muuten kun tekemällä Jumalan tahdon, Parannuksen Jeesukseen, Udestistymällä sekä upotuksella.
rPalstalla keskustellaan vanhoillislestadiolaisuudesta , ei vapaakirkosta ja heidän opistaan.
Mikset viihdy vapaakirkon palstalla?
Missä Raamatussa on sanat "Parannus Jeesukseen"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla keskustellaan vanhoillislestadiolaisuudesta , ei vapaakirkosta ja heidän opistaan.
Missä Raamatussa on sanat "Parannus Jeesukseen"?Ensinnäkin saasta, en kuulu Vapaakirkkoon, ja toellakin tiedän sen, ettei palstalla saa kirjoittaa Raamatun sanomaa Jeesuksest, joka on teille pelastus, kun sen havaitsette, joka on paikkoin myöhäistä.
Käykö tämä; Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tehdäänö kaste, ja parannus eri tahoon.
Paavali teki sen Jumalasta Jeesukseen.
Te ette pysty siihen, ilman Jeesusta.
r. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla keskustellaan vanhoillislestadiolaisuudesta , ei vapaakirkosta ja heidän opistaan.
Missä Raamatussa on sanat "Parannus Jeesukseen"?Mihin ihme lahkoon Sinä sitten kuulut, kun et tajua mitään Raamatusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamatussa on sanat "Parannus Jeesukseen"?Minäkin puutun asiaan.
Mikä r;n jutussa oli oppia vapaakirkosta, johon Hän ei sanojensa mukaan kuulu?
sivusta seurannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin puutun asiaan.
Mikä r;n jutussa oli oppia vapaakirkosta, johon Hän ei sanojensa mukaan kuulu?
sivusta seurannut.Juurihan tuli teeveestä dokumentti Irakista jossa uskonmiehet myivät jopa 9 vuotiaita päivän avioliittoon rahalla. Jotenkin tuli tunne että uskonnon varjolla säädetään ihmisten elämää Suomessakin. Järkyttävä dokumentti!!
Mitä tulee aloitukseen niin pitää uskoa Jeesuksen sanaan. Ei Lutheriin eikä yhteenkään ihmiseen olipa hän sitten lahkon saarnamies tai pappi.
Mitä te täällä kyselette? Ottakaa Uusi testamentti ja lukekaa sitä niin kauan että tiedätte ketä pitää uskoa, mitä pitää tehdä ja miten uskossa eletään. Vanha testamentti on ollut ja mennyt. Sieltä ei tule pelastusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rAamen !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan tuli teeveestä dokumentti Irakista jossa uskonmiehet myivät jopa 9 vuotiaita päivän avioliittoon rahalla. Jotenkin tuli tunne että uskonnon varjolla säädetään ihmisten elämää Suomessakin. Järkyttävä dokumentti!!
Mitä tulee aloitukseen niin pitää uskoa Jeesuksen sanaan. Ei Lutheriin eikä yhteenkään ihmiseen olipa hän sitten lahkon saarnamies tai pappi.
Mitä te täällä kyselette? Ottakaa Uusi testamentti ja lukekaa sitä niin kauan että tiedätte ketä pitää uskoa, mitä pitää tehdä ja miten uskossa eletään. Vanha testamentti on ollut ja mennyt. Sieltä ei tule pelastusta.Hyvä kommentti.
Miksei täältäkin voi kysellä, jos on Raamatunluku kielto, eikä se avaudu.
On totta, että UT;sta saa kaiken pelastukseen, sen jälkeen voi tutkia myös VT;tä, sillä siihen on perusteet, - Jumalan Sana on tosi sekä pysyvä.
r. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin saasta, en kuulu Vapaakirkkoon, ja toellakin tiedän sen, ettei palstalla saa kirjoittaa Raamatun sanomaa Jeesuksest, joka on teille pelastus, kun sen havaitsette, joka on paikkoin myöhäistä.
Käykö tämä; Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tehdäänö kaste, ja parannus eri tahoon.
Paavali teki sen Jumalasta Jeesukseen.
Te ette pysty siihen, ilman Jeesusta.
r.Kempeleen metodistikirkkossakin papereita kahistellut pastori poistui palstalta ylemmyyden tuntoisena, mutta kiemurteli salaa takaisin karkean r:n muodossa.
Paha saa palkkansa aikanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kempeleen metodistikirkkossakin papereita kahistellut pastori poistui palstalta ylemmyyden tuntoisena, mutta kiemurteli salaa takaisin karkean r:n muodossa.
Paha saa palkkansa aikanaan.Onko Kempeleellä Metodistikirkkoa. Netti ei siä osoita.
Älä ala vielä viikonloppu läträämistä.
Kuuleman mukaan se ei toimi Oulussakaan?
Kaikemoisia pellejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Kempeleellä Metodistikirkkoa. Netti ei siä osoita.
Älä ala vielä viikonloppu läträämistä.
Kuuleman mukaan se ei toimi Oulussakaan?
Kaikemoisia pellejä.Tästäkö on kysymys?
https://www.youtube.com/watch?v=agQ9FHBIqb4
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15326712/kertokaapa-kuka-on-jussi-pellikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästäkö on kysymys?
https://www.youtube.com/watch?v=agQ9FHBIqb4
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15326712/kertokaapa-kuka-on-jussi-pellikkaEi ollut r:stä kovin hyvä näkemys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti.
Miksei täältäkin voi kysellä, jos on Raamatunluku kielto, eikä se avaudu.
On totta, että UT;sta saa kaiken pelastukseen, sen jälkeen voi tutkia myös VT;tä, sillä siihen on perusteet, - Jumalan Sana on tosi sekä pysyvä.
r.Just niin. Raamatunlukukielto todistaa että jo kultin piirteitä saanut lahko estää ihmisiä etsimästä totuutta. Tilalle tarjoaan valheoppeja ja pelottelua jotta jengi pysyy nöyränä.
😠 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut r:stä kovin hyvä näkemys.
Ajattele sekin, oliko r puhuja, ja jos oli, mikä meni pieleen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just niin. Raamatunlukukielto todistaa että jo kultin piirteitä saanut lahko estää ihmisiä etsimästä totuutta. Tilalle tarjoaan valheoppeja ja pelottelua jotta jengi pysyy nöyränä.
😠Mikä höpinä on tämä "raamatun luku kielto" ?! En mie ainakaan ole VL-piireissä tuommosesta mitään kuullut, päinvastoin, Raamatun lukuun kehoitetaan, ihan yksin ja yhdessä. Joka seuroissa puhuja ottaa tekstinsä raamatusta ja siitä pitää saarnansa. Kumminkin olen taivaltanut tätä "tellusta" jo lähes 70 vuotta. !
Aivan outoja kirjoituksia täältä paljastuu, ihmettelen suuresti !
Ihminen saakin olla nöyrä, mutta nöyristellä ei tarvitse , ihmisten edessä.
ei edes ns. ulkopuolisille nöyristellä. Nyt jo pitää ruveta puolustelemaan omaa hengellistä kotiaan, kait siihen on jokaisella oikeus !?! Raamattua on tarpeen lukea, mutta jos se ei kenelle "avaudu", niin sille ei voi mittään !!
Lopettakaahan tämä ihmisten mollaus ja samalla te tuomitsette itse, vaikka VL-porukoiden sanoitte tuomitsevan toisia !
- Anonyymi
Täällä kirjoitellaan paljon sellaista, josta näkee, että ei tunneta vanhoillislestadiolaisuutta. Olen myös vl, ja tiedän, kuinka puhujatkin usein kehottavat Raamatun lukemiseen. Raamattua halutaan tehdä tutuksi jo lapsille ja nuorille. Osoitteessa lastenpolku.fi löytyy uusi videosarja, jossa kerrotaan Raamatusta.
- Anonyymi
Se osoittaa puhujalta sekulaarisuutta, että kehottaa "lukemaan" Raamattua.
Raamatun lukemiseen ainaostaan, ei Raamattu itse kokota, vaan lukemalla tutkimiseen, jonka tarkoitus on aina löytää konteksti asioihin, muuten se on turhaa, ei auta eikä kehitä.
Jes. 34:16 Tutkikaa Herran kirjaa, lukekaa: ainoakaan näistä eläimistä ei sieltä puutu, kaikki ne ovat siellä, eikä yksikään ole kumppania vailla. Totisesti, hän on näin käskenyt, hän itse on koonnut nämä kaikki yhteen.
En ole juuri nähnyt lestadiolaisilla seuroissa Raamattua, eikä muistiinpanovälineitä, joilla kirjoitettettua voidaan kotoina tutkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185573- 162975
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6232127Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1451974Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421375Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077