Rekisterikilpi siirretty sivulle - miksi?

Anonyymi

Eli otsikon mukainen kysymys - miksi niin monessa HD:ssa rekisterikilpi on siirretty pyörä takaa sen sivulle, jossa tuuli ottaa siihen aika hyvin ja voisi kuvitella, että tuollainen "ilmajarru" aiheutta jonkin verran "toispuolisuutta" pyörän ajokäytökseen.

Osassa tuo muutos on tehty siistimmin, mutta osassa takalokarissa on vain tyhjät reijät rekkarin poiston jäljiltä.

Onko tuon muutoksen syynä jokin saavutettava etu? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

32

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä minäkin olen joskus miettinyt kun olen nähnyt sellaisen harrikan liikenteessä.
      Toinen mitä olen ihmetellyt on ne korkeat, olkapäiden yläpuolella olevat ohjaussarvet. Luulisi että on hankala ajaa ja hallita sellaista pyörää.

      • Anonyymi

        Osa ainakin hakee tuolla korkealla tangolla vanhaa ns. chopper tyyliä tai sen uudempia variaatioita. Mutta mihin tuo rekisterikilven siirto takaa sivulle perustuu se on jäänyt arvoitukseksi. Toki se ei ole pelkästään HD:hen liittyvä asia, vaan myös muissa jopa japanialaisissa customeissa näin yleisesti tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa ainakin hakee tuolla korkealla tangolla vanhaa ns. chopper tyyliä tai sen uudempia variaatioita. Mutta mihin tuo rekisterikilven siirto takaa sivulle perustuu se on jäänyt arvoitukseksi. Toki se ei ole pelkästään HD:hen liittyvä asia, vaan myös muissa jopa japanialaisissa customeissa näin yleisesti tehdään.

        Jokainen tyylillään, mutta minusta tyhmännäköinen ja ratkaisu, joka tekee pyörästä toispuoleisen näköisen ja oloisen ajettavan ilmavirran osuessa siihen kovemmassa vauhdissa.


    • Anonyymi

      Eikös rekisterin pitäisi näkyä myös takaa hieman sivustakin katsottaessa, taitavat nuo sivukilvet olla laittomia.

      • Anonyymi

        lue saatana tieliikenne asetuksista .on laillinen.


      • Anonyymi

        Kilpi saa olla maksimissan 30 astetta kallistettu. Ja se pitää olla luettavissa 3 m - 300 m päästä. Näin oli pykälät aiemmin, en tiedä miten nyt.


    • Anonyymi

      Sivukilvellä yritetään paikata pyörän huonoa ulkonäköä. Harlikka on tunnetusti puolivalmiste joka kasataan kotona vuosien aikana valmiiksi ja sen jälkeen paaliin.

      • Anonyymi

        No jopas sulla on paha olla, tsemiä,kesä tulossa vaikka korona vähän hankaloittaakin elämää.


      • Anonyymi

        Britit,Tsekit,Makaronit,Saksa,ja ehottomasti jenkit teki mopoja jo kauan sitten kunnes tuli pieni keltainen mies ja kopioi tämän laitteen ja prässäs tehä siitä tehokkaan ,varmatoimisen ,hyvännäkösen ja edullisen mutta munattoman ja jos kattoo paalitavarana näet harvoin tuskin koskaan muita kuin japoja et silleen..... kessää kaikille.


    • Anonyymi

      Riippuu vähän miten on pyörää rakenneltu mutta joskus voi olla oikeesti ongelma kiinnittää rekkaria takalokariin missä se normaalisti on. Takalokaria ei välttämättä ole juuri nimeksikään.

      • Anonyymi

        Se leveä takarengas pitää näkyä ylös asti ilman häiritsevää rumaa rekisterikilpeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se leveä takarengas pitää näkyä ylös asti ilman häiritsevää rumaa rekisterikilpeä.

        Harrikassa kapeat renkaat muutenkin kun on se kuminauha haitolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se leveä takarengas pitää näkyä ylös asti ilman häiritsevää rumaa rekisterikilpeä.

        Niin, jopa 145mm "leveä" takakummi..


      • Anonyymi

        Joo, tuo "rakentelu" on kuin meillä vanhoilla parroilla silloin nuorena, otettiin lokasuojat pois fillareista. Samaan tyyliin näyttäisivät tyytyvän.


    • Anonyymi

      Eikö palstalla kukaan osaa antaa oikeeta vastausta, ootte te aika ulvatteja kaikki!
      Yksinkertaisesti siksi ,että rekkarin saa tarvittaessa linkittämällä sivuun vaikka poliisien kiusaksi.:)

    • Anonyymi

      Oma syyni; Sen saa peremmin jalalla peittoon kun ajaa karkuun :-)

    • Anonyymi

      Mä pidän siinä muovipussia, kun ajelen ohitte kaikista, ylinopeutta niin pysyy pussi hyvin kilven ympärillä.

    • Anonyymi

      HD:llä ei aja pienestä ja tehokkaasta japsistakaan ohi missään olosuhteissa. Suuri osa HD:n omistavista ei ole koskaan aikaisemmin ajanut moottoripyörällä. Näin he eivät edes tiedä mitä mp:llä ajaminen tarkoittaa.

      Tästä lukee esim. ruotsalaisista rikollisjengeistä, joihin HD suuresti liittyy merkkinä.
      Pienimumainen, pieniaivoinen, mutta suuriluuloinen kuvaa tatuoidun kuljettajan.
      Kilven sivulla oleminen liittyy osittain Outlaw meininkiin.

      Tyhmä tuo itsensä esiin muiden sitä tarvitsematta tehdä, sopii osaan HD kuskeja.
      Nyt huomiona, osaan kuskeja.

      • Anonyymi

        Ihan pikku vinkkinä tyhmälle : JOKAINEN motoristi on ajanut muulla kuin HD fillarilla.Siis JOKAINEN.

        Korttia ajettaessa kun ei ajeta HD:lla, vaan yleensä japsifillarilla.

        Että naama kiinni siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pikku vinkkinä tyhmälle : JOKAINEN motoristi on ajanut muulla kuin HD fillarilla.Siis JOKAINEN.

        Korttia ajettaessa kun ei ajeta HD:lla, vaan yleensä japsifillarilla.

        Että naama kiinni siellä.

        Suurin osa hd kuskeista ei ole ajanut mp korttia, koska tuli vm 72 syntyneille ab kortin kylkiäisenä. Tosiasiassa tarvitsevat koulutuksen jos meinaavat muuta kun hd kokeilla, saattaa tehot yllättää ja karata käsistä. Hd ssa kun ei keula nouse kuin tunkilla! heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pikku vinkkinä tyhmälle : JOKAINEN motoristi on ajanut muulla kuin HD fillarilla.Siis JOKAINEN.

        Korttia ajettaessa kun ei ajeta HD:lla, vaan yleensä japsifillarilla.

        Että naama kiinni siellä.

        Minä ajoin kortin HD:llä vm. 76, 80-luvun alussa.

        HD kiinnostaa merkkinä (muut ei pätkääkään. jos en aja HD:llä, niin sitten vaihtoehto on auto eli vain HD on moottoripyörä.

        Jos jotkut jengit tms. porukat ajaa samanmerkkisellä pyörällä, niin se ei todellakaan ole minun ongelma, eikä asia voisi vähempää itseäni kiinnostaa.

        PS. Eikä ole ensimmäistäkään tatuointia, eikä tule.


    • Anonyymi

      Ilmajarru?

      • Anonyymi

        Fillarilla, muahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....................

        Kakarana ajeltiin fillarilla kouluun, joillekkin on jäänyt päälle lapsuus


    • Anonyymi

      Useimmiten kilpi on sivulla siksi, että vetokoukku saadaa keskelle, ja siihen se magneettiharavakärry, joka kerää tippuvia osia.
      Onhan totta, että TVH aikoinaan kokosi noin 2-3 suunnilleen käypää harrikkaa, ojista löytyneistä osista.
      Harrikka, Indinin halpa kopio, on ihan sikahuono moottoripyörä. Ilman japanilaista, se ei olisis ikinä käynnistynyt.

      • Anonyymi

        Ok, vihdoinkin tietoa, tiedätkö mistä tuollaisen magneettiharavakärryn voisi ostaa, olisi akuutti tarve saada sellainen Hondani perään kiinni. Miten tuo vetokoukku kiinnitetään (lokasuojaan vai?) ei oikein ole metallia muualla. Hirvittää kyllä hieman kun lokasuojan pelti on niin ohutta, että taipui rekisterin kiinnikkeenkin alla, mutta nyt rekisteri on jo siirretty sivulle iskunvaimentimen alapäähän kiinni. Kuinka painava tuollainen magneettiharavakärry muuten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, vihdoinkin tietoa, tiedätkö mistä tuollaisen magneettiharavakärryn voisi ostaa, olisi akuutti tarve saada sellainen Hondani perään kiinni. Miten tuo vetokoukku kiinnitetään (lokasuojaan vai?) ei oikein ole metallia muualla. Hirvittää kyllä hieman kun lokasuojan pelti on niin ohutta, että taipui rekisterin kiinnikkeenkin alla, mutta nyt rekisteri on jo siirretty sivulle iskunvaimentimen alapäähän kiinni. Kuinka painava tuollainen magneettiharavakärry muuten on?

        Minulla oli yamahan perässä semmoinen, ajelin kesän se perässä ja nyt minulla on hd ja varaosia siihen 2 vuodeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli yamahan perässä semmoinen, ajelin kesän se perässä ja nyt minulla on hd ja varaosia siihen 2 vuodeksi.

        Todennäköisesti ne ovat kuitenkin YaMahasi osia ja HD on edelleenkin vielä sinulle kaukainen unelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, vihdoinkin tietoa, tiedätkö mistä tuollaisen magneettiharavakärryn voisi ostaa, olisi akuutti tarve saada sellainen Hondani perään kiinni. Miten tuo vetokoukku kiinnitetään (lokasuojaan vai?) ei oikein ole metallia muualla. Hirvittää kyllä hieman kun lokasuojan pelti on niin ohutta, että taipui rekisterin kiinnikkeenkin alla, mutta nyt rekisteri on jo siirretty sivulle iskunvaimentimen alapäähän kiinni. Kuinka painava tuollainen magneettiharavakärry muuten on?

        Niitä saa HD liikeestä, yleensä vakiovaruste, mutta lienee jo sitten pudonnut sekin, iskareitahan ei jäykkäperässä edes ole, joten mistä olet kuullut, sanan ISKUNVAIMENTAJA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä saa HD liikeestä, yleensä vakiovaruste, mutta lienee jo sitten pudonnut sekin, iskareitahan ei jäykkäperässä edes ole, joten mistä olet kuullut, sanan ISKUNVAIMENTAJA?

        Voi kuule kun ei edes HD:t ole vuosikymmeniin enää olleet jäykkäperäisiä,vaikka ne siltä näyttävätkin ja tekniikasta tietämättömämpi voi mennä ns. vipuun. Katsos noissä jäykkäperäisen näköisissä (taitaa mallina olla silloin joku Softail tms.) iskarit on siinä pyörän alla.

        Tuossa aiemmassa jutussahan oli kysymys vetokoukun kiinnittämisestä nimenomaan Hondaan ja siinä on kyllä ihan tavalliset iskarit ja näpsäkkä paikka sivurekkarille alakiinnityspultissa.


    • Anonyymi

      Lapselliset hd-miehet yrittää olla vähän kovempia siirtämällä kilpiä sivuun.

    • Anonyymi

      Itse panin kilven sivulle kun tein takalokarista hieman paremman näköisen. Ei se kilpi siihen enää sopinut niin piti tehdä kilpiteline. Helvetin pitkä se teline saa olla että tulee laillinen näkyvyys.

    • Anonyymi

      Persaukisille tiedoksi . Kilpi saa olla sivulla kun se täyttää määräykset , ja ei vaikuta millään tavalla ajo-ominaisuuksiin . Täällä puhutaan paskoo , .

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe