Millasta hintaa pyytäisin Arabian voi/viilipytyistä, joiden pohjassa on ilmeisesti piippuleima ja pienemmän pytyn pohjassa numero 47 ja isomman 49?
Sitten olisi vielä 2 maitokannua. Toinen jossa on sinisiä marjoja ja joku lehtikuvio, pohjassa piippuleima ja numero 5.
Toinen on täysin yksivärinen ruskea ja matala tornileima ja merkintä 4-0...olisin halukas tietämään paljonko voisi näistä pyytää?
Vielä löytyisi kahviastiasto, täydellinen sellainen. Kukkakuvio ja pohjassa matala torni ja merkintä 5-64!
Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi hieman valaista näiden arvoa!
Arabian astioita
12
15148
Vastaukset
- piippuleima
Googleta Wanhat Arabia-astiat, siellä muistaakseni myös hinnat.
- myyjätär
Kiitoksia, kun vaivauduit vastaamaan!
Olen käynyt ko. sivulla mutten löytänyt kuvia astioistani...enkä tiedä, mistä voisin niistä tietoa löytää. - hinta-arvio
myyjätär kirjoitti:
Kiitoksia, kun vaivauduit vastaamaan!
Olen käynyt ko. sivulla mutten löytänyt kuvia astioistani...enkä tiedä, mistä voisin niistä tietoa löytää.Antiikkiliikkeissä varmasti ihan leiman perusteella voivat antaa hinta-arvion. Jos olet Helsingin aluella, niin täällä on ihan Arabian astioita pääasiallisesti myyviä liikkeitä, muistankohan oikein, kun sanon nimeksi esim. Eriks Antik. Jotain sinnepäin. Vaikka katsomallasi sivustolla ei ole juuri sinun astioitasi, niin onhan siinä hinnasta vähän suuntaa kuitenkin. Samanikäisiähän siellä on.
- Emmuli
kurkkaiseppa vaarin varaston nettisivuille.... tai kysy suoraan omistajalta....
- leimat
on aika vaikeaa puhelimessa,ei yksikään antiikkiliikkeen pitäjä anna sinulle mitään tarkkaa hintaa,pyytää käymään ja sanoo hinnan alakanttiin ajatellen että olet rahapulainen ja myymässä.Kun hinta arvionti on tehty kysy onko hän valmis maksamaan tuon hinnan,koska hinnaksi voi sanoa mitä vaan,mutta on eriasia maksaako kukaan sitä.Eräässä tv-ohjelmassa sorrutaan usein tuollaiseen.
- katsomassa
www.huutonet.fi
- tuula
niistä vois pyytä noin 10e/kappale
- Peter Pan
Ei taida tuo naapurin kymppi riittää edes kiinalaisiin astioihin. Kannataa selvittää sellaiselta joka oikeasti tietää niiden arvon. Itselläni on arabian vanha kylpyhuonesetti johon kuuluu kannu, saippuarasia, potta ja kulho. Huomasin kerran samanlaisen antiikkia, antiikia ohjelmassa (tai puolikas setti) ja siinä arvioitiin astioiden yhteishinnaksi jotain muuta kuin olin itse kuvitellut.
- jalkapallo
Tutkittu on, itsellä aika paljon arabiaa jäänyt kuolinpesästä.katso arabian sivuilta leima se kertoo miltä vuosikymmeneltä ja antaa suoraan hintaarvion.Maitokannut yleensä 40-80e ,eli 10e aivan liian vähän on kuin ilmaiseksi antaisit.voipytty 80-150e koosta riippuen. No itse myin juurikahvikaluston kylläkin sokerikolla kermakolla ja kahvikaatimella ja kuppeja 11 hintaan 700e, joten älä vaan myy kympillä johan kaikki trokarit on jonossa oven takana.
- lartsali
Ostin kirpparilta arabian lautasen, halkaisijaltaan n. 17 cm. Lautasessa on ympyräkuvion muodostavia palloja, sisältä oransseja ja ulkoa keltaisia. Pohjassa on arabian leima ja siellä lukee 11-70. Osaisiko joku kertoa tästä jotakin enemmän? Arvoa tai ikää tai muuta? Itse maksoin lautasesta 1,50e joka oli arabian lautasesta mielestäni ihan naurettavan vähän.
- fgiuhlkhuy
lartsali kirjoitti:
Ostin kirpparilta arabian lautasen, halkaisijaltaan n. 17 cm. Lautasessa on ympyräkuvion muodostavia palloja, sisältä oransseja ja ulkoa keltaisia. Pohjassa on arabian leima ja siellä lukee 11-70. Osaisiko joku kertoa tästä jotakin enemmän? Arvoa tai ikää tai muuta? Itse maksoin lautasesta 1,50e joka oli arabian lautasesta mielestäni ihan naurettavan vähän.
on lokakuusta 1970. Arvo on suurinpiirtein se mitä siitä olet maksanut. Voi siitä muutaman euron enemmänkin pyytää, mutta 5-6 on jo siinä kiikunkaakun, että maksaako kukaan. Lautasethan ovat aina kaikista halvimpia ja arvottomampia.
- pyttyliini
jos mahdollista ja pidät niistä. Kaikki tuollaiset vanhat Arabian maitokannut ja voipytyt ovat aivan ihania tietynlaisessa sisustuksessa ja niiden arvo vain kasvaa. Ja jos olet perheellinenm, niin kannattaa ainakin odottaa sen verran, että jälkipolvi on aikuisiässä ja ehkä haluaa kyseiset esineet säilyttää.
Arvoista sen verran, että tietoa kyllä löytyy, jos käyt itse antiikkiliikkeissä katsomassa. Ehkä ei juuri samanlaista kannua tai pyttyä löydy, mutta näet kuitenkin vähän, minkälaista niistä pyytävät. Pyttyjä on minullakin ja liikkeissä sekä antiikkimessuilla pytyt olivat yli tai vähän alle satasen. Todella isot sitten reilustikin satasen yli. Kannut, joita itsellänikin on ja joita olen katsellut liikkeissä ovat olleet noin 80-120, mutta noissakin on tietysti vähän ylös tai alaspäin sitten, riippuen kannun harvinaisuudesta. Tietenkin näissä hinnoissa on lähdetty siitä, että esine on virheetön.
Leimoista löytyy tietoa myös kirjastoista, muistaakseni sielä oli ihan opus pelkistä arabian leimoistakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057