Veneen maalauksesta

Anonyymi

Flipperin raita aika kulunut, ja tehdas haluaa uudesta sinisestä raidasta 500€... Mietin että revin loputkin pois ja maalaan sen raidan siihen.
Tarviiko tuollaisen raidan maalaamisessa sen kummempia erikoisaineita/konsteja?
Vähän näyttää hiekkapaperia ja spraymaalia ja 2k lakka päälle, eikös se sillä ole selvä

58

2047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      500eur on aika äkkiä käytetty tarvikkeisiin ja kiroiluun.

    • Anonyymi

      Vedät ennemmin veden ja uv,n, kestävää teippiä. no sekin kyllä maksaa, eli on parempi vetää saman värinen veden kestävä maali. ei se purkillinen maalia tolkuttomasti kustanna, mut toisaalta jos arvostat venettäs ja saat aidon tehdas värin 500e pohjineen tarvikkeineen kaikkineen, niin ei se silloin vakiuta kalliilta ja ei venees arvo ainakaan laske. se kova työ tehdä ne pohja työt ennen maalausta, jos niissä luistaa on paraskin jälki tökeröä ja veneen näyttämään lähinnä tökeröltä.

      itse ottaisin tuon tehtaan tarjouksen. en usko, että saisit muualta edullisemmin.
      kaverin autoon maalattiin raidat ja 1500e kustansi.

    • Anonyymi

      Mikä Flipper-malli ja mikä sininen?

      • Anonyymi

        515ht ja oisko se navy blue tms se raita


    • Anonyymi

      Kyllä sen raidan saa maalilla tehtyä eikä maksa kuin kymppejä.
      Itse menin K-R ****n ja pyysin sävyttämään oikeaa lasikuidun päällä kestävää maalia.
      En nyt muista sen maalin nimeä, mutta heti se löytyi hyllystä.

      Maalarinteipillä tein rajauksen ja 150 paperilla varovasti karhennus.
      Tinnerillä puhdistus ja sitten maalaus.
      Siisti tuli.

      • Anonyymi

        Miranol toimii ja on UV kestävä


    • Anonyymi

      Tasaisen kerroksen saaminen voi olla ongelma siveltimellä. Sopiva tela toimii.
      Ota teippi mukaan kauppaan niin mittaavat sävyn ja saat maalin.
      Maali on teippiä parempi mutta tehtaat käyttävät teippiä koska se on nopea.

    • Anonyymi

      Ei millään tule hyvää miranolilla ja telalla muutamalla kympillä. Nojoo, tein itse ja säästin, yhtä hyvin voi jättää tekemättä niin säästää enemmän.

      Kunnon pohjatyöt silikoninpoistoineen ja primereineen, pari kolme ohutta kerrosta laadukkaalla ruiskulla pölyttömässä tilassa. Jos yrittää kerralla valmista niin taatusti valuu. Tarvittaessa välihionnat ja rajausten kanssa saa olla tarkkana. Lopuksi kiillotus ja vahaus.

    • Anonyymi

      Taitaa tyylejä olla yhtä paljon kun tekijöitäkin.. ihan sama miten tekee niin aina on joku vinkumassa

      • Anonyymi

        Miranolilla jos lähtee sotkemaan niin tahraantuu omat ja naapuriveneen fendarit eli hyvällä syyllä voi "vinkua". Epoksimaalia tai topcoatia niin toimii paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miranolilla jos lähtee sotkemaan niin tahraantuu omat ja naapuriveneen fendarit eli hyvällä syyllä voi "vinkua". Epoksimaalia tai topcoatia niin toimii paremmin.

        Miranol ei ehkä ole maailman paras lasikuidulle (saattaa olla tarttumishaasteita), mutta ei tasan "sotke fendareita". Se on kova maali, joka korkeintaan lohkeilee pois. Sillä on "maailman sivu" maalattu puuveneitä ja siinä toimii yhden kauden oikein hyvin. Jos ei ole muuta laittoa puuosille, niin miksei pidemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miranol ei ehkä ole maailman paras lasikuidulle (saattaa olla tarttumishaasteita), mutta ei tasan "sotke fendareita". Se on kova maali, joka korkeintaan lohkeilee pois. Sillä on "maailman sivu" maalattu puuveneitä ja siinä toimii yhden kauden oikein hyvin. Jos ei ole muuta laittoa puuosille, niin miksei pidemminkin.

        Ei se Miranol puujakkarasta farkkujen takalistoon normaalilla istumisella tartu mutta koita painon kanssa ahkerasti hinkata niin alkaa pigmenttiä irtoamaan. Lasikuitukajakin maalasin Miranolilla. Pysyi hiotussa gelcoatissa kiinni kohtuullisen hyvin mutta paikoissa joissa se altistui jatkuvalle hinkkaavalle kulutukselle väri tarttui aukkopeitteeseen ja pelastusliiviin. Kovemmasta iskusta lohkeili kun ohut lasikuitu jousti alla. En ole kokeillut mutta voisin hyvin kuvitella että ajan kanssa värjää valkoisen muovilepuuttajan. En tiedä millä jotkut veneensä maalaavat mutta joskus on valkoiset lepuuttajat värjäytyneet yhdessä yössä naapuriveneen kyljen väriseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Miranol puujakkarasta farkkujen takalistoon normaalilla istumisella tartu mutta koita painon kanssa ahkerasti hinkata niin alkaa pigmenttiä irtoamaan. Lasikuitukajakin maalasin Miranolilla. Pysyi hiotussa gelcoatissa kiinni kohtuullisen hyvin mutta paikoissa joissa se altistui jatkuvalle hinkkaavalle kulutukselle väri tarttui aukkopeitteeseen ja pelastusliiviin. Kovemmasta iskusta lohkeili kun ohut lasikuitu jousti alla. En ole kokeillut mutta voisin hyvin kuvitella että ajan kanssa värjää valkoisen muovilepuuttajan. En tiedä millä jotkut veneensä maalaavat mutta joskus on valkoiset lepuuttajat värjäytyneet yhdessä yössä naapuriveneen kyljen väriseksi.

        Miranolin hyviä puolia on edullinen hinta, 1-komponennttisuus, UV-kesto, helppo levittäminen ja sävytys mihin sävyyn tahansa.

        Hankauskestävyydestä ei ole kokemuksia, mutta se ei varmasti ole ainoa maali, josta lähtee väriä hinkkamalla. Kuitenkaan se ei voi olla sen perusominaisuus koska sitä käytetään esimerkiksi tuoleissa.
        Olisko tullut jonkinlainen käsittelyvirhe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miranolin hyviä puolia on edullinen hinta, 1-komponennttisuus, UV-kesto, helppo levittäminen ja sävytys mihin sävyyn tahansa.

        Hankauskestävyydestä ei ole kokemuksia, mutta se ei varmasti ole ainoa maali, josta lähtee väriä hinkkamalla. Kuitenkaan se ei voi olla sen perusominaisuus koska sitä käytetään esimerkiksi tuoleissa.
        Olisko tullut jonkinlainen käsittelyvirhe?

        Miranol kestää kuukauden kuivua, paksu kerros vielä pidempään, mutta ei se siltikään ole kulutuksenkestävyydeltään paras mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miranol kestää kuukauden kuivua, paksu kerros vielä pidempään, mutta ei se siltikään ole kulutuksenkestävyydeltään paras mahdollinen.

        Sulla on mennyt joku pahasti pieleen, jos kuukauden verran meneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miranolin hyviä puolia on edullinen hinta, 1-komponennttisuus, UV-kesto, helppo levittäminen ja sävytys mihin sävyyn tahansa.

        Hankauskestävyydestä ei ole kokemuksia, mutta se ei varmasti ole ainoa maali, josta lähtee väriä hinkkamalla. Kuitenkaan se ei voi olla sen perusominaisuus koska sitä käytetään esimerkiksi tuoleissa.
        Olisko tullut jonkinlainen käsittelyvirhe?

        Miranol on kallista ja hitaasti kuivuvaa , esim Hammer on paljon halvempaa, tosin en tiedä sävytetäänkö sitä kaupassa. Hammer myös kuivuu paljon nopeammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on mennyt joku pahasti pieleen, jos kuukauden verran meneen

        Eikä ole. Lue tuoteseloste. Noin kuukausi siinä menee, ehkä pidempäänkin epäsuotuisissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole. Lue tuoteseloste. Noin kuukausi siinä menee, ehkä pidempäänkin epäsuotuisissa olosuhteissa.

        Juuri niin. Ei pidä maalata väärissä olosuhteissa.
        Lisäksi Miranolia on hyvä ohentaa huomattavasti

        Miranol on yksi helpoimmista maaleista.
        Hammeriten tulkitsen vitsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ei pidä maalata väärissä olosuhteissa.
        Lisäksi Miranolia on hyvä ohentaa huomattavasti

        Miranol on yksi helpoimmista maaleista.
        Hammeriten tulkitsen vitsiksi.

        Käytännössä, jos veneen maalaa ulkona Miranolilla tapahtuu se epäsuotuisissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä, jos veneen maalaa ulkona Miranolilla tapahtuu se epäsuotuisissa olosuhteissa.

        Matala lämpötila ja suuri kosteus on myrkkyä kaikille maaleille. Meissä on kuitenkin se ero, että minä onnistun, sinä et. Siksi on turha inttää sitä, että välineissä on vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä, jos veneen maalaa ulkona Miranolilla tapahtuu se epäsuotuisissa olosuhteissa.

        Eikös Miranolin olosuhdevaatimukset ole pikemminkin laajoja kuin suppeita?

        Lämpötilaa 5 astetta ja suhteellinen kosteus 80 tai alle. Millä muulla yksikomponenttimaalilla on yhtä hyvä speksi?

        Ohentaa tietenkin pitää, mutta se on maalien kanssa ihan peruskauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matala lämpötila ja suuri kosteus on myrkkyä kaikille maaleille. Meissä on kuitenkin se ero, että minä onnistun, sinä et. Siksi on turha inttää sitä, että välineissä on vika.

        Luulet onnistuneesi. Nopeasti kuivuva kaksikomponenttinen on minun valintani. En edes yritä maalata veneen kulutuskestävyyttä vaativia pintoja ulkona Miranolilla jos vene on tarkoitus ottaa käyttöön samana keväänä tai kesänä. Talvella lämpimässä maalaten on täysin eri tilanne kun maali saa kuivua sen kuukauden hallituissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Miranolin olosuhdevaatimukset ole pikemminkin laajoja kuin suppeita?

        Lämpötilaa 5 astetta ja suhteellinen kosteus 80 tai alle. Millä muulla yksikomponenttimaalilla on yhtä hyvä speksi?

        Ohentaa tietenkin pitää, mutta se on maalien kanssa ihan peruskauraa.

        Kuivuminen edellä mainituissa rajaolosuhteissa on selvästi hitaampaa kuin standardiolosuhteissa (23 ºC, suht. kosteus 50 %). Pintakäsittelyn jälkeen pintoja on käsiteltävä varoen muutamien viikkojen ajan, sillä tuote saavuttaa lopullisen kovuutensa ja kestävyytensä normaaliolosuhteissa noin 1kk:n kuluttua.

        Maalaat keväällä siinä 5 asteen lämpötilassa niin ennen juhannusta ei ole asiaa vesille jos silloinkaan. Miksi pilata vaivalla tehdyt pohjatyöt sillä ettei anna pintamaalin kuivua lopulliseen kovuuteen?

        Ei se Miranol huono maali ole luokassaan. Maalien WD40, voi käyttää hyvin monessa käyttötarkoituksessa mutta paras hyvin harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Miranolin olosuhdevaatimukset ole pikemminkin laajoja kuin suppeita?

        Lämpötilaa 5 astetta ja suhteellinen kosteus 80 tai alle. Millä muulla yksikomponenttimaalilla on yhtä hyvä speksi?

        Ohentaa tietenkin pitää, mutta se on maalien kanssa ihan peruskauraa.

        Öljymaalilla voi maalata pakkasessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Miranolin olosuhdevaatimukset ole pikemminkin laajoja kuin suppeita?

        Lämpötilaa 5 astetta ja suhteellinen kosteus 80 tai alle. Millä muulla yksikomponenttimaalilla on yhtä hyvä speksi?

        Ohentaa tietenkin pitää, mutta se on maalien kanssa ihan peruskauraa.

        Miksi pitäisi valita yksikomponenttimaali kaksikomponenttisen sijaan? Sekoittaa se maali pitää kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulet onnistuneesi. Nopeasti kuivuva kaksikomponenttinen on minun valintani. En edes yritä maalata veneen kulutuskestävyyttä vaativia pintoja ulkona Miranolilla jos vene on tarkoitus ottaa käyttöön samana keväänä tai kesänä. Talvella lämpimässä maalaten on täysin eri tilanne kun maali saa kuivua sen kuukauden hallituissa olosuhteissa.

        Tuo kommennti taitaa olla maailmanennätys epätoivoisessa yrityksessä säilyttää kavot :D

        Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä, että olen saanut Miranolilla hyvän ja kestävän pinnan?
        Onko kova paikka?
        Tirautitko itkut :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommennti taitaa olla maailmanennätys epätoivoisessa yrityksessä säilyttää kavot :D

        Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä, että olen saanut Miranolilla hyvän ja kestävän pinnan?
        Onko kova paikka?
        Tirautitko itkut :D

        Kyllä Miranolilla saa kohtuullisen hyvän ja kohtuullisen kestävän pinnan, mutta se vaatii hyvät olosuhteet ja paljon aikaa. Jos maalauksen tekee ulkona tarvitaan lisäksi paljon hyvää tuuria säiden suhteen. Mutta miksi käyttää Miranolia kohteeseen johon se soveltuu keskinkertaisesti? Vaikka onnistuisitkin vuoraamaan talosi lannalla ei se nykypäivänä kuitenkaan ole paras vaihtoehto.

        Ei täällä kukaan ole kasvojaan näyttänytkään eikä siksi voi niitä täällä menettääkään saati säilyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommennti taitaa olla maailmanennätys epätoivoisessa yrityksessä säilyttää kavot :D

        Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä, että olen saanut Miranolilla hyvän ja kestävän pinnan?
        Onko kova paikka?
        Tirautitko itkut :D

        Mistä päättelet että epäonnistuin? Mistä päättelet että onnistuit? Mitä ilmeisimmin minulla on korkeammat laatuvaatimukset kuin sinulla enkä antaisi sinun tai kenenkään muun maalata lasikuituveneeni koristeraitoja Miranolilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelet että epäonnistuin? Mistä päättelet että onnistuit? Mitä ilmeisimmin minulla on korkeammat laatuvaatimukset kuin sinulla enkä antaisi sinun tai kenenkään muun maalata lasikuituveneeni koristeraitoja Miranolilla.

        Tiedän, että onnistuin koska tulos täytti sille asetetut tavoitteet kaikilta osin, DAAH!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että onnistuin koska tulos täytti sille asetetut tavoitteet kaikilta osin, DAAH!

        Kun asettaa tavoitteet riittävän alhaisiksi onnistuu aina. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ei pidä maalata väärissä olosuhteissa.
        Lisäksi Miranolia on hyvä ohentaa huomattavasti

        Miranol on yksi helpoimmista maaleista.
        Hammeriten tulkitsen vitsiksi.

        Ei kun Hammer. Samantapainen maali kuin Miranol, mutta kuivuu nopeammin ja on paljon halvempi. Itsellä ainakin metallipintojen maalauksesta hyviä kokemuksia. Hammeritehan on "vasaralakkaa".


    • Anonyymi

      Kaksikomponentti polyuretaani maali on se oikea juttu. Unohda Mirnoli.

      • Anonyymi

        Sä oot säälittävä!
        Kerro lisää siitä veneestä MTU:n moottorilla :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot säälittävä!
        Kerro lisää siitä veneestä MTU:n moottorilla :D

        Mikä vene? Mikä MTU:n moottori? Nyt on kyse koristeraidan maalaamisesta lasikuituveneen kylkeen.


      • Anonyymi

        Alkydimaali on paljon parempi.
        Esim Hempel's Brilliant Gloss 53200


      • Anonyymi

        Alkydimaali Hempel's Brilliant Gloss 53200 sopii paremmin ja on helpompi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkydimaali Hempel's Brilliant Gloss 53200 sopii paremmin ja on helpompi käyttää.

        Kaksikomponenttisella polyuretaanimaalilla saa näyttävämmän ja kestävämmän lopputuloksen mutta työläämpi se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksikomponenttisella polyuretaanimaalilla saa näyttävämmän ja kestävämmän lopputuloksen mutta työläämpi se on.

        Ei Hempelin mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Hempelin mukaan

        Ai Hempelin 2k on helpompi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Hempelin 2k on helpompi?

        Hempel tarjoaa polyglossia tai brilliantglossia vesirajan yläpuolelle.
        Niistä valitsen brilliantin, jos pitää valita.

        Nämä siis Hempelin tuotteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Hempelin 2k on helpompi?

        Miksi 2-komponentti on sinun mielestäsi helpompi?
        Sen värivalikoima on suppeampi ja kiilto huonompi kuin alkydimaalilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi 2-komponentti on sinun mielestäsi helpompi?
        Sen värivalikoima on suppeampi ja kiilto huonompi kuin alkydimaalilla.

        Ei 2k ole mielestäni helpompi enkä ole niin väittänytkään. Päinvastoin, minusta se on työläämpi mutta kun tuossa kyseenalaistettiin kommenttini niin kyselin perusteita sille.

        Ei se komponenttien sekoittaminen työlästä ole, mutta kun parhaimman lopputuloksen saa useammalla ohuella kerroksella pitää pohjien olla virheettömät ettei ne toistu lopputuloksessa. 2k kuivuu nopeasti, ei pitkiä odotteluja. Lopputuloksena 2k:lla parempi mekaanisen kulutuksen ja kemikaalien kesto. Brilliant ei kestä öljyä. Se koristeraita kiillottuu samalla kun muu runko vahataan. Koristeraita näyttää minusta parhaalta kun se erottuu ympäristöstään ainoastaan värisävyltään eikä kiilloltaan ja mitä ohuempi sen parempi, rajat piirtyy tarkemmin.


    • Anonyymi

      Alkydit ovat kiiltäviä mutta suhteellisen pehmeitä. Lepuuttajista voi jäädä jälki.

      Yksikomponenttiset uretaanit ovat kovempia mutta kiilloltaan heikompia.

      Kaksikomponenttiset ovat kulutuskestävyydeltään parhaita mutta epoksit herkkiä UV:lle. Vaatii alustalta ja tekijältä enemmän.

      Teippaus on halvin ja nopein. Kestää siistinä muutaman vuoden. Myös kokonaisia runkoja kalvotetaan.

      Jokainen tyylillään.

    • Anonyymi

      Miranol on alkydimaali siinä, missä Hempelin 1-komponenttikin. Ominaisuuksissa ei ole eroa, mutta Miranol on halvempi ja sen voi sävyttää mihin sävyyn tahansa.

      • Anonyymi

        Kutakuinkin totta jos vähän yleistetään. Pieniä eroja on jo väristäkin johtuen. En käytä kumpaakaan kulutukselle alttiin venerungon ulkopintaan.


      • Anonyymi

        Hempelin 1-komponentti on litrahinta 31 € ja miranol on 35 € sävytys. Eli Hempel huomattavasti halvempi.


    • Anonyymi

      Missään tällainen "tehdas on". Minäkin haluaisin maalauttaa veneeni yläraidan uudelleen. 500 EUR maalit ja työ ei kuulosta pahalta.

      • Anonyymi

        Alkuperäinen raita on tarra, ei maalia.. ja tehdas haluaa 500€ uudesta tarrasta joten kättä pystyyn vaan jos joku väittää että 500e tarra on halvempi kun 20e maalipurkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen raita on tarra, ei maalia.. ja tehdas haluaa 500€ uudesta tarrasta joten kättä pystyyn vaan jos joku väittää että 500e tarra on halvempi kun 20e maalipurkki?

        Se 20e maalipurkki ei ole ainoa kuluerä. Jos lasket omalle ajallesi mitään arvoa tulee teippaus lyhyellä aikavälillä edullisemmaksi. Maalaamalla saat kestävämmän lopputuloksen mutta lopputuloksesta on vaikea saada yhtä siisti kuin teippauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se 20e maalipurkki ei ole ainoa kuluerä. Jos lasket omalle ajallesi mitään arvoa tulee teippaus lyhyellä aikavälillä edullisemmaksi. Maalaamalla saat kestävämmän lopputuloksen mutta lopputuloksesta on vaikea saada yhtä siisti kuin teippauksella.

        Kyllä keskivertotallaaja tekee aika monta tuntia töitä tuolla 500€ lla. Tarvikkeet ei paljoa maksa ja minullakin on santapaperit, teipit ja liuottimet yleensä valmiina kotona.
        Kerran tehnyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä keskivertotallaaja tekee aika monta tuntia töitä tuolla 500€ lla. Tarvikkeet ei paljoa maksa ja minullakin on santapaperit, teipit ja liuottimet yleensä valmiina kotona.
        Kerran tehnyt

        Vaikka onkin tarvikkeet kotona on ne silti maksaneet jotain. Oman työni arvoksi lasken 20 euroa tunnilta netto.

        Parilla kympillä saa kolme desiä Miranolia ja pensselin, maalarinteippirullan ja pari arkkia hiomapaperia. Niillä ei vielä pitkälle pötkitä (riittänee kertasivelyyn joka ei peitä kunnolla) eikä pääse lähellekään teippauksen viimeistelytasoa vaikka jotain väriä kylkeen saakin.

        Parilla kympillä saanee riittävästi spraymaalia ja hiomapaperia. Niillä sitten roiskii ja toivoo ettei pohjissa ole silikonia tai rasvaa. Sitten kiroilee pintaan tarttunutta pölyä, valumajälkiä kun ei ole malttanut maalata riittävän monta ohutta kerrosta ja huonosti tarttunutta maalia joka irtoaa ensimmäisestä skraadusta. Kun kerran on mennyt maaleilla sotkemaan ei helpolla takapakkia oteta ja vaihdeta teippaukseen. Jos haluaa ne Flipperin moniväriraidat siihen kylkeen saa olla aikamoinen artisti jos niitä maalaa mihinkään hintaan.

        Entä jos sattuu olemaan kymmeniä metrejä dc-fixiä kaapissa, saako raidat silloin ilmaiseksi?

        Jokainen tekee kuinka lystää. Itse pitäisin tehdaslookista kiinni laittaisin ne Flipperin moniväriteippaukset kylkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka onkin tarvikkeet kotona on ne silti maksaneet jotain. Oman työni arvoksi lasken 20 euroa tunnilta netto.

        Parilla kympillä saa kolme desiä Miranolia ja pensselin, maalarinteippirullan ja pari arkkia hiomapaperia. Niillä ei vielä pitkälle pötkitä (riittänee kertasivelyyn joka ei peitä kunnolla) eikä pääse lähellekään teippauksen viimeistelytasoa vaikka jotain väriä kylkeen saakin.

        Parilla kympillä saanee riittävästi spraymaalia ja hiomapaperia. Niillä sitten roiskii ja toivoo ettei pohjissa ole silikonia tai rasvaa. Sitten kiroilee pintaan tarttunutta pölyä, valumajälkiä kun ei ole malttanut maalata riittävän monta ohutta kerrosta ja huonosti tarttunutta maalia joka irtoaa ensimmäisestä skraadusta. Kun kerran on mennyt maaleilla sotkemaan ei helpolla takapakkia oteta ja vaihdeta teippaukseen. Jos haluaa ne Flipperin moniväriraidat siihen kylkeen saa olla aikamoinen artisti jos niitä maalaa mihinkään hintaan.

        Entä jos sattuu olemaan kymmeniä metrejä dc-fixiä kaapissa, saako raidat silloin ilmaiseksi?

        Jokainen tekee kuinka lystää. Itse pitäisin tehdaslookista kiinni laittaisin ne Flipperin moniväriteippaukset kylkeen.

        Ymmärrän tuon tehdaslookin idean, mutta Flipperin kohdalla mitä vähemmän lookkia, sen parempi.

        Raidat voi teettää teippinetissä ja tyriä itse paikalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tuon tehdaslookin idean, mutta Flipperin kohdalla mitä vähemmän lookkia, sen parempi.

        Raidat voi teettää teippinetissä ja tyriä itse paikalleen.

        Tuolla kriteerillä pääsee helpoimmalla kun ei laita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla kriteerillä pääsee helpoimmalla kun ei laita mitään.

        Haiskahtaa pahasti teippifirman mieheltä..
        Se ois eriasia jos se 500 sisältäis edes asennuksen, mutta ei..
        50e per metsi perus sinistä teippiä on aika hiton suolainen hinta, laskee sen miten vaan.
        Ja siihen sitten se kuuluisia oma työaika vielä päälle niin tonnissa ollaan.


        Eli, maalikauppaan vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haiskahtaa pahasti teippifirman mieheltä..
        Se ois eriasia jos se 500 sisältäis edes asennuksen, mutta ei..
        50e per metsi perus sinistä teippiä on aika hiton suolainen hinta, laskee sen miten vaan.
        Ja siihen sitten se kuuluisia oma työaika vielä päälle niin tonnissa ollaan.


        Eli, maalikauppaan vaan

        No se on kieltämättä aika hintava teippaus ellei asennus sisälly hintaan. Pelkät materiaalit saa jostain mainosteippifirmasta aikalailla halvemmalla jos teipin haluaa. Auton yliteippaukseen tarkoitettu kalvo maksaa noin 20 eur neliömetriltä, saiskohan Flipperin siniraitaan menemään vajaat kolme neliötä. Oiskohan ollut Flipperin jälkimarkkinoinnin tapa ilmottaa ettei myyntihaluja ole, mutta jos asiakas väkisin vaatii niin sitten tehdään kunnon katteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla kriteerillä pääsee helpoimmalla kun ei laita mitään.

        Se on varmasti paras vaihtoehto.


    • Anonyymi

      ...Miranol, Sadolux ja Unica halpaa, saa minkä värin vaan, ja helppoa pysyy..
      Ite maalannut lasikuitu veneitä ja Tervon ja muovisen

    • Anonyymi

      Korjaus Ed ...Terhin ABS muovisen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1965
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe