En ymmärrä miksi en saa pienempää asuntoa kaupungilta??
Onko jotain järkeä että asun yksin 80 neliön kolmiossa ja maksan itseni kipeäksi tästä (ei tule tukia)??
Tässä olisi hyvä asunto perheelle mutta ei, yksin on tässä oltava kun ei stadi anna pienempää!
Ps. Keskinäistä vaihtoa en halua tehdä
Stadin asunnot, liian suuri asunto
7
219
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä leskenä on varaa asua isommassakin.
- Anonyymi
Jos sinulla leskenä on niin ok. Minä en ole leski.
- Anonyymi
En ole tämä alkuperäinen, mutta kysyn miksi mielestäsi on näin, miten leskellä on varaa. Olen itse samassa tilanteessa, jäänyt leskeksi hiljattain ja olen hakemassa pienempää asuntoa, tämä nykyinen 77 neliötä eli lähes yhtä suuri. Perhe-eläkettä en saa, kun eläkesovituksen johdosta ei jää maksettavaa, olen eläkkeellä itse. ,, Vai oliko tuo vastaus provo. Kaupunki missä asun ei ole Helsinki, vaan Vantaa.
,
Vai onko syy se, että näissä pk seudun kunnissa menee pienasunnot heti ja niihin on pitkät jonot. että ihminen joka jo asuu kaupungin asunnossa tyytyköön siihen ja maksakoon itsensä kipeäksi. Vaihto ei enää Vantaalla onnistu, ennen oli suora vaihto toisen kanssa. Kun tätä tapaa väärin käytettiin, niin se lopetettiin kaikilta, vaiika uskon että enin osa ihmisistä toimi ihan ok. OLisko väärinkäyttäjat olleet näitä meidän uusia kansallisuuksia, vähän haiskahtaa sille. Onkos niin, että Hesassa tuo vaihto on mahdmollista. Voiko se vaihto ylittää kuntarajat. Voisin ihan milelläni vaihtaa Hesaan. Tietääkö joku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tämä alkuperäinen, mutta kysyn miksi mielestäsi on näin, miten leskellä on varaa. Olen itse samassa tilanteessa, jäänyt leskeksi hiljattain ja olen hakemassa pienempää asuntoa, tämä nykyinen 77 neliötä eli lähes yhtä suuri. Perhe-eläkettä en saa, kun eläkesovituksen johdosta ei jää maksettavaa, olen eläkkeellä itse. ,, Vai oliko tuo vastaus provo. Kaupunki missä asun ei ole Helsinki, vaan Vantaa.
,
Vai onko syy se, että näissä pk seudun kunnissa menee pienasunnot heti ja niihin on pitkät jonot. että ihminen joka jo asuu kaupungin asunnossa tyytyköön siihen ja maksakoon itsensä kipeäksi. Vaihto ei enää Vantaalla onnistu, ennen oli suora vaihto toisen kanssa. Kun tätä tapaa väärin käytettiin, niin se lopetettiin kaikilta, vaiika uskon että enin osa ihmisistä toimi ihan ok. OLisko väärinkäyttäjat olleet näitä meidän uusia kansallisuuksia, vähän haiskahtaa sille. Onkos niin, että Hesassa tuo vaihto on mahdmollista. Voiko se vaihto ylittää kuntarajat. Voisin ihan milelläni vaihtaa Hesaan. Tietääkö joku.Tähän vielä. että alunperin asuntoon muutti kolme aikuista, me pariskunta ja miehen äiti, kun hän ei enää pärjännyt omassa asunnossa yksin. Silloin asunto oli sopivan kokoinen. Onkohan sitten niin, että koska Vantaa ei enää tee vaihtoja, niin ihan siitä syystä ei ole mahdollista vaihtaa Hesaan, Jotenkin mulla on mutu, että silloin kun vaihto vielä oli, niin kuntarajat sai ylittää. .
En siis ole ap, vaan ylläoleva kommentoija.
- Anonyymi
Miksi et halua keskinäistä vaihtoa? Nopeammin saisit pienemmän asunnon kuin odottamalla hamaan tulevaisuuteen Hekan tarjoamaa asuntoa.
- Anonyymi
Ei muuta kuin perhettä hankkimaan niin ei tarvitse maksaa yksin.
- Anonyymi
En ymmärrä miksi en saa pienempää asuntoa kaupungilta??
Ilmeisesti et ole kovinkaan kiinnostava asunnontarjoajan näkökulmasta kun sinulla on asunto.
Se miksi asut alunperinkään itsellesi liian suureksi kokemassa asunnossa on varmaan omien valintojen tulos.
Elämäntilanteet muuttuvat ja asuntotarve joskus samalla.
Näihin muutoksiin ei yleensä yhteiskunta, tai tässä tapauksessa asunnon tarjoaja reagoi kovin nopeasti.
Oma näkemys (voi olla virheellinenkin) on se että pienet asunnot menevät pääsääntöisesti sellaisille asuntokunnille joilla katsotaan olevan ensisijainen tarve pienelle asunnolle.
Opiskelijat, alueelle muualta muuttavat, yleensäkin pientaloudet/sinkut.
Voisiko yksi ratkaisu olla että kerrot tilanteestasi tarkemmin asunnon omistajalle.
Myös omistajalla on itressi saada mahdollisimman tyytyväinen asukas / asukkaat asuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984