Stadin asunnot, liian suuri asunto

Anonyymi

En ymmärrä miksi en saa pienempää asuntoa kaupungilta??
Onko jotain järkeä että asun yksin 80 neliön kolmiossa ja maksan itseni kipeäksi tästä (ei tule tukia)??
Tässä olisi hyvä asunto perheelle mutta ei, yksin on tässä oltava kun ei stadi anna pienempää!
Ps. Keskinäistä vaihtoa en halua tehdä

7

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä leskenä on varaa asua isommassakin.

• Anonyymi

Jos sinulla leskenä on niin ok. Minä en ole leski.

• Anonyymi

En ole tämä alkuperäinen, mutta kysyn miksi mielestäsi on näin, miten leskellä on varaa. Olen itse samassa tilanteessa, jäänyt leskeksi hiljattain ja olen hakemassa pienempää asuntoa, tämä nykyinen 77 neliötä eli lähes yhtä suuri. Perhe-eläkettä en saa, kun eläkesovituksen johdosta ei jää maksettavaa, olen eläkkeellä itse. ,, Vai oliko tuo vastaus provo. Kaupunki missä asun ei ole Helsinki, vaan Vantaa.
        ,
        Vai onko syy se, että näissä pk seudun kunnissa menee pienasunnot heti ja niihin on pitkät jonot. että ihminen joka jo asuu kaupungin asunnossa tyytyköön siihen ja maksakoon itsensä kipeäksi. Vaihto ei enää Vantaalla onnistu, ennen oli suora vaihto toisen kanssa. Kun tätä tapaa väärin käytettiin, niin se lopetettiin kaikilta, vaiika uskon että enin osa ihmisistä toimi ihan ok. OLisko väärinkäyttäjat olleet näitä meidän uusia kansallisuuksia, vähän haiskahtaa sille. Onkos niin, että Hesassa tuo vaihto on mahdmollista. Voiko se vaihto ylittää kuntarajat. Voisin ihan milelläni vaihtaa Hesaan. Tietääkö joku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tämä alkuperäinen, mutta kysyn miksi mielestäsi on näin, miten leskellä on varaa. Olen itse samassa tilanteessa, jäänyt leskeksi hiljattain ja olen hakemassa pienempää asuntoa, tämä nykyinen 77 neliötä eli lähes yhtä suuri. Perhe-eläkettä en saa, kun eläkesovituksen johdosta ei jää maksettavaa, olen eläkkeellä itse. ,, Vai oliko tuo vastaus provo. Kaupunki missä asun ei ole Helsinki, vaan Vantaa.
        ,
        Vai onko syy se, että näissä pk seudun kunnissa menee pienasunnot heti ja niihin on pitkät jonot. että ihminen joka jo asuu kaupungin asunnossa tyytyköön siihen ja maksakoon itsensä kipeäksi. Vaihto ei enää Vantaalla onnistu, ennen oli suora vaihto toisen kanssa. Kun tätä tapaa väärin käytettiin, niin se lopetettiin kaikilta, vaiika uskon että enin osa ihmisistä toimi ihan ok. OLisko väärinkäyttäjat olleet näitä meidän uusia kansallisuuksia, vähän haiskahtaa sille. Onkos niin, että Hesassa tuo vaihto on mahdmollista. Voiko se vaihto ylittää kuntarajat. Voisin ihan milelläni vaihtaa Hesaan. Tietääkö joku.

Tähän vielä. että alunperin asuntoon muutti kolme aikuista, me pariskunta ja miehen äiti, kun hän ei enää pärjännyt omassa asunnossa yksin. Silloin asunto oli sopivan kokoinen. Onkohan sitten niin, että koska Vantaa ei enää tee vaihtoja, niin ihan siitä syystä ei ole mahdollista vaihtaa Hesaan, Jotenkin mulla on mutu, että silloin kun vaihto vielä oli, niin kuntarajat sai ylittää. .

En siis ole ap, vaan ylläoleva kommentoija.

• Anonyymi

Miksi et halua keskinäistä vaihtoa? Nopeammin saisit pienemmän asunnon kuin odottamalla hamaan tulevaisuuteen Hekan tarjoamaa asuntoa.

• Anonyymi

Ei muuta kuin perhettä hankkimaan niin ei tarvitse maksaa yksin.

• Anonyymi

En ymmärrä miksi en saa pienempää asuntoa kaupungilta??

Ilmeisesti et ole kovinkaan kiinnostava asunnontarjoajan näkökulmasta kun sinulla on asunto.
      Se miksi asut alunperinkään itsellesi liian suureksi kokemassa asunnossa on varmaan omien valintojen tulos.
      Elämäntilanteet muuttuvat ja asuntotarve joskus samalla.
      Näihin muutoksiin ei yleensä yhteiskunta, tai tässä tapauksessa asunnon tarjoaja reagoi kovin nopeasti.
      Oma näkemys (voi olla virheellinenkin) on se että pienet asunnot menevät pääsääntöisesti sellaisille asuntokunnille joilla katsotaan olevan ensisijainen tarve pienelle asunnolle.
      Opiskelijat, alueelle muualta muuttavat, yleensäkin pientaloudet/sinkut.
      Voisiko yksi ratkaisu olla että kerrot tilanteestasi tarkemmin asunnon omistajalle.
      Myös omistajalla on itressi saada mahdollisimman tyytyväinen asukas / asukkaat asuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      20
      4241
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      150
      4059
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      13
      3236
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      67
      3056
    5. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      85
      2662
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      151
      2632
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2303
    8. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      32
      1878
    9. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      119
      1597
    10. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1535
    Aihe