Mikä laulu kertoo sinusta eniten?

186

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elton John Sorry seems to be the hardest word!

    • Anonyymi

      Olen suomalainen. Oi jospa tietäisivät maailmalla, mitä voikaan olla .........

      • Anonyymi

        Ei maailmalla ankea risukko ketään kiinnosta ja umpimieliset suomalaiset. Kuarta se luuna.



      • Anonyymi

        Olen perussuomalainen.
        Vai onko se väärin sanottu?
        Pitääkö olla "Olen kantasuomalainen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perussuomalainen.
        Vai onko se väärin sanottu?
        Pitääkö olla "Olen kantasuomalainen".

        Kantasuomalainen on parempi, perussuomalainen menee liian puolue-poliittiseksi ja perussuomalaiset jopa ristiinnaulitaan, vaikka eivät edes kannattaisi PS-puoluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perussuomalainen.
        Vai onko se väärin sanottu?
        Pitääkö olla "Olen kantasuomalainen".

        Oletteko jotenkin sairastuneet tuohon persutouhuun? Heräättekö aamulla ja ruoilette halla-jumalan alttarin ääressä? Voi, että pitää olla tyhmiä ihmisiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko jotenkin sairastuneet tuohon persutouhuun? Heräättekö aamulla ja ruoilette halla-jumalan alttarin ääressä? Voi, että pitää olla tyhmiä ihmisiä...

        Et sinäkään mikään perusnormaali ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinäkään mikään perusnormaali ole.

        Mielestäsi kriittisesti tuohon persuvouhkaamiseen suhtautuva ei ole normaali vai mitä selität? Etkö ymmärrä edes sitä, että normaali ihminen ärsyyntyy tuosta persuhulludesta, jolta ei välty millään keskustelupalstalla. Sinähän epänormaaliuden tunnet...


      • Anonyymi

        Mulle on "annettu" virsi 577.
        Se se sitten on.


    • Anonyymi

      Minä vaan tiskaan astioita ja luualla lakasen lattioita... eli Hiskin kappale!

      • Tämä siis rouvan lemppari.


      • Anonyymi

        jatkuu,että eikä muniaan keittele!


    • Anonyymi

      Parisenkymmentä vuotta sitten olin Krasnodarissa lomailemassa.
      Kadulla kaksi venäläistä nuorta miestä lauloi minulle pätkän Paula Koivuniemen laulusta ; Tummat silmät ruskea tukka...
      "Selkosuomeksi!
      Olin niin otettu.
      Osui ja upposi.

      • Siinä tuntee ylpeyttä itseään ja omaa synnyinmaata kohtaan.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Siinä tuntee ylpeyttä itseään ja omaa synnyinmaata kohtaan.

        Juuri niin!
        Laulettuaan kumarsivat kohteliaasti ja lähtivät lampsimaan ;)



    • Anonyymi

      Minua viehättää musiikki, jossa on kaunis melodia ja kauniit sanat.
      Sanat, jotka antavat kuulijalleen jotakin kaunista tai
      muuten vaan laittavat aivosoluihin pientä liikettä.
      Hyvät "rotestilaulut" ovat myös aina paikallaan.

      Ehkä nyt valitsen vaikka Päivänsäteen ja menninkäisen.

      https://www.youtube.com/watch?v=MzheWNd65x4


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tästä on olemassa tuhdimpi versio Yö-yhtyeeltä, Hakulisen Jussi laulaa...

        https://www.youtube.com/watch?v=6xDcn99cOxI

        Tykkään.
        Tällekin olisi pikku tarina mutta olkoon...

        Hyvää päivänjatkoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkään.
        Tällekin olisi pikku tarina mutta olkoon...

        Hyvää päivänjatkoa!

        Sinulle myös mukavaa päivää.

        Rohkaise vaan mielesi ja kerro tarina palstalaisille.


    • Anonyymi

      Erikan Ciccioliinan opettelin kun lähdin muutaman päivään reissuun, jossa yökerhossa piti olla karaoke. Harmikseni olivat huomanneet nyt vasta että pitää avata joku maksullinen linja, ennenkuin voi suoraan netistä panna tulemaan kappaleiden karaokesäestykset yökerhossa. Ei niin uutta kappaletta cd-levyillä vielä ole.
      Vaikka miekokemukseni ovat vähäiset johtuen sattumasta, toisille vain löytyy se kumpani heti ja toiset etsivät ja valitsevat, niin silti Ciccioliina-laulun sanat puhuttelevat. Niinhän se pitäisi olla naisten kuin miehkin kohdalla että "haittaaks sua jos en jalkojani ristiin laita". Toinen kappale on Chisun "Miehistä viis". Sen osaan myös ja olen jo kerran Pataässässä laulaa lurauttanut. Minua nuoremmat työkaverit lähes kauhistuneena - oudot sanat sun ikäiselle.
      Siis näin minä haluaisin, ovat unelmia kai, 80%sesti olen käytännössä "luudalla lakaissut lattioita", parikymmentä prosenttia olen sitten itseeni satsannut.

      • Sinulla on monipuolinen ja erittäin naisellinen musiikkimaku.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinulla on monipuolinen ja erittäin naisellinen musiikkimaku.

        Kiitos PP! Lämmitti, et ainakaan ole tuomitsija.


    • Anonyymi

      Tango Merellä ja esiintyjänä Taisto Tammi se on laulu ja laulaja joiden yhteensopivuus tuo monta hyvää tunnetilaa ainakin minulle.

    • Anonyymi

      Yrittäjän hymni
      Harva meistä on rautaa, niin moni taipua saa
      Moni omillaan oppinut ei ole toimeen tulemaan
      Minä taivu en koskaan, tahdon vain YRITTÄÄ
      Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös jää
      Frederik - Jos Jotain Yrittää (Harva Meistä On Rautaa)

      https://www.youtube.com/watch?v=iC6D1an0clw

    • Anonyymi

      Hellouta täältä Auringon poskesta.
      Niin on ihana ilma, että oi-oi-oi.

      Pitääks niitä sanoja olla?
      Minua lähelle osuu semmonen, jossa ei laisinkaan sanoja.

      Heino Kasken Yö meren rannalla.

      https://www.youtube.com/watch?v=r0CmExIHiZg

      Se passaa mulle, koska olen hulluna mereen, hulluna tahdon meren tuoksua haistella, vellova meri on yes ja tyyni meri on yes ja liplattava meri on yes ja yön rauhaisa meri on yes.

      Talvisin oottelen, että meri avaisi itsensä ja alkaisi tuoksumaan.

      Keväällä ja kesällä tekisi mieli koikkelehtia kuin villivarsa takapään kintut ylös -alas kirmaillen. Nykyään kuitenkin tuo takapuoli on sen verran raskahkoksi muuttunut, että ei ne villivarsamaiset liikkeet välttämättä onnistu :)

      Pitää tyytyä köpöttelemään rannalle ja kahlata ainaskin nilkkoja myöten. :)

      On yks laulu, jossa sanoja. Se tuo nostalgisia muistoja. Edesmennyt mieheni siitä kovasti tykkäs. Se on "Punatukkaiselle tytölleni"-laulu. Kun olimme yhdessä tansseissa, niin Aina-aina-aina hän meni pyytämään tätä kappaletta orkesterilta.
      Sitten sen laulun tanssimme yhdessä ja oooliii niin muukaavaaa :)

      Heikunkeikku

      • Ei toki tarvitse mitään sanoja, jos tykkää enemmän pelkästään hienosta musiikista, jota linkissäsi olikin. Pidin siitä, vaikka en varsinaisesti paljoa kuuntelekaan.

        Tässä linkki "Punatukkaiselle tytölle" lauluun:

        https://www.youtube.com/watch?v=x32fHeDyzpM Hieno kappale!

        Meillä on ollut täällä etelässä koko talven meri auki, mutta kevään tuoksua ei siitä vielä pysty löytämään. Kaveri kertoi, että ei edes viitsinyt nostaa laituria maihin, kun ei näytä edes talvea tulevankaan.


    • Ehkä tähän ikään sopii Karjalaisen Mennyt mies.
      Viiskymppisissä olisi varmaan ollut joku toinen, kolmikymppisistä puhumattakaan.
      Mennyt mikä mennyt, aikaa on vähän, ja se pitäs käyttää täysillä, mutta olo on kuin vanhalla raktorilla, hehku on hävinnyt, mutta pakkosyöttö vielä tallella.
      https://www.youtube.com/watch?v=6ym2F3rbKmM

      • Mää tykkään kanssa tästä ja sopii hyvin elämäntilanteeseen.


    • Anonyymi
      • Vanha nainen hunningolla - Ei huono!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Vanha nainen hunningolla - Ei huono!

        Koen tuon joskus hyvinkin läheiseksi.
        😊🤗


    • Anonyymi

      Taitaa olla kaikki eläkkeellä, kun ei tule yhtään Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen......

      • Ehkä sitten poikkeus vahvistaa säännön, nimittäin minä en vielä ole eläkkeellä.


      • Anonyymi

        Onkohan tuota tehdessä ajateltu Romaneja ? 👌


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ehkä sitten poikkeus vahvistaa säännön, nimittäin minä en vielä ole eläkkeellä.

        Pitäähän täällä jonkun tienatakin..👍😇


    • Anonyymi

      Loiri Leinon sanoin: Löysäläisen laulu: Maantietä matkaa kirjaton karjaton mies, kruununkin kyyti liikaa ois hälle kenties. Outoja hälle kun on, isänmaa, kotipaikka ja lies....

      • Vasta vanhemmiten huomannut kuinka hyvä runoilija Eino Leino olikaan. Pidän todella paljon hänene tuotannostaan.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Vasta vanhemmiten huomannut kuinka hyvä runoilija Eino Leino olikaan. Pidän todella paljon hänene tuotannostaan.

        Niin pidän minäkin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mikkihiiri merihädässä...

      • Anonyymi

        " Oi kiltti Mikki ota pois Kikki."


      • Anonyymi

        Tässäpä hyvä kappale, itsekin voisin tähän samaistua.


      • Pitäisi varmaan sanoa "neverhöörd", koska en koskaan aikaisemmin ollut kuunnellut. Pidin!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Pitäisi varmaan sanoa "neverhöörd", koska en koskaan aikaisemmin ollut kuunnellut. Pidin!

        Minusta tuo musiikki tuossa kappaleessa antaa jotenkin sellaisen ihon kananlihalle nostavia fiboja. Ja sanoituskin............... Kaiken kaikkiaan hyvä kappale syvällisine sanomineen.


    • Anonyymi

      Virren numeroa en muista, mutta yhden säkeistön sanat sopivat meille useimmille.

      Mä kärkäs olen moittimaan vikoja veljissäni,
      vaan hidas olen huomaamaan omia virheitäni.
      Oi anna mulle anteeksi suo mieli uusi pyhä
      ja poista viat veljien vaan omat muista yhä.

    • Anonyymi

      Tahto rautainen vie läpi harmaan kallion, siinä katajaisen kansan malli on...jne...
      Tämä Dannyn laulama kappale on elämäni motto.
      Seitsemän kertaa seitsemän, koetellut on koura kohtalon, seitsemän kertaa seitsemän, mutta sisu siitä suunnaton vain noussut on.

    • Anonyymi

      Hieno ketju.
      Täällä useinkin tämän suuntaisia?

      • Anonyymi

        Ei usein koska paikalle ei tarvita kuin yksi rääväleuka niin alkaa jankuttaminen, venkoilu ja toisten arvostelu yms. paskanjauhanta. Toivottavasti tämä ketju välttyy siltä.


      • No ei usein, mutta tämä lähti mukavasti kantamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei usein koska paikalle ei tarvita kuin yksi rääväleuka niin alkaa jankuttaminen, venkoilu ja toisten arvostelu yms. paskanjauhanta. Toivottavasti tämä ketju välttyy siltä.

        Hyvältä vaikuttaa.
        Kulutan aikaani kuunnellen toisten valitsemaa musiikkia uteliaana ja mielenkiinnolla.
        Hienoa että Paroni viitsii nähdä vaivaa iloksemme.
        -joutilas toipilas-

        🌤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvältä vaikuttaa.
        Kulutan aikaani kuunnellen toisten valitsemaa musiikkia uteliaana ja mielenkiinnolla.
        Hienoa että Paroni viitsii nähdä vaivaa iloksemme.
        -joutilas toipilas-

        🌤

        Jotkut tosiaan heittävät tänne aloituksen ja olettavat muiden keskustelevan siitä. Tai on niitäkin, jotka eivät koskaan tee avauksia, mutta arvostelevat kyllä muiden.


    • Anonyymi

      "Minä olen vain satama pieni, joka Laivoja rakastaa"... Lähtevien laivojen satama.


    • Anonyymi
      • Lohtua omaan elämään musiikista.


    • Anonyymi

      Tuskin sellaista on.

      Mulle musa kyllä on tärkeää, ihan itsetutkiskelunkin kannalta, mitä tässä kai haetaan. OK. hitosti isojakin piisejä, mitkä olleet/tulleet tärkeiksi, jostain syystä. Riippuneet elämäntilanteesta, kaikenlaisista fiiliksistä jne. Mutta ei, ei meitsistä ole kukaan tehnyt piisiä. Mutta piisit kaiketi jotenkin tehneet meitsiä :D

      Jostain syystä(älä utele, en osaa selittää) muistui mieleen yks piisi, mistä tulee tietynlainen fiilis. Hö, hyvä piisi, hyvältä pändiltä. Alkup esittäjä Kollaa Kestää, tunnetuin kai piisistä "jäähyväiset aseille". Vaan, yks ensimmäisistä punk-pändeistä suomessa. Tää piisi alunperin äänitetty samana päivänä, kuin Eppu Normaali äänitti legendaarisen "Poliisi pamputtaa taas"- stygen.

      Noh, klassikot on klassikoita, Tässäpä Kotiteollisuus orkesterin versio sävellyksestä Sotakoira Musti:

      https://www.youtube.com/watch?v=CC7MvsGIfCg

      =DW=

      • Anonyymi

        Iteasiassa.

        Äsken tuli mieleen yks piisi, mikä aina ollut itelle jotenkin läheinen. Noh, en jaksa alkaa miettimään metalli ja proge- osaston piisejä, saatikka etenkään sitten bluesia. Noh, kundit enenpi eteläpohojolaasia, meitsi lähinnä pp.lta mutta kyllähän nuot etelänvetelätkin sentää jotenkuten rokkaa.

        Klamydia - Pohjanmaalla:

        https://www.youtube.com/watch?v=1pbsz_mf9dE

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iteasiassa.

        Äsken tuli mieleen yks piisi, mikä aina ollut itelle jotenkin läheinen. Noh, en jaksa alkaa miettimään metalli ja proge- osaston piisejä, saatikka etenkään sitten bluesia. Noh, kundit enenpi eteläpohojolaasia, meitsi lähinnä pp.lta mutta kyllähän nuot etelänvetelätkin sentää jotenkuten rokkaa.

        Klamydia - Pohjanmaalla:

        https://www.youtube.com/watch?v=1pbsz_mf9dE

        =DW=

        Kyllä punk oli merkittävä ajanjakso suomalaisessa musiikissa. Monet vielä nykyäänkin hengissä olevat bändit aloittivat sillä. Diggaan!


    • Anonyymi
      • Myös minä kuuntelin paljon tätä kappaletta 70-luvun lopulla. Nyt en ole moneen moneen vuoteen kuullut. Hyvältä tuntui edelleen!


      • Anonyymi

        Pekan laulu kertoo minusta itsestäni ja ajatusmaalmastani.

        Tämä Juha Tapion laulu on minulle erityisen merkittävä ja koskettava, koska koen sen sanoituksen kertovan suhteestamme edesmenneen sisareni kanssa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bhTIPBrO4wM

        kylmätotuus


    • Anonyymi
      • Voin helposti kuvitella juuri tämän biisin sinun kappaleeksi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Voin helposti kuvitella juuri tämän biisin sinun kappaleeksi.

        Siitä on tosin jo kauan. Nyt jos samanlainen fiilis tulisi päälle niin ei enää paljain jaloin. Jalkapohjat ovat tulleet aremmiksi, mukavuudenhalu suuremmaksi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Siitä on tosin jo kauan. Nyt jos samanlainen fiilis tulisi päälle niin ei enää paljain jaloin. Jalkapohjat ovat tulleet aremmiksi, mukavuudenhalu suuremmaksi.

        Harvat asiat ovat kuin kauan sitten. Itselleni tuli paljain jaloin kävelystä kesäinen Yyteri joskus 70-luvulla. Oli todella aurinkoinen päivä ja kerroin kavereilleni jääväni yöksi rannalle, koska halusin nähdä, sekä auringon laskun että auringon nousun. Voin kertoa, että ei tullut nukkumisesta yhtään mitään sen jälkeen, kun aurinko meni mailleen. Oli minulla farkkutakki, mutta kaikein eniten palelin jaloista, joissa oli sellaiset pilipalit. Muista kyllä varmaan.


      • Anonyymi

        Samanlaista sanomaan on: Jumalan kämmenellä.


    • Ehkä löytyisi joku paremminkin osuva mutta tuli mieleen Tuiskun Mä hiihdän. Jättämisestä ei niinkään kyse mutta muuten noita vastamäkiä on tahtonut olla.

      Kun ääni on joka tapauksessa naisen, niin mieluummin sitten myös oikean naisen laulamana:
      https://www.youtube.com/watch?v=SlTxG0HKrBk


      • Anonyymi

        Olisko se paremmin osuva vaikka tämä Kari Tapion Kaipuu. Tuollainen iskelmämusiikki yleensä ei ole meikäläisen sydäntä lähinnä mutta Kari Tapio on niin hyvä-ääninen ja osaava laulaja, että silloin tällöin tulee kuunneltua.

        https://www.youtube.com/watch?v=604P9u4WH1A


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisko se paremmin osuva vaikka tämä Kari Tapion Kaipuu. Tuollainen iskelmämusiikki yleensä ei ole meikäläisen sydäntä lähinnä mutta Kari Tapio on niin hyvä-ääninen ja osaava laulaja, että silloin tällöin tulee kuunneltua.

        https://www.youtube.com/watch?v=604P9u4WH1A

        Taas muutuin anonyymiksi. Toimii, miten toimii, tämä palsta. Mutta kun kerran piti palata, niin soitetaan vielä toinen hieno Kari Tapion kappale.

        https://www.youtube.com/watch?v=X8-08RAjtUA


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Taas muutuin anonyymiksi. Toimii, miten toimii, tämä palsta. Mutta kun kerran piti palata, niin soitetaan vielä toinen hieno Kari Tapion kappale.

        https://www.youtube.com/watch?v=X8-08RAjtUA

        Hyvä että palasit ja toit hyvän kappaleen kuunteluun.


    • Anonyymi
      • En tiedä miksi, mutta ei ole minun juttuni.


      • Joo, Saimaalla veneilet ja norppia katselet :D. Varmaan kertoo sinusta.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En tiedä miksi, mutta ei ole minun juttuni.

        Minulle ei taas yhtään sovi möreä-ääninen basso: Syyyvääästi me-e-ri hu-okaa....
        Saimaan saaret ja vedet on puolillaan nestoreita. Olen myötätuntoinen.


    • Anonyymi

      Helppo: Petite Fleur. - Nm. Mun biisi


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein laitoin eilen laulun, sitten peruutin.
        Mutta puoliseiskasta löysin tämän, monisisältöisen, eri laulaja.

        https://youtu.be/T0NI-NERL4k

        Totta. - Nm. Saisipa, voisipa


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laulu miesten lauluksi lauantaiksi:

        https://youtu.be/15D2WAtJ0s8

        ja meille tyttölöille seuraavaa laulettavaksi:

        https://youtu.be/F_-XKto1a0w

        Beng
        Hyvää lauantaiaamua!

        Eiks noitten pitäisi olla toisin päin? Mieshän laulaa neitosen kaipuusta ja tytön tylleröt voisivat jo ilmoittaa ääneen reissuhaaveensa. - Nm. Vai mitä


    • Anonyymi

      Ei maailma kauniimpaa synnyttää voi, oot täydellinen....

    • Anonyymi

      " Ritva pieni ruskean vihreät silmäsi ilkikurin mulle hymyilee. Ritva kulta silmäsi nauravat paljasta eivät mitä sydän tahtonee. Ritva rakas toiveesi kerro ja kerralla toiveistani myöskin totta tee. Vihreän ruskeat silmäsi ihanat miksi, vain nauravat aiotko hymyillä, vaan koska vastauksen saan".

    • Anonyymi

      Hiski Salomaan, tiskarin polkka.

    • Anonyymi

      Levon hetki nyt lyö, jo joutuvi yö ...
      😴

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Martti Syrjä on lahjakas sanoittaja . Tämänkin biisin sanoitus on yksi osoitus hänen kyvystään.
      Se on ajankohtainen vielä nytkin.

      https://www.youtube.com/watch?v=2VFch6c-0Zk

      Tässä kappaleessa yhtyeen soittaminen on mallikasta ja rytmi "koukuttavaa".
      Kitarointi uskomattoman upeaa.

      kylmätotuus

      • Erittäin samaa mieltä "Hipit rautaa" biisin sanoituksesta. Mielestäni koko Eppu Normaalin suosio perustuu pitkälti juuri hyviin sanoituksiin. Naureskelivathan he alkuaikoina, että bändissä ei ole kuin muutama, jotka ihan oikeasti osasivat soittaa.

        Erityisesti arvostan alkuperäisjäsenen, nyt jo edesmenneen Mikko Saarelan lyriikoita. Ne olivat jopa kantaaottavia esim. ympäristönsuojeluun, asumispolitiikkaan, vesistöjen suojeluun ja ydinvoimaan, kuten Harrissiburgin voimaonnettomuuden jälkein Suomi-ilmiö kappale. Bravo!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Erittäin samaa mieltä "Hipit rautaa" biisin sanoituksesta. Mielestäni koko Eppu Normaalin suosio perustuu pitkälti juuri hyviin sanoituksiin. Naureskelivathan he alkuaikoina, että bändissä ei ole kuin muutama, jotka ihan oikeasti osasivat soittaa.

        Erityisesti arvostan alkuperäisjäsenen, nyt jo edesmenneen Mikko Saarelan lyriikoita. Ne olivat jopa kantaaottavia esim. ympäristönsuojeluun, asumispolitiikkaan, vesistöjen suojeluun ja ydinvoimaan, kuten Harrissiburgin voimaonnettomuuden jälkein Suomi-ilmiö kappale. Bravo!

        Biisin "Uraani halkeaa" sanoitus on huikean ironinen.
        Ei suomalainen insinööri voi tehdä virhearviointia koskaan. Eihän?

        Minä suhtaudun suurella varauksella ydinvoimaan. Se voi olla todellinen uhka ja aikapommi.
        Tuntuu, ettei kukaan ole ajatellut esim. ydinjätteen loppusijoitusta ja mitä riskejä siihen sisältyy.
        On aivan liian monta kysymystä ratkaisematta, joten en pidä ydinvoimaa turvallisena energialähteenä.

        https://www.youtube.com/watch?v=0Fx0TBYMH_k

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Biisin "Uraani halkeaa" sanoitus on huikean ironinen.
        Ei suomalainen insinööri voi tehdä virhearviointia koskaan. Eihän?

        Minä suhtaudun suurella varauksella ydinvoimaan. Se voi olla todellinen uhka ja aikapommi.
        Tuntuu, ettei kukaan ole ajatellut esim. ydinjätteen loppusijoitusta ja mitä riskejä siihen sisältyy.
        On aivan liian monta kysymystä ratkaisematta, joten en pidä ydinvoimaa turvallisena energialähteenä.

        https://www.youtube.com/watch?v=0Fx0TBYMH_k

        kylmätotuus

        Olen työpaikassa, jossa on paljon insinöörejä ja välillä on pelottavaa kuinka kammottavia virheitä heille tuleekaan ja miten lähellä todelliset vaara- ja kriisitilanteet ovatkaan. Oli syytäkin vähän ravistaa suomalaisia tuon biisin myötä. Hattua nostan ja kumarran Saarelalle. kiitos!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen työpaikassa, jossa on paljon insinöörejä ja välillä on pelottavaa kuinka kammottavia virheitä heille tuleekaan ja miten lähellä todelliset vaara- ja kriisitilanteet ovatkaan. Oli syytäkin vähän ravistaa suomalaisia tuon biisin myötä. Hattua nostan ja kumarran Saarelalle. kiitos!

        Sekä Harrisburgissa (v. 1979) että Tshernobylissä ( v.1986) tapahtuneet onnettomuudet johtuivat inhimillisestä virheestä.
        En menisi vannomaan, että juuri insinöörit olisivat noista onnettomuuksista vastuussa, koska en tiedä, mitä ammattialoja ydinvoimalan toiminnasta vastaavaan henkilökuntaan kuuluu.

        Suomi-ilmiössä mainitaan ainoastaan insinöörit,
        Kappaleen ideahan on, että suomalaiset olivat silloin niin sinisilmäisiä, että uskoivat meidän olevan niin nerokkaita kaikilla aloilla, ettei Suomessa voi tapahtua mitään pahaa. Elimme suojatussa lintukodossa, eikä tuo illuusio ole poistunut vieläkään osalta kansaamme, vaikka onnettomuuksista on kulunut aikaa jo 40 vuotta.

        Insinöörien koulutus Suomessa on nykyään huippuluokkaa, ainakin energiafysiikassa. Muista aloista en tiedä.

        Olkiluoto 3 Eurajoella on hyvä esimerkki siitä, ettei tänne rakenneta ydinvoimalaa, joka ei käy läpi tarkkaa syyniä.
        STUK on tarkkana kuin porkkana siitä, ettei virheitä tapahtuisi.
        Voimalan rakennustyötä on valvottu suurennuslasin kanssa. Siinä on havaittu virheitä ja
        käyttöönotto on siirtynyt jatkuvasti kauemmas alkuperäisestä suunnitelmasta.
        Se on hyvää kehitystä.

        Edelleen olen sitä mieltä, että ydinvoima on epätoivottu energialähde.
        Ihminen voi aina tehdä inhimillisen virheen, jonka vaikutus voi olla arvaamaton.
        Mitään hyvää se virhe ei koskaan tuo tullessaan.

        Edelleen Tshernobylin onnettomuuden päästöt näkyvät Suomen luonnossa ja sen antimissa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Harrisburgissa (v. 1979) että Tshernobylissä ( v.1986) tapahtuneet onnettomuudet johtuivat inhimillisestä virheestä.
        En menisi vannomaan, että juuri insinöörit olisivat noista onnettomuuksista vastuussa, koska en tiedä, mitä ammattialoja ydinvoimalan toiminnasta vastaavaan henkilökuntaan kuuluu.

        Suomi-ilmiössä mainitaan ainoastaan insinöörit,
        Kappaleen ideahan on, että suomalaiset olivat silloin niin sinisilmäisiä, että uskoivat meidän olevan niin nerokkaita kaikilla aloilla, ettei Suomessa voi tapahtua mitään pahaa. Elimme suojatussa lintukodossa, eikä tuo illuusio ole poistunut vieläkään osalta kansaamme, vaikka onnettomuuksista on kulunut aikaa jo 40 vuotta.

        Insinöörien koulutus Suomessa on nykyään huippuluokkaa, ainakin energiafysiikassa. Muista aloista en tiedä.

        Olkiluoto 3 Eurajoella on hyvä esimerkki siitä, ettei tänne rakenneta ydinvoimalaa, joka ei käy läpi tarkkaa syyniä.
        STUK on tarkkana kuin porkkana siitä, ettei virheitä tapahtuisi.
        Voimalan rakennustyötä on valvottu suurennuslasin kanssa. Siinä on havaittu virheitä ja
        käyttöönotto on siirtynyt jatkuvasti kauemmas alkuperäisestä suunnitelmasta.
        Se on hyvää kehitystä.

        Edelleen olen sitä mieltä, että ydinvoima on epätoivottu energialähde.
        Ihminen voi aina tehdä inhimillisen virheen, jonka vaikutus voi olla arvaamaton.
        Mitään hyvää se virhe ei koskaan tuo tullessaan.

        Edelleen Tshernobylin onnettomuuden päästöt näkyvät Suomen luonnossa ja sen antimissa.

        kylmätotuus

        Tuplana lähti kommenttini.
        Ehkäpä se ansaitsi sen?!

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Topi Sorsakosken esittämän " YKSI AINOA IKKUNA " Siinnä kerrotaan iltaruskosta ja samalla toivotaan " jospa onnea täyttyvää mulle antaa ne vois" Niinhän toki elämässäni on käynyt, mutta itsekkyyteni on pilannut aina kaiken . . jolle olen ollut sokea enkä ole sitä tajunnut. Nyt vasta myöhemmin, kun se ainoa on kadonnut, mutta iltarusko se on aina ja vain.

      Tuo kappale on, kuin kaunis kesäpäivä elämästäni laulun sanoin matkaten " Sua ystävä etsimään yhä kulkuni vie . . . . yhtä ikkunaa löytämään nyt on toiveeni tie "

      Oli aika jolloin en kyennyt tuota kappaletta kuunteleman . . . Nyt se on minulle tie sinne mistä en, koskaan olisi halunnut tehdä pois viimeistä matkaa. Iltarusko, tie ja muistot ne pysyvät yhä unissani sitä tietä käyn. Ja hymyn, silmät armaani näen.

    • Anonyymi
      • Tämä oli hieno, musiikin eliittiä.


    • En tiedä kertooko tämä laulu eniten minusta,
      mutta ainakin jotain tärkeää se kertoo.

      Olen kulkurityyppi, jota elämä on kuljetellut monin kuvioin,
      joskus silkkihansikkain joskus rouvimmin raastaen.

      Rakastan vapautta, paljain jaloin kulkurina tietäni kuljen,
      ja elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa, ja jos ei nyt aina oikeinkaan
      niin ainakin sinnepäin pienin pisaroin elämää makustellen.

      Joskus olen joutsenen kuvitellut omaksi alteregoksini,
      vaikka onhan niitä vuosien aikana ollut muitakin.

      https://youtu.be/5ODQ9CberR0

      • Näin juuri eilen joutsenen, kun olin käymässä Porvoon saaristossa katsomassa meriveden korkeutta. Lensi kymmenen metriä pääni yläpuolelta, kyllä on sekä ylväs että siro lintu.

        Ehkä aika monessa meistä on kulkurin vikaa. Ainakin itse olin melkoinen seikkailija nuorempana. Nyt viime vuosina on tullu outoja fiiliksia, kuinka mukavaa on välillä olla ihan yksin. Ei lainkaan ihmisiä lähettyvillä. Pelottavaa, sillä erakoitumista pidän elämäntapana kummallisena.


    • Anonyymi
      • Kyllä!

        Abba on parasta skandinaavista osaamista. Tykkään kovasti ja tietty haikeus tulee menneeseen heidän laulujensa myötä.


    • Anonyymi

      Rentun ruusu tuli mieleen.

      • Anonyymi

        Kylläpäs pudotit melkoisen pommin.

        Kappale on toisaalta karmeuksien karmeus, mutta toisaalta aivan mahtava kuuntelukokemus.
        Kylmät väreet vilistivät pitkin selkärankaani koko biisin ajan.

        kylmätotuus


      • Melko raskasta oli.


    • Anonyymi

      Sinua Sinua rakastan, yö painaa päähäni pimeän seppeleen jotta en Sinua näkisi....

      😥

      • Anonyymi


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eiks Borgå paroonit oo haudattu jo aikoja sitten? Viimeinen tais olla herra Sannaisten kartanolla :D Famu oli piikana siellä ennen vapaussotaa :)

      • Ei ole haudattu, kyllä meitä vielä on elossa. Ajoin juuri eilen Sannaisten kartanon ohitse ja pysättiin kohdalle. Siellä on joku Pokemon-sali ja poika kävi hakkaamassa sen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Pakostakin joutui kuuntelemaan kommunismin ylistyslauluja 70-luvulla, mutta eivät kyllä minuun uponneet millään tavalla. Liian paatoksellista.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Koskettaa, kovasti koskettaa.
        😥


      • Anonyymi

        Tapani Kansa " Joutsenet"


    • Anonyymi

      Paljon osuu kappaleita sanotusten pohjalta minuun. Siksi en yksinkertaisesti pysty nimeämään vain yhtä.
      Jipun sanoittamat koskettavat sanat osuvat, mitkä voin hetken lainata itselleni.

    • Anonyymi

      Jätkän-humppa se soi korvissani päivittäin ja muistuttaa olemassa olostani.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomeni

    • Anonyymi

      Minä poika pohjanmaalta ison talon renki vaan kun pääsen piian päälle panen kuin pahahenki .

      • Anonyymi

        Kirijeen sulle kirijootan sontakuorman päältä..


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Terhi Matikainen:

      Sinuun kiinni jäin. Kuuntelen joka päivä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        " Kuinka voikaan toista niin rakastaa, ettei oo sanoja sitä kertomaan".

        Terhi Matikainen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mun lempparibiisi on: "Pylly vasten pyllyä pum pum......"


    • Anonyymi

      Anki, Pieni lintu

    • Anonyymi

      Elton John - Rocket Man

      jalat lähti alta.

    • Anonyymi

      Nosto
      🎵🎶

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostan Sir Elwoodin biisi kaikkien kuultavaksi.

        Videolla on upeita maisemia, jotka hyvin kuvaavat kappaleen tunnelmaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=9zoWUWlxFao

        kylmätotuus

        Siis Sir Elwoodin hiljaiset värit biisin.........

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostan Sir Elwoodin biisi kaikkien kuultavaksi.

        Videolla on upeita maisemia, jotka hyvin kuvaavat kappaleen tunnelmaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=9zoWUWlxFao

        kylmätotuus

        Noston arvoinen!
        🎶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Sir Elwoodin hiljaiset värit biisin.........

        kylmätotuus

        Sir Elwoodin, lasinen vuori on sellainen:

        https://m.youtube.com/watch?v=UPgXvBYu2F8

        Ja Nino Rotan Tarina Lasivuuoresta. Se on upea. Saa aikaan vilunväristyksiä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olavi Uusivirran- "Tuu mun vaimokseni " kolahtaa, todella kovaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Telkkarista on tullut niin paljon uutisia koronaviruksesta, että nyt on korkea aika siirtyä kuuntelemaan jotain piristävää musiikkia.

      Sitä tarjoilee Maija Vilkkumaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=Wg7wjlJ75Z4

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        👵🎶


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmaankin se laulu, jolla on mun nimi(kin). - Nm. Yön niminen

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        👌🎶🎶


    • Anonyymi

      Taasko poistettu ?

      • Anonyymi

        Ainakin poistettu venäjänkielinen "Tuulella ei ole ystävää" :(


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      🎵🎶

    • Anonyymi

      Irina: Tuli aivo katkos...Yöksi parvekellle menen nukumaan tähden lennon näen.Oi tuli vietkö rakkaalleni terveiseni tai jotain sinne päin......Sihen sisältyy niin paljon.Koko eläämän kirjo

      • Anonyymi

        Jenni Vartiainen: Missä muruseni on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenni Vartiainen: Missä muruseni on.

        Ööööö ... Miten osaat vatsata, kun ma en ymmärrä yhtään, mistä se puhuu / kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Ehkä sellainen vanha biisi kuin Kylmä rakkaus. Laulan sen minä-muodossa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmaankin Roy Orbisonin Pretty Woman. Olen puolisoni mielestä yhä edelleen kaunein hänen silmissään ja näin tunnenkin.

    • Anonyymi

      The Moody Blues. Lazy day

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe