Tämä koskee lieksalaisiakin

Anonyymi

EU:N budjetti saattaa monesta suomalaisesta tuntua kaukaiselta käsitteeltä, joka ei vähempää voisi kiinnostaa. Varmasti näinkin. Toisaalta EU:n budjetti ja Suomen maksuosuudet ja budjetista saatavat tulot ovat juuri niitä asioita, joiden nimenomaan pitäisi kiinnostaa veronmaksajaa.

Suomi on nettomaksaja eli maksamme EU:lle enemmän kuin saamme sieltä tukina takaisin.

Vuonna 2018 summa oli 580 miljoonaa euroa.

10

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Irti EU sta välittömästi. Ainut keino Suomen selviytyä tulevaisuudessa. Viher unelmoijille porttikielto pättäviin virkoihin . Rupeaa Suomen maatalouskin elpymään ja ihmiset oman maan tuotteita käyttämään. Ääni perussuomalaisille on ääni Suomelle.

    • Anonyymi

      EU leikkaa jälleen Suomen maataloustukia – Laura Huhtasaari: ”Eroon EU:sta!”
      Julkaistu 18.02.2020 11:31, 69507 lukukertaa

      Suomi on menettämässä satojen miljoonien eurojen maataloustuet EU:n tulevassa ns. "monivuotisessa rahoituskehyksessä". Perussuomalaisten meppi Laura Huhtasaari sanoo EU:n tuhoavan Suomen maatalouden ja vaatii eroa EU:sta.

      • Anonyymi

        ja ohisalo vinkuu pakolaisia lisää Suomeen :

        Uskomatonta, mutta totta – sisäministerin mukaan on toisarvoista selvittää aivan ensimmäiseksi, että keitä nämä lapset oikeastaan ovat, siis mistä he ovat tulleet ja miksi he ovat Kreikassa vastanottokeskuksessa. Nähdäkseni terveellä järjellä ja asiaa moraalisesti tarkasteltuna vain täysi tietoisuus lasten todellisesta tilanteesta on kaiken päätöksenteon perusta.

        Ovatko lapset päätyneet salakuljettajien veneisiin omasta tahdostaan, perheensä toimesta matkaan pakotettuna, vaiko kenties he ovat leireillä jonkin ihmissalakujetusringin kaappaamina? Mistä he ovat kotoisin, siis ovatko he kenties lähteneet paikallisten ”karkkisetien” mukana karkuteille?

        Kenties, jopa luultavasti, Lähi-idässä ja Afrikassa on parhaillaan tuhansia huolestuneita kyseisten lasten omaisia, ikävästä surevia, itkeviä äitejä, isovanhempia ja muita sukulaisia, jotka etsivät päivästä toiseen kadonnutta lastaan. Eikö tämän faktan selvittäminen ole ensisijaista kun mietimme, että miten näitä laittomina siirtolaisina saapuneita lapsia tulisi auttaa?

        EU-Suomi sisäministeri Ohisalon johdolla kuitenkin vaatii, että lapset kuljetetaan kuin kasvoton karjalauma entistäkin kauemmas kotoaan ja huostaanotetaan heille täysin vieraan valtion toimesta, tuntemattoman kielen ja kulttuurin alueelle, koska siihen muka ”on varaa” ja jokin erikseen selvittämätön ”velvollisuus”. Mitä globalistien hulluutta tämä on!


      • Tiesitkö, että persujen idoli, Unkarin populistipomo Viktor Orban on yksi Euroopan pahimmista keinottelijoista EU:n maataloutuilla? Semmosta se on Unkarissa että päällepäin haukutaan EU:ta, mutta toisella kädellä huijataan EU:lta kaikki mikä irti lähtee.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Tiesitkö, että persujen idoli, Unkarin populistipomo Viktor Orban on yksi Euroopan pahimmista keinottelijoista EU:n maataloutuilla? Semmosta se on Unkarissa että päällepäin haukutaan EU:ta, mutta toisella kädellä huijataan EU:lta kaikki mikä irti lähtee.

        Pahin keinottelija maataloustuissa oli Englannin hovi, mutta nyt se brexitin myötä taitaa loppua! Tosihan on että Suomi maksaa EU:lle paljon enempi mitä se saa, ja olisi kyllä hyvä jos joku meiltäkin härmlandiasta saisi keinoteltua sieltä rahaa takaisin vaikka vilpillä.
        Mutta ninpäin se menee että EU huijaa Suomelta minkä irti lähtee.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Tiesitkö, että persujen idoli, Unkarin populistipomo Viktor Orban on yksi Euroopan pahimmista keinottelijoista EU:n maataloutuilla? Semmosta se on Unkarissa että päällepäin haukutaan EU:ta, mutta toisella kädellä huijataan EU:lta kaikki mikä irti lähtee.

        Pahin keinottelija maataloustuissa oli Englannin hovi, mutta nyt se brexitin myötä taitaa loppua! Tosihan on että Suomi maksaa EU:lle paljon enempi mitä se saa, ja olisi kyllä hyvä jos joku meiltäkin härmlandiasta saisi keinoteltua sieltä rahaa takaisin vaikka vilpillä.
        Mutta ninpäin se menee että EU huijaa Suomelta minkä irti lähtee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahin keinottelija maataloustuissa oli Englannin hovi, mutta nyt se brexitin myötä taitaa loppua! Tosihan on että Suomi maksaa EU:lle paljon enempi mitä se saa, ja olisi kyllä hyvä jos joku meiltäkin härmlandiasta saisi keinoteltua sieltä rahaa takaisin vaikka vilpillä.
        Mutta ninpäin se menee että EU huijaa Suomelta minkä irti lähtee.

        Millä tavalla Englannin hovi keinotteli maataloustuilla? Onko sinulla lähdettä tälle?

        Jos Englannin hovi on tällainen keinottelija, eihän Brexit sitten heitä auttanut brittejä tässä asiassa. Nyt vain he itse kärsivät hovinsa keinottelusta ja EU on siltä turvassa.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Millä tavalla Englannin hovi keinotteli maataloustuilla? Onko sinulla lähdettä tälle?

        Jos Englannin hovi on tällainen keinottelija, eihän Brexit sitten heitä auttanut brittejä tässä asiassa. Nyt vain he itse kärsivät hovinsa keinottelusta ja EU on siltä turvassa.

        Esim. kuningattarella on miljardiomaisuus ja silti vetää maataloustukia! Sanoisimpa että aika röyhkeää.


    • Tästä nöhädän kuitenkin se hommeli, että vaikka persut syyttävät EU:ta rahojen viemisestä, he eivät kuitenkaan syytä kamuaan Orbania joka keinottelee näillä Suomenkin nettomaksuilla. Kaikkea ei äänestäjän aina tarvitse tietää.

      • Anonyymi

        nöhädän sekin ,että Suomi maksaa huomattavasti enemmän EUlle kuin mitä hyötyy .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe