Matriisikirjoitin.

Anonyymi

Minulla on käytössä matriisikirjoitin, koska kirjoitettavaa on harvoin.
Mustesuihku kirjoittimen patruunat kuivuvat, jos kirjoitinta ei käytetä
esim. kesän aikana..
Matriisin värinauha kirjoittaa himmeätä tekstiä. Siinä on kangasnauha.
Voisiko tuohon kangasnauhaan lisätä väriä ja mitä väriä tulisi käyttää,
ettei se kuivu heti viikon kuluessa?

13

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaksi paperia ja hiilipaperi väliin ..

      • Anonyymi

        .. se nimittäin toimii - olen joskus aikoinaan siten tehnyt.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      tai sitten vain yrität netin syövereistä löytää siihen vielä uuden nauhan...

    • Anonyymi

      Minulla on päivittäisessä käytössä vanha 1980-luvun Nokia DL2600 (Fujitsu)
      ja siihen ainakin on löytynyt nauhat vielä kohtuuhintaan Ebaystä.
      Päivän tilannetta en tiedä,koska viimeksi v.2014 hankittu nauha toimii vielä
      ihan hyvin.

    • Anonyymi

      Toisaalta marketista ostettu mustavalko-laser maksaa kymppejä ja toimii harvakseen tulostettaessa, sivu silloin tällöin ihan hyvin.

    • Anonyymi

      käytän edelleen dos-pohjaista laskutusohjelmaa ja siihen matriisia.,

      homma toimii hyvin, mutta teksti jää hailakkaaksi enkä keksi parannusta siihen, nauha on alkuperäistä Panasonikkia.

      en ole saanut toimimaan windoslaserissa kunnolla, jotenkinse tulostaa siitäkin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, miten ongelmasi liittyy elektroniikkaan? Eikös tuo ole tietotekniikkaa ja niiden oheislaitteisiin kuuluva kysymys? Olisit ihan samalla metodilla voinut kysyä tätä esim. seksipalstalta, yhtä vähän tulostimella on siinäkin touhussa tekemistä.
        tuolta ( https://keskustelu.suomi24.fi/tiede-ja-teknologia/tietotekniikka/oheislaitteet/tulostimet ) saat varmasti vastauksia kysymykseesi paremmin kun tältä palstalta.

        voi niin kauheeta sentään, herkkää on foorumilla!

        ajattel nyt kun kuulin kerran veljeni käyneen siskonsa kanssa apteekissa ja joku asiakas oli puhunut siellä säästä, siis voi niin kauheeta voikin olla huhu onneksi niin harvoin käyn apteekissa!

        muuten tulostusnauhana en osta muuta kuin emboa, sitä keltasta tuolasellaista, ei ole onneksi hiilipaperia välissä huhhuu.


    • Anonyymi

      Helpointa on ostaa netistä uusi värinauha, katso nauhakasetista mallinumero sillä usein noi käy moneen malliin, jos ei tulostimen mallinumerolla löydä.

      Jos ei niin sit voi tietenkin askarrella, ostaa/etsii erimerkkisen nauhakasetin ja vaihtaa siitä nauhan vanhaan, tällöin pitää olla tarkka, et nauha on samanlevyistä.

      Kannattaa kokeilla hieman pyöräyttää nauhaa, näin kirjasimet osuu erikohtaan ja voi tulla kunnollista jälkeä.

      Toi nauha on samantapaista kuin hiilipaperi joten siihen on vaikea lisätä väriä.

    • Anonyymi

      Minulla on Cannon halvin Laser ollut jo vuodesta 2012 ja ajoittain kuukausia etten tarvitse sitä ja aina vaan toimii tarvittaessa. Kuudes lataus on net menossa eikä muuta kuin paperia pitää ostella....

    • Anonyymi

      Värinauha on nyt elvytetty. Välillä on ollut viikkojen taukoa ja hyvin kirjoittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe