Historiaa..

Kaverin kanssa lokakuun alussa 2019 viikko siellä oltua.Airbnb;n kautta iso,tilava,siisti huoneisto varattuna läheltä Akropolis kukkulaa.Metrolla liikuttiin,koska bussien aikatauluihin ei jaksettu syventyä.Kukkulat on komean kauniita ja vähän kauempanakin korkeimmalla käytiin,josta ihailtiin huikeeta auringonlaskua kera muiden turistien.Ihan kohtuullisen kova nousu sinne oli mutta me hyväkuntoiset eläkeläiset selvittiin siitä hikipisaroiden "avulla" ja kun tiedettiin mitä sieltä tullaan näkemään :-). Satamasta mentiin reilulla tunnilla lähisaarelle jossa nautittiin rauhasta kaukana kaupungin sykkeestä.Koko viikko oli kelit hyviä,muutama sadekuuro ei haitannut eläkeläisten menoa.Akropolis oli hieno kokemus ja sen lähellä olevat kukkulat,joista ihailtiin näkymiä kaupunkiin.Huomasi kyllä et Kreikkalaiset on pinteessä taloutensa kanssa,ei näkynyt nostokurkia ja talot kautta linjan ovat rapistumassa kovaa vauhtia.Metrokin on täysiä ruuhka-aikoina,mutta muuten niillä pääsi liikkumaan hyvin.Ruoka oli voin sanoa erinomaista,vaikka suosittiin edullisia ruokapaikkoja.Syötiin noin 15 eurolla per ateria johon saatiin myös kuulumaan olut.Historiallisista kohteista jäi mieleen se vanha upea stadin jossa järjestettiin ensimmäiset olympiakisat,jos nyt en ihan väärin muista.Mielettömän komee paikka :-).Kaiken kaikkiaan ihan kiva reissu viikoksi ja kun on mukava kaveri matkassa ja samat mieltymykset niin hommahan pelasi :-) Terv.Jarmo

4

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Susikukkula, eli Lykavittos? Argeologinen museo on hieno ja Akropoliin uusi museo on palkittu kansainvälisesti. Vanhan stadionin/ puiston takana on iso hautausmaa, jossa kannattaa myös käydä tutustumassa. Millä saarella?

      • Anonyymi

        Juu Lykavittos se taisi olla .Niitä korkeimpia siellä jos ei korkein :-) En muista saarta enää,mut löytyyhän se kartasta :-) Pikkaisen kiire kun uudelle reissulle just lähdössä,mut tarkistan saaren kun vaan ehdin :-) Terv.Jarmo


      • Anonyymi

        Eginan saari :-)


    • Anonyymi

      Oltiin kylläkin reissussa loka-marraskuun vaihteessa :-) Jarmo

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe