Kaverin kanssa lokakuun alussa 2019 viikko siellä oltua.Airbnb;n kautta iso,tilava,siisti huoneisto varattuna läheltä Akropolis kukkulaa.Metrolla liikuttiin,koska bussien aikatauluihin ei jaksettu syventyä.Kukkulat on komean kauniita ja vähän kauempanakin korkeimmalla käytiin,josta ihailtiin huikeeta auringonlaskua kera muiden turistien.Ihan kohtuullisen kova nousu sinne oli mutta me hyväkuntoiset eläkeläiset selvittiin siitä hikipisaroiden "avulla" ja kun tiedettiin mitä sieltä tullaan näkemään :-). Satamasta mentiin reilulla tunnilla lähisaarelle jossa nautittiin rauhasta kaukana kaupungin sykkeestä.Koko viikko oli kelit hyviä,muutama sadekuuro ei haitannut eläkeläisten menoa.Akropolis oli hieno kokemus ja sen lähellä olevat kukkulat,joista ihailtiin näkymiä kaupunkiin.Huomasi kyllä et Kreikkalaiset on pinteessä taloutensa kanssa,ei näkynyt nostokurkia ja talot kautta linjan ovat rapistumassa kovaa vauhtia.Metrokin on täysiä ruuhka-aikoina,mutta muuten niillä pääsi liikkumaan hyvin.Ruoka oli voin sanoa erinomaista,vaikka suosittiin edullisia ruokapaikkoja.Syötiin noin 15 eurolla per ateria johon saatiin myös kuulumaan olut.Historiallisista kohteista jäi mieleen se vanha upea stadin jossa järjestettiin ensimmäiset olympiakisat,jos nyt en ihan väärin muista.Mielettömän komee paikka :-).Kaiken kaikkiaan ihan kiva reissu viikoksi ja kun on mukava kaveri matkassa ja samat mieltymykset niin hommahan pelasi :-) Terv.Jarmo
Historiaa..
4
539
Vastaukset
- Anonyymi
Susikukkula, eli Lykavittos? Argeologinen museo on hieno ja Akropoliin uusi museo on palkittu kansainvälisesti. Vanhan stadionin/ puiston takana on iso hautausmaa, jossa kannattaa myös käydä tutustumassa. Millä saarella?
- Anonyymi
Juu Lykavittos se taisi olla .Niitä korkeimpia siellä jos ei korkein :-) En muista saarta enää,mut löytyyhän se kartasta :-) Pikkaisen kiire kun uudelle reissulle just lähdössä,mut tarkistan saaren kun vaan ehdin :-) Terv.Jarmo
- Anonyymi
Eginan saari :-)
- Anonyymi
Oltiin kylläkin reissussa loka-marraskuun vaihteessa :-) Jarmo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532
