Pelkosyndrooma ???

Anonyymi

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) aloitti keväällä 2017 Kansallisen sisäilma- ja terveys – ohjelman valmistelun koskien ajanjaksoa 1.11.2018 – 31.12.2028.
Yhteystahoina mainitaan myös Työterveyslaitos (TTL).

Kansallisen sisäilma- ja terveysohjelman toimenpiteet suunniteltiin toteutettavan kahdessa vaiheessa. Vaiheen I toimenpiteet käynnistetään ajanjaksolla 2018 – 2022 .

Nähtävästi THL on jotain toimenpiteitä tehnyt vuodesta 2018 lähtien, koska Yle;n nettiuutiset uutisoi tänä aamuna: ”Sisäilmaongelmien syyksi tarjotaan nyt sitä, että suomalaiset sairastuvat huolesta ja kohuotsikoista. Ylen selvityksen mukaan selitys on tieteellisesti ohuella pohjalla.”

TTL:n Sainio uutisoi jo vuonna 2017, että mikäli liskoaivomme (limbinen järjestelmä) aistivat uhkaa, ihminen reagoi: hän valmistuu pakenemaan tai hyökkäämään.
Kun tietoinen ajattelu ja järkeily asuu otsalohkossa, niin otsalohko on valjastettava rauhoittamaan liskoaivoja.
Liskoaivojen rauhoitusmenetelmänä Sainio alkoi käyttämään käyttäytymisterapiaa sekä suositteli kanadalaisen Annie Hopperin (tavikansalainen) kehittämää menetelmää.
Sisäilmaoireileville parantumisia ei tullut. Yle-nettiartikkelin mukaan Sainion kokeilu tuli maksamaan veronmaksajille 450 000 euroa.

TTL:n kuin myös THL:n lääketieteen huippuasintuntijat näyttävät tätä nykyä entistä kiivaammin häivyttää kansalaisten mielistä jo vuonna 1970 lukkoonlyödyn sisäilmaoireilukirjon, jonka mukaan kosteusvauriorakennusoireilu (ns. sisäilmasyndrooma) käsittää allergisia, astmaattisia ja reumaattisia oireiluja, joista oireiluista puhkeaa vuoden 1934 ammattitautilaissamme mainittuja sairauksia: silmätulehduksia, nuhaa, astmaa, ns. ODTS:ssää ja kolmea eri muotoa olevaa allergista alveoliittia. Krooninen keuhkoputkitulehdus jäi ulkopuolelle.

TTL näyttää tätä nykyä unohtaneen, että vuodesta 1995 TTL keuhkoaltisti ym. keuhkoihin liittyvien ammattitautien toteamiseksi luonnonhomeallergeeneillaan .Aspergillus fumigatus, Cladosporium cladosporioides ja Acromonium noin parisentuhatta kosteusvauriooireilevaa vuosittain aina vuoteen 2007 asti.
Ja löytyihän niitä ammattitautejakin.

Kosteusvauriorakennusoireilevien hoito noudattaa samaaa kaavaa kuin on noudattanut jo kymmeniä vuosia: kortisonitippoja nenään, korviin, silmiin, antihistamiineja nenäoireisiin, antibiootteja keuhko- ja poskiontelotulehduksiin, astmapiippua astmaoireisiin, kortisonitabuja vaikeampiin keuhko-oireisiin, reumaoireiluihin kipulääkitystä, ja siitä se kierre sitten alkaa aina työttömyyteen tai työkyvyttömyyteen asti.

Ja liian monella työttömäksi joutuvan syynä on irtisanominen tai irtisanoutuminen, ja liian monella työkyvyttömyyden syynä on masennus.
Homeherkkä#

3

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todella hyvin kuvattu tilanne, että missä täällä Suomessa mennään. Kiitos!

Olen yksi esimerkki juuri tuollaisesta
      Kosteusvauriorakennusoireilevan hoidosta: antibiootteja keuhko- ja poskiontelotulehduksiin, niitä monta vuodessa viime vuosina.
      Samoin ollut silmätulehduksia ja reumaoireiluakin on ja siihen juuri kipulääkitystä, mitäpä muuta.
      Kalliiksi tullaan puolikuntoisina ja aivosumuisina työnantajallekin.

• Anonyymi

Kävin tossa uudessa toiminnallisten häiriöiden polilla.

Siellä tuntui siedätys ja positiivinen ajattelu olevan suosiossa. Kuulemma kun ei stressaa, niin ei tule kovia oireitakaan. Ihminen voi kuulemma itse vaikuttaa haittoihin.

Nyt voi polttaa sitten vaikka röökiä noilla opeilla. Mitään haittoja ei tule kun ei stressaa :D

• Anonyymi

Ja korvauksia vastaan otetaan perhe pois ja vittuilu avioero jne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe