Duster ja Micra

Anonyymi

Pitääkö sellainen mukatieto paikkansa , että nykyisessä Dusterissa on 90-luvun Micran alustaosia? Siis yli 1400 kg painavassa nelkussakin pienen Micran osat?

46

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, koeteltua tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Ihan totta? Ei voi kestää mitenkään, heppoisia vehkeitä oli nuo Nissanit, no Duster kanssa samaa kauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta? Ei voi kestää mitenkään, heppoisia vehkeitä oli nuo Nissanit, no Duster kanssa samaa kauraa.

        Koeteltua tekniikkaa, Micra ja Duster on samaa kokoluokkaa, siksi kannattaa yhdistää osat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeteltua tekniikkaa, Micra ja Duster on samaa kokoluokkaa, siksi kannattaa yhdistää osat.

        Ei kai ne nyt samaa kokoluokkaa ole. Ajas kuule tuollainen 90-luvun Micra Dusterin rinnalle, niin huomaat. 90- luvun Micra painaakin reilusti alta 1000 kg, Duster satoja kiloja enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne nyt samaa kokoluokkaa ole. Ajas kuule tuollainen 90-luvun Micra Dusterin rinnalle, niin huomaat. 90- luvun Micra painaakin reilusti alta 1000 kg, Duster satoja kiloja enemmän.

        Dacian valmistajan mukaan on, ihme juttu kun nivelet ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacian valmistajan mukaan on, ihme juttu kun nivelet ei kestä.

        Älä jaksa höpöttää . Micran ja Dusterin alustan osat ei samanlaisia ja näin ollen eivät ole vaihto kelpoisia keskenää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa höpöttää . Micran ja Dusterin alustan osat ei samanlaisia ja näin ollen eivät ole vaihto kelpoisia keskenää.

        Kyllä käy keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä käy keskenään.

        katteleppa varaosa luetteloja, ei passaa Micran osat Daciaan. Laita linkki jos löydät yhteisiä varaosia.
        Duster on romanialaisen Automobile Dacia S.A.:n huhtikuusta 2010 lähtien valmistama pieni SUV. [7] Malli perustuu Nissan Juken käyttämästä Nissan B -pohjalevystä neljä senttimetriä suurennetulle Dacia B0 -pohjalevylle [


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katteleppa varaosa luetteloja, ei passaa Micran osat Daciaan. Laita linkki jos löydät yhteisiä varaosia.
        Duster on romanialaisen Automobile Dacia S.A.:n huhtikuusta 2010 lähtien valmistama pieni SUV. [7] Malli perustuu Nissan Juken käyttämästä Nissan B -pohjalevystä neljä senttimetriä suurennetulle Dacia B0 -pohjalevylle [

        Ladankin osat käy. 1200L.


    • Anonyymi

      Koko merkki rakentuu 90-luvun Renault Clion ympärille.
      Aikalainen esikuva oli sysipaska talviauto, et sillee. Daciaa myytiin muuten 70-luvulla Renault 12-nimellä kuten läpiruostuvaa SEATia Fiat 600 S-nimellä ja Daciaa lähelle osuu Fiat 128 Z eli Zastava. Luojan kiitos Polski Fiat oli erikseen tai FSO, Fiat 125p oli karmea sovitus 60-luvun hienosta 125:ta. legendaarinen Lada 1200 oli jopa parempi kuin esikuvansa Fiat 124... Uusi OHC-kone, parannetut jarrut ja iskunvaimennus. Pelkkä kori painoi 100 kg enemmän. OHC tuotti sitten venäläisen äänen kiitos venyvän jakoketjun, parannetut jarrut jumivat tämän tuosta kiitos alumiiniosien ja takaiskarit... voi v..tu.

      Ladan OHC oli kyllä ok. Fiudessa oli säkättävä tappikone, paremmissa 1600TC.

      • Anonyymi

        Mistä olet kaiken tuo tiedon repinyt :) :) :):):):):):):):)


      • Anonyymi

        Höpöjä vedät, Dacialla ja jugoslaavien Fiat 128Z-mallilla ei mitään yhteistä. Eikä muuten Clio II-mallin ja Dusterin välille voi kummoisia yhteyksiä vedellä.
        Sinänsä Clio II oli hyvin pätevä pikkuauto, turvallinen ja tosi hyvä ajaa. Aikansa parhaimmistoa.


      • Anonyymi

        Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.


      • Anonyymi

        Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.


    • Koska kuulunen kirjoittajan kanssa samaan ikäluokkaan, arvelen, että tiedot ovat vain korvien välissä - tuskin yhtään on tarvinnut googlata!
      Itse tiesin nimittäin kaiken muun - paitsi sen, että Clio jotenkin oli sekaantunut Dacia-asiaan.

      • Anonyymi

        Ai tiedät, että 25 vuotta vanhan Micran osat käy 2020-mallin Dusteriin? Voitko todistaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai tiedät, että 25 vuotta vanhan Micran osat käy 2020-mallin Dusteriin? Voitko todistaa?

        Lukemaan opitaan koulussa. Mikset siis osaa lukea!
        En sanonut niin!
        Sanoin, että tunsin kaiken sen muun historiikin, jonka joku kirjoittaja toi esille, siis mm.
        sen, että Renaultin tehdas Romaniassa on pääsääntöisesti kokoonpannut muualla jo aikapäiviä tuotannosta poistuneita malleja, eikä niinkään suunnitellut automallejaan itse.
        Tätä Dusteria ei nyt muualla liene valmistettu, mutta voidaan todeta, että Venäjällä mallia myydään Renault Dusterina, koska sillä on maailmalla parempi laatukuva kuin Dacialla.
        Ovatko ne Renaulteina Venäjälle ja mahdollisesti muualle myytävät autot sitten toiselta kokoonpanolinjalta, sitä en tiedä, mutta ehkä SINÄ - itse virheettömyys - tiedät sen!


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Lukemaan opitaan koulussa. Mikset siis osaa lukea!
        En sanonut niin!
        Sanoin, että tunsin kaiken sen muun historiikin, jonka joku kirjoittaja toi esille, siis mm.
        sen, että Renaultin tehdas Romaniassa on pääsääntöisesti kokoonpannut muualla jo aikapäiviä tuotannosta poistuneita malleja, eikä niinkään suunnitellut automallejaan itse.
        Tätä Dusteria ei nyt muualla liene valmistettu, mutta voidaan todeta, että Venäjällä mallia myydään Renault Dusterina, koska sillä on maailmalla parempi laatukuva kuin Dacialla.
        Ovatko ne Renaulteina Venäjälle ja mahdollisesti muualle myytävät autot sitten toiselta kokoonpanolinjalta, sitä en tiedä, mutta ehkä SINÄ - itse virheettömyys - tiedät sen!

        Älä vedä palkokasvia... oletin, että allekirjoitit myös Micra-Duster-yhteyden, mutta ilmeisesti vain tuon Clio oli sysipaska- avautujan tekstin.
        Tunnen itsekin Dacian historiaa, tekivät ihan rinnakkain ranskalaisten kansaa R12-mallia eikä siis vain kauan sitten tuotannosta poistumalta malleja. 90-luvulla homma hyytyi ja sitten 2000- luvun alussa Renault tuli vahvasti omistajana mukaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No onhan nyt pikkuautoon kuuluvat rumpujarrut ainakin ihan näkyvää yhteistä. Mitenkähän EU on hyväksynyt tällaisen ratkaisun noinkin painavaan autoon, no ehkä Dusteripapat ajelevat maaseudun kinttupolkuja ja nuo naurettavat jarrut riittävät, mutta kyllähän sellaiset pysäyttiset pitäisi olla, että pysähtyy moottoritielläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan nyt pikkuautoon kuuluvat rumpujarrut ainakin ihan näkyvää yhteistä. Mitenkähän EU on hyväksynyt tällaisen ratkaisun noinkin painavaan autoon, no ehkä Dusteripapat ajelevat maaseudun kinttupolkuja ja nuo naurettavat jarrut riittävät, mutta kyllähän sellaiset pysäyttiset pitäisi olla, että pysähtyy moottoritielläkin.

        "No onhan nyt pikkuautoon kuuluvat rumpujarrut ainakin ihan näkyvää yhteistä."

        Jaa. Micrassa käytetään neljää pulttia pyörän kiinnittämiseen, dusterissa käytetään viittä pulttia. Kerrot varmaankin että miten tuo ongelma on onnistuttu kiertämään, samaa osaa siis käyttäen.

        Rummun sisähalkaisija on micrassa 203,4 mm ja dusterissa 228,5 mm. Tuokin voi tuottaa ongelmia, samaa osaa käytettäessä.

        "ehkä Dusteripapat ajelevat maaseudun kinttupolkuja ja nuo naurettavat jarrut riittävät, mutta kyllähän sellaiset pysäyttiset pitäisi olla, että pysähtyy moottoritielläkin."

        Satasesta nollaan menee dusterilla 46 metriä erään lehden tekemien testien mukaan. Tottahan se on, että henkilöautot tekee saman 40 metrissä, jotkut jopa 35 metrissä.

        Mutta onko tuo sitten merkittävä ongelma? Veikkaanpa että jos katsellaan turvallisuusvaikutusta suuressa mittakaavassa, niin tuo ei ole merkittävää.

        Tarkoitan siis sitä, että tilanteita, joissa tehdään täysjarrutus, ja tuo ero aiheuttaa esimerkiksi hengenmenetyksen tai vakavan vammautumisen, on olemattoman vähän, suhteessa muihin riskitekijöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No onhan nyt pikkuautoon kuuluvat rumpujarrut ainakin ihan näkyvää yhteistä."

        Jaa. Micrassa käytetään neljää pulttia pyörän kiinnittämiseen, dusterissa käytetään viittä pulttia. Kerrot varmaankin että miten tuo ongelma on onnistuttu kiertämään, samaa osaa siis käyttäen.

        Rummun sisähalkaisija on micrassa 203,4 mm ja dusterissa 228,5 mm. Tuokin voi tuottaa ongelmia, samaa osaa käytettäessä.

        "ehkä Dusteripapat ajelevat maaseudun kinttupolkuja ja nuo naurettavat jarrut riittävät, mutta kyllähän sellaiset pysäyttiset pitäisi olla, että pysähtyy moottoritielläkin."

        Satasesta nollaan menee dusterilla 46 metriä erään lehden tekemien testien mukaan. Tottahan se on, että henkilöautot tekee saman 40 metrissä, jotkut jopa 35 metrissä.

        Mutta onko tuo sitten merkittävä ongelma? Veikkaanpa että jos katsellaan turvallisuusvaikutusta suuressa mittakaavassa, niin tuo ei ole merkittävää.

        Tarkoitan siis sitä, että tilanteita, joissa tehdään täysjarrutus, ja tuo ero aiheuttaa esimerkiksi hengenmenetyksen tai vakavan vammautumisen, on olemattoman vähän, suhteessa muihin riskitekijöihin.

        Tuo on erittäin merkittävä tekijä. Mieti itsekkin järjellä 46m vai 35m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on erittäin merkittävä tekijä. Mieti itsekkin järjellä 46m vai 35m.

        Merkittävä ja merkittävä.

        Suomessa kuolee henkilöautoissa noin 120 henkeä vuodessa. Montako niistä kuoli tuon edellämainitun syyn vuoksi? Heitän ihan lonkalta että ei yhden ainoaa.

        Montako kertaa olet viimeisen vuoden aikana joutunut tekemään täysjarrutuksen satasen nopeudesta? Niinpä niin...

        Entä, montako kolaria tiedät jossa ongelmaksi on muodostunut tuo edellämainittu asia?

        Peräänajoja löytyy toki, mutta onko suurimpana syynä niissä se, että jarrut on liian tehottomat? Ei ole, suurimpana syynä on liian pienet turvavälit, se että tehdään ajaessa jotakin muuta, tai ajetaan aineiden vaikutuksen alaisena.

        Eli, mietin järjellä ja tulin siihen tulokseen että asia ei ole merkittävä.

        Itse ajan yli 20 vuotta vanhalla autolla, vahoilla renkailla, enkä usko että saan tuota rakkinetta pysähtymään alle 50 metrin matkalla satasen nopeudesta. Silti viimeisen 10 vuoden aikana en ole kertaakaan joutunut minkäänlaiseen riskitilanteeseen, jarrujen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan nyt pikkuautoon kuuluvat rumpujarrut ainakin ihan näkyvää yhteistä. Mitenkähän EU on hyväksynyt tällaisen ratkaisun noinkin painavaan autoon, no ehkä Dusteripapat ajelevat maaseudun kinttupolkuja ja nuo naurettavat jarrut riittävät, mutta kyllähän sellaiset pysäyttiset pitäisi olla, että pysähtyy moottoritielläkin.

        Hilux ja kumppanit.... painoa about 2,5t.
        Älä tee itsestäsi pelleä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkittävä ja merkittävä.

        Suomessa kuolee henkilöautoissa noin 120 henkeä vuodessa. Montako niistä kuoli tuon edellämainitun syyn vuoksi? Heitän ihan lonkalta että ei yhden ainoaa.

        Montako kertaa olet viimeisen vuoden aikana joutunut tekemään täysjarrutuksen satasen nopeudesta? Niinpä niin...

        Entä, montako kolaria tiedät jossa ongelmaksi on muodostunut tuo edellämainittu asia?

        Peräänajoja löytyy toki, mutta onko suurimpana syynä niissä se, että jarrut on liian tehottomat? Ei ole, suurimpana syynä on liian pienet turvavälit, se että tehdään ajaessa jotakin muuta, tai ajetaan aineiden vaikutuksen alaisena.

        Eli, mietin järjellä ja tulin siihen tulokseen että asia ei ole merkittävä.

        Itse ajan yli 20 vuotta vanhalla autolla, vahoilla renkailla, enkä usko että saan tuota rakkinetta pysähtymään alle 50 metrin matkalla satasen nopeudesta. Silti viimeisen 10 vuoden aikana en ole kertaakaan joutunut minkäänlaiseen riskitilanteeseen, jarrujen vuoksi.

        Lonkalta ja mutulla ei jarrutusmatka muutu. Se että sinulle ei niin tapahdu, ei tarkoita ettei muille tapahdu. Kyllä noita lapsia ja sarvieläimiä pompsahtaa tielle ja silloin jarruja tarvitaan. 35m on todella paljon vähemmän kuin 50m. Minä tiedän että jarrutus matkalla on suuri merkitys, tilanne voi tulla seuraavan mutkan takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lonkalta ja mutulla ei jarrutusmatka muutu. Se että sinulle ei niin tapahdu, ei tarkoita ettei muille tapahdu. Kyllä noita lapsia ja sarvieläimiä pompsahtaa tielle ja silloin jarruja tarvitaan. 35m on todella paljon vähemmän kuin 50m. Minä tiedän että jarrutus matkalla on suuri merkitys, tilanne voi tulla seuraavan mutkan takaa.

        "Lonkalta ja mutulla ei jarrutusmatka muutu."

        En niin väittänytkään.

        "Se että sinulle ei niin tapahdu, ei tarkoita ettei muille tapahdu."

        En väittänyt näinkään.

        "Kyllä noita lapsia ja sarvieläimiä pompsahtaa tielle ja silloin jarruja tarvitaan."

        Toki toki. Mutta et ilmeisesti ymmärrä riskikartoitusta ja riskianalyysiä.

        "35m on todella paljon vähemmän kuin 50m."

        On kyllä, mutta dusterin tapauksessa pysähdysmatka jonka mainitsin oli 46 metriä ja keskimääräiselle henkilöautolle tarjosin lukemaa 40 metriä.

        "Minä tiedän että jarrutus matkalla on suuri merkitys, tilanne voi tulla seuraavan mutkan takaa."

        Mitä tahansa voi toki käydä, mutta kuinka todennäköistä se on, mitkä ovat seuraukset jos todennäköisyys sattuu kohdalle ja kuinka paljon näiden asioiden välttämiseksi kannattaa panostaa.

        Sen vuoksi, asialla ei ole merkitystä. Suomessa kuolee ihmisiä liikenteessä kaikenkaikkiaan parisataa per vuosi, eikä heistä yksikään menehdy pelkästään tehottomien jarrujen vuoksi. Käytännössä jokaisessa tapauksessa on jokin muu, merkittävämpi asia, joka määrittelee sen, mitä tulee tapahtumaan.

        Jarrujen tehottomuutta (kuuden metrin ero satasesta nollaan) merkittävämpiä asioita voi olla vaikkapa seuraavat:

        -kuljettajan vireystila (reaktioaika)
        -kuljettajan kyky jarruttaa tehokkaasti
        -renkaiden kunto
        -keliolosuhteet
        -valaistusolosuhteet (reaktioaika)
        -väärin arvioitu tilannenopeus
        -kuljettajan kykenemättömyys tehdä arvioita mahdollisista riskeitä, ennakointia varten
        -kuljettajan muut rajoitteet

        Oleellisempaa on siis satsata niihin asioihin jotka oikeasti tapahtuvat reaalimaailmassa, eikä riskeihin, joiden merkitys jää kertaluokkaa tai kertaluokkia pienemmäksi kuin se oleellisin asia, eli kuljettaja.

        Jos pitäisi arvioida kuljettajan toiminnan ja kuuden metrin jarrutusmatkan eron merkitystä painoarvoina, niin sanoisin että kuljettajalla on merkitystä 99% ja tuolla jarrutusmatkan erolla 1%.

        Toki, saat yksilötasolla ostaa sellaisen auton, joka pysähtyy vaikka 35 metrissä satasen vauhdista, mutta et tuolla panostuksella tilastollisesti pidennä elämääsi merkittävästi. Sijoittamalla tehokkaita jarruja vastaavan rahamäärän muihin auton ominaisuuksiin, tai kenties jopa ihan autoilun ulkopuolelle (terveellisiin elintapoihin), saat elämääsi keskimäärin enemmän vuosia, kuin ostamalla autoosi tehokkaat jarrut.

        Sori mutta näin se vaan menee.

        Voit toki laittaa jonkun linkin tai viittauksen tilanteeseen jossa Dusterin "liian pienet" takajarrut ovat aiheuttaneet vaaratilanteen tai onnettomuuden. Itse koetin hetken etsiä mutta ei tullut vastaan suomen- eikä eneglanninkielisillä sivuilla Dusterin jarrujen aiheuttamista vaaratilanteista tai onnettomuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No onhan nyt pikkuautoon kuuluvat rumpujarrut ainakin ihan näkyvää yhteistä."

        Jaa. Micrassa käytetään neljää pulttia pyörän kiinnittämiseen, dusterissa käytetään viittä pulttia. Kerrot varmaankin että miten tuo ongelma on onnistuttu kiertämään, samaa osaa siis käyttäen.

        Rummun sisähalkaisija on micrassa 203,4 mm ja dusterissa 228,5 mm. Tuokin voi tuottaa ongelmia, samaa osaa käytettäessä.

        "ehkä Dusteripapat ajelevat maaseudun kinttupolkuja ja nuo naurettavat jarrut riittävät, mutta kyllähän sellaiset pysäyttiset pitäisi olla, että pysähtyy moottoritielläkin."

        Satasesta nollaan menee dusterilla 46 metriä erään lehden tekemien testien mukaan. Tottahan se on, että henkilöautot tekee saman 40 metrissä, jotkut jopa 35 metrissä.

        Mutta onko tuo sitten merkittävä ongelma? Veikkaanpa että jos katsellaan turvallisuusvaikutusta suuressa mittakaavassa, niin tuo ei ole merkittävää.

        Tarkoitan siis sitä, että tilanteita, joissa tehdään täysjarrutus, ja tuo ero aiheuttaa esimerkiksi hengenmenetyksen tai vakavan vammautumisen, on olemattoman vähän, suhteessa muihin riskitekijöihin.

        Miten kuorma-autoissa saa käyttää rumpujarruja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuorma-autoissa saa käyttää rumpujarruja.

        Siten, kun ne on siihen suunniteltu paineilmalla toimivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lonkalta ja mutulla ei jarrutusmatka muutu."

        En niin väittänytkään.

        "Se että sinulle ei niin tapahdu, ei tarkoita ettei muille tapahdu."

        En väittänyt näinkään.

        "Kyllä noita lapsia ja sarvieläimiä pompsahtaa tielle ja silloin jarruja tarvitaan."

        Toki toki. Mutta et ilmeisesti ymmärrä riskikartoitusta ja riskianalyysiä.

        "35m on todella paljon vähemmän kuin 50m."

        On kyllä, mutta dusterin tapauksessa pysähdysmatka jonka mainitsin oli 46 metriä ja keskimääräiselle henkilöautolle tarjosin lukemaa 40 metriä.

        "Minä tiedän että jarrutus matkalla on suuri merkitys, tilanne voi tulla seuraavan mutkan takaa."

        Mitä tahansa voi toki käydä, mutta kuinka todennäköistä se on, mitkä ovat seuraukset jos todennäköisyys sattuu kohdalle ja kuinka paljon näiden asioiden välttämiseksi kannattaa panostaa.

        Sen vuoksi, asialla ei ole merkitystä. Suomessa kuolee ihmisiä liikenteessä kaikenkaikkiaan parisataa per vuosi, eikä heistä yksikään menehdy pelkästään tehottomien jarrujen vuoksi. Käytännössä jokaisessa tapauksessa on jokin muu, merkittävämpi asia, joka määrittelee sen, mitä tulee tapahtumaan.

        Jarrujen tehottomuutta (kuuden metrin ero satasesta nollaan) merkittävämpiä asioita voi olla vaikkapa seuraavat:

        -kuljettajan vireystila (reaktioaika)
        -kuljettajan kyky jarruttaa tehokkaasti
        -renkaiden kunto
        -keliolosuhteet
        -valaistusolosuhteet (reaktioaika)
        -väärin arvioitu tilannenopeus
        -kuljettajan kykenemättömyys tehdä arvioita mahdollisista riskeitä, ennakointia varten
        -kuljettajan muut rajoitteet

        Oleellisempaa on siis satsata niihin asioihin jotka oikeasti tapahtuvat reaalimaailmassa, eikä riskeihin, joiden merkitys jää kertaluokkaa tai kertaluokkia pienemmäksi kuin se oleellisin asia, eli kuljettaja.

        Jos pitäisi arvioida kuljettajan toiminnan ja kuuden metrin jarrutusmatkan eron merkitystä painoarvoina, niin sanoisin että kuljettajalla on merkitystä 99% ja tuolla jarrutusmatkan erolla 1%.

        Toki, saat yksilötasolla ostaa sellaisen auton, joka pysähtyy vaikka 35 metrissä satasen vauhdista, mutta et tuolla panostuksella tilastollisesti pidennä elämääsi merkittävästi. Sijoittamalla tehokkaita jarruja vastaavan rahamäärän muihin auton ominaisuuksiin, tai kenties jopa ihan autoilun ulkopuolelle (terveellisiin elintapoihin), saat elämääsi keskimäärin enemmän vuosia, kuin ostamalla autoosi tehokkaat jarrut.

        Sori mutta näin se vaan menee.

        Voit toki laittaa jonkun linkin tai viittauksen tilanteeseen jossa Dusterin "liian pienet" takajarrut ovat aiheuttaneet vaaratilanteen tai onnettomuuden. Itse koetin hetken etsiä mutta ei tullut vastaan suomen- eikä eneglanninkielisillä sivuilla Dusterin jarrujen aiheuttamista vaaratilanteista tai onnettomuuksista.

        🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂. Omien selitysten kieltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, kun ne on siihen suunniteltu paineilmalla toimivaksi.

        Mites hilux ja muut pick upit pistää rumpujarruja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, kun ne on siihen suunniteltu paineilmalla toimivaksi.

        rekka pysähtyy rumpujarruilla mutta Dusteri ei ? ei kovin looginen väittämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rekka pysähtyy rumpujarruilla mutta Dusteri ei ? ei kovin looginen väittämä.

        Rekka pysähtyy paineilma rumpujarruilla. Daciasta en tiedä, siinä oletettavasti ei ole paineilma toimisia jarruja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites hilux ja muut pick upit pistää rumpujarruja?

        En tiedä, tiedän vain että rekkojen jarrut toimii paineilmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, tiedän vain että rekkojen jarrut toimii paineilmalla.

        Kuulostaa kyllä siltä, että iso turvallisuusriski on Daciassa olemassa, eikä omistaja voi vaikuttaa mitenkään. Kymmenen metrin ero jarrutusmatkassa on tosi merkittävä. Sanalla sanoen harvinaisen huonot jarrut. Olikohan 80-luvulla viimeksi näin heikkoja jarruja yleisesti perheautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä siltä, että iso turvallisuusriski on Daciassa olemassa, eikä omistaja voi vaikuttaa mitenkään. Kymmenen metrin ero jarrutusmatkassa on tosi merkittävä. Sanalla sanoen harvinaisen huonot jarrut. Olikohan 80-luvulla viimeksi näin heikkoja jarruja yleisesti perheautoissa.

        Turvallisuusriski on sitten kun saat joskus ajokortin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä siltä, että iso turvallisuusriski on Daciassa olemassa, eikä omistaja voi vaikuttaa mitenkään. Kymmenen metrin ero jarrutusmatkassa on tosi merkittävä. Sanalla sanoen harvinaisen huonot jarrut. Olikohan 80-luvulla viimeksi näin heikkoja jarruja yleisesti perheautoissa.

        Juu, se nimenomaan kuulostaa niinkuin se olisi valtava turvallisuusriski.

        Mutta voit rauhoittua, se vain kuulostaa sille.

        Nämä on näitä asioita mitkä tekniikan maailmat ja markkinointiosastot saa aikaiseksi. Mitataan lämmityslaitteen nappulan jäykkyyttä ja laitetaan autot sen mukaan paremmuusjärjestykseen.

        Tuolla jarrutusmatkaerolla ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekka pysähtyy paineilma rumpujarruilla. Daciasta en tiedä, siinä oletettavasti ei ole paineilma toimisia jarruja?

        Vaikka ne rumpujarrut toimisi heliumilla, ei se muuta sitä tosiasiaa, että siellä on kitkapinnat jotka sitä nopeutta hidastaa.

        60-luvun isot jenkkipellit pysähtyi rumpujarruilla 50 metrissä satasen vauhdista, että ei se teknologia sinänsä ratkaise jarrujen tehoa.

        Rumpujarrut ei kestä montaa peräkkäistä jarrutusta, mutta kyllä sieltä, oikein mitoitetuista jarruista, voimaa löytyy siihen yhteen jarrutukseen ja sehän riittää.


    • Anonyymi

      Dacia Duster on Venäjällä ollut myynnissä nimellä Renault Duster ja NissanTerrano.

      • Anonyymi

        Samaa paskaa, eri paketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa paskaa, eri paketissa.

        Älä muuta sano, laittoivat saman paskan moottorin mersuun ja dusteriin😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano, laittoivat saman paskan moottorin mersuun ja dusteriin😄

        Niinpä, Mersu vissiin maalauttaa autonsa foortilla kun maalit ei pysy ja rönön koeteltu motti 😂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa paskaa, eri paketissa.

        Paskaa tai ei, mutta hyvin toimii Duster.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa tai ei, mutta hyvin toimii Duster.

        Tottakai, Skodakaan ei vie öljyä 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, Mersu vissiin maalauttaa autonsa foortilla kun maalit ei pysy ja rönön koeteltu motti 😂.

        Näin. Sekä Nissanin että pienten Mersujen murheet on lähtöisin Renaultin tekniikasta, ikiaikaisen 1.5- litraisen ja vähän uudemman 1.6-litraisen dieselkoneen ottaminen laatuautoon oli paha virhe. Dacian kaltaisessa halpiksessa tuokin kone menee, on muun tekniikan kanssa linjassa, mutta sama kone Mersussa, niin vanhat mersumiehet kääntyvät haudassa! Onneksi ei sentään rumpujarrujen kaltaista veteraaniautotekniikkaa ole Mersussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Sekä Nissanin että pienten Mersujen murheet on lähtöisin Renaultin tekniikasta, ikiaikaisen 1.5- litraisen ja vähän uudemman 1.6-litraisen dieselkoneen ottaminen laatuautoon oli paha virhe. Dacian kaltaisessa halpiksessa tuokin kone menee, on muun tekniikan kanssa linjassa, mutta sama kone Mersussa, niin vanhat mersumiehet kääntyvät haudassa! Onneksi ei sentään rumpujarrujen kaltaista veteraaniautotekniikkaa ole Mersussa.

        Mersumiehet ei ole heteroita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Sekä Nissanin että pienten Mersujen murheet on lähtöisin Renaultin tekniikasta, ikiaikaisen 1.5- litraisen ja vähän uudemman 1.6-litraisen dieselkoneen ottaminen laatuautoon oli paha virhe. Dacian kaltaisessa halpiksessa tuokin kone menee, on muun tekniikan kanssa linjassa, mutta sama kone Mersussa, niin vanhat mersumiehet kääntyvät haudassa! Onneksi ei sentään rumpujarrujen kaltaista veteraaniautotekniikkaa ole Mersussa.

        Kunhan ei vielä kävisi sama kuin Opelin ja PSA. yhtymän kanssakanssa että Renault vielä ostais koko Mersun tehtaan . Silloin ei enää olisi suihkunjuuri vuotoja Common railissa ja vaihdossa poikkimenneitä hehkutulppia ,,,,peltin alta löytyis aivan muuta kamaa !!??


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      272
      2687
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      208
      1728
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1201
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1071
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      43
      913
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      70
      800
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe