Naapurivaara-mikä on totta ja mikä ei?

Anonyymi

Terve täältä Kajaanista entiseltä sotkamolaiselta. Sunnuntaina on talkoolaisten tilaisuus siellä Sotkamossa Naapurivaaralla. Ollaan kiinnostuneita talkoisiin tulemisesta. Tunnen muutaman kajaanilaisen talkoolaisen. He ovat kehuneet toimintaa kertoen erityisesti viimeisinä vuosina menneen oikein hyvin. Sotkamossa käydessä olin jutussa henkilöiden kanssa, jotka ovat olleet talkoissa ja ymmärsin jopa jollain tavalla johtotehtävissäkin. Heidän kertomansa oli täysin päinvastainen. Kukaan ei osaa mitään, konkurssi on tulossa ja niin edelleen, viime vuonnakin tehty monta tuhatta euroa tappiota. Kertokaapa nyt asiasta jotain tietävät, mikä on totta ja mikä ei. Mun mielestä sotkamolaisten jutut vaikuttivat katkerilta vuodatuksilta. Muutamaa tunnettua henkilöäkin haukuttiin ja nimiteltiin vaikka miksi.

16

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue napis.fi-sivulta kohdasta ajankohtaista ploki "Tanssilavan luona." Rivit ja erityisesti rivien välistä.

      • Anonyymi

        Muutama vuosi sitten napiksella oli melkoisen reippaat jäsenväliset. Keskustelupalstoillakin asiaa käsiteltiin. Nyt siellä on asiallinen meininki. Tuo ploki oli täyttä asiaa.


    • Anonyymi

      Totta on ainaskin se, että pestuupäivässä oli porukkaa. Konkkajuttujen levittäjät ovat arvattavissa. Jutut ovat perättömiä, kuinkas muutenkaan.

      • Anonyymi

        Tuskinpa homma pyörisi tuohon tapaan, jos vetäjät täysiä tolloja olisi tai toiminta muutenkin puuceen alta. Hurja määrä näyttäisi kuvien perusteella olleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa homma pyörisi tuohon tapaan, jos vetäjät täysiä tolloja olisi tai toiminta muutenkin puuceen alta. Hurja määrä näyttäisi kuvien perusteella olleen.

        Päivän Sotkuma-lehti julkaisi uutisen: Maija Grankvist on nuorisoseuran puheenjohtaja! Eikö se tilitoimiston nainen enää olekaan? Milloin puheenjohtaja on vaihtunut? Miksi puheenjohtaja on vaihtunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän Sotkuma-lehti julkaisi uutisen: Maija Grankvist on nuorisoseuran puheenjohtaja! Eikö se tilitoimiston nainen enää olekaan? Milloin puheenjohtaja on vaihtunut? Miksi puheenjohtaja on vaihtunut?

        En tiedä, kysy asianosaisilta, jotka tietävät.

        Yhdistyksissä kylläkin on yleensä tapana vaihtaa silloin tällöin puheenjohtajaa. Joko puheenjohtajan itse halutessa syrjään tai säännöt määräävät, kuinka monta kautta yhtäjaksoisesti voi sama henkilö yleensä toimia puheenjohtajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kysy asianosaisilta, jotka tietävät.

        Yhdistyksissä kylläkin on yleensä tapana vaihtaa silloin tällöin puheenjohtajaa. Joko puheenjohtajan itse halutessa syrjään tai säännöt määräävät, kuinka monta kautta yhtäjaksoisesti voi sama henkilö yleensä toimia puheenjohtajana.

        Alla lainaus Napiksen nettisivuilla julkaistusta uutisesta:

        "Sotkamon Nuorisoseuran syysvuosikokouksessa valittiin seuran hallituksen puheenjohtajaksi vuosiksi 2020-2021 Maija Granqvist.

        Maijalle kausi on toinen perättäinen. Ennen kaksi vuotta sitten tapahtunutta puheenjohtajaksi valintaa Maija oli kuusi vuotta varapuheenjohtajana."
        Uutinen julkaistiin viime marraskuussa. Olettaisin uutisen olleen myös paikallislehdessä. En ole lehden tilaaja, niin en tiedä.

        Mun mielestä nuorisoseura ja Napis tiedottavat hyvin toimintaan liittyvistä asioista netissä ja facebookissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla lainaus Napiksen nettisivuilla julkaistusta uutisesta:

        "Sotkamon Nuorisoseuran syysvuosikokouksessa valittiin seuran hallituksen puheenjohtajaksi vuosiksi 2020-2021 Maija Granqvist.

        Maijalle kausi on toinen perättäinen. Ennen kaksi vuotta sitten tapahtunutta puheenjohtajaksi valintaa Maija oli kuusi vuotta varapuheenjohtajana."
        Uutinen julkaistiin viime marraskuussa. Olettaisin uutisen olleen myös paikallislehdessä. En ole lehden tilaaja, niin en tiedä.

        Mun mielestä nuorisoseura ja Napis tiedottavat hyvin toimintaan liittyvistä asioista netissä ja facebookissakin.

        Olen samaa mieltä. Moneen muuhun yhdistykseen verrattuna homma on hyvin hanskassa. Eikä kummakaan, Napiksen vetäjäporukassa on osaavia ihmisiä kaikilla osa-alueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Moneen muuhun yhdistykseen verrattuna homma on hyvin hanskassa. Eikä kummakaan, Napiksen vetäjäporukassa on osaavia ihmisiä kaikilla osa-alueilla.

        Sotkamon pänikkäpäät ja räpyläkourat eivät ymmärrä, että pitäjässä on kovan tason tanssipaikka. Tärkeä matkailubisneksellekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla lainaus Napiksen nettisivuilla julkaistusta uutisesta:

        "Sotkamon Nuorisoseuran syysvuosikokouksessa valittiin seuran hallituksen puheenjohtajaksi vuosiksi 2020-2021 Maija Granqvist.

        Maijalle kausi on toinen perättäinen. Ennen kaksi vuotta sitten tapahtunutta puheenjohtajaksi valintaa Maija oli kuusi vuotta varapuheenjohtajana."
        Uutinen julkaistiin viime marraskuussa. Olettaisin uutisen olleen myös paikallislehdessä. En ole lehden tilaaja, niin en tiedä.

        Mun mielestä nuorisoseura ja Napis tiedottavat hyvin toimintaan liittyvistä asioista netissä ja facebookissakin.

        Onneksi on Naapurivaaran tanssipaikka. Sotkamon, Vuokatin ja Kainuun huvitarjonta olisi tosi köyhää muuten.


    • Anonyymi

      Muuta en tiedä kun sen että viime kesänä haisi lähes joka kerta pieru siinä sisäänkäynnin liepeillä. Pikkusen pitäs kattoo mitä syö ennekuin tulee tansseihin .
      Aiankin pitäs tarkistaa ettei ole lehmänsontaa kengillä.

    • Anonyymi

      Hajut tulivat sopivalla tuulella Talvivaarassa. Sitä en tiedä, kuinka sait kenkäsi sotkettua lehmänpaskaan. Lienetkö yritellyt touhuilla piikaisen hiehon kanssa laitumella?

    • Anonyymi

      Siellä on monesti tanssittu ja siellä on hyvä yhtye monesti, olen lortto. Mutta hyvä on siellä käydä ja usein on mukavaakin, olen lortto.

    • Anonyymi

      Milloin siellä taas saa, niin tanssia ja tietysti muutakin mukavaa.

    • Anonyymi

      Aikaisintaan elokuussa 2020. Jos koronatilanne ei pahene.

      • Anonyymi

        Naapurivaara on tiedottanut peruneensa tanssit kesä- ja heinäkuun ajalta.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe