Subjekti-objekti "uskomassa"?

Olen useampaan kertaan kysellyt velluilta mitä tuo äidinkieltämme raiskaava teonsana tarkoittaa, mutta olen saanut vastaukseksi vain herjoja omaan itseeni liittyen. Toki annan ne anteeksi ja tähänkin tulevat herjat saat uskoa etulahjana anteeksi. Mutta voisiko joku vastata asiallisesti?

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No hei vaan pastori!

      Ihan ensteks sun kannattaa tehdä parannus, niin olet sen jälkeen uskomassa.
      Olet sitten samassa uskossa jossa Aatami ja Eeva oli, eli olet vanhoillislestaadiolainen.
      Ja kuten raamatussa sanotaan, vanhoillislestaadiolaiset ovat ainoan oikean uskonnon edustajia. Ja kuten veljemme seuroissa ovat saarnanneet, kannatta jättää ne Saalemit sinne kaupan hyllyyn. Saalemi sisältää kuitenkin paljon nitriittejä ja muita myrkkyjä, jotka aiheuttavat mahahaavoja ja erinäisiä syöpiä.
      Jos kuitenkin Saalemista tykkäät, valitse edes se kotimainen.

      • Anonyymi

        Ei Raamatussa mainita missään vanhoillislestadiolaisia. Taisi kirjoitus olla provo, mutta vastaan silti.
        Seurojen puhujat eivät pelasta ketään. Vain Jeesus Pyhän Henkensä kautta sen lahjan voi antaa sille, jolla on nöyrä mieli. Hän ottaa vastaan jokaisen, joka Hänen luokseen tulee.
        Pyhän Hengen pilkka sen tien tukkii. Kaikki muut synnit voi anteeksi katuva saada, sitä pilkkaa ei anteeksi anneta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamatussa mainita missään vanhoillislestadiolaisia. Taisi kirjoitus olla provo, mutta vastaan silti.
        Seurojen puhujat eivät pelasta ketään. Vain Jeesus Pyhän Henkensä kautta sen lahjan voi antaa sille, jolla on nöyrä mieli. Hän ottaa vastaan jokaisen, joka Hänen luokseen tulee.
        Pyhän Hengen pilkka sen tien tukkii. Kaikki muut synnit voi anteeksi katuva saada, sitä pilkkaa ei anteeksi anneta.

        Veri ja vesi ja Henki. Ne kolme yhtä pitävät.

        On monia jotka väittävät omaavansa Pyhän Hengen mutta kiistävät Jeesuksen veriuhrin. He ovat kavalia eksyttäjiä, spiritualisteja.


      • Anonyymi

        Raamatussa sanotaan teisatä; Te kelvottomat lastenneraiskaajat. menkää tupakoimaan sinne, missä on ikuinen tuli.
        Uskonne on kyllä sama, kun Adamilla ja Evalla, hekään ei uskoneet Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Minuakin tuo tyyli ärsyttää. Uskossa, ei uskomassa. Uskossa ei koroteta itseä, uskomassa on kuin omaa tekoa. Toki halu uskoa tulee olla. Mistä lie alkunsa saanut.
      Tärkeintä on olla uskossa olosuhteistaan huolimatta. Armosta. Jeesuksen ristinkuoleman tähden voi pelastua.

      • Anonyymi

        Vl-liikkeessä opetetaan, ettei saa sanoa uskossa vaan uskomassa. Uskomassa viittaa tekemiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vl-liikkeessä opetetaan, ettei saa sanoa uskossa vaan uskomassa. Uskomassa viittaa tekemiseen.

        Huomioin tuon hyväntahtoisen provovastaajankin että tiedoksi vaan hänelle.

        Uskomassa viittaa tekemiseen mutta tärkein tarkoitus sillä sanamuodolla on ettei tarvitse sanoa olevansa uskossa Jeesukseen. Se on suoraan sielunvihollisen kavalasta ohjekirjasta.

        Raamatun mukainen usko tulee juuri siitä kun tunnustat suullasi uskosi Jeesukseen. Vl ei siis valitettavasti ole armon alla vaikka kuvitteleekin niin.

        KR 1933/-38
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi

        Muistutan vielä siitä että Kristuksen vuodattama sovitusveri on uuden liiton Sinetti. On paljon mukakristillistä uskoa joka tosiasiassa kiistää veren voiman. Mielestäni jopa vl-usko, vaikka mantraakin verimantraansa.


    • Anonyymi

      Matteus 21:22
      Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte.»

    • Anonyymi

      Apostolien teot 14:22
      rohkaisivat opetuslapsia ja kehottivat heitä pysymään uskossa. He sanoivat: »Jumalan valtakuntaan meidän on mentävä monen ahdingon kautta.»

    • Anonyymi

      Ei ne lestalaiset mitään ota ulkopuolelta annettua opetusta, he ovat paksuilla j amonilla siteillä kiinni joka suuntaan, toisissaan opeissaan puhujissaan suviseuroiissaan ja vaikka missä.

      Mutta Jeesuksesta he eivät puhu mitään.

      • Jeesus on velluille kuin hassahtanut eno jota hävetään ja nimi mainitaan vain pakon edessä.


    • Anonyymi

      Onko sitten olemassa salassa tehtävä "raiskauksen sakramentti" olemassa?

      Vanhan liiton aikaan tytyöistä uhrattiin kaksi kyyhkysen poikasta.?

    • Anonyymi

      Minulle tämä tuli kuin ex tempero. Yhä uudelleen ex temppu, ex-tempero.

    • Anonyymi

      Olla uskomassa tarkoittaa sitä että on käsittänyt Pyhän hengen ja on saanut uskon lahjan .Sen jälkeen ihminen on uskomassa ja tietysti myös uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan. Ei pelkkä Jeesukseen uskominen riitä jos ei ymmärrä mistä uskossa on kyse!

      • Anonyymi

        Sekö on teille lahja.
        Jeesus sanoi, Mark. 1:15
        Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!

        Se parannus on aina teko, josta Jeesuksen veli kirjoittaa; Jaak. 2:17
        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Joten uskonne on turhaa, kuollut.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on teille lahja.
        Jeesus sanoi, Mark. 1:15
        Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!

        Se parannus on aina teko, josta Jeesuksen veli kirjoittaa; Jaak. 2:17
        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Joten uskonne on turhaa, kuollut.

        r

        Minun mielestä uskosi on mädännyt, olispa edes kuollut.


      • Kiitän asiallisesta vastaustyylistäsi, mutta vastauksesi ei todellakaan ollut sitä.

        Vastauksesi on absoluuttista valhetta, mikään siinä ei ole totta Raamatun mukaan;

        Jeesus on Herra! Sillä ei ole mitään muuta nimeä taivaankannen alla joka voisi tuoda pelastuksen.

        Vanhoillislestadiolaisetkin joutuvat vielä tunnustamaan että Jeesus on Herra!

        KR 1933/-38
        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        1Kor. 8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Ilm. 5:13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!


        Kolmiyhteinen Jumala?
        KR 1933/-38
        Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

        """ Ei pelkkä Jeesukseen uskominen riitä jos ei ymmärrä mistä uskossa on kyse!"""

        Tuossakaan väitteessä ei vl-perinteen mukaan Raamattua tarvita? Soööä tuollaista ei Raamatusta köydy. Tuollainen oppi ettei usko Jeesukseen riitä on isästään perkeleestä!


      • Kiitän asiallisesta vastaustyylistäsi, mutta vastauksesi ei todellakaan ollut sitä.

        Vastauksesi on absoluuttista valhetta, mikään siinä ei ole totta Raamatun mukaan;

        Jeesus on Herra! Sillä ei ole mitään muuta nimeä taivaankannen alla joka voisi tuoda pelastuksen.

        Vanhoillislestadiolaisetkin joutuvat vielä tunnustamaan että Jeesus on Herra!

        KR 1933/-38
        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        1Kor. 8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Ilm. 5:13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!


        Kolmiyhteinen Jumala?
        KR 1933/-38
        Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

        """ Ei pelkkä Jeesukseen uskominen riitä jos ei ymmärrä mistä uskossa on kyse!"""

        Tuossakaan väitteessä ei vl-perinteen mukaan Raamattua tarvita? Soööä tuollaista ei Raamatusta köydy. Tuollainen oppi ettei usko Jeesukseen riitä on isästään perkeleestä!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jalat jalat jalat


    • Anonyymi

      Käsittänyt Pyhän Hengen.... !?

      hohoijaa siis mitä tuollainen satuilu on mukamas olevinaa... käsittänyt ... jos sinä käsität pikitien...sekö vie perille suviseuroihin.. ei kukaan käsitä noita veeällien tarinoita.

      Puhukaa edes koristeetlksi joskus UUDESTISTISYNTYMISESTÄ, ai niin ettehän t evoi siitä puhua kun ette ole käsittäneet koko asiaa.

    • Anonyymi
      • Sananlaskut:
        10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Ette sano uskonne kohdetta ja se on pääsyy uskomassa verbin käytölle. Vältätte kuin ruttoa sitä ettette sano uskonne kohteeksi Jeesusta!

        KR 1933/-38
        Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä.


      • Sananlaskut:
        10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Ette sano uskonne kohdetta ja se on pääsyy uskomassa verbin käytölle. Vältätte kuin ruttoa sitä ettette sano uskonne kohteeksi Jeesusta!

        KR 1933/-38
        Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä.


    • Anonyymi

      Kannattaa kehoittaa miettimään, mitä tehokkuuseroa on ilmaisuissa 'olla kusessa' ja 'olla kusemassa'.

    • Anonyymi

      Kummallista sanailua täällä, eikö olisi tärkeämpää. Miten jollekin voi olla niin tärkeää joku sanamuoto, vaikka merkitys olisi aivan sama, ei se siitä miksikään muutu.

      Onko uskon asiat hukassa, kun ei ole tarve keskustella oikeista asioista? Raamatussakin neuvotaan, ettei pidä poiketa turhiin juttuihin. Olisi paljon tärkeämpää jokaisen valvoa oman sielun autuuden asioissa. Tämä elämä jokaiselta joskus päättyy ja iankaikkisuus on pitkä.

      • Sielunvihollisen äänelläpuhut. Nyt on kysymys tärkeimmästä pelastavan uskon sanomasta.
        Vanhoillislestadiolaiset välttelevät Jeesusta ja suun tunnustusta uskostaan Häneen kuin ruttoa.

        KR 1933/-38
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.

        "Uskon Syntini anteeksi" ja kädenheilautus EIVÄT OLE OMAN SUUN TUNNUSTUS JEESUKSEEN!


      • Sielunvihollisen äänelläpuhut. Nyt on kysymys tärkeimmästä pelastavan uskon sanomasta.
        Vanhoillislestadiolaiset välttelevät Jeesusta ja suun tunnustusta uskostaan Häneen kuin ruttoa.

        KR 1933/-38
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.

        "Uskon Syntini anteeksi" ja kädenheilautus EIVÄT OLE OMAN SUUN TUNNUSTUS JEESUKSEEN!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sielunvihollisen äänelläpuhut. Nyt on kysymys tärkeimmästä pelastavan uskon sanomasta.
        Vanhoillislestadiolaiset välttelevät Jeesusta ja suun tunnustusta uskostaan Häneen kuin ruttoa.

        KR 1933/-38
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.

        "Uskon Syntini anteeksi" ja kädenheilautus EIVÄT OLE OMAN SUUN TUNNUSTUS JEESUKSEEN!

        Olen se, jonka arvelet puhuvan "sielunvihollisen äänellä". Luin ajatuksella kaikki kirjoittamasi raamatunkohdat (jotka kaikki olivat jo ennestään tuttuja), ja ne ovat hyviä ja uskon niihin. Tuon viimeisen lauseesi mukaisessa tilanteessa ei ole kysymys oman suun tunnustuksesta Jeesukseen, vaan silloin tunnen itseni samanlaiseksi syntiseksi kuin ristin ryöväri, joka pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kelvotonta.

        Ei kannata poiketa turhiin juttuihin, kuten Raamatussakin neuvotaan. Jo tänä päivänä voidaan meidät kutsua ajasta iäisyyteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen se, jonka arvelet puhuvan "sielunvihollisen äänellä". Luin ajatuksella kaikki kirjoittamasi raamatunkohdat (jotka kaikki olivat jo ennestään tuttuja), ja ne ovat hyviä ja uskon niihin. Tuon viimeisen lauseesi mukaisessa tilanteessa ei ole kysymys oman suun tunnustuksesta Jeesukseen, vaan silloin tunnen itseni samanlaiseksi syntiseksi kuin ristin ryöväri, joka pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kelvotonta.

        Ei kannata poiketa turhiin juttuihin, kuten Raamatussakin neuvotaan. Jo tänä päivänä voidaan meidät kutsua ajasta iäisyyteen.

        """"Tuon viimeisen lauseesi mukaisessa tilanteessa ei ole kysymys oman suun tunnustuksesta Jeesukseen, vaan silloin tunnen itseni samanlaiseksi syntiseksi kuin ristin ryöväri, joka pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kelvotonta.""""

        Kuka osaa kertoa selkokielellä mitä tuossa tahdotaan sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen se, jonka arvelet puhuvan "sielunvihollisen äänellä". Luin ajatuksella kaikki kirjoittamasi raamatunkohdat (jotka kaikki olivat jo ennestään tuttuja), ja ne ovat hyviä ja uskon niihin. Tuon viimeisen lauseesi mukaisessa tilanteessa ei ole kysymys oman suun tunnustuksesta Jeesukseen, vaan silloin tunnen itseni samanlaiseksi syntiseksi kuin ristin ryöväri, joka pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kelvotonta.

        Ei kannata poiketa turhiin juttuihin, kuten Raamatussakin neuvotaan. Jo tänä päivänä voidaan meidät kutsua ajasta iäisyyteen.

        Kuitenkin Jeesukseen usko pelastaa vasta sitten, kun sen kerrot yleisesti;

        Matt. 10:32
        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Muuten Jeesus ei päästä Sinua Isän luokse, vaan ukoistaa Iankaikkisuudesta.

        r


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Jeesukseen usko pelastaa vasta sitten, kun sen kerrot yleisesti;

        Matt. 10:32
        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Muuten Jeesus ei päästä Sinua Isän luokse, vaan ukoistaa Iankaikkisuudesta.

        r

        Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Jeesukseen usko pelastaa vasta sitten, kun sen kerrot yleisesti;

        Matt. 10:32
        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Muuten Jeesus ei päästä Sinua Isän luokse, vaan ukoistaa Iankaikkisuudesta.

        r

        Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen se, jonka arvelet puhuvan "sielunvihollisen äänellä". Luin ajatuksella kaikki kirjoittamasi raamatunkohdat (jotka kaikki olivat jo ennestään tuttuja), ja ne ovat hyviä ja uskon niihin. Tuon viimeisen lauseesi mukaisessa tilanteessa ei ole kysymys oman suun tunnustuksesta Jeesukseen, vaan silloin tunnen itseni samanlaiseksi syntiseksi kuin ristin ryöväri, joka pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kelvotonta.

        Ei kannata poiketa turhiin juttuihin, kuten Raamatussakin neuvotaan. Jo tänä päivänä voidaan meidät kutsua ajasta iäisyyteen.

        KR 1933/-38
        Mark. 8:38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Matt. 25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

        Matt. 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

        Luuk. 12:9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

        2Tim. 2:12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen se, jonka arvelet puhuvan "sielunvihollisen äänellä". Luin ajatuksella kaikki kirjoittamasi raamatunkohdat (jotka kaikki olivat jo ennestään tuttuja), ja ne ovat hyviä ja uskon niihin. Tuon viimeisen lauseesi mukaisessa tilanteessa ei ole kysymys oman suun tunnustuksesta Jeesukseen, vaan silloin tunnen itseni samanlaiseksi syntiseksi kuin ristin ryöväri, joka pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kelvotonta.

        Ei kannata poiketa turhiin juttuihin, kuten Raamatussakin neuvotaan. Jo tänä päivänä voidaan meidät kutsua ajasta iäisyyteen.

        KR 1933/-38
        Mark. 8:38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Matt. 25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

        Matt. 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

        Luuk. 12:9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

        2Tim. 2:12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;


    • Anonyymi

      No vaikka usko on nyt koetuksella niin. Me johdamme uskoon ja saamme johdatuksen neitsyeistä. Älkää uskoko vääräuskoisia!

      Seurat kokoontuu sovitussa formaatissa.

      TV on edellen kielletty!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe