Olen suunnittelemassa ensi syksysnä pidempää lomamatkaa (n. 6kk) ulkomaille, tämän aikana tulisi täyteen myyntivoiton verovapauteen vaadittu 2 vuoden asuminen ja ensi keväänä olisi asunto tarkoitus myydä isomman tieltä pois. Onko tietoa miten verottaja suhtautuu tilanteeseen myyntivoittoverotuksen suhteen, jos pidän kirjani asunnossani (kotikuntahan säilyy alle vuoden ulkomaillanoleskelussa), vaikka todellisuudessa reissaan maailmalla? Asunnon pidän luonnollisesti tyhjillään matkan ajan.
Myyntivoiton verotuksesta
Anonyymi
2
93
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai asumiselle mitään muuta kriteeriä voi olla kuin juuri tämä "missä olet kirjoilla". Muutoinhan pitäisi tasapuolisuuden vuoksi vähentään 2 vuodesta myös kesämökillä yms. vietetty aika. Vai pitäisikö pistää kellokortti ovipielee, jotta saataisiin mitattua todellinen käyttöaika (siis vähennettäisiin työpaikallakin vietetty aika)?
- Anonyymi
Riippuu missä olet verovelvollinen ja se ei taas riipu asuinmaasta kuten monet formulakuskitkin ovat havainneet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262488- 201889
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51839- 1851766
- 291588
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248