Niin muuttuu maailma

Anonyymi

Kuuntelin televisiosta kun Sami Sykkö selitti, miten hääpuku pitää tilata puoli vuotta etukäteen ja valita huolella ja nauttia päivästä.
Nauratti.
Minun puku oli vuokraamosta, joltakin mummolta leasattu päiväksi. Vuokraamon kaikki puvut oli kymmenen tai jopa kaksikymmentä vuotta silloista tyyliä vanhemmat ja rumia kuin mitkä, mutta ei sillä ollut mitään väliä kunhan oli päällä jotakin ja homma ohi. Vieraita oli tasan kolme, vanhemmat ja pappi. Matkoja ei ollut eikä tullut ja seuraavana arkipäivänä mentiin töihin.
Onko kellään täällä ollut muunlaisia hääpäiviä?

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

On hieman erilainen muisto, jotakin vanhaa, jotakin sinistä ja jotakin lainattua.
      Käytin isotädin vanhaa häämekkoa uudistettuna, kirkossa oli tupaten sukua ja ystäviä, noin 100 henkilöä. Kengät vain kolisivat auton takana kun ajettiin juhlapaikalle. Ikimuistoinen päivä. 💍

• Anonyymi

Lainasin ihan tavallisen mutta kivan luonnonvalkoisen mekon joltain. Todistajia oli kaksi, pappi vihki vai liekö ollut kirkkoherra. Kestänyt kohta 50 vuotta.

• Anonyymi

Joku höhlä vielä kyselee ensimmäisestä jälkeläisestä.
        Voin kertoa että melkein viisi vuotta meni mutta sitten saimme ekan, ja muutaman vuoden päästä tokan. Siihen loppuivat omat lapset mutta lastenlapsia on sitten jo enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin kertoa että melkein viisi vuotta meni mutta sitten saimme ekan, ja muutaman vuoden päästä tokan. Siihen loppuivat omat lapset mutta lastenlapsia on sitten jo enemmän.

Ja hitto vielä painoakin! Taisin painaa 56 kiloa, nyt 59. Helpottaako tiedonjanoa?

• Anonyymi kirjoitti:

Ano
        Se höhlä olen minä. Lähes kaikki tuntemani eukot ovat joutuneet hääpukunsa vatsan kohdalta isontamaan tai peittämään.
        Ja kait vielä tehty maitoruhasille lisää tilaa.
        Se nyt vaan on ollut näin.
        Itselle kavennettiin hääpukua ekahäissä kun olin niin ääretömän hoikka.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja hitto vielä painoakin! Taisin painaa 56 kiloa, nyt 59. Helpottaako tiedonjanoa?

Ano
        Hirveä paino. Itse painoin 45 kiloa.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Hirveä paino. Itse painoin 45 kiloa.

Kilotiedoilla ei ole mitään merkitystä, jos ei kerro samalla minkä mittainen on. - Nm. Paino- / pituussuhde

• Anonyymi

No on niillä nykyään kummalliset ohjeet. Mistä sitä tietää mahtuuko siihen pukuun enää puolen vuoden päästä tai onko laihtunut niin mahdottomasti että puku on kauttaaltaan liian iso.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Jotkut tilaa, jotkut ei. Tänäkin päivänä joku menee tavallisissa vaatteissa naimisiin maistraatissa, ei Sykön ohjelma kerro koko totuutta vain ja ainoastaan niiden totuudenn, jotka ovat ohjelmassa mukana.

MInä ostin oman hääpukuni kotikaupunkini naisten vaateliikkeestä, pitkään sitä etsin ja sitten se löytyi ihan omilta kulmilta. Hääni oliva aika mahtavat ja tyyriit mutta kerrankos sitä naimisiin mennään, ja yhä edelleen saman kanssa olen naimisissa !

• Kun nyt hääpuvut ja hääkarkelot on kerrottu, milloinka se esikoinen syntyi?
        Eikä sitten mitään tyyliin: yllätyksekseni huomasin olevani paksuna tai jotain muuta tuubaa.

• Anonyymi

Häät vietettiin perhepiirissä, kesäleningin ostin hääpuvuksi, kesällä tulee 40 vuotta avioliitossa, rakas hän on edelleen.

• Ano
        Kyselin tuossa esikoisen syntymää. Syntyikö häiden jälkeen ja kauanko aikaa kului.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Kyselin tuossa esikoisen syntymää. Syntyikö häiden jälkeen ja kauanko aikaa kului.

Nyt keskustellaan hääpuvuista.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Oletpa sä toisten lapsista kiinnostunut, taidat sittenkin harmitella ettei sulla ole omia.
        Mun eka synnytys kesti n. 29 tuntia, riittääkö se tieto?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletpa sä toisten lapsista kiinnostunut, taidat sittenkin harmitella ettei sulla ole omia.
        Mun eka synnytys kesti n. 29 tuntia, riittääkö se tieto?

Ano
        Eli olit paksuna omissa häissäsi huntu päässä.Sus siunatkoon.
        Miksi ihmeessä harmittelisin elämäni parasta päätöstä.
        Säälin muita.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Eli olit paksuna omissa häissäsi huntu päässä.Sus siunatkoon.
        Miksi ihmeessä harmittelisin elämäni parasta päätöstä.
        Säälin muita.

Mulla ei ollut huntua enkä ollut paksuna, mikä sua toisten lapsissa riepoo?

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla ei ollut huntua enkä ollut paksuna, mikä sua toisten lapsissa riepoo?

Ano
        Ei rievo mikään.
        Kun nyt hääpukuja esitellään, veikkaan että puolet morsiloisista on ollut siunatussa tilassa vihkimishetkellä.
        Suomeksi sanottuna menossa tai pääsemässä pakkoavioliittoon.
        Itsellä ei ole ollut niin huolimatonta elämä, että mies pitäisi väkisin raahata alttarille.
        Ei muuten, mutta täällä esitetään jotain aivan muuta.
        Siveydensipuli äitimadonnaa.
        ziisus sentään.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Ei rievo mikään.
        Kun nyt hääpukuja esitellään, veikkaan että puolet morsiloisista on ollut siunatussa tilassa vihkimishetkellä.
        Itsellä ei ole ollut niin huolimatonta elämä, että mies pitäisi väkisin raahata alttarille.
        ziisus sentään.

Ei olla alkoholisteja kuitenkaan oltu, viina tuhonnut monen aivot, huomaan.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Ei rievo mikään.
        ziisus sentään.

Alkoholistin aivot ei enää pelaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei olla alkoholisteja kuitenkaan oltu, viina tuhonnut monen aivot, huomaan.

Ano
        Ketkä me emme ole alkoholisteja ?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Ketkä me emme ole alkoholisteja ?

Minä ja naapurin Martta.

• Anonyymi kirjoitti:

Alkoholistin aivot ei enää pelaa.

Ano
        Kenestä alkoholistista sinä kirjoitat?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Yhdestä ja kaikista.

• 2lesken kirjoitti:

Ano

Ano
        Kun sinä, vakituinen palstalla kirjoittelilja, olet nyt puskassa Martan kanssa, lienette lepakkopari.
        Toinen saa moloa vastentahtoisesti, mutta kun tenava on saatava, keinolla millä hyvänsä.
        Onhan se ihan mahtavaa kun on kaksi äitiä hoitamassa poikaa.
        Mitä sillä miehen mallilla väliä.
        Ihan kivaa

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Kun sinä, vakituinen palstalla kirjoittelilja, olet nyt puskassa Martan kanssa, lienette lepakkopari.
        Toinen saa moloa vastentahtoisesti, mutta kun tenava on saatava, keinolla millä hyvänsä.
        Onhan se ihan mahtavaa kun on kaksi äitiä hoitamassa poikaa.
        Mitä sillä miehen mallilla väliä.
        Ihan kivaa

Ei näin vanhoille keinohedelmöityksiä tehdä.
        Lapset on aikuisia ja maailmalla.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Ei rievo mikään.
        ziisus sentään.

"veikkaan että puolet morsiloisista on ollut siunatussa tilassa vihkimishetkellä."

Minun kohdalta meni väärin arvauksesi, mutta sikäli oikein, että miheni firman miehistä oli mieheni ainoa, jonka vihittävä morsmaikku ei ollut raskaana. Sikäli se oli ilmeisesti harkittu rakkaus avioliitto meidän kohdalla ja kestihän se 56-v mieheni kuolemaan saakka.

Eka lapsi syntyi 2-vuoden päästä ja toka taas 2-vuoden päästä. Lapsenlapsiakin on kaksi, joten suku kuihtuu väistämättömästi.

Ai niin, se hääpuku. Se oli vuokrattu ja mieliseni, siis aivan ihana. Hää vieraita oli niukasti, olikohan 30, koska suurin sukumme asui niin kaukana ja me Hesassa. Johanneksen kirkossa vihittiin ja isä oli saattamassa sulhon viereen, josta sulho saattoi sitten sinne alttarille.

No, kyllä me paneskeltiin ennen vihkimistä, koska olimme kihloissakin 5-pv yli vuoden, mutta ei tullut sitä "vahinkoa".

• Anonyymi

Mittavaatteilla on toimitusaikansa.

Hääpuku kun juhlapuku, siinä kai omat kommervinkkinsä suunnitteluineen ja sovituksineen. Mä en tiedä, oletan, noita parempia ompelimoja tollasia varten ei ole kovin paljoa, voi olla ruuhkiakin.

Se tosiaan joskus kummastuttanut, uniikki vaate, jota oikeastaan ei voi sitten toista kertaa käyttää yhtään missään. Paitsi niillä kai markkinansa käytettyinä.

Muutaman kerran teettänyt tavallisen pikkutakin, meni niissäkin aikansa. Muuten pärjäillyt ostokledjuilla. Noh, smokkia joskus vuokrannut, en kylläkään häihin. Turha kampe ostaa, tarpeeseen nähden.

Jaa omat häät? Taksilla mutka maistraattiin, pileissä peltipitsaa ja boolia. Ei oikein mitään muistia vaatteista, kai ihan normikledjut, siistimmästä päästä. Ei ole kuviakaan, ei voinut tarkistaa. Tollasissa asioissa voi toimia monilla tavoin, jos joku haluaa prinsessahäät, oma asiansa.

Jotenkin fiilis, eroriidoissa hääpuku ei ole kovin kärjessä omaisuutta jaettaessa.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      95
      1503
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1043
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      394
      895
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      880
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      733
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76