Nivel/kudoskipuja

Anonyymi

Lääkärit tutkineet, ei vikaa löydy. Kivut jatkuu, en itedä enää, mitä tehtävsissä.
Nivekipuja tai kudoskipuja joka puolella vartaloa, erit.jaloissa. pieni rasitus väsyttää lihaksia.
Ei reumaa, ei kilp.rauh.vajaatoimintaa...
Kokemuksia?

8

100

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mullakin on kovat nivel- ja lihaskivut, muutenkin oon huonossa kunnossa, alkoi jo kuudes vuosi tätä kitumista. Kuitenkaan verikokeissa ei ole yleensä mitään sen kummempia heittoja.
      Lisäksi mulla on ihan sairas väsymys jatkuvasti eikä siihen vaikuta yhtään se miten paljon tai vähän nukun. Se on yksi huolenaiheeni koska en ole ollut näin väsyksissä ennenkuin aloin oireilla oudosti jo viisi vuotta sitten.
      Silloin kun on vesisadetta mun kivut pahenevat tosi voimakkaiksi. Olen kiitollinen että mulla on korkea kipukynnys mutta silti joskus tekisi mieli huutaa kun sattuu.

      Olen ajatellut että tätäkö tämä on elämän loppuun asti, ken tietää...
      Apuja ei kovin saa kun ketään ei kauheesti kiinnosta, eihän muut ole kipeitä, ei heidän tarvitse välittää.
      Mulla on muutakin oireilua jotka ei ole selittyneet oikein millään. Muutama vuosi sitten väitettiin että johtuu korvien välistä, mutta kun näkyvät oireet eivät tule ajatuksen voimalla sieltä korvien välistä. Tää on ihan sairasta....

      • Anonyymi

        Joku syyhän on oltava kipuihin. Oletko yrittänyt edes hiukan liikkua? Lihakset ovat voimattomat, jos niitä ei yhtään rasita. Aloita lyhyillä kävelylenkeillä. Onko tarpeeksi ravitseva ruokavalio ? Mikä on Hb arvo? Poikkea terkkarin lääkäriin tutkimuksiin.


    • Anonyymi

      Tässä sama kuin 19.34. On tullut ravattua lääkärillä mutta tyhjän saa pyytämättäkin.
      Liikun yhä enemmän kuin edes jaksaisin koska en ole sen luonteinen että voisin jäädä kotiin makaamaan. Se olisi vihoviimeinen vaihtoehto kun menisi viimeinenkin toivo.
      Tulee vaan tavattoman turhautunut olo kun tiedän että jokin on vialla mutta en voi tietää mikä se jokin on.
      Välillä yöllä kun herään niin itkuksi pistää tää turhautuneisuus.
      Ajoittain tuntuu nykyään että en enää kauaa jaksa mutta silti taas jaksan, ihmettelen miksi jaksan vielä toivoa ja odottaa yhä että tilanne muuttuisi paremmaksi.
      Vaikka turhaa ja typerää tää on täälläkin ruikuttaminen, kunhan purkailen itseäni ja ajatuksiani ulos.

    • Anonyymi

      Ap kommentoi:
      liikun paljon, tai liikuin. Nyt enää n.kerran pari viikossa, kun kivut ärsyttää. Pieni rasitus esim. tunnin seisominen hyvillä kengillä, pitäisi kyllä pystyä ihan terve ihminen ilman kipuilua.
      Hb normaali.
      Voimia sulle, 19:34! Yritetään pitää toivoa yllä ja saada itsensä terveeksi ennen kuin on liian sairas. Se on just noin, ettei muita kiinnosta, kun heillä ei ole samoja kokemuksia.

      • Anonyymi

        Ap: korona tuli oman viestini jälkeen ja maailma muuttunut mekoisesti 24.2 jälkeen!!
        Minua on kiitettävästi tutkittu lisää, kivut jatkuu edelleen. Todettiin Pogostantauti. Suomaisen hyttysen levittämä tauti. Lisäksi kun on taipumus nuvelkipuihin, aiheuttaa tämä enemmän vaivaa kuin normaalisti.
        Särkyä nivelissä tai jossain, jota eniten jalkaterissä, ranteissa ka sormissa.
        Painoa tullut valtavasti lisää.
        Liebä uniapnea todettiin myös.

        Mietin vielä, että olisiko diabeettinen neuropatia....

        Onko sulla toedttu mitään "19:34"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap: korona tuli oman viestini jälkeen ja maailma muuttunut mekoisesti 24.2 jälkeen!!
        Minua on kiitettävästi tutkittu lisää, kivut jatkuu edelleen. Todettiin Pogostantauti. Suomaisen hyttysen levittämä tauti. Lisäksi kun on taipumus nuvelkipuihin, aiheuttaa tämä enemmän vaivaa kuin normaalisti.
        Särkyä nivelissä tai jossain, jota eniten jalkaterissä, ranteissa ka sormissa.
        Painoa tullut valtavasti lisää.
        Liebä uniapnea todettiin myös.

        Mietin vielä, että olisiko diabeettinen neuropatia....

        Onko sulla toedttu mitään "19:34"?

        Täällä 19:34.
        Mulla todettiin jo viisi vuotta sitten monihermosairaus, polyneuropatia.
        Tuntuu vaan vaikeelta ajatella että mun kaikki oireet johtuisivat pelkästään siitä.
        Nykyään mulla on ollut taas kovaa luukipua etenkin jaloissa, samanlaista mitä oli jo kuuutisen vuotta sitten kun epämääräinen oireilu alkoi. Nekin kivut ovat olleet jo sen kuutisen vuotta mutta olleet aika vaihtelevia, nyt taas jatkuvia.

        Mulla on edelleen kauhea väsymys joka ei mene nukkumalla ohi. Aamut on ihan hirveitä kun heräämiseen ( vähäiseen piristymiseen ) menee 4-5 tuntia.
        Oireilun alkuaikoina mulla oli ihan kamalaa yöhikoiluakin mutta nykyään sitä on vain silloin kun olen entistä huonommassa kunnossa.

        Voimat ja vointi vaihtelevat aika lailla, onneksi on välillä päiviä että jaksan vähän enemmän. Saan sentään vielä jonkin verran kotitöitä tehtyä.

        Joka kerta kun jossain vähänkin käyn, eli yritän johonkin toimintaan osallistua, niin se kostautuu uupumuksena ja kipuina, ylirasittuneisuutena.
        Nousee myös jonkin verran lämpöä aina kun liikkuu ja väsyy, sisältäen vaikka pelkästään hetken kevyen siivoilun, esim. imuroinnin.
        Hikoilen tosi herkästi tehdessäni jotain fyysistä, usein levossakin tuntuu hikoavan päästä varpaisiin ja olo on samanlainen kuin olisi korkea kuume.

        Ja yleensä ihminenhän nukkuu paremmin kun väsyy päivän mittaan, mulle käy niinpäin että on vaikea nukkua kun on rasittunut. Koko kroppa on vähän niinkuin ylikierroksilla.

        Kun yhtenä päivänä jossain liikun niin ainakaan seuraavana päivänä en pysty lähtemään minnekään, usein joudun olemaan kotona useammankin päivän keräten voimia seuraavaa pyrähdystä varten.

        Mielestäni tämä on kyllä aika outoa ja vie todellakin voimia, sekä fyysisiä että henkisiä.
        On mulle väitetty useammin kuin kerran että tämä johtuu korvien välistä mutta itse en sitä usko, eikä kyllä omaiset ja lähimmäisetkään.

        Ajoittain meinaa usko ja toivo mennä mutta jostain sitä tsemppiä kuitenkin kumpuaa, onneksi.
        En oikeastaan osaa enää ajatella että syy tähän koskaan selviäisi, sen verran alkaa olla toivottomuutta.

        Hyvä kun sinun kohdalla on jotakin selvinnyt. Sekin aina helpottaa tilannetta kun tietää mikä on vialla. Epätietoisuus on yleensä se kaikkein pahin juttu.


    • Anonyymi

      Ap täällä taas.
      Edelleen samoja kipuja ja särkyjä. Pogostan tauti ei pitäisi vaikuttaa useampaa vuotta. Nyt kipuja ollut 3 vuotta.
      Lääkärissä todettiin hetki sitten, että terve olen. On kuitenkin edelleen selittämättömiä kipuja jalkaterissä, päkiöissä, nilkoissa, polvissa, ranteissa, sormissa. Reumakokeet otettu 2v sitten, ehkä pitäisi mennä uudelleen. Keliakiaa ei ole. Vettä pitäisi kuulemma juoda 2l päivässä kun ehkä on turvotuskipua (eli nestettä liian vähän kropassa).
      Painoa saanut pudotettua tänän vuonna -7kg. Vielä toiset saman verran pitäisi saada pois, jos vaikka helpottaisi kipuja.

      19:34, onko sulla selvinnyt mikään?

      • Anonyymi

        Tässä 19:34, ja kiitos kysymästä.
        Eipä mun tilanteesta ole mitään uutta, kivut ja muut oireet jatkuvat samanlaisina kuin tähänkin asti.

        Perusverenkuva ja tulehdusarvo ovat ok, niin lääkäri on sitä mieltä, että kaikki on kunnossa.
        Mulla on jo joitain vuosia sitten todettu ultrassa myös kilpirauhaset suurentuneiksi, mutta TSH ja T4V-arvot ovat viiterajojen sisällä, niin ei taida nää oireet johtua kilpparistakaan.

        Hikoilukin mulla jatkuu aina ajoittain, mutta nyt on useamman kuukauden aikana tullut omituisia palelukohtauksia, outo horkka tulee ykskaks, vaikka olisi kuinka lämmin ilma, tai lämmintä peittoa päällä.
        Ja kun alkaa tajuton palelu, niin ruumiinlämpö laskee alle 35:n asteen. Ei siitäkään ole sanottu, tai edes hikoilusta. muuta kuin että mulla on lämmönsäätely sekaisin.

        Mulla tulee usein tosi kovia kramppeja jalkoihin, ja krampit saattavat kestää useamman kymmenen minuuttia kerrallaan. Magnesiumista ei ole pulaa,koska sitä käytän, ja tarpeeksi juon vettäkin.
        Krampin jälkeen on krampannut lihas pitkään kipeänä.

        On tää aika älytön tilanne, mutta ei tässä muu auta kuin kestää vain.
        En usko, että olisi mitään vakavaa, mutta tajuaahan tuon, ettei kaikki ole kuitenkaan kunnossa. Ja se olisi just kivointa saada tietää, mikä tällaista aiheuttaa.

        Takavuosina mua tutkittiin aika paljon, mutta loppujen lopuksi syy ei ole selvinnyt.
        Jotkut hoitajat ovat sanoneet, että ei ole vain tutkittu oikeista kohdista/paikoista.

        Huonon vastustuskyvynkin on väitetty mulla olevan, mutta olisi ihan kiva tietää, miksi se on huono, ei kai sekään tyhjästä johdu.
        Onneksi sentään tuntuu jotain vastustusta olevan koronaa kohtaan, kun se ei ole vielä iskenyt.

        Periksi en aio kuitenkaan antaa, vaan yritän jaksaa. Pakko myöntää, että ihan aina en jaksa, ja iskee hetkeksi henkinen väsymys, mutta kummasti sieltäkin aina palaa takaisin positiivisuuteen.
        Mua on huumori auttanut aika hyvin jaksamaan. Ja tietysti edelleen yritän liikkua ja touhuta voimieni mukaan.

        Voimia sinullekin, ja nautitaan kesästä niin paljon kuin mahdollista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe