Multa siis löydettiin todennäköinen struumakyhmy ultrassa kun kuukausia jatkunut kuristava tunne ja palan tunne kurkussa oireita lähdettiin selvittämään. Tänään aamulla sitten kävin omalääkäriäni tapaamassa ja keskustelemassa lähetteestä kirurgin arvioon. Lääkäri rupesi välittömästi selittämään ettei leikkausta ihan helpolla myönnetä ja että ymmärrätkö että äänihuulet voi halvaantua ja hermoja kulkee leikkauskohdan vieressä ja että turha sitten kirurgia syyttää jos jotain menee pieleen. En tosiaan kerennyt mitään oikein edes sanomaan ennen tätä ripitystä. Sairastan vaikea-asteista masennusta ja lähdin sitten itkien tuolta terveyskeskuksesta. Nyt pelkään ettei minulle myönnetä leikkausta ja pelkään itse leikkausta. Tuntuu ettei tämä voi loppua hyvin.
Haluaisin kovasti kuulla muiden kokemuksia leikkauksen odotuksesta ja itse leikkauksesta?
Leikkaus pelottaa/ kokemuksia
3
334
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla kyseinen leikkaus meni ongelmitta. Yksi yö sairaalassa eikä mitään kipuja ollut. Muutamia päiviä ennen leikkausta kävin tapaamassa kirurgia joka kertoi leikkauksesta ja siihen sisältyvistä riskeistä. Leikkaus alkoi klo 7 aamulla ja klo 11 heräilin. Sairaalaan menin leikkauspäivän aamuna. Ainahan leikkauksissa riskinsä on mutta koska sinulla struuma aiheuttaa oireita niin kyllähän kilpirauhanen poistaa kannattaa jos lääkärit niin suosittelee.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta, vähän lieventää leikkauspelkoa kuulla että jollakin se on mennyt kivuttomasti. Jouduitko aloittaa lääkitystä sen leikkauksen jälkeen?
Toivottavasti se kirurgi sitten on mukavampi kuin se lääkäri kenet tapasin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, vähän lieventää leikkauspelkoa kuulla että jollakin se on mennyt kivuttomasti. Jouduitko aloittaa lääkitystä sen leikkauksen jälkeen?
Toivottavasti se kirurgi sitten on mukavampi kuin se lääkäri kenet tapasin.Joo, thyroxin lääkitys aloitettiin heti leikkauksen jälkeisenä aamuna.
Toivon todella, että kirurgi on mukavampi kuin nyt kohtaamasi lääkäri.
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006404
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869