Vielä viime vuosisadan puolessa välin kun antihistamiinit keksittiin, olivat astma ja allergiat harvinaisia.
Kun sitten alettiin antaa antihistamiinitabletteja jokaiselle jolla oli vähänkin nenä tukossa, ja astmalääkkeitä alettiin antamaan joka lähtöön, tulivat astma ja allergiat joka viidennen vaivaksi.
Kuitenkin siellä missä lääkkeistä on pulaa, kuten Venälän Karjalassa ja Albaniassa, ovat nämä vaivat pysyneet harvinaisina.
Astma ja allergiat alkoivat lisääntyä kun hoito keksittiin!
Anonyymi
2
118
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeilkaa vaikka etsiä netistä ALLERGIA KARJALA.
- Anonyymi
1950- luvulla olin kuolla allergiaan, mutta sitä ei tunnistettu vaikka Englannissa jo 1902 tuli allergialääkkeet käyttöön.
Lapsena tauti alkoi näyttäytyä väsymyksenä, jonka mummo pani merkille - ei muut.
Sitten alkoivat keuhkot täyttyä limalla, tuli kuume ja hengenahdistus.
Nyt kiinnostaa miksi väsymys ennusti vaikeampia oireita? Aiheuttaako allergeenit verenpaineen laskua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647