Kyllä se niin on että ihminen, kun tulee tiettyyn ikään alkaa pudota lapsuuteen taasen.
Eikä aikaakaan kun alkavat lasten jutut ja pulinat. Sen myöskin huomaa näillä ikä-ihmisten palstoilla, kun ei yhtään viitsitä kehittää itseään vaan pysytellään turvallisessa tutussa olotilassa ja näin ollen kehitys alkaa taantumaan.
Lapselliset vanhukset.
60
3467
Vastaukset
- Yksi taantunut vanhus
Millaisen tutkimuksen olette tehnyt väitteenne tueksi, arvoisa 'kriitikko'? Aika laittamattomasti sanottu, että taantuisimme. Omien tietojeni mukaan aikamoinen joukko meistä eläkeläisistä opiskelee avoimessa yliopistossa ja/tai kansalais-/työväenopistossa.Itse
opiskelen englantia kaksi tuntia viikossa, jotta käytännön kielitaitoni pysyy aktiivisena ja voin edelleen keskustella ulkomaalaisten tuttavieni kanssa. Opiskelun lisäksi osallistun yhdistystoimintaan hallitus- ja valtakunnallisella tasolla. Tämä 'nettielämä' ei suinkaan ole kuin pieni osa kaikista harrastuksistani. Kaltaisiani henkilöitä olen täällä chattaillessani tavannut paljonkin, joten ei ehkä ole syytä aliarvioida meitä ikäihmisiä.
Suosittelisin Teille, arvoisa 'kriitikko', osallistumista esimerkiksi suomen kielen kurssille.- kriitikko
kaikkia vanhuksia/keski-ikäisiä mutta n. prostuaalisesti näin on ja sen huomaa kun silmäilee näitä kaskustelupalstoja, muuta ei tarvita.
- onnellisia
kriitikko kirjoitti:
kaikkia vanhuksia/keski-ikäisiä mutta n. prostuaalisesti näin on ja sen huomaa kun silmäilee näitä kaskustelupalstoja, muuta ei tarvita.
...jos kaikki vanhenisimme yhtä nuorekkaasti!
Arvoisa kriitikkokin pitää näitä palstoja kaskustelupalstoina, mutta vaatii jättämään taantumisen (?) huomioimatta. Pelkkää asiaako tämänikäisten on kirjoiteltava?
Vähän ristiriitaiset odotukset, itsellä vai kriitikolla?
Tästäkään mielipiteestä ei kannattaisi kenenkään ottaa pultteja ( näin 'nuorisokielellä' sanottuna ).
- Pullisko
Mikä on se maaginen "tietty ikä"? ja tämän palstan perusteella ei kannata vetää johtopäätöksiä.
- sukkasii
Eiko ole parempi etta olemme hiukan lapsellisia, kuin sitten, kun se aika tulee,olemme vamiiksi iloisemman nakoisia,kun tyonnamme rollaattoria.
"Kunnalliskodissa" - kriitikko
näiden kaikkien palstojen joilla vanhempia ihmisiä esiintyy. Niistä vedin johtopäätökseni.
- kriitikko
sukkasii kirjoitti:
Eiko ole parempi etta olemme hiukan lapsellisia, kuin sitten, kun se aika tulee,olemme vamiiksi iloisemman nakoisia,kun tyonnamme rollaattoria.
"Kunnalliskodissa"toki saa iloisen näköinen olla vaan ei lapsenoloinen ja kaavoihinsa kangistunut.
- UnelmaAnelma
kriitikko kirjoitti:
toki saa iloisen näköinen olla vaan ei lapsenoloinen ja kaavoihinsa kangistunut.
et myö saahaan olla ilosii. Lapsenolosiiha täl palstal ei olekaa, mitä nyt nimim. "Kriitikko".
Ootaha ku tavotat tään iän - ja toivotaa et tavotat - nii nuoremmat siul tulloot sanomaa millainen sie saat olla ja millane et. Tuu toimee sen kans ja muisteleha sit, mite sie pullistelit vanhoil ihmisil.
- näinkin
lapsellisia olemme:
Hyvää ja Iloista Pääsiäistä!
http://www.grayace.com/dex/bunny.html- höppänä
menin avaamaan tuon antamasi linkin.
Oli se ihan mukava jo olisin jopa tallettanut sen, mutta kun en osaa kieliä niin en osannut sitä sulkea muuten kuin sammuttamalla koneeni.
Neuvoppas hieman vanhaa lapsellista fiiulia. - Helena
höppänä kirjoitti:
menin avaamaan tuon antamasi linkin.
Oli se ihan mukava jo olisin jopa tallettanut sen, mutta kun en osaa kieliä niin en osannut sitä sulkea muuten kuin sammuttamalla koneeni.
Neuvoppas hieman vanhaa lapsellista fiiulia.Klikkaa palkista "Edellinen", niin loppuu luritus.
Nää on nyt näitä...
Mutta PÄÄSIÄISILOA,
vaikka nyt onkin kiirastorstai ja huomenna pitkäperjantai - enäähän ei oteta niin tavattomin hartain mielin näitäkään päiviä, muistatko, ei näinä päivinä takavuosina voinut ajatellakaan pääsevänsä elokuviin tai tansseihin?
Hyviä öitä nyt myös!
- Pääsiäisämmi
Tottakait niin käy. Tämähän on normaalia elämän kiertokulkua. Ympäryrä alkaa sulkeutua ja sen tietenkin huomaa myös näillä palstoilla. Eihän siinä ihmeellistä kait ole...
- hilima.N
raakile.sie oot oikias siin jot vanhemmat ol lapsenmielisii mut mie en näje siin mittään pahhaa.mie oon ain kattonu kieroon asiallisii ja kuivakoi ihmisii.
siul on lyhy ja kuivakas elämä jos sie tolla asenteellla jatkat.mie oon kehittymisein kehittyny ja nyt miun kuori rupsahtaa mut miulla on hauskaa.
mie en ees halua tietää millast on elämä siel kehittymisen loppupistees joka vaa jatkuu ja jatkuu.
jatka sie rauhas kehittymistäs en mie arvostele mut anna toisten immeisten taantua rauhas.- kriitikko
hilima taantuu vain rauhassaan.
- hilima.N
kriitikko kirjoitti:
hilima taantuu vain rauhassaan.
miulle ala.mie meinaan et jos joku taantuu nii antaa taantua.miulla ei oo pahasintakaan aikomust rätköttää kuis sintti kuival maal.ei se ikä tarkota jot keppurointihalut ois kualleet.
miun mielest jollain vanhuksil ol elämänhalu kadonnu tai väsymys ompi saanu yliotteen.
mie oon nähäny hyvinnii läheltä sellasii tapauksii ku ei ennää jaksa.
nyt miuta jo pakkaa ramaseen vaik otin pitkät torkut päiväl mut ei miul oo nukkumaanmenemis aikaa vaik vanaha oonki.
me olemme työpanoksemme tehneet,elämämme eläneet ,kuka mitenkin.
Olisko nyt se aika ,että oppimme olemme saaneet,nyt nautimme (sikäli kun terveys ja talous antaa myöten)eläkkeestämme ja jouten olosta.
Minusta yksi aika lapsellinen juttu on myös se ,lapsenlapsemme samaistuvat mielellään meihin,koska pystymme olemaan lapsellisia.
Eikö sekin ole aika arvokasta ja kehitystäkin.
Sitten ei pitäisi yleistää,tiedän paljon eläkeläisiä,jotka harrastavat vaikka mitä,siinä voi joku hyvin kehittynyt jäädä toiseksi.
Minäkin aloitin vuosi sitten tietokoneella ja olen omasta mielestäni kovin paljon kehittynyt.
Neulon ,luon malleja,kudon ,maalaan ,merkkaan ja laitan hyvää ruokaa,
Osaakos tämä kehittynyt nuorempi tehdä miehensukan kantapään.Minä osaan ja monta muuta
asiaa,mitä nämä nuoremmat taida.
Kyllä olemme olleet vakavia,kehityksessä mukana ,lapsemme kasvattaneet,joten nyt meillä on oikeus olla lapsellisia,,sovitaanko niin;))D- kriitikko
saa toki olla vähän lapsellinen mutta ei pidä koskaan luovuttaa ja asettua taantumistilaan.
kriitikko kirjoitti:
saa toki olla vähän lapsellinen mutta ei pidä koskaan luovuttaa ja asettua taantumistilaan.
emme tee.
Minäkin olen vireästi yhdistystoiminnassa mukana ,
mutta haluan olla myös lapsenmielinen,annan myös mielikuvituksen lentää,hupattelen, hulluttelen ,mutta taustalla olen vastuullinen ja kehityksen kelkassa kulkeva,pakostakin,eihän siltä välty kukaan.- kriitikko
SkillaN kirjoitti:
emme tee.
Minäkin olen vireästi yhdistystoiminnassa mukana ,
mutta haluan olla myös lapsenmielinen,annan myös mielikuvituksen lentää,hupattelen, hulluttelen ,mutta taustalla olen vastuullinen ja kehityksen kelkassa kulkeva,pakostakin,eihän siltä välty kukaan.jotka vain ovat ja ovat, eivät halua mitään muuta.
- veeti.severi
vanhaan sanottiin' se joka varmasti tietää ja on viisas'- on ylioppilas;) vanhukset kuitenkin lähetti hänet naaapurista hakemaan'hiirenpatjoja,
ja kun lähti hakemaan,
ymmärrettiin että leikkisä on viisaskin,
samalla viivalla kaikki-;))- kriitikko
en tarkoita etteivätkö oppmattomat voisi olla viisaita vaan sitä että ihminen(kaikki ihmiset) voivat kehittää itseään hamaan hautaan saakka.
Tiedossani on erittäin älykäs siistijä sekä erittäin typerä insinööri, niin että se siitä. - veeti.severi
kriitikko kirjoitti:
en tarkoita etteivätkö oppmattomat voisi olla viisaita vaan sitä että ihminen(kaikki ihmiset) voivat kehittää itseään hamaan hautaan saakka.
Tiedossani on erittäin älykäs siistijä sekä erittäin typerä insinööri, niin että se siitä.vanhus oli arvostettu,
häneltä kaikki kysyttiin,
elämisen taito.
Meillä palstalaisilla on taito
elämänillassa'ilkamoiden vaihtaa
hiippakuntaa,
saadaan Pietarikin vielä Rodissonmatkalle
naurusaarelle,
aapiset saa jäädä rannalle;))) - kriitikko
veeti.severi kirjoitti:
vanhus oli arvostettu,
elämisen taito.
hiippakuntaa,
naurusaarelle,
aapiset saa jäädä rannalle;)))nuo lauseet oikein sisälsivät, voisitko hiukan selventää.
- veeti.severi
veeti.severi kirjoitti:
vanhus oli arvostettu,
elämisen taito.
hiippakuntaa,
naurusaarelle,
aapiset saa jäädä rannalle;)))edes voinut keretä ymmärtämään
kun noin nopeasti kysyit! - kriitikko
veeti.severi kirjoitti:
edes voinut keretä ymmärtämään
kun noin nopeasti kysyit!niin kai, mietin yön yli.
- Klara*
Minne päin pitäisi kehittyä? Kerro tarkasti.
Olemme kehittyneet viisauteen, jotkut, tai sitten ei.
Olemme kehittyneet kohti empaattisuutta, jotkut, tai sitten ei.
Olemme kehittäneet ymmärrystä, jotkut eivät ole.
Mihin suuntaan Hra/Rva kriitikko on kehittänyt itseään?
Ihan vain mielenkiinnon vuoksi.- Yksi taantunut eläkeläinen
Klara, hyvä! Toivottavasti herra/rouva 'Kriitikkomme' vastaa kysymykseesi!
'Kriitikko' (laitan edelleenkin nuo pilkut, koska ei ole oikeasta kritiikistä kysymys), taidat nyt olla väärän puun juurella haukkumassa. Tänne keskustelupalstoille kerääntyvät juuri kaipaamasi aktiiviset kansalaiset vaihtamaan mielipiteitä. Kun luin tuon ketjun läpi, oikein nautiskelin lukemastani. Ainoa kaavoihinsa kangistunut kirjoittaja taitaa olla ketjun avaaja, 'Kriitikko' itse! Muilla näyttää olevan huumoria ja taitoa kirjoittaa elävästi ja nautittavasti. Yksi taantunut eläkeläinen kirjoitti:
'Kriitikko' (laitan edelleenkin nuo pilkut, koska ei ole oikeasta kritiikistä kysymys), taidat nyt olla väärän puun juurella haukkumassa. Tänne keskustelupalstoille kerääntyvät juuri kaipaamasi aktiiviset kansalaiset vaihtamaan mielipiteitä. Kun luin tuon ketjun läpi, oikein nautiskelin lukemastani. Ainoa kaavoihinsa kangistunut kirjoittaja taitaa olla ketjun avaaja, 'Kriitikko' itse! Muilla näyttää olevan huumoria ja taitoa kirjoittaa elävästi ja nautittavasti.Viis kolmonen eläkevaari on sitä mieltä,että kriitikon pitää kyllä kovasti kehittää itseänsä,jos aikoo pärjätä 60 palstalla.
Senverran huonosti menestyit väitteinesi.- Saara
Klara* esitti hyvän puheenvuoron, näinhän asia on.
Minäkin odotan malttamattomasti vastausta varsinkin hänen viimeiseen kysymykseensä - ihan vaan mielenkiinnon vuoksi! - kriitikko
Yleis-sivistykseen.
- Yksi taantunut eläkeläinen
kriitikko kirjoitti:
Yleis-sivistykseen.
Kuiskaten, etteivät muut kuule: yleissivistys kirjoitetaan yhteen ilman väliviivaa...
- kriitikko
Yksi taantunut eläkeläinen kirjoitti:
'Kriitikko' (laitan edelleenkin nuo pilkut, koska ei ole oikeasta kritiikistä kysymys), taidat nyt olla väärän puun juurella haukkumassa. Tänne keskustelupalstoille kerääntyvät juuri kaipaamasi aktiiviset kansalaiset vaihtamaan mielipiteitä. Kun luin tuon ketjun läpi, oikein nautiskelin lukemastani. Ainoa kaavoihinsa kangistunut kirjoittaja taitaa olla ketjun avaaja, 'Kriitikko' itse! Muilla näyttää olevan huumoria ja taitoa kirjoittaa elävästi ja nautittavasti.Silmäileppä vähän noita otsikoita. Jos avaukset ovat mielestäsi eläviä ja nautittavia niin teen siitä omat johtopäätökseni.
Ja totuus koskettaa aina. - Kriitikko
emw34 kirjoitti:
Viis kolmonen eläkevaari on sitä mieltä,että kriitikon pitää kyllä kovasti kehittää itseänsä,jos aikoo pärjätä 60 palstalla.
Senverran huonosti menestyit väitteinesi.katsoja silmissä, eikö niin.
- Kriitikko
Saara kirjoitti:
Klara* esitti hyvän puheenvuoron, näinhän asia on.
Minäkin odotan malttamattomasti vastausta varsinkin hänen viimeiseen kysymykseensä - ihan vaan mielenkiinnon vuoksi!En todellakaan yleistä sitä että KAIKKI vanhemmat ihmiset olisivat lapsellisia ja kkavoihinsa kangistuneita mutta prosentuaalisesti kyllä.
- Kriitikko
Yksi taantunut eläkeläinen kirjoitti:
Kuiskaten, etteivät muut kuule: yleissivistys kirjoitetaan yhteen ilman väliviivaa...
elämässä tehdään PALJON suurempia virheitä.
Kirj.virheistä sen verran että mm. filosofi Esa Saarinen(professori ym ym koulutukseltaan) kirjoittaa muutamassa lauseessa useita kirjoitusvirheitä, niin että pysytellään nyt vain aloitus otsakkeen asiassa. - taantunut eläkeläinen
Kriitikko kirjoitti:
elämässä tehdään PALJON suurempia virheitä.
Kirj.virheistä sen verran että mm. filosofi Esa Saarinen(professori ym ym koulutukseltaan) kirjoittaa muutamassa lauseessa useita kirjoitusvirheitä, niin että pysytellään nyt vain aloitus otsakkeen asiassa.Hyvä herra/rouva 'Kriitikko',
kirjoitusvirhe ei ollut se olennainen asia edellisessä viestissäni, vaan itsensä kehittäminen. Jos herra/rouva 'Kriitikko' olisi ottanut ensimmäisen viestini ohjeesta (samoin kuin omista vihjeistään) vaarin ja mennyt kehittämään itseään tämän chatissa pyörimisensä sijaan, niin sujuisi kirjoittaminenkin paremmin.
Koskaan ei ole liian myöhäistä opiskella ja laajentaa henkilökohtaista tietokantaansa.
Professoriksi ei muuten voi opiskella. Se on arvonimi, joka annetaan tieteissä tai taiteissa ansioituneelle henkilölle. Professoriksi sanotaan myös esimerkiksi yliopiston opettajaa. Millään opiskelun määrällä et siis voi tuota titteliä saavuttaa ellet omaa muitakin ansioita.
- Ingalil
Ja mikähän se tietty ikä sit oikein on,minä kun työksein vanhoja olen hoitanut ja hoitelen yhä aina silloin tällöi vapaaehtoisesti,kun muualta ehdin,niin kyllä nää vanhukset ovat kunnioituksen ansainneet,ole sinä vain onnellinen jos pääset heijän ikkäänsä,et sinulla olisi yhtähyvin hoksottimet tallessa kuin näillä ikäihmisillä.Mikä sana on tuo pulinat,sinäkös sitä harrastat,kun tännekkin puliset,vaan saathan sinä tietenkin pulista,mutta älä vertaa itseäsi näihin viisaisiin ikäihmisiin jotka täälläkin kirjottavat.siehän nyt kiva olet jos sinä viihyt täällä palstoilla nuorena ja riemukkaana,vai etkö löydäkään seuraa ikäistesi parista.Ei siinä mittään,tulehan vain mielipitteinesi tänne,hyvä niin mutta anna ihmisten kenenkin olla sellainen kuin on.
Kyllä hyvä sopu tilaa antaa,ja hyvää kesän oottelua vain sinullekkin ja kaikil toisillekkin.- Kriitikko
Työskentelen vanhusten parissa. Heistä useat ansaitsevat kunnioitusta, eivät kuitenkaan kaikki. Toiset haluavat ehdottomasti vielä 90 vuotiainakin olla mukana elämässä ja taas toiset ovat ns. eläkeläisiä jo viiskymppisinä.
JA MIKSI luullaan että KAIKKI vanhuusikään tulleet olisivat kunnioitettavia ? Onhan niitä rikollisiakin elänyt perin vanhoiksi.
KYSYMYS. Otetaan esimerkki. Oletteko valmiit kunnioittamaan esim. 80 vuotiasta suur rikollista, minä en todellakaan. - kuten "Kriitikkokin"
Kriitikko kirjoitti:
Työskentelen vanhusten parissa. Heistä useat ansaitsevat kunnioitusta, eivät kuitenkaan kaikki. Toiset haluavat ehdottomasti vielä 90 vuotiainakin olla mukana elämässä ja taas toiset ovat ns. eläkeläisiä jo viiskymppisinä.
JA MIKSI luullaan että KAIKKI vanhuusikään tulleet olisivat kunnioitettavia ? Onhan niitä rikollisiakin elänyt perin vanhoiksi.
KYSYMYS. Otetaan esimerkki. Oletteko valmiit kunnioittamaan esim. 80 vuotiasta suur rikollista, minä en todellakaan.veikkaan, että hän on alanihmisiä. Itse tässä jo niin kalkkis, että
pottaa pienemmällä heittäminen on oikeastaan kohteliaisuus.
Kriitikko sai aikaan paljon toimintaa.
Terveisiä kaikille meille ikähöppänöille, kriitikko mukaanlukien! - Kriitikko
kuten "Kriitikkokin" kirjoitti:
veikkaan, että hän on alanihmisiä. Itse tässä jo niin kalkkis, että
pottaa pienemmällä heittäminen on oikeastaan kohteliaisuus.
Kriitikko sai aikaan paljon toimintaa.
Terveisiä kaikille meille ikähöppänöille, kriitikko mukaanlukien!Kiitos sinulle ja oikein hyvää illan jatkoa.
- pullaulla
Kriitikko kirjoitti:
Kiitos sinulle ja oikein hyvää illan jatkoa.
niin kivasti lapsettaan taas . Ei sitä nuorenpana osannut arvatakkaan kuinka kivaa on vanhana=:)
http://crass.on.ru/flash/bbird.swf
Katsoppa Kriitikko tätä --niin laukee sullakin jokin hermosolu ! - Malla
Kriitikko kirjoitti:
KYSYMYS. Otetaan esimerkki. Oletteko valmiit kunnioittamaan esim. 80 vuotiasta suur rikollista, minä en todellakaan.Minä olen valmis kunnioittamaan vanhaa ihmistä,oli sitten rikollinen tai ei.
Siihen ikään kun pääsee,niin se jo sinänsä on kunnioitettavaa.Eikä pitäisi tuomita ketään,
kun ei itse ole perillä asioista,tässäkin herää kysymys;miksi on joutunut rikoksen tielle lähtemään,aina jossain on syy miksi ihminen sortuu,se voi olla vaikka heikko itsetunto tai muuta vastaavaa.Älkäämme tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
- neiti kuunvalo
tabermannin tommin kanssa. Se sanoi jossain kolumnissa ettei aina tarvitse kasvaa ja kehittyä, siis loputtomiin. Eiköhän tämän ikäiset ole jo tarpeeksi kehittyneitä. Ps. Meikä kuuluisi enemmän nelikymppisiin, mutta tulinpahan sanomaan mielipiteeni, kun se vapaus kerran on. Niin sinulla kuin minullakin.
- kriitikko
Te ette nyt lainkaan ymmärrä mitä ajan takaa, ei voi mitään.
- neiti kuunvalo
kriitikko kirjoitti:
voit yrittää selvittää kalkkiksille mitä ajat takaa. Jos ei kuitenkaan onnistu, ketjuhan on jo aika pitkä, niin vikaa täytyy etsiä joko kalkkiksista tai sitten sinun omasta ilmaisukyvystäsi, vai mitä? Kumpaa veikattaisiin? Ihan hyvä provo tämä aihe, puree aina.
- jäin ihmettelemään:
kriitikko kirjoitti:
Miten voi joku määritellä "formun" meille vanhuksille.
"Leben und leben lassen" on viisaus, mikä pätee kaikilla ikäryhmillä, kukin tavallaan!
- Taantunut eläkeläinen
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille ketjuun osallistuneille! Ennenkaikkea 'Kriitikolle' toivon leppoisia vapaapäiviä chatissa ahertamisensa sijaan!
- Kirjosieppo
Todellinen HÖPPÄNÄ olet rouva/herra kriitikko ilmeinen tietty naismoninikki yhdistelmä.
Joka ikiseen loveen lankeat höpöttämään useassa ketjussa viisauksiasi.
Näemmä taas toteutuu vanha totuus Kriitikon kohdalla:itsestään se paha pappi saarnaa.
Tilaa aika neurologin vastaanotolle, sieltä voit saada jarrua höppänyytesi etenemiseen.- Malla
Vastaan nyt tähänkin,tai teen kysymyksen.
Mistä sinä tiedät että tämä Kriitikko olisi höppänä? Onko sinulla tuntemusta vai oletko peräti lääkäri tälläisen lausunnon antaaksesi?
Hyväksykäämme toinen toisemme sellaisin kuin olemme.Hyvää Pääsiäistä sinullekkin.
- DancingMatilda
Fakkiutua=jämähtää paikoilleen=sille sijoilleen;)
Tämä Kriitikko näyttää fakkiutuneen/jämähtäneen siihen tietoisuuteen, että palstalle 60 kirjoittajat ovat VANHUKSIA!
Jos olet mies, saat olla kanssani samanikäinen tai voit/saat olla 5-10 vuotta nuorempi, väitän silti, että näytät vanhemmalta ja että olet myös sekä sielultasi että sydämeltäsi vanhempi.
Sinä provosoit, minä provosoiduin, kieltämättä.
Mutta lähdetkö rokkaamaan?- Oikein
Juuri noin on asianlaita, aina viimeiseen lauseesi saakka. Bravo! :)
- Suvi2
Ajattelehan tätä:
Kun olin 35 kuulin kun nuoret haastelivat jostakin "vanhuksesta".
- Eihän se mikä ihme kun se oli niin kamalan vanha kääkkä.
- Minkä ikäinen?
- Johan se oli ainakin kolmekymmentä.
Jot ei myö ennää olla mittää vanhuksii, myö ollaa oltu semmonen siu iässäs. Nyt myö taas ollaan nuorii. - Selema
Minä aenahhii on ollu aena "lapsellinen" ihan pienestä asti!
Kaet se niin on että mihin sitä tottuu niin tavoestaan on vaekeeta piästä erroon!
Minä kyllä rukkoelen joka ilta, ettei minusta ikinä tulis "vakavamielistä aekaihmistä", joka kehittyy niin kovasti että suu jähmettyypi viivaks ja siitä suusta hyppii sammakko toesesa perrään.
Lueppas nyt hyvä herrarouva Kriitikko, mihin esmerkiks tämän palstan lukijoeta on lähössä!
Puhu sitte "turvallisesta tutusta olotilasta"!
Vaen jos meijän reissu on kehittymistä, niin myö sitte sanotaan että ollaan mänössä kehittymmään Naurusuarille! :DDDD - elviira
kun minä nautin olostani lapsellisena.Eikös tärkeintä kaikenikäisille ole että on tyytyväinen omaan olotilaansa?
- Kriitikko
Lapsellinen toki saakin olla mutta ei lapsenomainen.
- esimerkki
Kriitikko kirjoitti:
Lapsellinen toki saakin olla mutta ei lapsenomainen.
selvennykseksi molemmista miten sellaiset käyttäytyvät
- Kriitikko
esimerkki kirjoitti:
selvennykseksi molemmista miten sellaiset käyttäytyvät
Lapsellinen henkilö on sinisilmäinen, höpöttää turhaa lotinaa, ei ymmärrä omaa parastaan ja siksi usein joutuukin huijauksen uhriksi, kertoilee omia asioitaan sumeilematta kenelle vain, ei osaa keskustella asiallisesti muusta kuin korkeintaan säästä, lapsistaan, tai jotain ihan älytöntä sananhelinää.
Lapsenomainen sensijaan osaa olla leikkisä ja vitsikäskin tietyissä tilanteissa, hallitsee silti sanan käyttönsä. Ei löpöttele turhanpäiväisiä ja on ajan tasalla maailman menosta. Voi joskus hassutellakin mutta tietyissä puitteissa. Pukeutuu nuorekkaasti eikä viis välitä siitä mitä muut sanovat, hänellä on oma ajattelutyyli ja tahto. - Klara*
Kriitikko kirjoitti:
Lapsellinen henkilö on sinisilmäinen, höpöttää turhaa lotinaa, ei ymmärrä omaa parastaan ja siksi usein joutuukin huijauksen uhriksi, kertoilee omia asioitaan sumeilematta kenelle vain, ei osaa keskustella asiallisesti muusta kuin korkeintaan säästä, lapsistaan, tai jotain ihan älytöntä sananhelinää.
Lapsenomainen sensijaan osaa olla leikkisä ja vitsikäskin tietyissä tilanteissa, hallitsee silti sanan käyttönsä. Ei löpöttele turhanpäiväisiä ja on ajan tasalla maailman menosta. Voi joskus hassutellakin mutta tietyissä puitteissa. Pukeutuu nuorekkaasti eikä viis välitä siitä mitä muut sanovat, hänellä on oma ajattelutyyli ja tahto.Luehan, kriitikko, uudelleen pari-kolme edellistä viestiä.
Taisit kompastua omaan näppäryyteesi.
Ei pidä yrittää vaikuttaa liian älykkäältä...heheh... - Selema
Kriitikko kirjoitti:
Lapsenomainen sensijaan osaa olla leikkisä ja vitsikäskin tietyissä tilanteissa, hallitsee silti sanan käyttönsä. Ei löpöttele turhanpäiväisiä ja on ajan tasalla maailman menosta. Voi joskus hassutellakin mutta tietyissä puitteissa. Pukeutuu nuorekkaasti eikä viis välitä siitä mitä muut sanovat, hänellä on oma ajattelutyyli ja tahto.Tulittako hullua hurskaammaks tuosta herrarouva Kriitikon miäritelemästä?
Voesitko viäntee vielä kerran vaekka raatalangasta, ettei vaekuttas niinku höpöttäsit tuas omia lotinoetas. ;)
Minusta on ihan yks haelee, onko sitä lapsellinen tae lapsenmieleinen. Kuhan on oma ihtesä.
- 60+risat
Peppilotta Sikuriina Rullakartiina Kissaminttu Efraimintytär Pitkätossu otti kiekurapillerin, jotta ei koskaan kasvaisi typeräksi aikuiseksi. Semmoisen Sinäkin olisit tarvinnut, ennen kuin pääsit noin toivottomaan ikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929