Mulla on Telian mobiililaajakaista, HuiHaiVei B715 4g modeemi/reititin. Telian nopeustesti näyttää 8-13 Mb/s mutta kun lataan tiedostoa niin se on parhaimmillaan 1,2 Mb/s ja välillä200-300 kb/s ja lataus lopulta keskeytyi. Kokeilin sitten ladata Windows 10:n puolella ja sama tulos. Onse aikaisemmin ladannut ihan hyvin kummallakin puolella mikä se nyt mättää?
Hidas lataus
11
67
Vastaukset
- Anonyymi
Telialla tuntuu olevan tapana antaa melkein kaikille sama "reikä".
Kun sammyúttaa pulikan ja pistää uudelleen pälle saattaa latausnopeus nousta 10---40 kertaiseksi. - Anonyymi
Älä valehtele, Ubuntu lataa aina maksimiteholla, se on Windows joka tahmaa!
- Anonyymi
Tehon SI-yksikkö on watti (W)
Kuinka monta kilowattia sinulla kuluu? - Anonyymi
Saimaanpappa levittää valheita
Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta! - Anonyymi
Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!
Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!
Ubuntu kylläkin lataa ongelmitta! Joten oma väitteesi on perätön!
- Anonyymi
Yhdistä wifit 5 GHz:n taajuudella, ei ruuhkaannu niin kuin 2.4GHz.
- Anonyymi
On se kummallista. Täällä yleensä saa sen 200kt/s nopeuden, välillä illalla(mainoskatko) putoaa jopa alle 50kt/s. Kerran yöllä kokeillessa sain hetkelliseksi maksimiksi 700kt/s.
Vertailun vuoksi sanottakoon, että wifi-g siirtää jo max. 54mbit/s = n. 4000 kt/s todellista käyttäjä-dataa eli siinä kohtaa se pullonkaula tuskin koskaan on vaikka samalla kanavalla olisi useampia wifi-tukiasemia, koska nykyään mennään jo vähintään n ja ac-luokan laitteissa, jotka ovat vielä tuotakin nopeampia. Eli suomeksi: Saat valokuvat nopeammin g,n ja ac-luokan laitteilta koneelle, mutta et hyödy mitään lisänopeudesta netin siirrossa laitteelle. Jo b-luokan laite siirtää itse asiassa tuon verran, mitä tarvitaan, jos kanavalla ei ole muita käyttäjiä! - Anonyymi
Joo, mobiililiittymissä nopeus on mitä sattuu, usein ihan surkea, kun käyttäjiä on liikaa suhteessa kapasiteettiin. 5G:ssä kai sitten alussa taas jonkin aikaa data huilaa, kunnes sekin menee tukkoon.
- Anonyymi
Kumma että tämä nettitikku on nopeampi avaamaan netin sivustoja kuin kiinteäliittymä, mutta muuten hitaampi. pingit 63ms lataus 10 lähetys 2.9. Nyt olen maaseudulla ja sivut aukeaa välittömästi, en koskaan ole moista nopeutta nähnyt, en ikinä! :-) Iltalehtikin aukeaa alle puolisekuntia 300ms?. Ei haittaa ollenkaan :-) ZTE 4G tikku, MF823, Telia prepaid, Ubuntu 19.10...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272850Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän312473- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542229Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241850Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901686Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1031624- 3081539
- 1341438
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131436