Mulla on Telian mobiililaajakaista, HuiHaiVei B715 4g modeemi/reititin. Telian nopeustesti näyttää 8-13 Mb/s mutta kun lataan tiedostoa niin se on parhaimmillaan 1,2 Mb/s ja välillä200-300 kb/s ja lataus lopulta keskeytyi. Kokeilin sitten ladata Windows 10:n puolella ja sama tulos. Onse aikaisemmin ladannut ihan hyvin kummallakin puolella mikä se nyt mättää?
Vastaukset 11
- Anonyymi
Telialla tuntuu olevan tapana antaa melkein kaikille sama "reikä".
Kun sammyúttaa pulikan ja pistää uudelleen pälle saattaa latausnopeus nousta 10---40 kertaiseksi. - Anonyymi
Älä valehtele, Ubuntu lataa aina maksimiteholla, se on Windows joka tahmaa!
- Anonyymi
Tehon SI-yksikkö on watti (W)
Kuinka monta kilowattia sinulla kuluu? - Anonyymi
Saimaanpappa levittää valheita
Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta! - Anonyymi
Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!
Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!
Ubuntu kylläkin lataa ongelmitta! Joten oma väitteesi on perätön!
- Anonyymi
Yhdistä wifit 5 GHz:n taajuudella, ei ruuhkaannu niin kuin 2.4GHz.
- Anonyymi
On se kummallista. Täällä yleensä saa sen 200kt/s nopeuden, välillä illalla(mainoskatko) putoaa jopa alle 50kt/s. Kerran yöllä kokeillessa sain hetkelliseksi maksimiksi 700kt/s.
Vertailun vuoksi sanottakoon, että wifi-g siirtää jo max. 54mbit/s = n. 4000 kt/s todellista käyttäjä-dataa eli siinä kohtaa se pullonkaula tuskin koskaan on vaikka samalla kanavalla olisi useampia wifi-tukiasemia, koska nykyään mennään jo vähintään n ja ac-luokan laitteissa, jotka ovat vielä tuotakin nopeampia. Eli suomeksi: Saat valokuvat nopeammin g,n ja ac-luokan laitteilta koneelle, mutta et hyödy mitään lisänopeudesta netin siirrossa laitteelle. Jo b-luokan laite siirtää itse asiassa tuon verran, mitä tarvitaan, jos kanavalla ei ole muita käyttäjiä! - Anonyymi
Joo, mobiililiittymissä nopeus on mitä sattuu, usein ihan surkea, kun käyttäjiä on liikaa suhteessa kapasiteettiin. 5G:ssä kai sitten alussa taas jonkin aikaa data huilaa, kunnes sekin menee tukkoon.
- Anonyymi
Kumma että tämä nettitikku on nopeampi avaamaan netin sivustoja kuin kiinteäliittymä, mutta muuten hitaampi. pingit 63ms lataus 10 lähetys 2.9. Nyt olen maaseudulla ja sivut aukeaa välittömästi, en koskaan ole moista nopeutta nähnyt, en ikinä! :-) Iltalehtikin aukeaa alle puolisekuntia 300ms?. Ei haittaa ollenkaan :-) ZTE 4G tikku, MF823, Telia prepaid, Ubuntu 19.10...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1042255Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411514Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381094Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321048- 100989
- 82866
- 80777
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53767Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215764Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain45758- 93739
- 52714
- 40676
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79648Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.28546- 55527
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14490- 36485
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28482Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S25446