Hidas lataus

Anonyymi

Mulla on Telian mobiililaajakaista, HuiHaiVei B715 4g modeemi/reititin. Telian nopeustesti näyttää 8-13 Mb/s mutta kun lataan tiedostoa niin se on parhaimmillaan 1,2 Mb/s ja välillä200-300 kb/s ja lataus lopulta keskeytyi. Kokeilin sitten ladata Windows 10:n puolella ja sama tulos. Onse aikaisemmin ladannut ihan hyvin kummallakin puolella mikä se nyt mättää?

11

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Telialla tuntuu olevan tapana antaa melkein kaikille sama "reikä".
      Kun sammyúttaa pulikan ja pistää uudelleen pälle saattaa latausnopeus nousta 10---40 kertaiseksi.

• Anonyymi

Älä valehtele, Ubuntu lataa aina maksimiteholla, se on Windows joka tahmaa!

• Anonyymi

Tehon SI-yksikkö on watti (W)
        Kuinka monta kilowattia sinulla kuluu?

• Anonyymi

Saimaanpappa levittää valheita
        Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!

• Anonyymi

Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!

Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!

Ubuntu kylläkin lataa ongelmitta! Joten oma väitteesi on perätön!

• Anonyymi

Yhdistä wifit 5 GHz:n taajuudella, ei ruuhkaannu niin kuin 2.4GHz.

• Anonyymi

On se kummallista. Täällä yleensä saa sen 200kt/s nopeuden, välillä illalla(mainoskatko) putoaa jopa alle 50kt/s. Kerran yöllä kokeillessa sain hetkelliseksi maksimiksi 700kt/s.
      Vertailun vuoksi sanottakoon, että wifi-g siirtää jo max. 54mbit/s = n. 4000 kt/s todellista käyttäjä-dataa eli siinä kohtaa se pullonkaula tuskin koskaan on vaikka samalla kanavalla olisi useampia wifi-tukiasemia, koska nykyään mennään jo vähintään n ja ac-luokan laitteissa, jotka ovat vielä tuotakin nopeampia. Eli suomeksi: Saat valokuvat nopeammin g,n ja ac-luokan laitteilta koneelle, mutta et hyödy mitään lisänopeudesta netin siirrossa laitteelle. Jo b-luokan laite siirtää itse asiassa tuon verran, mitä tarvitaan, jos kanavalla ei ole muita käyttäjiä!

• Anonyymi

Joo, mobiililiittymissä nopeus on mitä sattuu, usein ihan surkea, kun käyttäjiä on liikaa suhteessa kapasiteettiin. 5G:ssä kai sitten alussa taas jonkin aikaa data huilaa, kunnes sekin menee tukkoon.

• Anonyymi

Kumma että tämä nettitikku on nopeampi avaamaan netin sivustoja kuin kiinteäliittymä, mutta muuten hitaampi. pingit 63ms lataus 10 lähetys 2.9. Nyt olen maaseudulla ja sivut aukeaa välittömästi, en koskaan ole moista nopeutta nähnyt, en ikinä! :-) Iltalehtikin aukeaa alle puolisekuntia 300ms?. Ei haittaa ollenkaan :-) ZTE 4G tikku, MF823, Telia prepaid, Ubuntu 19.10...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe