Kaivos....

Anonyymi

20

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin. Rahoittajaksi tulnee Kiinalainen, Korealainen tai venäläinen yhtiö.
      He sananmukaisesti"pkat" välittää meidän ympäristöstä. Jokipohjan veden puhdistamo jo kapasiteetiltaan täynnä. Minne kaivoksen paskavedet? Ja kenen laskuun?
      Pahimmillaan sumpin ja Vilho puron kautta Sysmään, sieltä sysmäjokea pitkin taipaleenjokeen, heposelkään, oriveteen jne.
      Tulos menee ulos ja paskat sisään. Reissu-ukot hetken aikaa muualle veronsa maksaen.
      Aamen. Mitäpä jäi käteen? No ne p.. kat.

      • Anonyymi

        Mikä kaivos kaupunki se on missä ei ole kaivosta kaivos pystyyn vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kaivos kaupunki se on missä ei ole kaivosta kaivos pystyyn vaan

        Entinenkin kaivos on piikkinä eräiden lihassa. Seuraa kirjoituksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinenkin kaivos on piikkinä eräiden lihassa. Seuraa kirjoituksia

        Entinen leivän antanut kaivos on historiaa nk. seuraajansakin (Vuonos, Keretti) Museokaivos tuottaa rutkasti kunnalle tappiota siksi sitä eivät kuntalaiset veroja maksavana rakasta.. Kumma kyllä totuutta ei hyväksytä eikä myönnetä julkisesti.

        Uusi kaivos jos tulee niin kalliosta nostetaan aarteet ja viedään pilkkahintaan maailmalle ja paskat jää meille.

        Jos kaivos tulee minä ja uskoakseni moni muukin muuttaa pois porsastelua näkemästä, hävettää jo nyt olla syntyperäinen okulainen. Tulevaisuudessa pidän turpani kiinni jos joku kysyy missä olet syntynyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinen leivän antanut kaivos on historiaa nk. seuraajansakin (Vuonos, Keretti) Museokaivos tuottaa rutkasti kunnalle tappiota siksi sitä eivät kuntalaiset veroja maksavana rakasta.. Kumma kyllä totuutta ei hyväksytä eikä myönnetä julkisesti.

        Uusi kaivos jos tulee niin kalliosta nostetaan aarteet ja viedään pilkkahintaan maailmalle ja paskat jää meille.

        Jos kaivos tulee minä ja uskoakseni moni muukin muuttaa pois porsastelua näkemästä, hävettää jo nyt olla syntyperäinen okulainen. Tulevaisuudessa pidän turpani kiinni jos joku kysyy missä olet syntynyt..

        Voithan juksatakin syntyneesi Tuupovaaran Öllölässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan juksatakin syntyneesi Tuupovaaran Öllölässä.

        mistä arvasit olen Ilomantsin seudulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan juksatakin syntyneesi Tuupovaaran Öllölässä.

        Ka oma äiteen perseestä mie oon tullunna kuulemma, näin äet sano joskus muinoi ku huasteltiin.. Isot poijaat kerto että äet o syntynnä tampereela ja tullu isä perässä okkuu.
        Se ol heijän suurin virhe ku jäivät tähän kuolevvaan kyllää elämää elämeesä ja tekivä sit miut. Mut hyö o manalan majoil molemmat, eivä onneks kärsimässä ennee enempee..

        Okkuu e jiäny kitummaa sen kauemmaks ajaks ku tarve, 17 oli ku läksin kuopijjoo ja oon tyytyväine elämäänj.
        Talo ja tavaroo löyttyy ja eläke juoksoo vaikka oun vasta nelkymppine. Halavaus vei jalat alta eikä työhö tarvii ryhtyy..

        Elekee valittoo, turhasta e miekää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ka oma äiteen perseestä mie oon tullunna kuulemma, näin äet sano joskus muinoi ku huasteltiin.. Isot poijaat kerto että äet o syntynnä tampereela ja tullu isä perässä okkuu.
        Se ol heijän suurin virhe ku jäivät tähän kuolevvaan kyllää elämää elämeesä ja tekivä sit miut. Mut hyö o manalan majoil molemmat, eivä onneks kärsimässä ennee enempee..

        Okkuu e jiäny kitummaa sen kauemmaks ajaks ku tarve, 17 oli ku läksin kuopijjoo ja oon tyytyväine elämäänj.
        Talo ja tavaroo löyttyy ja eläke juoksoo vaikka oun vasta nelkymppine. Halavaus vei jalat alta eikä työhö tarvii ryhtyy..

        Elekee valittoo, turhasta e miekää...

        Tais mennä myös puhe ja kirjoitus taito, halvauksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais mennä myös puhe ja kirjoitus taito, halvauksessa?

        Voi olla niitä joilla sitä ei koskaan ole ollutkaan. Ei yhtään vähennä intoa kirjoittaa vaikkei sanomastaan ymmärtäisi mitään.


    • Anonyymi

      Ei tule rahoitusta, liian pitkässä puussa tämä homma, 5-7 vuotta rahoituksen tultua ennen kuin mitään tapahtuu. Valitus kierrokset yms. Rahoittajilla on pelko paremman akkutekniikan keksimisessä johon näitä mineraaleja ei enää tarvita. Katsokaa MOT muutaman viikon takaa Areenasta.

      • Anonyymi

        Hyvä juttu jos näin on. Ympäristö säästyy jälkipolville puhtaampana.

        Työpaikkoja saamme omalle kansalle jos tahdomme pienillä sijoituksella koulutukseen ja työpaikkojen syntyä tukemalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu jos näin on. Ympäristö säästyy jälkipolville puhtaampana.

        Työpaikkoja saamme omalle kansalle jos tahdomme pienillä sijoituksella koulutukseen ja työpaikkojen syntyä tukemalla..

        Teollisuukyläkin joutaa lopettaa, kun pelkkijä reissumiehijä elättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu jos näin on. Ympäristö säästyy jälkipolville puhtaampana.

        Työpaikkoja saamme omalle kansalle jos tahdomme pienillä sijoituksella koulutukseen ja työpaikkojen syntyä tukemalla..

        Kaivos tulee jos on kannattavaa louhia, ei syytä ylilyönteihin. Kaivos ei voi saastuttaa, ympäristömääräykset ovat olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaivos tulee jos on kannattavaa louhia, ei syytä ylilyönteihin. Kaivos ei voi saastuttaa, ympäristömääräykset ovat olemassa.

        Rikastus aiheuttaa ympäristö ongelmat pääasiassa, hautalammen kivet rikastetaan luikonlahdessa jos niitä ikinä kaivellaan.


    • Anonyymi

      Kumpu muutenkin paska paikka asua.hyvähän se on remontit maksaa louhinnalla.joutas koko paikka laittaa matalaksi kun osaa kaupunki edes maksaa korvauksia tapaturmista.

      • Anonyymi

        Tsaari I Jääskeläisen ukaasin mukaan kaivos raken netaan vaikka orjatyövoimalla, siinä ei torppareiden/työläisten ulina ja banderollit auta.

        Kaivos takaa punaisten Tsaarien vallan ainakin seuraavaan vallankumoukseen asti. Vallankumousta ei tule jos kaivos avataan.


    • Anonyymi

      Miten tämä muualta tuleminen, tyhjäksi kuppaaminen, ympäristön pilaaminen ja sitten pois lähteminen eroaa siitä millä tämä koko kyläpahanen aikoinaan henkiin heräteltiin?
      Ei mitenkään.
      Suurin osa täällä ääntä pitävistä ei ollut vielä syntynytkään silloin kun viimeinen kaivos suljettiin. Siitä on kuitenkin kauan. Puhumattakaan ajasta jolloin pohjavedet, osa vesistöistä ja taajaman maa-alueet jo pilattiin. Siitä on todella kauan.
      Perehtykää koostettuun ja kirjoitettuun historiaan ja faktoihin. Älkää narisko joka asiasta siltä pohjalta, että kaikkea pitäisi saada ja sitten kun sitä ollaan saamassa niin se ei olekaan hyvä asia. Kyllä ja ei kuuluu samasta pöydästä.
      Ellei ole mitään oikeaa asiaa eikä varsinaista sanottavaa, voi aivan hyvin jättää sanomatta.

      • Anonyymi

        Muinainen kaivostoiminta antoi vaurauden kuntaan ja leipää työntekijöille perheineen.
        Isäni menetti terveyden ja kuoli ennen aikojaan antaessaan Outokumpu OY.lle työpanoksensa joten tiedän mistä puhun.

        Nykyään vauraus menee ulkomaille monikansallisten yhtiöiden hyväksi, reissumiehet vie työpalkan ja veronsa kotipaikkakuntiinsa.

        Paikkakunnalle jää kaivoksen paskat ja kauppoihin hieman rahaa ruuasta ym. sekä vuokra asunnoista vuokraeurot.

        Vertailukelpoista ei toiminta ole menneisyyteen jos keskenään vertaillaan. Siksi en kaipaa kaivoksia pilaamaan ympäristöä joka on vuosikymmenten aikana paljon puhdistunut.

        Sysmäjärvi ja Viinijärvi on hyviä esimerkkejä paskotuista alueista, kumpikaan ei toivu ennalleen vaikka aikaa kuinka kuluu.
        Meidän kaivosmiesten lasten tehtävä on miettiä millaisen Outokummun me jätämme jälkipolville, niille jotka vielä jäävät paikkakunnalle...


    • Anonyymi

      Maalarin puheet on kuin tuulen suhinaa. Sillä tuulen suhinalla kuitenkin jokin tarkoitus.
      Maalari kokouksissa jo jo joo, mut kylillä sit, että "minä sanoin"...

      • Anonyymi

        Piljartia ja pilkkaa osakseen saa tsaari, ei uutta aurinko alle


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe