Minkä johtopäätöksen ...

Anonyymi

...tekisit jos huomaisit keskustelupalstalla oltavan kaikkea kirjoittamaasi vastaan ja saisit toistuvasti ikävää kritiikkiä toiminnastasi?

336

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luultavasti epäilisin olevani ei-toivottu henkilö ja mikäli en saisi enää mitään palstalta, lähtisin kiitämään. Täällä tuntuu joillekin olevan lähes pakkomielle roikkua keskusteluissa, vaikka jatkuvasti tulee kuraa silmille.

    • Anonyymi

      Ajattelisin, että saan mitä olen tilannut.

      • Anonyymi

        Tuo on yksi naurettavimmista väitteistä joita palstoilla julki tuodaan. Joskus syy on ihan muualla ja muissa.


    • Anonyymi

      Poistuisin palstalta tietysti, jos ei minua haluta sinne.
      En tyhmänä jäisi päätäni seinään hakkaamaan.

      • Anonyymi

        Enpä tiedä haittaisiko takaseinän Tyynejen mielipiteet sen kummemmin.
        Onhan he jo näyttäneet rajoittuneisuutensa, kukapa moisten hapannaamojen alotteista piittaisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä haittaisiko takaseinän Tyynejen mielipiteet sen kummemmin.
        Onhan he jo näyttäneet rajoittuneisuutensa, kukapa moisten hapannaamojen alotteista piittaisi!

        Ketä ne takaseinän tyynet ovat ja oletko sinä ehkä se korppis ?
        Palstan inhokiksi mainittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketä ne takaseinän tyynet ovat ja oletko sinä ehkä se korppis ?
        Palstan inhokiksi mainittu.

        Korppiksella on päällään Hyvän Karman Kaapu. Sen väri on voimakkaan violetti. Korppis säteilee ympäristöönsä Hyvää Energiaa. Niin pal oikke Korppis!


      • vänttinen666 kirjoitti:

        Korppiksella on päällään Hyvän Karman Kaapu. Sen väri on voimakkaan violetti. Korppis säteilee ympäristöönsä Hyvää Energiaa. Niin pal oikke Korppis!

        Luin vasta nyt viestisi vänttinen. Näin se on tulkittu jo yli neljäkymmentä vuotta sitten.

        Asuin Seinäjoella, jossa eli vanha kuuluisa ennustaja. Olin kuten nyt nuorena ollaan kiinnostunut tulevaisuudestani, niinpä tilasin ajan ennustajamuorilta.

        Istuin jännittynyynä vanhan talon eteisen penkillä ja odotin vuoroani. Ovi avautui ja ennustajaeukko astui eteeni. Hän tuujotti minua ja hyvin pian totesi, en voi ennustaa sinulle sillä ympärilläsi on voimakas violetti aura. En pääse läpi.

        Olin tietty pettynyt siitä, että ennustus ei onnistunut.

        Luin myöhemmin auroista ja karisman kerroksistä. En taida enää muistaa, pitänee kerrata ; )


    • Anonyymi

      Ajattelisin, että olenkohan minä kaikissa asioissani väärässä. Jos aina on erimieltä toisten kanssa, niin on siinä omissakin ajatuksissa jotain väärää. Tulee mieleen se yhden äidin poikansa kehuminen. Poika oli armeijassa valatilaisuudessa, ja äiti kehua retosti että, meejänpä poeka se olj aenut joka marssi oekkeessa tahissa.

    • En välittäisi yhtään mitään.
      Pitäähän lasten saada leikkiä.

      H.

      • Anonyymi

        Joko sie oot päiväkodissa?


      • Anonyymi

        Pitääpä kirjoittaa, tuon nimimerkin olen nähnyt 60 palstalla, sama nimi, nysse on täällä. Sattumalta kun valvoi skelin keksin kshtoa tätä foorumia ja näin tuon. Ootte tänne saanut ilkeän tyypin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääpä kirjoittaa, tuon nimimerkin olen nähnyt 60 palstalla, sama nimi, nysse on täällä. Sattumalta kun valvoi skelin keksin kshtoa tätä foorumia ja näin tuon. Ootte tänne saanut ilkeän tyypin.

        Se on ihan näkymätön täällä. Peesaa jotain hamelaumaa ja kirjoittaa kökköjä runoja. Tasan kaksi läyskää on sillä seuraajina.korppis oli ainoa joka toivotti sen tervetulleeksi, se kertoo paljon.


    • Anonyymi

      Tulkitsisin niin, että minua ei haluta palstalle
      enkä tunkisi palstalle.. Ei kai kukaan halua ilmanapilaaja.

    • Anonyymi

      Riippuu siitä tuleeko kritiikki rekatuilta vai puskasta.

      • Anonyymi

        Rekkautuminen ei kehitä ajattelua valitettavasti.
        Kaikkia mielipiteitä miettisin ja häippäisisin, jos aina takkiin tulee.
        Onhan järjissään olevan ihmisen pystyttävä katsomaan itseään silmiin
        ellei joku tauti ole tehnyt aivoista teflonia.


    • Ajattelisin vain, että ahaa tuo on tuota mieltä ja jatkaisin porskuttelua kuin ei mitään.

      • Anonyymi

        Haluat kuitenkin useinkin kommentoida sitä mielipidettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluat kuitenkin useinkin kommentoida sitä mielipidettä.

        Nii just; "jatkan porskuttelua kuin ei mitään". Niinhän jo kirjoitinkin.


      • Anonyymi

        Huutavan ääni persujen erämaassa. Oot niin kaukana, etteivät järkiviestit kanna sinne asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huutavan ääni persujen erämaassa. Oot niin kaukana, etteivät järkiviestit kanna sinne asti.

        Oi, kyllä internet kantaa viestisi vaikka maapallon toiselle puolelle asti.
        Anna vain tulla niitä järkiviestejäsi, jos niitä on.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Oi, kyllä internet kantaa viestisi vaikka maapallon toiselle puolelle asti.
        Anna vain tulla niitä järkiviestejäsi, jos niitä on.

        Täällä on pari rekattua nimimerkkiä, jotka näyttävät nielevän kaiken tietyn puolueen järjestämissä tilaisuuksissa tai määrätynlaatuisten propagandakanavien viestinnästä irtisaatavan materiaalin. Seurauksena on jeremiadien maailmanloppua ennustavien itkuvirsien ja korvessa huutavan kahvinporohuuruisten väittämien sekasotku. Realismi olisi parempi vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Yksinkertainen tai naiivi ihminen ei välitä negatiivisesta palautteesta. Kuvitelma omasta paremmuudesta ja muiden vähättely ovat merkkejä narsismista.

      • "Tyhmä ei huomaa ja viisas ei välitä".
        Vanha paikkansapitävä totuus.


    • Enpäs viitsisi lueskella kuin sieltä täältä,
      siirtyisin syrjään tai unohtaisin koko jutun,
      eteenpäin menisin.
      Nyt alkaa tämä palsta olla jo sillä rajoilla, että jphonkin muualle pitää lähteä, alkaa jatkuva persu sitä ja persu tätä, ja jos aloituksista suurin osa koskee perussuomalaisten tekemisiä, niin ei oikein kiinnosta.
      Itsestäni en niin välitä, koska en omista sitä viimeisen sanan pakkomieltä,
      jättäisin ja kokeilisin jotain muuta.
      Politiikkaa tulee jo silmistä ja korvista, tavallinen elämäniloinen jutustelu alkaa olla harvinaista näillä palstoille.

      Olisikin mielenkiintoista tehdä testi, että kaikki aloitukset ja kirjoitukset joissa mainitaan jonkun puolueen nimi jossain muodossa, niin se menisi suoraan roskakoriin, niin paljonko jäisi tänne kirjoituksia jäljelle.
      Hiljaista olisi mutta ehkä tulisi mukaan uusia kirjoittajia.

      Itse olen kokeillut sanalla nato, se siivotaan helposti palstalta, niin miksei politiikkajututkin voisi siivota omille palstoilleen, sieltä olisi enemmän kaikupohjaa jutuille, luulisin.

      • Anonyymi

        Monet eläkeläiset seuraavat kotimaan ja maailmantapahtumia sekä talousasioita
        ja haluavat niistä vaihtaa mielipiteitä nimenomaan ikäistensä kanssa.
        Miksi politiikka ja talous ei kuuluisi 70 aiheisiin ? Tuohan on jo syrjintää ;))

        Asialliset kirjoittajat eivät valitettavasti voi sille mitään,
        että rasistit ja usein persukiihkoilijat häiritsevät palstaa.
        Mistä hyvänsä puolueesta pitäisi kyetä keskustelemaan asiallisesti.

        On outoa, että oma kiinnostuksenkohde vain saisi olla sallittu.
        Jokaisellahan on omansa.

        Rajauksesi mukaan moni aihe joutaisi täältä omaan kategoriaansa
        jonkun toisen mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet eläkeläiset seuraavat kotimaan ja maailmantapahtumia sekä talousasioita
        ja haluavat niistä vaihtaa mielipiteitä nimenomaan ikäistensä kanssa.
        Miksi politiikka ja talous ei kuuluisi 70 aiheisiin ? Tuohan on jo syrjintää ;))

        Asialliset kirjoittajat eivät valitettavasti voi sille mitään,
        että rasistit ja usein persukiihkoilijat häiritsevät palstaa.
        Mistä hyvänsä puolueesta pitäisi kyetä keskustelemaan asiallisesti.

        On outoa, että oma kiinnostuksenkohde vain saisi olla sallittu.
        Jokaisellahan on omansa.

        Rajauksesi mukaan moni aihe joutaisi täältä omaan kategoriaansa
        jonkun toisen mielestä.

        Kerroin vain oman kantani, en vaatinut mitään muilta kirjoittajilta.
        Jokainen saa toki kirjoitella mitä haluaa ja osaan kepeästi hypätä yli kun tarve vaatii.

        Tietenkään en halua ketään kirjoituksellani syrjiä mistään aiheesta,
        kirjoitellaan vaan mistä huvittaa. sehän on vain hyvä kun kaikki kukat saavat kukkia.

        Jatkuva jankkaminen puoluepolitiikasta ei kyllä mielestäni kuulu yleiselle ikäpalstalle,
        jos eläkeläisellä ei ole muuta kuin puoluepolitiikka ja varsinkin henkilöön menevä puoluepolitiikka, niin luulisin hänen paremmin löytävän omia heimolaisiaan puoluepalstoiloilta. Kun suomi24 on joka puolueelle omansa sivustonsa.

        Jokaisella on tietysti oma mielenkiintonsa kohde mutta pitää sitten mennä sinne mielenkiinnon sivuille, eikä jankata täällä yleisellä ikäpalstalla yhtä ja samaa puoluepolitiikkaa, ja jos tuo selkeästi esittämäni kommentti on mielestäsi jonkun kirjoittajan syrjintää, niin sitten olen rasisti.

        On ihan eri asia vaihtaa mielipiteitä maailmanmenosta ja politiikastakin ja taloudesta varsinkin, sen osaa eläkeläinen 70 tehdä ilman puoluepolitiikkaakin.
        esitin siis vain oman laihan mielipiteeni palstasta kuten aloitus pyysi,
        tekemään johtopäätöksen ja sen vain tein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin vain oman kantani, en vaatinut mitään muilta kirjoittajilta.
        Jokainen saa toki kirjoitella mitä haluaa ja osaan kepeästi hypätä yli kun tarve vaatii.

        Tietenkään en halua ketään kirjoituksellani syrjiä mistään aiheesta,
        kirjoitellaan vaan mistä huvittaa. sehän on vain hyvä kun kaikki kukat saavat kukkia.

        Jatkuva jankkaminen puoluepolitiikasta ei kyllä mielestäni kuulu yleiselle ikäpalstalle,
        jos eläkeläisellä ei ole muuta kuin puoluepolitiikka ja varsinkin henkilöön menevä puoluepolitiikka, niin luulisin hänen paremmin löytävän omia heimolaisiaan puoluepalstoiloilta. Kun suomi24 on joka puolueelle omansa sivustonsa.

        Jokaisella on tietysti oma mielenkiintonsa kohde mutta pitää sitten mennä sinne mielenkiinnon sivuille, eikä jankata täällä yleisellä ikäpalstalla yhtä ja samaa puoluepolitiikkaa, ja jos tuo selkeästi esittämäni kommentti on mielestäsi jonkun kirjoittajan syrjintää, niin sitten olen rasisti.

        On ihan eri asia vaihtaa mielipiteitä maailmanmenosta ja politiikastakin ja taloudesta varsinkin, sen osaa eläkeläinen 70 tehdä ilman puoluepolitiikkaakin.
        esitin siis vain oman laihan mielipiteeni palstasta kuten aloitus pyysi,
        tekemään johtopäätöksen ja sen vain tein.

        Politiikka on kiinteä osa maailmantaloutta. Ne kuuluvat yhteen.
        Ilman toista ei ole toista. Mitä maailmanmenoa olisi ilman politiikkaa
        ja maailmantaloutta ? Shakira ja Maisa Torppa ?


    • Anonyymi

      Riippuisi asiasta. Jos olisin itse asialinjalla ja tietäisin, mistä puhun ja kirjoitan, sanoisin sanottavani ja jättäisin sitten nalkuttajat repostelemaan asiaa mielensä mukaan.
      Niinhän täällä on ollut tapana tähänkin asti.
      Harvoin nalkuttajat osoittavat olevansa järkevämpiä kuin asiallinen aloittaja. Jos ovat, sehän on vain asialle hyväksi.

    • Kai yrittäsin sinnikkäästä jatkaa kunnes kyllästyisin.

    • Anonyymi

      Yrittäisin haukkua muiden mielenterveyttä ja vähätellä vallitsevaa ongelmaa tyyliin - minä olen oikeassa ja tiedän paremmin!

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että se joka palstaa arvostelee, neuvoo mitä pitää kirjoittaa sekä räksyttää muiden kirjoituksista, sen olisi ehkä parasta häipyä palstalta tai sitten muuttaa tapansa.

      Täällä jokainen saa kirjoittaa, vakka oman nenänsä kaivamisesta.


      p-p

      • Anonyymi

        Niinhän täällä kirjoitetaankin nenänkaivuuseen verrattavista asioista ja kirjoitusten perusteella muodostuu se kuva kirjoittajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän täällä kirjoitetaankin nenänkaivuuseen verrattavista asioista ja kirjoitusten perusteella muodostuu se kuva kirjoittajasta.

        Miksi pitää luoda kuva kirjoittajasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää luoda kuva kirjoittajasta

        Ei todellakaan tarvitse eikä juuri kukaan halua muuta kuin keskustella asioista. Mutta kun ne tunnetuiksi pyrkivät itse luovat sitä kuvaa kertomalla itsestään ja kummin kaimoistaan ummet ja lammet. Vielä valokuvankin panevat . Hyi olkoon !


      • Anonyymi

        ...mutta kukaan järkevä ei kirjoita oman nenän kaivelusta tms....samaa peetä jatkuvaa syöttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää luoda kuva kirjoittajasta

        Tarkka kuvaushan se on- Tälle palstalle ei ole onni osunut järjellisten kirjoittajien muodossa.


      • Anonyymi

        Kuka sivistynyt ihminen nyt nenänsä kaivamisesta kirjottaisi?Jos ei muuta kirjoitettavaa ole niin parasta pysyä poissa ja säilyttää se vähäinenkin arvostus kanssaihmisiltä


    • Anonyymi

      Tekisin oman avauksen jossa arvostelisin tämäntyylisiä aloituksia kertomalla kaikkien muiden olevan väärässä.

      • Anonyymi

        Havahdun aina välillä. Siitä on jo 6 v. Herää, mikään ei oo muuttunut. Eikä muutu.
        Enkä oo edes nähnyt sinua vuosikausiin.


      • Anonyymi

        Laittaisin jonkun höpsöä sananlaskun tukemaan näkemystäni, kuten tyhmä ei huomaa eikä viisas välitä. Jatkaisin oman ylivertaisuuden esiintuomista ja vastailisin kymmeniä vastauksia yhteen keskusteluun välittämättä siitä ettei minulla vastata kuin aniharvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisin jonkun höpsöä sananlaskun tukemaan näkemystäni, kuten tyhmä ei huomaa eikä viisas välitä. Jatkaisin oman ylivertaisuuden esiintuomista ja vastailisin kymmeniä vastauksia yhteen keskusteluun välittämättä siitä ettei minulla vastata kuin aniharvoin.

        Tosiasian kääntäminen ja totuuden kieltäminen ovat yksinäisen ihmisen tunnusmerkkejä. Siinä vaiheessa kun ei välitä muista tai toisten mielipiteet ovat yhdentekeviä, ollaan jo matkalla kohti pimeyttä ja eristäytynyttä maailmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisin jonkun höpsöä sananlaskun tukemaan näkemystäni, kuten tyhmä ei huomaa eikä viisas välitä. Jatkaisin oman ylivertaisuuden esiintuomista ja vastailisin kymmeniä vastauksia yhteen keskusteluun välittämättä siitä ettei minulla vastata kuin aniharvoin.

        Ajatuksenjuoksusi on ristiriitainen, sillä jos sinulle ei vastattaisi kuin aniharvoin, niin kuinka sinä """huomaisit keskustelupalstalla oltavan kaikkea kirjoittamaasi vastaan ja saisit toistuvasti ikävää kritiikkiä toiminnastasi""".


    • Anonyymi

      Mitä kritiikkiä alistetut eläkeläiset yya-kausi kreml kekkonen pystyvät antamaan? Eli hyvinvointivaltion laiskistamat hyvää eläkettä nostavat omakotitaloasujat joilla on matkailuauto ja jotka ovat kolunneet koko rantalomasikailupaikat läpi juhla-mokkaa juomassa: kivaa siellä oli eikä kieltä tarvittu eikä mitään markka/euro riitti passiksikin -menetelmällä, mitä nämä osaisivat nyt yhtäkkiä kritisoida?

      • Anonyymi

        Itsestäsi ilmeisesti puhut? :)


    • Tekisin uuden aloituksen...

      Ahistaa, ahistaa, niin kauhiasti ahistaa,
      kun korona tulee ja pörssit tippuu,
      ilmastonmuutoskin niskaani putoo
      ahistaa , mitä teen, mihin meen,...
      se se vasta ahistaakin kun EU vapautta rajataan,
      rajat auki maailmaan ja voimuus se se on ihanaa,
      nyt jotkut höperöt kuntiaan ja työpaikkojaan ajavat karanteeniin,
      karanteeniin haluaisin minäkin,
      mitä teen... mihin meen...m
      mä meenkin saunaan...
      eipä enää ahista mikkään.

      • Anonyymi

        Turhia uhota, eipä ole montaa avausta sinullakaan näkynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhia uhota, eipä ole montaa avausta sinullakaan näkynyt.

        Ootas kun mä pääsen vauhtiin...

        Muuten, tulkitsit tuon höpinäni uhoksi,
        valitan, metsään menit , ojanpohjan puskat senkun heiluu...
        Joko näkyy pajunkissoja sinä pusikossa...


    • Anonyymi

      Jospa minäkin kertoisin yhden perussuomalais jutun ....kun en ole aiemmin puhunut puoluepolitiikkaa ....
      Orpo meni parturiin ja parturi tunnisti hänet puoluejohtajaksi ja ex-ministeriksi ....
      Aloitti hiustenleikkuun ja kyseli perussuomalaisista Orpolta....hän ei kommentoinut ....parturi vaan jatkoi ...Orpo kysyi että miksi se niin kiinnostaa....Parturi vastaa ... No kun joka kerran kun mainitsen perussuomalainen ...niin hiuksenne nousevat pystyyn ja on paljon parempi leikata niitä .....

      mimmimum-..mi

      • Kiitos mimmimim-mi hyvistä nauruista!


    • Anonyymi

      Gmail on yhdistynyt kyberturvakeskuksessa suomi24n kanssa. Assange on hieno mies.

    • Anonyymi

      Hyvin harvoin palstalla kritiikkiä näkee, aivotonta vittulua hyvin usein.
      Ei pidä ottaa vakavasti.
      Muista, tämä suolikaksnelonen. Tunnetaan myös nimillä ''kylähullujen temmellyskenttä'' sekä ''nykyajan vessanseinä''

      • Anonyymi

        Sitäpä juuri, suoli mikä suoli. Suolen toiminnan kuvaukset onkin ollut aina tärkeällä sijalla täällä. Ihmetellä pitää, miten jopa kirjailijatason ihminen ja globaali kosmopoliitti uhraavat niin paljon aikaa ja vaivaa tänne. Ja ihan tosissaan tappelevat niitä vastaan, jotka huvittelevat näitten eturivisuolien kustannuksella.


    • Anonyymi

      Aivan sama mitä täällä kirjoitetaan!

    • Anonyymi

      Yritin kommentoida kuka on pahoista pahin, mutta osui näköjään herkkään kohtaan...jollekin.

      • Se oli ilmeisesti vajaa se listasi, kun itseäsi et siinä maininnut lain...


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Se oli ilmeisesti vajaa se listasi, kun itseäsi et siinä maininnut lain...

        En maininnut sinuakaan, vaikka ehkä olisi ollut syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En maininnut sinuakaan, vaikka ehkä olisi ollut syytä.

        wau ja vielä wau,
        kerrankin olisin ehkäpäänä päässyt listoille,
        harmillinen takaisku palstahistoriassani.
        miten mahdan selvitä tästä palstatraumasta,
        joka taas heikkoa koettelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        wau ja vielä wau,
        kerrankin olisin ehkäpäänä päässyt listoille,
        harmillinen takaisku palstahistoriassani.
        miten mahdan selvitä tästä palstatraumasta,
        joka taas heikkoa koettelee.

        siis, korppis puskasta oli edellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        siis, korppis puskasta oli edellinen.

        En käytä ilmaisua Wau...älä leiki minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis, korppis puskasta oli edellinen.

        Raatolinnun tuntee aina. Ei se pysty hooputtaan peittämään.


    • Anonyymi

      Kaikkein ikävintä on kun joku tellukan kaltainen tulee keskusteluun ja suoraan sanottuna pilaa koko keskustelen valtavalla määrällä jonninjoutavia kommentteja, jankuttamalla ja toistamalla typeryyksiään. Vai mitä paloma?

      • Jaa, kun minulle heitit pallon, niin otin kopin. En ole ollut mukana tässä keskustelussa, mutta kieltämättä minusta on ikävää tämän mainitsemasi nimimerkin ainainen hyökkäily kimppuuni, joka ainoassa ketjussa, joka ainoassa aloituksessa. Olen ymmärtänyt että hänen on vaikea sietää minua ja haluaa ikään kuin tyrmätä minut ja saada minut huonoon valoon joka ainoassa aloituksessa, enkä todellakaan tiedä tehneeni hänelle mitään pahaa.

        Enpä ole nähnyt häneltäkään yhtään asiapitoista aloitusta. Ainoastaan häirintää. Kieltämättä joskus melko nokkelaa ja tarkkaavaista seurantaa, mutta se ei paranna palstan tulehtunutta ilmapiiriä pätkääkään, jos kaataa vain lisää polttoainetta liekkeihin.


      • Anonyymi

        En ole Paloma mutta yhdyn mielipiteeseesi, että hyvin ihmisiä vetäneet keskustelut hyytyvät tavallisesti siinä vaiheessa kun Tellukka aloittaa viestipommituksen. Eihän hänen kommenteissaan mitään järkeä ole, mutta ne ovat kirjoitettu hyvällä suomella, siksi jotkut tykkää...


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jaa, kun minulle heitit pallon, niin otin kopin. En ole ollut mukana tässä keskustelussa, mutta kieltämättä minusta on ikävää tämän mainitsemasi nimimerkin ainainen hyökkäily kimppuuni, joka ainoassa ketjussa, joka ainoassa aloituksessa. Olen ymmärtänyt että hänen on vaikea sietää minua ja haluaa ikään kuin tyrmätä minut ja saada minut huonoon valoon joka ainoassa aloituksessa, enkä todellakaan tiedä tehneeni hänelle mitään pahaa.

        Enpä ole nähnyt häneltäkään yhtään asiapitoista aloitusta. Ainoastaan häirintää. Kieltämättä joskus melko nokkelaa ja tarkkaavaista seurantaa, mutta se ei paranna palstan tulehtunutta ilmapiiriä pätkääkään, jos kaataa vain lisää polttoainetta liekkeihin.

        Samaa hyökkäilyä hän tekee muitakin, sekä rekattuja että tunnettuja rekkaamattomia kohtaan. Ainoat jotka välttyvät hänen vihaltaan ovat hunkkeli ja korppis. Miksiköhän?

        Samaa mieltä palstan ilmapiiristä ja kyseisen häiriköi vaikutuksesta siihen. Tarkkaavaisena seurannan luokittelisin kyttäämiseksi ja sairaaloiseksi stalkkaamiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole Paloma mutta yhdyn mielipiteeseesi, että hyvin ihmisiä vetäneet keskustelut hyytyvät tavallisesti siinä vaiheessa kun Tellukka aloittaa viestipommituksen. Eihän hänen kommenteissaan mitään järkeä ole, mutta ne ovat kirjoitettu hyvällä suomella, siksi jotkut tykkää...

        Noo, eihän tämäkään sinun yksinpuhelusi minnekään hyytynyt.
        Vauhtisi vain kiihtyy silloin, kun minä tulen mukaan kuvaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jaa, kun minulle heitit pallon, niin otin kopin. En ole ollut mukana tässä keskustelussa, mutta kieltämättä minusta on ikävää tämän mainitsemasi nimimerkin ainainen hyökkäily kimppuuni, joka ainoassa ketjussa, joka ainoassa aloituksessa. Olen ymmärtänyt että hänen on vaikea sietää minua ja haluaa ikään kuin tyrmätä minut ja saada minut huonoon valoon joka ainoassa aloituksessa, enkä todellakaan tiedä tehneeni hänelle mitään pahaa.

        Enpä ole nähnyt häneltäkään yhtään asiapitoista aloitusta. Ainoastaan häirintää. Kieltämättä joskus melko nokkelaa ja tarkkaavaista seurantaa, mutta se ei paranna palstan tulehtunutta ilmapiiriä pätkääkään, jos kaataa vain lisää polttoainetta liekkeihin.

        Saman olen huomannut minäkin tuosta tellukasta. Mutta sinä olisit ihan kiva keskustelija, jos et niin sokeasti puolustaisi korppiksen syytämiä ilkeyksiä ja itsekehua. Pelkäätkö että saat palstajyrän vihat niskaasi jos et aina ole komppaamassa häntä ?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jaa, kun minulle heitit pallon, niin otin kopin. En ole ollut mukana tässä keskustelussa, mutta kieltämättä minusta on ikävää tämän mainitsemasi nimimerkin ainainen hyökkäily kimppuuni, joka ainoassa ketjussa, joka ainoassa aloituksessa. Olen ymmärtänyt että hänen on vaikea sietää minua ja haluaa ikään kuin tyrmätä minut ja saada minut huonoon valoon joka ainoassa aloituksessa, enkä todellakaan tiedä tehneeni hänelle mitään pahaa.

        Enpä ole nähnyt häneltäkään yhtään asiapitoista aloitusta. Ainoastaan häirintää. Kieltämättä joskus melko nokkelaa ja tarkkaavaista seurantaa, mutta se ei paranna palstan tulehtunutta ilmapiiriä pätkääkään, jos kaataa vain lisää polttoainetta liekkeihin.

        No mitä mieltä olet omista kirjoituksistasi? Parantaako ne palstan ilmapiiriä?

        Ettei vaan olisi taas omat kirjoitukset unohtuneet, kuten niin usein ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä mieltä olet omista kirjoituksistasi? Parantaako ne palstan ilmapiiriä?

        Ettei vaan olisi taas omat kirjoitukset unohtuneet, kuten niin usein ennenkin.

        ihan turha alkaa palomaa rääkymään ei hän ole palstan ongelma


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Noo, eihän tämäkään sinun yksinpuhelusi minnekään hyytynyt.
        Vauhtisi vain kiihtyy silloin, kun minä tulen mukaan kuvaan.

        Mitä Tellukka yrittää saada täältä keskusteluista? Toisen mielenpahoittaminen ja loukkaaminenko päällimmäisenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Tellukka yrittää saada täältä keskusteluista? Toisen mielenpahoittaminen ja loukkaaminenko päällimmäisenä.

        Olet siis sellainen mielensäpahoittaja.
        Kun nyt tiedostat tilanteesi, niin etkö voisi yrittää tehdä sille jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan turha alkaa palomaa rääkymään ei hän ole palstan ongelma

        Jokaisella meillä on oikeus kirjoittaa oma mielipide, eikös niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä mieltä olet omista kirjoituksistasi? Parantaako ne palstan ilmapiiriä?

        Ettei vaan olisi taas omat kirjoitukset unohtuneet, kuten niin usein ennenkin.

        Ei ole merkitystä minun kirjoituksillani, ei paranna eikä pahenna tällaisen mitättömyyden muutama viesti viikossa. Mutta sinä paloma eturiviläisenä paljon kirjoittavana , palstatilanteen ja entisenkin ikäpalstan historian tuntevana voisit parantaa ilmapiiriä olemalla tasapuolinen ja edes vähän objektiivisempi. Vai onko sinullakin pelko persiissä ? Nuo kainuun kostot on kamalia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole merkitystä minun kirjoituksillani, ei paranna eikä pahenna tällaisen mitättömyyden muutama viesti viikossa. Mutta sinä paloma eturiviläisenä paljon kirjoittavana , palstatilanteen ja entisenkin ikäpalstan historian tuntevana voisit parantaa ilmapiiriä olemalla tasapuolinen ja edes vähän objektiivisempi. Vai onko sinullakin pelko persiissä ? Nuo kainuun kostot on kamalia.

        Agitaattori vauhdissa 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut minäkin tuosta tellukasta. Mutta sinä olisit ihan kiva keskustelija, jos et niin sokeasti puolustaisi korppiksen syytämiä ilkeyksiä ja itsekehua. Pelkäätkö että saat palstajyrän vihat niskaasi jos et aina ole komppaamassa häntä ?

        Toiset on syntyneet toisten lakeijoiksi ja hännystelijöiksi.
        Hulluakin hännystellään.


    • Anonyymi

      Yleensähän täällä saa juuri kuraa silmille, harvoin olen nähnyt kenenkään kiittävän, joten se on kai sääntö tällä palstalla ja se on hyväksyttävä tai luovutettava.

      • Anonyymi

        Kyllä se on itseaiheutettua. Skillan kahvipirtti ja nykyään Nojatuoli saavat kiitosta, samoin tuolla nuoremmissa paroni Porvoosta kerää kehuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on itseaiheutettua. Skillan kahvipirtti ja nykyään Nojatuoli saavat kiitosta, samoin tuolla nuoremmissa paroni Porvoosta kerää kehuja.

        Niinhän se tollukka hyökkäsi syyttä paroninkin kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on itseaiheutettua. Skillan kahvipirtti ja nykyään Nojatuoli saavat kiitosta, samoin tuolla nuoremmissa paroni Porvoosta kerää kehuja.

        "Kyllä se on itseaiheutettua. Skillan kahvipirtti ja nykyään Nojatuoli saavat kiitosta, samoin tuolla nuoremmissa paroni Porvoosta kerää kehuja."

        Höpöhöpö.
        "Itseaiheutettua"?!
        Kuinka tuon nyt ottaa... tavallaanhan kaikki on itseaiheutettua, ihan itse minäkin nyt päätin tähän kirjoittaa ja ihan omia ajatuksiani kaikkien luettavaksi kirjoitan.
        Sinä puolestasi "itseaiheutit" sen, että kirjoitin tämän kommentin.

        Käsittääkseni "Skillan kahvipirtti ja nykyään Nojatuoli", samoin "tuolla nuoremmissa paroni Porvoosta" eivät kerää pelkästään kehuja, vaan hyvin paljon niitä myös arvostellaan ja moititaan?

        Bessie


    • Anonyymi

      Ehkä vähentäisin omasta henk.koht elämästäni viestittelyn minimiin joksikin aikaa. Tilanteet muuttuvat ja jonkun ajan kuluttua voisivat minunkin jutut kiinnostaa ja palstalaiset löytää hauskuutta kertomistani vitseistä.

      • No voi voi!
        Kovastihan nuo juttusi kiinnostavat jo nytkin.
        Vedä vain henk.koht elämääsi tänne. Ei mitään vaaraa, kun olet noin suojattuna anonymiteettiin. Voit vetää vaikka minkälaista stooria itsestäsi. Me ihaillaan ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No voi voi!
        Kovastihan nuo juttusi kiinnostavat jo nytkin.
        Vedä vain henk.koht elämääsi tänne. Ei mitään vaaraa, kun olet noin suojattuna anonymiteettiin. Voit vetää vaikka minkälaista stooria itsestäsi. Me ihaillaan ...

        Jos kuvittelet mopinheiluttaja jonkun ihailevan sinun kirjoituksiasi, et voisi enempää olla väärässä. Muutamat kannustajasi tykkäävät myötähäpeä tunteesta, sitä sinä aiheutat. Ja tuo rekattu nikkisi ja surkea stoorisi on osoitus mauttomuudesta ja surkeudesta kuinka alas ihminen voikaan vajota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuvittelet mopinheiluttaja jonkun ihailevan sinun kirjoituksiasi, et voisi enempää olla väärässä. Muutamat kannustajasi tykkäävät myötähäpeä tunteesta, sitä sinä aiheutat. Ja tuo rekattu nikkisi ja surkea stoorisi on osoitus mauttomuudesta ja surkeudesta kuinka alas ihminen voikaan vajota.

        Minuako tarkoitat mopinheiluttajaksi? Olipa vitsi, kun siinä ja siinä, että laiskuudeltani kehtaan imuroida.
        Ymmärsit väärin.
        Enhän minä kenenkään odota itseäni ihailevan, vaan sinua.

        Niin, jokos vastasit kun kysyin syömisistäsi?
        Voit aivan ujostelematta kertoa, kun eihän täällä kukaan tiedä missäpäin edes vaikutat ja kuka olet. Anna vain tulla juttua itsestäsi (mieluummin itsestäsi kuin toisista), niin ihaillaan ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuvittelet mopinheiluttaja jonkun ihailevan sinun kirjoituksiasi, et voisi enempää olla väärässä. Muutamat kannustajasi tykkäävät myötähäpeä tunteesta, sitä sinä aiheutat. Ja tuo rekattu nikkisi ja surkea stoorisi on osoitus mauttomuudesta ja surkeudesta kuinka alas ihminen voikaan vajota.

        Kellarista vai jostain muusta maakuopastako tämä kommentti tuli. Siis hyvin syvälle vajonnut kommentoija. Myötähäpeäjät ovat ahdasmielisiä, "Tellukka" ei ole eivätkä siis hänen kannatajansakaan. - Nm. Lienet itse


    • Anonyymi

      Tavallinen jokapäiväinen aloitus ei innosta vastailemaan, härnäävä, piikittelevä aoitus pakottaa vastapuolen vastaamaan.
      Aloitus on oltava todellisuuteen pohjautuva että pystyt vastaamaan huutoosi.

      On muitakin tapoja tehdä aloitus, hyvä aloius ei synny väkisin.

      • Anonyymi

        Näille kritiikkiä niskaan saavansa on yhteistä se etteivät he tee aloituksia tai tekevät niitä harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näille kritiikkiä niskaan saavansa on yhteistä se etteivät he tee aloituksia tai tekevät niitä harvoin.

        Tellukka nolla avausta viidessä vuodessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka nolla avausta viidessä vuodessa.

        Ei minulla ole tarvettakaan tehdä tällaisia aloituksia, koska olen ihan tyytyväinen palstaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei minulla ole tarvettakaan tehdä tällaisia aloituksia, koska olen ihan tyytyväinen palstaan.

        Ei kukaan ole kirjoittanut että tarvitsisi tehdä tällaisia aloituksia. Ihan riittää kun tekisit jonkun aiheen, josta voisimme keskustella.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei minulla ole tarvettakaan tehdä tällaisia aloituksia, koska olen ihan tyytyväinen palstaan.

        Mikäs vuosi se oli, kun teit aloituksen. Oliko se Turku vai Tampere, jos oikein muistan.


      • Eliaana kirjoitti:

        Mikäs vuosi se oli, kun teit aloituksen. Oliko se Turku vai Tampere, jos oikein muistan.

        Noh höh!
        Ja minä kun luotin siihen, että jos harvoin tekee aloituksen ja sitäkin tasokkaamman ja asiallisemman, niin se jää kaikkien mieleen. Tällaiset anonyymit palstan/palstalaisten arvosteluketjut tosin vetävät hyvin, mutta ne hukkuvat niin massaan, ettei niitä enää muista seuraavana päivänä. On niinkuin niitä ei olisi ollutkaan vaikka niitä on ollut satoja (ellei tuhansiakin) ja samanlaisia.
        Olet näköjään poikkeus.
        Ei ole vielä ilmastonmuutos niin pitkällä, että meren pinta ylettyisi Tampereelle asti. Kumpaa reittiä muuten sinä mieluummin ajat laivalla Suomen ja Tukholman väliä; Turku-Tukholma vai Helsinki-Tukholma? Ehkä silloin vastasitkin puskanikillä, mutta nyt kun olet painunut vieläkin syvemmälle puskaan, niin vaikea erottaa nassuasi.


      • Eliaana kirjoitti:

        Mikäs vuosi se oli, kun teit aloituksen. Oliko se Turku vai Tampere, jos oikein muistan.

        Ei, kun huomenta!
        Eppuhan se siinä dementoi. Miten minä unipäissäni kuvittelin tässä keskustelevani Anonyymin kanssa. Harvoin kun minulle toiset mitään sanoo kuin hän (säälistä kai, kun ei kuulemma kukaan minulle vastaile), varma ja luotettu vastailija.

        Meni vähän vuorokaudenajat sekaisin ja olen just herännyt viiden tunnin päiväunilta. Yöllä en ehtinyt nukkua kuin pari tuntia, kun piti nousta vetämään kesken unien housuja jalkaan jo puoli kahdeksalta. Oli luvassa miehiä mittaamaan ilmastointia kahdeksan ja neljän välillä.
        Tulivat sitten vasta just ennen töittensä loppumista, että pääsin jatkamaan unia. Sitten nukuttikin hyvin ja nyt kun saan toisenkin mukillisen kahvia naamaani, niin alan vasta herätä aamupuurolle.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei, kun huomenta!
        Eppuhan se siinä dementoi. Miten minä unipäissäni kuvittelin tässä keskustelevani Anonyymin kanssa. Harvoin kun minulle toiset mitään sanoo kuin hän (säälistä kai, kun ei kuulemma kukaan minulle vastaile), varma ja luotettu vastailija.

        Meni vähän vuorokaudenajat sekaisin ja olen just herännyt viiden tunnin päiväunilta. Yöllä en ehtinyt nukkua kuin pari tuntia, kun piti nousta vetämään kesken unien housuja jalkaan jo puoli kahdeksalta. Oli luvassa miehiä mittaamaan ilmastointia kahdeksan ja neljän välillä.
        Tulivat sitten vasta just ennen töittensä loppumista, että pääsin jatkamaan unia. Sitten nukuttikin hyvin ja nyt kun saan toisenkin mukillisen kahvia naamaani, niin alan vasta herätä aamupuurolle.

        No johan minä ihmettelin, että mitä puppua sieltä tulee.
        Meinasin jo kysyä, siltä ´´kuuluisalta Erkiltä´´ ymmärtääkö se yhtään mitään, kun minä en.
        No hyvä, kun sait nukuttua.


    • Anonyymi

      Tuolla toisaalla on tultu johtopäätökseen että korppiksella on muistisairaus ja nyt läpikäymään dementian havaitsemisen oireita.

      • Anonyymi

        Vaimolla oli viime kuussa (muistaakseni) syntymäpäivä. Minun oli tarkoitus ostaa hänelle punaisia dementioita, mutta unohdin. Mikähän ruusu mina vaivaa ?


      • Joo luin juuri. Dementia on noussut takariviläisten johtotähdeksi ja kirjoittaa.


        ?"Eikös se niin ollut, että me "maan hiljaiset" lopulta perimme maan ?..))
        Saatan yleistää, mutta minusta on jo pitkään tuntunut siltä, että nyt on "takariviläisten" vuoro. Esillä oloon, itsensä ja saavutustensa esittelyyn ollaan väsytty ja aletaan kaivata muuta, todellista vuorovaikutusta ja vertaisuutta. Tai sitten ihan itsensä äärelle asettumista, ilman yleisöä."

        No alkakaa nyt jo kehua itseänne. Odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea saankaan lukea.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo luin juuri. Dementia on noussut takariviläisten johtotähdeksi ja kirjoittaa.


        ?"Eikös se niin ollut, että me "maan hiljaiset" lopulta perimme maan ?..))
        Saatan yleistää, mutta minusta on jo pitkään tuntunut siltä, että nyt on "takariviläisten" vuoro. Esillä oloon, itsensä ja saavutustensa esittelyyn ollaan väsytty ja aletaan kaivata muuta, todellista vuorovaikutusta ja vertaisuutta. Tai sitten ihan itsensä äärelle asettumista, ilman yleisöä."

        No alkakaa nyt jo kehua itseänne. Odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea saankaan lukea.

        Kirjoittakaa nyt korppikselle. Sillä on tylsää, ja se tykkää leikkiä kissa ja hiiri- leikkiä.
        Takaa-ajo käyntiin; saapas nähdä kumpi voittaa, hop,hop.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittakaa nyt korppikselle. Sillä on tylsää, ja se tykkää leikkiä kissa ja hiiri- leikkiä.
        Takaa-ajo käyntiin; saapas nähdä kumpi voittaa, hop,hop.

        Ei minulla tylsää ole, väsynyt päivän touhuista. Istun ja huokasen päivällistäkin söin vasta, tuossa seittemän korvilla. Haluat varmaan tietää mitä. No kasvispihviä, sitruunakastiketta, tomaattisipuli- ja kurkkutillisalaattia. palan leipää ja kalkkunaleikettä, vettä sekä jälkiruoaksi hedelmäsalaattia.

        Huvittunut olen luen viisaita ajatuksianne. Kissaa ja hiirtä saat leikkiä itesseis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittakaa nyt korppikselle. Sillä on tylsää, ja se tykkää leikkiä kissa ja hiiri- leikkiä.
        Takaa-ajo käyntiin; saapas nähdä kumpi voittaa, hop,hop.

        Sillä on tylsää kun sillä ei ole elämää,
        mutta onneksi tämä palsta antaa hänen kätösilleen tekemistä.


    • Anonyymi

      No jaaa...

      Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, mutta varmaankin ensimmäiseksi tarkistaisin, että olenko siellä missä tarkoitin olla vai meninkö vahingossa väärään osoitteeseen. Jos olen siellä missä tarkoitinkin, eli kuten nyt tällä kaikille avoimella (yleis)keskustelupalstalla ja tarkemmin vielä 70 ikäryhmäpalstalla niin eihän tuollaista edes voisi tapahtua?

      Bessie

      • Anonyymi

        Kyseistä tilannetta ei tulekaan tänne kirjoittamaan tuleville. Eri asia heidän suhteensa, joilla on tarve oksentaa palstalle jokaikinen pienikin asia heidän elämässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseistä tilannetta ei tulekaan tänne kirjoittamaan tuleville. Eri asia heidän suhteensa, joilla on tarve oksentaa palstalle jokaikinen pienikin asia heidän elämässään.

        Tavalliset kirjoittajat eivät myöskään nokittele toisiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseistä tilannetta ei tulekaan tänne kirjoittamaan tuleville. Eri asia heidän suhteensa, joilla on tarve oksentaa palstalle jokaikinen pienikin asia heidän elämässään.

        "Kyseistä tilannetta ei tulekaan tänne kirjoittamaan tuleville. Eri asia heidän suhteensa, joilla on tarve oksentaa palstalle jokaikinen pienikin asia heidän elämässään."

        Ai jaaa... ja kuinkahan tämä mahtaa toimia käytännössä? Tuskinpa palvelun tarjoaja meitä jakaa kirjoittajiksi ja oksentelijoiksi?

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyseistä tilannetta ei tulekaan tänne kirjoittamaan tuleville. Eri asia heidän suhteensa, joilla on tarve oksentaa palstalle jokaikinen pienikin asia heidän elämässään."

        Ai jaaa... ja kuinkahan tämä mahtaa toimia käytännössä? Tuskinpa palvelun tarjoaja meitä jakaa kirjoittajiksi ja oksentelijoiksi?

        Bessie

        Tiedät oikein hyvin millaisista on kyse, älä saivartele. Ennenkaikkea älä ole tellukkamainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät oikein hyvin millaisista on kyse, älä saivartele. Ennenkaikkea älä ole tellukkamainen.

        Tiedän millaisia kommentteja ja mielipiteitä olen lukenut, mutta en todellakaan tiedä millaisia niitä kirjoittaneet ihmiset ovat.

        Bessie


    • Anonyymi

      Sehän ei olisi minun murheeni vaan ilkeässä mielessä kritisoivien migreeni!
      Saattaisin ajatella, että on hyvä kun noihin flegmaatikkoihin joku sentään tehoaa.

    • Anonyymi

      Koskaan ei olla oltu kaikkea kirjoittamaani vastaan, kivaakin palautetta ja vastauksia olen saanut.
      Mutta on heitä joiden mieli tekee näykkiä ja ilkeillä tietyille palstalaisille, kirjoittivatpa nämä mitä ja mistä tahansa.

      • Anonyymi

        Heitä todellakin on ja aloitus on heitä varten ja ihan paikallaan. Korppista lukuunottamatta kyseiset tyypit ovat osallistuneet tähän keskusteluun joten kyllä he tietävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heitä todellakin on ja aloitus on heitä varten ja ihan paikallaan. Korppista lukuunottamatta kyseiset tyypit ovat osallistuneet tähän keskusteluun joten kyllä he tietävät.

        Enhän minä näin kaunista ulkoilupäivää ja saven läträystä halunnut missata vaikka aihetta tärkeänä pidättekin. Mutta hyvinhän te olette minun mentävän aukon täyttäneet.

        Mihinkä johtopäätökseen olette tulleet?

        Olisiko syytä ottaa onkeen takariviläisen ohjeet. Eturiviin takarivistä ja elämä levälleen.


      • Anonyymi

        Kysytkin vielä.


    • Anonyymi

      Kysyisin itseltäni että miksi kirjoittelen tänne.

    • Anonyymi

      Mielestäni Tellukan vastaukset ovat nasevia, siis tykkään hänen tyylistää useimmiten, vaikka joskus ovatkin yliampuvia, esim. Palomaa kohtaan,

      • Anonyymi

        Kyllä joku raja sentään tellukalla pitäisi itsensä kehumisen suhteen olla.

        Ylistyssana naseva ei kuvaa tellukkaa, parempi olisi tyhjänpäiväisiä ja ennalta arvattavissa olevia. Jatkuvaa toistoa ja jankutusta.

        Palomaa kohtaan tellukka sortuu törkeään palstakiusaamiseen eikä se ole millään muotoa hyväksyttävää.

        Joten tellukka, käytä seuraavaksi vähemmän yliampuvaa kommentointia itsestäsi.


      • Anonyymi

        Keikun samoilla aalloilla. "Tellukan" arvostelijat eivät taida olla aivan tervepäisiä tyyppejä. Ainakin jotain on pahasti pielessä. - Nm. Sairasta soopaa suoltavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keikun samoilla aalloilla. "Tellukan" arvostelijat eivät taida olla aivan tervepäisiä tyyppejä. Ainakin jotain on pahasti pielessä. - Nm. Sairasta soopaa suoltavat

        Sinun ei tarvitse enää toistaa tuota Tellun ihannointia. Johan tässä ihan häkeltyi kuinka alhaisella älykkyysosamäärällä täällä kirjoitetaan. Nm.siivoojat kunniaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse enää toistaa tuota Tellun ihannointia. Johan tässä ihan häkeltyi kuinka alhaisella älykkyysosamäärällä täällä kirjoitetaan. Nm.siivoojat kunniaan

        En ihannoi ketään, olen vain häkeltynyt siitä, miten ns. aikuiset, iäkkääksi ehtineet ihmiset haukkuvat ja arvostelevat täällä kuin vierasta sikaa. - Nm. Kertovat itsestään enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihannoi ketään, olen vain häkeltynyt siitä, miten ns. aikuiset, iäkkääksi ehtineet ihmiset haukkuvat ja arvostelevat täällä kuin vierasta sikaa. - Nm. Kertovat itsestään enemmän

        Kaltaisillesi on se ongelma, ettet pysty näkemään kuinka se puolustettavasi syytä ihan samanlaista soopaa. Usein ilkeily on todella törkeätä ja hän jatkaa viestien lähettelyä kunnes toiset väsyvät kun ei jaksa vängätä samasta asiasta. Hän on häirikkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaltaisillesi on se ongelma, ettet pysty näkemään kuinka se puolustettavasi syytä ihan samanlaista soopaa. Usein ilkeily on todella törkeätä ja hän jatkaa viestien lähettelyä kunnes toiset väsyvät kun ei jaksa vängätä samasta asiasta. Hän on häirikkö.

        Kuulostat kauheammalta. - Nm. Tuuleta vinttisi


    • Sakinhivutusmeininkiä täällä on ollut, etenkin korppista, mutta myös minua kohtaan ja sitä lietsoo todellakin hyvin pieni piiri, mahdollisesti yksi rekattu anonyyminä ja yksi tai kaksi anonyymiä, joilla on jo pitkään ollut jotain hampaankolossa korpikirjailijaa kohtaan. Sanotaan että joukossa tyhmyys tiivistyy ja nuo jankkaamiset eturivistä ja takarivistä, lahopäistä ja heikommasta aineksesta, kaikki irrallisia ja asiayhteydestä pois poimittuja kommentteja, pitkäaikaisen toiston ansiosta niistä on tullut ikään kuin polttoainetta joka lietsoo vihaan ja kiihottaa jengin joka saa helposti vaikutteita muista mukaan tähän menoon.

      Uskon kuitenkin että valtaosa palstalaisista, tolkun ihmisiä kun olette, näette totuuden tässä ajojahdissa.

      Siirrytään mieluummin asia-aiheisiin ja yritetään olla reagoimatta tähän keskusteluja häiritsevään ja tukahduttavaan jankuttamiseen.

      • Anonyymi

        Sinähän puhut taas ihan ristiriitaisesti paloma. Mitä sakinhivutusta sellainen, johon osallistuu vain SE YKSI. Kyllä sakkiin tarvitaan aika monta !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän puhut taas ihan ristiriitaisesti paloma. Mitä sakinhivutusta sellainen, johon osallistuu vain SE YKSI. Kyllä sakkiin tarvitaan aika monta !

        "mahdollisesti yksi rekattu anonyyminä ja yksi tai kaksi anonyymiä, "
        taas joku sana tai lause joka irrotetaan asiayhteydestä ja saadaan näyttämään ristiriitaiselta.
        "Sakinhivutusmeiniki" on keinotekoisesti aiheutettu käyttäen anonymaattia näköesteenä. Maalitaulu on kasvoilla ja valokuvalla varustettu; ammukset tulevat pimeästä yöstä, kuin lumipallot sisään ikkunasta helmikuun yössä. Raukkamaisesti ja pelkurin kädellä heitettyinä.


      • Anonyymi

        Sen kun kiehutte keittämissänne liemissä. Ei meitä muita tukahduta yhtään.
        "Joukossa tyhmyys tiivistyy", toteat. Miten "se yksi" muodostaa joukon ??????


      • Anonyymi

        Näyttäisi selkeästi siltä, etä te kaksi olette ne sakinhivuttajat olleet vuosia.


    • Anonyymi
      • Minulla on laatikoittain kirjoja jemmassa parissakin eri paikassa; en yksinkertaisesti pysty kantamaan niitä mihinkään kaatopaikalle.
        En.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulla on laatikoittain kirjoja jemmassa parissakin eri paikassa; en yksinkertaisesti pysty kantamaan niitä mihinkään kaatopaikalle.
        En.

        Vieläkö niitä on niin paljon kirjojasi, joita et ole saanut ujutettua edes kirjastoihin?
        Taisit painattaa niitä ihan liikaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Vieläkö niitä on niin paljon kirjojasi, joita et ole saanut ujutettua edes kirjastoihin?
        Taisit painattaa niitä ihan liikaa.

        :)
        Missä kohtaa sanoin että ne on kaikki omiani?
        Painatin ihan sopivasti ja Lempeitä tuulia on vain muutama jäljellä. Riittää sinulle, kunhan lähetät osoitteen ja maksun. Sitten vasta saat moittia kuinka huono olen.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        :)
        Missä kohtaa sanoin että ne on kaikki omiani?
        Painatin ihan sopivasti ja Lempeitä tuulia on vain muutama jäljellä. Riittää sinulle, kunhan lähetät osoitteen ja maksun. Sitten vasta saat moittia kuinka huono olen.

        No kenen kirjoja sinä siellä jemmailet? Varastettuja? Lainattuja? ...

        Minulla on satoja kirjoja (saattaa olla yli tuhatkin) ja lähes kaikki ovat omiani. Vain yhden sisäkannessa lukee Värmdö Kommunbibliotek. Päälyskannessa lukee Galapagos. Lukee siinä kirjailijan nimikin, mutta eihän tänne saa kuulemma toisten henkilötietoja julkaista.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulla on laatikoittain kirjoja jemmassa parissakin eri paikassa; en yksinkertaisesti pysty kantamaan niitä mihinkään kaatopaikalle.
        En.

        Eikö huushollissasi asu toimettomia miehiä useampikin ? Käske niitten kantaa ne kirjat paperinkeräyslaatikkoon. Kannet käsket repiä irti ja viedä pahvin keräykseen. Kai nekin voi jotain tehdä brunssiensa, lounaidensa ja päivällistensä eteen.


    • Anonyymi

      Tämähän ketju on oikein älyttömyyden riemuvoitto.
      Pääosissa samat yliviisaat kuin aina.
      Samaa tasoa kuin perskarva vai mikä karvakeskustelu se onkaan
      hikisistä kainalokarvoista. Kenen olikaan aloitus ?
      Luoja miten elegantteja ja älykkäitä olettekaan.

      • Anonyymi

        Taas olet vulgääristi irrottanut paloman ipean karvadelegaation alkuperäisestä miljööstään jossa se toimi meraforan tavoin Ferranten feminisistä manipulaatiota ilmentämässä. Onko sinulla finntollo edes kirjahyllyä kotonasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas olet vulgääristi irrottanut paloman ipean karvadelegaation alkuperäisestä miljööstään jossa se toimi meraforan tavoin Ferranten feminisistä manipulaatiota ilmentämässä. Onko sinulla finntollo edes kirjahyllyä kotonasi ?

        Kylläpä joku olikin vulgääri.
        Muttei ei niin vulgääri kuin woodoo-maassa "avartunut" ihminen
        joka tuli sieltä sivistyksen piiriin itsensä mokaamaan taantuneine mielipiteineen.


    • Anonyymi

      Vastaus aloitukseen: Kun on tyhmä ei tee mitään johtopäätöstä.

    • Anonyymi

      Jatkaisin varmaan tätä yksinpuhelua kuten ennen :)

    • Anonyymi

      Savenvalaja tietää varsin hyvin olevansa palstalaisten hampaissa. Ehkäeikannata tulla takki auki eikä ovet paukkuen uudelle palstalle. Täällä on pitkään kirjoitelleita perusporukkaa.

      • Anonyymi

        Perusporukkaa ei tuollaiset tyhjällä elvistelijät hetkauta. Kyllä ne hampaat on tulleet perässä sieltä 60:ltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusporukkaa ei tuollaiset tyhjällä elvistelijät hetkauta. Kyllä ne hampaat on tulleet perässä sieltä 60:ltä.

        Pitkälti varmaan juuri niin. Olen lukenut kärhämistä jo kuuskymppisissä ja kuinka nämä kuovit toivotettiin perimmäiseen helvettiin aikoinaan.

        Ei kannattaisi aukoa sitä suurta suutaan joka paikassa. Varmaan ikävä lukea päivästä päivään samaa ikävää kritiikkiä muilta. Paskaporukkaa ovat.


    • Huomenta@
      Pistäydyn täällä palstalla elvistelemässä ennen kuin nousen aamiaisen teko puuhiin.

      Aurinko näyttää nousseen horisontista. Tänään taas D-vitamiini-istunto mökin laiturilla.
      Vielä toistaiseksi osaan ajaa mökille enkä eksy vaikka alkava dementiani on palstaparlamentissä todettu ; )

      Eilen alkoi savenpyörityksessä  hiihtoloma. En taida enää suksille nousta kas kun jos kaadun kuka nostaa minut ylös. Keramiikan teossa olen käyttänyt hienojakoisen saven koppuun ja ostin uutta karkeajakoista savea, josta aloitin korppikotkan teon sen paikka tulee olemaan mökin pihapiirissä.. En tee sellaista näköiskotkaa vaan kuten tapanani on karrikoidun version. Siitä tulee noin 40 senttinen oksalla virnistelevä huvitus. Töitäni kuvailisin humoorilla höystetyksi kuten tätä palstakirjoitteluakin.

      Toivon  "Teille" palsta ystävilleni hyvää alkavaa viikonloppua. Muistakaa minua, sillä tykkään lukea itsestäni sillä kuten sanotaan meissä kaikissa asuu pikku narsisti.

      • Kyllähän täällä palstalla nopeesti saa diagnooseja yhdestä jos toisestakin mielenterveyshäiriöstä. Ei niistä kannata perustaa. Luonteenkuvauksia, moraalisaarnoja, ohjeistuksia, kaikenlaisia kivoja toivotuksia. Ylilyöntejä tulee itsekullekin; minäkin vähän ärsyyntyneenä sanon mitä sylki suuhun tuo. Tämä palsta ei aina anna oikeaa kuvaa ihmisestä, kun puolustuskannalle jahdattuna tulee luonteen ikävimmät puolet esiin. Mutta ei kannata ottaa näitä juttuja eikä tätä palstaa niin vakavasti.
        Hyvää alkavaa viikonloppua sinne Korpeen myös. Minä lähden iltapäivällä viettämään synttäreitäni tyttären luo. On luvannut tehdä kotitekoista sushia yummy!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllähän täällä palstalla nopeesti saa diagnooseja yhdestä jos toisestakin mielenterveyshäiriöstä. Ei niistä kannata perustaa. Luonteenkuvauksia, moraalisaarnoja, ohjeistuksia, kaikenlaisia kivoja toivotuksia. Ylilyöntejä tulee itsekullekin; minäkin vähän ärsyyntyneenä sanon mitä sylki suuhun tuo. Tämä palsta ei aina anna oikeaa kuvaa ihmisestä, kun puolustuskannalle jahdattuna tulee luonteen ikävimmät puolet esiin. Mutta ei kannata ottaa näitä juttuja eikä tätä palstaa niin vakavasti.
        Hyvää alkavaa viikonloppua sinne Korpeen myös. Minä lähden iltapäivällä viettämään synttäreitäni tyttären luo. On luvannut tehdä kotitekoista sushia yummy!

        Tähän sopii kopiointi Tellukan kirjoituksesta:

        Mutta ainahan se on niin, että oma pieru ei haise niin pahalta kuin toisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän sopii kopiointi Tellukan kirjoituksesta:

        Mutta ainahan se on niin, että oma pieru ei haise niin pahalta kuin toisten.

        Varmaan korppiksen sairaus jo terminaali vaiheessa eikä hän pysty näkemään omaa mielipuolisuuttaan. Muut kyllä haistavat pahat oireet siitä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllähän täällä palstalla nopeesti saa diagnooseja yhdestä jos toisestakin mielenterveyshäiriöstä. Ei niistä kannata perustaa. Luonteenkuvauksia, moraalisaarnoja, ohjeistuksia, kaikenlaisia kivoja toivotuksia. Ylilyöntejä tulee itsekullekin; minäkin vähän ärsyyntyneenä sanon mitä sylki suuhun tuo. Tämä palsta ei aina anna oikeaa kuvaa ihmisestä, kun puolustuskannalle jahdattuna tulee luonteen ikävimmät puolet esiin. Mutta ei kannata ottaa näitä juttuja eikä tätä palstaa niin vakavasti.
        Hyvää alkavaa viikonloppua sinne Korpeen myös. Minä lähden iltapäivällä viettämään synttäreitäni tyttären luo. On luvannut tehdä kotitekoista sushia yummy!

        Tämä palsta antaa melko todellisen kuvan ainakin niistä jotka vuosikausia ovat itsestään paasanneet ja itseään ylistäneet. Kuva ei ole muuttunut ainakaan positiivisemmaksi.
        Kannattaisi ottaa sormi pois ignore-nappulalta ja miettiä saamiaan kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta antaa melko todellisen kuvan ainakin niistä jotka vuosikausia ovat itsestään paasanneet ja itseään ylistäneet. Kuva ei ole muuttunut ainakaan positiivisemmaksi.
        Kannattaisi ottaa sormi pois ignore-nappulalta ja miettiä saamiaan kommentteja.

        Joillekin tullut jopa riippuvuus palstasta. Eivät pysty olemaan poissa, vaikka päivittäin tulee ilkkumista ja kehoituksia jättää palsta sellaisille jotka tietävät miten täällä tulee käyttäytyä. Pakkomielle on paha sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta antaa melko todellisen kuvan ainakin niistä jotka vuosikausia ovat itsestään paasanneet ja itseään ylistäneet. Kuva ei ole muuttunut ainakaan positiivisemmaksi.
        Kannattaisi ottaa sormi pois ignore-nappulalta ja miettiä saamiaan kommentteja.

        Yli tunti ja vastasit. Missä ne kymmenet muut viipyvät?

        Korppis


      • Anonyymi

        Harrastin kouluaikoinani muovailua, ja joitakin esineitä pääsi polttoon asti. Harrastukseni loppui koulun myötä.
        Haluaisin muovailla savea, mutta en tiedä, mistä saisin sitä suuremmissa erissä. Sanoit ostaneesi karkeajakoista savea, se olisi varmaan minulle sopiva materiaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan korppiksen sairaus jo terminaali vaiheessa eikä hän pysty näkemään omaa mielipuolisuuttaan. Muut kyllä haistavat pahat oireet siitä.

        Ihminen, joka kuvittelee olevansa erehtymätön ja täydellinen on immuuni kritiikille.
        Suuruudenhulluuteen kuuluu itsekritiikin täydellinen puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan korppiksen sairaus jo terminaali vaiheessa eikä hän pysty näkemään omaa mielipuolisuuttaan. Muut kyllä haistavat pahat oireet siitä.

        Tuo ei ollut korppikselle tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan korppiksen sairaus jo terminaali vaiheessa eikä hän pysty näkemään omaa mielipuolisuuttaan. Muut kyllä haistavat pahat oireet siitä.

        Yksinäisyys tekee kainuulaiselle tepposia ja tauti pahenee. Meille tulee raskas lopputalven palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ollut korppikselle tarkoitettu.

        Kyllä oli!

        kirjoittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli tunti ja vastasit. Missä ne kymmenet muut viipyvät?

        Korppis

        Siinähän sulla on taas päivystystä sammumiseen asti kun tarkkailet ja lasket
        kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyys tekee kainuulaiselle tepposia ja tauti pahenee. Meille tulee raskas lopputalven palstalla.

        Onko hollantilainen jättänyt sen, tietääkö kukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyys tekee kainuulaiselle tepposia ja tauti pahenee. Meille tulee raskas lopputalven palstalla.

        voi helvetti, ei täällä ole pakko olla, jos raskaalta tuntuu ja opi nyt hitossa käyttämään tietokonetta ja ohittamaan kirjoittajat, jotka eivät sinua miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastin kouluaikoinani muovailua, ja joitakin esineitä pääsi polttoon asti. Harrastukseni loppui koulun myötä.
        Haluaisin muovailla savea, mutta en tiedä, mistä saisin sitä suuremmissa erissä. Sanoit ostaneesi karkeajakoista savea, se olisi varmaan minulle sopiva materiaali.

        Karkearakeinen savi on helppoa työstää, sopii isoihin töihin. Ostan saven opettajaltamme, joka tilaa kurssitarpeet. Hollannissa ostin itse kovettuvaa savea. Sitä ei tarvitse polttaa, mutta siitä ei saa yhtä kestäviä esineitä kuin poltettavasta savesta. Lasituspolttohan on se viimeinen vaihe, joka tekee esineestä kestävän.
        Googlaa jos löytäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkearakeinen savi on helppoa työstää, sopii isoihin töihin. Ostan saven opettajaltamme, joka tilaa kurssitarpeet. Hollannissa ostin itse kovettuvaa savea. Sitä ei tarvitse polttaa, mutta siitä ei saa yhtä kestäviä esineitä kuin poltettavasta savesta. Lasituspolttohan on se viimeinen vaihe, joka tekee esineestä kestävän.
        Googlaa jos löytäisit.

        Korppis kuittaa anonyymi 11.02:lle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen, joka kuvittelee olevansa erehtymätön ja täydellinen on immuuni kritiikille.
        Suuruudenhulluuteen kuuluu itsekritiikin täydellinen puute.

        Anonyymi kuittaa 11:02 viestin. Meistä kaikista tuntuu, että korpimaisema masentaa ja saa ihmisen kuvittelemaan asioita. Yksinäisyys tekee pahoja mielenterveydelle.

        Onhan noita savihöpötyksiä mukavampi lukea kuin nukkekoti tai minimaailma lässytyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin tullut jopa riippuvuus palstasta. Eivät pysty olemaan poissa, vaikka päivittäin tulee ilkkumista ja kehoituksia jättää palsta sellaisille jotka tietävät miten täällä tulee käyttäytyä. Pakkomielle on paha sairaus.

        Palstariippuvuus on monen asteista.
        Olen eri mieltä tuosta että mukamas ilkkujat ovat niitä jotka tietävät miten palstalla tulee käyttäytyä. Ja katin kontit!
        Trollaamiseksi sitä sanotaan, jos hakee vain riitaa koko ajan ja vainoaa muita palstalaisia, ei kirjoita mitään asiaa, ei tee aloituksia.
        ***
        Minä myönnän auliisti että keskustelupalsta täyttää minulle sen tyhjiön jonka suomenkielen taitoisen ystäväpiirin vähyys on luonut. Alunperinkin tarkoitukseni rekisteröityä palstalle oli verkoston, ystäväpiirin laajentaminen, toissijainen, mutta myös tärkeä motiivi oli pitää yllä suomenkielen taitojani ja päivittää niitä.
        Pidän myös kirjoittelusta ja ole ollut mukana keskustelufoorumeilla ainakin kaksikymmentä vuotta, englanniksi, espanjaksi ja suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hollantilainen jättänyt sen, tietääkö kukaan?

        Tulipa sinulle kiire kokoamaan rivisi kun huomautin niistä muista samaa mieltä kanssasi olevista.

        Anna palaa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän sulla on taas päivystystä sammumiseen asti kun tarkkailet ja lasket
        kommentteja.

        Kun ei osaa laskea, tarkkailu menee näin:
        yksi . . . yksi . . .yksi . .. yksi. ... zzzzkrooh....yksi....yksi..yksi... (lisää kiljua) zzzzzzzkroooh...yksi....
        yksi...yksi...(lisää kiljua) .ZZZZZZkkrrroooh... yksi... Ahaa !!! Taas "se yksi" on kirjoittanut
        11 kertaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli!

        kirjoittaja

        siis tämä ei ollut korppikselle tarkoitettu
        "Mutta ainahan se on niin, että oma pieru ei haise niin pahalta kuin toisten."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi helvetti, ei täällä ole pakko olla, jos raskaalta tuntuu ja opi nyt hitossa käyttämään tietokonetta ja ohittamaan kirjoittajat, jotka eivät sinua miellytä.

        Kirjoittajat jotka ei ketään miellytä voisivat itse häipyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hollantilainen jättänyt sen, tietääkö kukaan?

        Vaikuttaisiko se sinun elämääsi jotenkin?


      • Anonyymi

        Jatka päivystystä, sinähän päivystät ja toivottavasti kiljua riittää :DDDDDD


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Palstariippuvuus on monen asteista.
        Olen eri mieltä tuosta että mukamas ilkkujat ovat niitä jotka tietävät miten palstalla tulee käyttäytyä. Ja katin kontit!
        Trollaamiseksi sitä sanotaan, jos hakee vain riitaa koko ajan ja vainoaa muita palstalaisia, ei kirjoita mitään asiaa, ei tee aloituksia.
        ***
        Minä myönnän auliisti että keskustelupalsta täyttää minulle sen tyhjiön jonka suomenkielen taitoisen ystäväpiirin vähyys on luonut. Alunperinkin tarkoitukseni rekisteröityä palstalle oli verkoston, ystäväpiirin laajentaminen, toissijainen, mutta myös tärkeä motiivi oli pitää yllä suomenkielen taitojani ja päivittää niitä.
        Pidän myös kirjoittelusta ja ole ollut mukana keskustelufoorumeilla ainakin kaksikymmentä vuotta, englanniksi, espanjaksi ja suomeksi.

        Vai vielä aloituksia pitäisi tehdä tänne susien ja korppikotkien raadeltavaksi !!!!HYvinhän nuo sinun aloitukset vetää, ole tyytyväinen .
        Kukahan se antaa ohjeita palstakäyttäytymisestä !!!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Palstariippuvuus on monen asteista.
        Olen eri mieltä tuosta että mukamas ilkkujat ovat niitä jotka tietävät miten palstalla tulee käyttäytyä. Ja katin kontit!
        Trollaamiseksi sitä sanotaan, jos hakee vain riitaa koko ajan ja vainoaa muita palstalaisia, ei kirjoita mitään asiaa, ei tee aloituksia.
        ***
        Minä myönnän auliisti että keskustelupalsta täyttää minulle sen tyhjiön jonka suomenkielen taitoisen ystäväpiirin vähyys on luonut. Alunperinkin tarkoitukseni rekisteröityä palstalle oli verkoston, ystäväpiirin laajentaminen, toissijainen, mutta myös tärkeä motiivi oli pitää yllä suomenkielen taitojani ja päivittää niitä.
        Pidän myös kirjoittelusta ja ole ollut mukana keskustelufoorumeilla ainakin kaksikymmentä vuotta, englanniksi, espanjaksi ja suomeksi.

        Oletko ruotsinkielisillä , vastaavilla kuin tämä?
        On kai niin, että eka polven ruosut kirjoittelevat mieluimmin äidinkielellään.
        Muuten, miten voivat Suomi-seurat porukan ikääntyessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ruotsinkielisillä , vastaavilla kuin tämä?
        On kai niin, että eka polven ruosut kirjoittelevat mieluimmin äidinkielellään.
        Muuten, miten voivat Suomi-seurat porukan ikääntyessä?

        Edelleenkin, en katso itseäni "ruosuksi"
        En seuraa enkä ole jäsen missään Suomi-Seurassa. Oletan että Suomi-Seurat muuttuvat hiljakseen eläkeläiskerhoiksi ja hiipunevat kokonaan vuosien kuluessa. Joskus tulee kuunneltua sisuradiota, autossa ja katson suomenkieliset uutiset SVT kakkoselta joka päivä.
        Minulla on omat syyni kirjoittaa suomenkielisellä foorumilla, mutta kirjoitan ehkä parhaiten englanniksi.
        Kirjoitan ruotsiksi paikalliseen face book "sana on vapaa" foorumiin, mutta harvoin. Siellä reuhaavat sverigedemokraatit haastaen riitaa kaikkien muiden kanssa. Kirjoittelisin mielelläni jollekin asialliselle ruotsinkieliselle foorumille myös, muta en ole löytänyt sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis kuittaa anonyymi 11.02:lle

        Kiva kun sun "toimettomille pikku sormille on jotain tekemistä, kun sulla
        ei ole elämää".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai vielä aloituksia pitäisi tehdä tänne susien ja korppikotkien raadeltavaksi !!!!HYvinhän nuo sinun aloitukset vetää, ole tyytyväinen .
        Kukahan se antaa ohjeita palstakäyttäytymisestä !!!

        "Kukahan se antaa ohjeita palstakäyttäytymisestä !!!"
        Ylläpito.
        Minä vain aina välillä muistutan niistä, kun jengiltä pakkaa unohtumaan miten ihmisille puhutaan ihmisten ilmoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis kuittaa anonyymi 11.02:lle

        Ihanaa että "pikku kätösilläsi on tekemistä kun elämäsi on niin tyhjää".


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Palstariippuvuus on monen asteista.
        Olen eri mieltä tuosta että mukamas ilkkujat ovat niitä jotka tietävät miten palstalla tulee käyttäytyä. Ja katin kontit!
        Trollaamiseksi sitä sanotaan, jos hakee vain riitaa koko ajan ja vainoaa muita palstalaisia, ei kirjoita mitään asiaa, ei tee aloituksia.
        ***
        Minä myönnän auliisti että keskustelupalsta täyttää minulle sen tyhjiön jonka suomenkielen taitoisen ystäväpiirin vähyys on luonut. Alunperinkin tarkoitukseni rekisteröityä palstalle oli verkoston, ystäväpiirin laajentaminen, toissijainen, mutta myös tärkeä motiivi oli pitää yllä suomenkielen taitojani ja päivittää niitä.
        Pidän myös kirjoittelusta ja ole ollut mukana keskustelufoorumeilla ainakin kaksikymmentä vuotta, englanniksi, espanjaksi ja suomeksi.

        Onnittelut Paloma ! Talven lapsia ollaan. Veljentyttöni täyttää huomenna 29.2. Vanhenee hitaasti..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei osaa laskea, tarkkailu menee näin:
        yksi . . . yksi . . .yksi . .. yksi. ... zzzzkrooh....yksi....yksi..yksi... (lisää kiljua) zzzzzzzkroooh...yksi....
        yksi...yksi...(lisää kiljua) .ZZZZZZkkrrroooh... yksi... Ahaa !!! Taas "se yksi" on kirjoittanut
        11 kertaa !!!

        Päivän paras, tähän asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaisiko se sinun elämääsi jotenkin?

        Ainakin se vaikuttaisi tämän palstan kautta, kun sen passaamiseen menisi aikaa,
        olisit täältä poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa sinulle kiire kokoamaan rivisi kun huomautin niistä muista samaa mieltä kanssasi olevista.

        Anna palaa🤣

        Et vastannut kysymykseeni 😀


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Kukahan se antaa ohjeita palstakäyttäytymisestä !!!"
        Ylläpito.
        Minä vain aina välillä muistutan niistä, kun jengiltä pakkaa unohtumaan miten ihmisille puhutaan ihmisten ilmoilla.

        Neuvoko ne siellä ylläpidossa myös kehumaan lisää itteensä ja mitätöimään muita ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Onnittelut Paloma ! Talven lapsia ollaan. Veljentyttöni täyttää huomenna 29.2. Vanhenee hitaasti..))

        Kiitos Deme , "Maaäiti".
        Tätini (nyt jo edesmennyt) oli kätilönä kun synnyin ja hänen tyttärensä väittävät kivenkovaan että olen syntynyt 29 pvä ja että '48 oli karkausvuosi. Omat sisarukseni pitävät serkkujensa puheita perättöminä ja että kait omat vanhempani tiesivät minä päivänä olin syntynyt.
        Minä itse en muista asiasta yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvoko ne siellä ylläpidossa myös kehumaan lisää itteensä ja mitätöimään muita ?

        Joo ne sano että jatka vaan samaan tahtiin. :))


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Kiitos Deme , "Maaäiti".
        Tätini (nyt jo edesmennyt) oli kätilönä kun synnyin ja hänen tyttärensä väittävät kivenkovaan että olen syntynyt 29 pvä ja että '48 oli karkausvuosi. Omat sisarukseni pitävät serkkujensa puheita perättöminä ja että kait omat vanhempani tiesivät minä päivänä olin syntynyt.
        Minä itse en muista asiasta yhtään mitään.

        Epävarmuutta syntymäpäivissä saattoi ennen ollakin, Minunkin tuttuni valitsi itse kahdesta vaihtoehdosta, kun ei oikeasta päivästä päästy sopuun..))
        Jos sattuu syntymään keskiyöllä eivätkä kellot käyneet ihan samaa aikaa, niin sattuuhan sitä.
        Ei tainnut olla niitä sadasosasekunnin mittaavia kelloja silloin..))


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Kukahan se antaa ohjeita palstakäyttäytymisestä !!!"
        Ylläpito.
        Minä vain aina välillä muistutan niistä, kun jengiltä pakkaa unohtumaan miten ihmisille puhutaan ihmisten ilmoilla.

        Laitappa linkki jossa ylläpito kertoo, ettei täällä saisi kirjoitella Suomalaisista julkkista, tv-ohjelmista jne.

        Niistähän sinä olet täällä räksyttänyt vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitappa linkki jossa ylläpito kertoo, ettei täällä saisi kirjoitella Suomalaisista julkkista, tv-ohjelmista jne.

        Niistähän sinä olet täällä räksyttänyt vuodesta toiseen.

        Höpöhöpö.
        Minä puhun trollaamisesta, loukkaavista viesteistä, vainoamisesta.
        ***
        Että minä katson aloitukset jostain tuntemattomasta pikkujulkkiksesta jota ei tiedä kuin hänen oma äitinsä tai tositv-paritteluohjelmista ja sen sellaisesta täysin turhiksi, nukuttaviksi ja palstatilan tuhlaukseksi on VAIN MINUN MIELIPITEENI (en huuda, haluan vain painottaa). Kirjoita vain ihan rauhassa ja tee aloituksia siitä onko joku fitnesskaunotar lempannut jonkun muskelipojan pihalle kolmannenkymmenennen kerran ja ottanut takaisin taas kun rahat loppui, puuduttavaa ajanvietettä minun mielestäni, mutta näkyy olevan ostajia.
        ***
        Loppukaneettisi oli rajamain loukkaava. Seurantaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllähän täällä palstalla nopeesti saa diagnooseja yhdestä jos toisestakin mielenterveyshäiriöstä. Ei niistä kannata perustaa. Luonteenkuvauksia, moraalisaarnoja, ohjeistuksia, kaikenlaisia kivoja toivotuksia. Ylilyöntejä tulee itsekullekin; minäkin vähän ärsyyntyneenä sanon mitä sylki suuhun tuo. Tämä palsta ei aina anna oikeaa kuvaa ihmisestä, kun puolustuskannalle jahdattuna tulee luonteen ikävimmät puolet esiin. Mutta ei kannata ottaa näitä juttuja eikä tätä palstaa niin vakavasti.
        Hyvää alkavaa viikonloppua sinne Korpeen myös. Minä lähden iltapäivällä viettämään synttäreitäni tyttären luo. On luvannut tehdä kotitekoista sushia yummy!

        Monta diagnoosia on tosiaan ollut näistä sivupersoonista ja supermultinikeistä, joilla on täällä kymmeniä profiileja käytössään.
        Vuosikausia aamusta iltaan kommentteja suoltavat salaperäiset seuraajat eivät ennätä nukkua, syödä tai juoda lainkaan.

        Toisin kuin sellaiset kirjoittajat, jotka paahtavat vuorokaudessa 25 tuntia savitöiden, laiturin korjaamisen ja kiljunjuomisen parissa.
        Puhumattakaan jostakin uutterasta kirjailijanalusta, jolla on suunnitteilla metrin korkuinen kirjapino ja joka tuntee alemmuutta kansalaisuutensa vuoksi.

        Heillähän kuluu kaikki aika näiden touhujensa parissa.
        Eihän heillä toki ole mahdollisuutta roikkua täällä palstalla ja selitellä tarkoitusperiään
        tuntitolkulla moukille, jotka eivät koskaan ole matkustaneet pidemmälle kuin lähimpään Motonetin myymälään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpöhöpö.
        Minä puhun trollaamisesta, loukkaavista viesteistä, vainoamisesta.
        ***
        Että minä katson aloitukset jostain tuntemattomasta pikkujulkkiksesta jota ei tiedä kuin hänen oma äitinsä tai tositv-paritteluohjelmista ja sen sellaisesta täysin turhiksi, nukuttaviksi ja palstatilan tuhlaukseksi on VAIN MINUN MIELIPITEENI (en huuda, haluan vain painottaa). Kirjoita vain ihan rauhassa ja tee aloituksia siitä onko joku fitnesskaunotar lempannut jonkun muskelipojan pihalle kolmannenkymmenennen kerran ja ottanut takaisin taas kun rahat loppui, puuduttavaa ajanvietettä minun mielestäni, mutta näkyy olevan ostajia.
        ***
        Loppukaneettisi oli rajamain loukkaava. Seurantaan.

        Minua ei kiinnostaa minkään maan julkkikset, enkä pahemmin katso telkkuakaan, mutta olen sitä mieltä, että täällä aihe on vapaa ja niin paljon olen tietoinen, että palstatila ei täältä lopu.

        Mitä tulee tuohon loppukaneettiin, niin onhan täällä viestit tallessa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Kiitos Deme , "Maaäiti".
        Tätini (nyt jo edesmennyt) oli kätilönä kun synnyin ja hänen tyttärensä väittävät kivenkovaan että olen syntynyt 29 pvä ja että '48 oli karkausvuosi. Omat sisarukseni pitävät serkkujensa puheita perättöminä ja että kait omat vanhempani tiesivät minä päivänä olin syntynyt.
        Minä itse en muista asiasta yhtään mitään.

        Nythän sinä, Paloma, olet taas julkaisemassa henkilötietojasi tänne vaikka olet sanonut sen olevan kiellettyä.
        Itke sitten taas kuinka sinua stalkataan, jos joku onnittelee sinua vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hollantilainen jättänyt sen, tietääkö kukaan?

        Kuka ei olisi jättänuyt sen ?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpöhöpö.
        Minä puhun trollaamisesta, loukkaavista viesteistä, vainoamisesta.
        ***
        Että minä katson aloitukset jostain tuntemattomasta pikkujulkkiksesta jota ei tiedä kuin hänen oma äitinsä tai tositv-paritteluohjelmista ja sen sellaisesta täysin turhiksi, nukuttaviksi ja palstatilan tuhlaukseksi on VAIN MINUN MIELIPITEENI (en huuda, haluan vain painottaa). Kirjoita vain ihan rauhassa ja tee aloituksia siitä onko joku fitnesskaunotar lempannut jonkun muskelipojan pihalle kolmannenkymmenennen kerran ja ottanut takaisin taas kun rahat loppui, puuduttavaa ajanvietettä minun mielestäni, mutta näkyy olevan ostajia.
        ***
        Loppukaneettisi oli rajamain loukkaava. Seurantaan.

        Hylätty ! Ei jatkoon !


    • Anonyymi

      Anonyymien kirjoittelulle en anna vähäisintäkään merkitystä.

    • Anonyymi

      Eräät ovat täysin unohtaneet, mistä kaikki on alkanut - heistä itsestään.

      "Siinähän itkette ja anelette armoa, jyräämiseni jatkuu edelleenkin tauotta !"

      • Anonyymi

        Sitä saa mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Muistatko korppis "hurskasta" kommenttiasi 24.1

      "Olen taistellut ikäni vääryyttä vastaan. Siksi ajaudun tilanteisiin,
      jossa joudun vastakkain umpikierojen kanssa."

      Mitään niin paksua soopaa tulee harvoin silmien eteen.

      • Anonyymi

        Harvoin näkee yhtä itseriittoista naista mitä korppis on, jokainen lause alkaa minä pronomiinilla. Hänellä on pakonomainen tarve tuoda itseään esille, vaikka on köyhä ja vaatimattomista oloista.


      • Anonyymi

        Korppis on mielenterveyden vapaaehtoinen kuntouttaja, näin hän kertoi. Ties miten korkea koulutus siihenkin. kyllä saamme olla kiitollisia täällä palstalla, kun hän meitä ohjaa ja eheyttää. Meitä takaseinäläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis on mielenterveyden vapaaehtoinen kuntouttaja, näin hän kertoi. Ties miten korkea koulutus siihenkin. kyllä saamme olla kiitollisia täällä palstalla, kun hän meitä ohjaa ja eheyttää. Meitä takaseinäläisiä.

        Liikkuva katastrofi se on koko ihminen.


    • Anonyymi

      Meikäläinen ainakin jatkais kirjoitteluaan, koska saa huomiota.
      Täällähän kirjoittavat vain anonyymit ja nimimerkit.

      • Anonyymi

        Huomionkipeyttään eräät kirjoitteleekin ja että olisi heidän pikku kätösillä jotain töitä
        kun elämä on niin tyhjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomionkipeyttään eräät kirjoitteleekin ja että olisi heidän pikku kätösillä jotain töitä
        kun elämä on niin tyhjää.

        Minunkin muistiini on jäänyt tuo korppiksen älynväläys lahopäille:
        "...kirjoittelen teille...että teidän pikku kätösillänne olisi jotain tekemistä
        kun elämänne on niin tyhjää".

        Kertooko se ja lahopäiksi ym. nimitteleminen arvostuksesta muita kohtaan ?


    • Ehkä ajattelisin Kari Suomalaisen tapaan: "Parempi olla yksin oikeassa kuin joukon mukana väärässä"..))
      No. Kai ajattelisin, että tämä ei sitten ollut minun juttuni. "Ei tupata kun ei tykätä", todettiin Etelä-Pohjanmaalla ja sillä linjalla taidan itsekin olla. Ei niin, että tykkäyksen perään kovasti olisin, mutta vähän "rispektiä" ja vastakaikua pitäisi kuitenkin saada..))

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ei se riitä että paloma komppaa häntä, koska ovat kaverukset myös livessä. Vastakaikua on se, että palstalaisista joku muukin on samaa mieltä tai kannustaa kirjoittamaan tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei se riitä että paloma komppaa häntä, koska ovat kaverukset myös livessä. Vastakaikua on se, että palstalaisista joku muukin on samaa mieltä tai kannustaa kirjoittamaan tänne.

        Samaoireiset komppaa toisiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei se riitä että paloma komppaa häntä, koska ovat kaverukset myös livessä. Vastakaikua on se, että palstalaisista joku muukin on samaa mieltä tai kannustaa kirjoittamaan tänne.

        Minä luulen että hiljainen enemmistö on korppiksen puolella tai ainakin neutraali.
        Mites se oli "se joka on synnistä vapaa heittäköön ensimmäisen kiven" jospa opeteltaisiin hyväksymään malka naapurin silmässä yhtä hyvin kuin kaihipelto omassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei se riitä että paloma komppaa häntä, koska ovat kaverukset myös livessä. Vastakaikua on se, että palstalaisista joku muukin on samaa mieltä tai kannustaa kirjoittamaan tänne.

        Kyllä mä ainakin luen Korppiksen juttuja mielelläni - ja olen aina lukenut.
        Kannustan häntä kirjoittamaan tänne edelleenkin.

        Ilmeisesti nyt sai Korppis hyväksynnän myös anonyymiltä 12:11 kirjoittaa tänne, koska hän tuossa ylempänä asetti ehdoksi jonkun muunkin kuin paloman komppaamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei se riitä että paloma komppaa häntä, koska ovat kaverukset myös livessä. Vastakaikua on se, että palstalaisista joku muukin on samaa mieltä tai kannustaa kirjoittamaan tänne.

        Niin. Kai jokainen luonnostaan hakeutuu samanhenkisten joukkoon, ihan mukavuussyistä, ellei nyt sitten satu olemaan riidankylväjä luonnostaan..))
        Nuorempana jaksoi enemmän erilaistenkin ihmisten kanssa, piti heitä haasteellisina, Nyt kun ei ole enää pakko, valitsee mieluummin ne, joiden kanssa ei isoja konflikteja synny. Näin siis livessa, ehkä se pätee osin täälläkin, jos täällä nyt jotakin "valitsee"...


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä luulen että hiljainen enemmistö on korppiksen puolella tai ainakin neutraali.
        Mites se oli "se joka on synnistä vapaa heittäköön ensimmäisen kiven" jospa opeteltaisiin hyväksymään malka naapurin silmässä yhtä hyvin kuin kaihipelto omassa.

        Suurimmalle osalle korppis ei merkitse yhtään mitään. EEVK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin luen Korppiksen juttuja mielelläni - ja olen aina lukenut.
        Kannustan häntä kirjoittamaan tänne edelleenkin.

        Ilmeisesti nyt sai Korppis hyväksynnän myös anonyymiltä 12:11 kirjoittaa tänne, koska hän tuossa ylempänä asetti ehdoksi jonkun muunkin kuin paloman komppaamisen.

        Joo. Korppiksen juttuja lukiessa kukan tahansa tuntee itsensä fiksuksi ja onnekkaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Korppiksen juttuja lukiessa kukan tahansa tuntee itsensä fiksuksi ja onnekkaaksi.

        Totta puhut! Kyllä Kainuun korvesta puhaltavat raikkaat tuulet.

        On se aivan toista kuin näiden etelän nyhveröiden valitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin luen Korppiksen juttuja mielelläni - ja olen aina lukenut.
        Kannustan häntä kirjoittamaan tänne edelleenkin.

        Ilmeisesti nyt sai Korppis hyväksynnän myös anonyymiltä 12:11 kirjoittaa tänne, koska hän tuossa ylempänä asetti ehdoksi jonkun muunkin kuin paloman komppaamisen.

        Et sitten ymmärtänyt mitään.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä luulen että hiljainen enemmistö on korppiksen puolella tai ainakin neutraali.
        Mites se oli "se joka on synnistä vapaa heittäköön ensimmäisen kiven" jospa opeteltaisiin hyväksymään malka naapurin silmässä yhtä hyvin kuin kaihipelto omassa.

        Mistä tuo kyseinen lainauksesi on?
        Minkä vuoden Raamatusta, jos se yleensä Raamatusta on olevinaan? Vai Koraanistako?

        Minun Raamatussani lukee näin:
        Joh. 8:7
        "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven". (Jeesus)

        Synnistä vapaitahan ovat kaikki, jotka ovat ottaneet Kristuksen omaksi syntiensä lunastajaksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=gtd_eIjWTz0


    • Anonyymi

      Taas tuli ohjetta heikommalle ainekselle, mutta sori,
      heikompi aines luottaa kuitenkin enemmän omaan järkeensä.

      • Paloma tuolla jo vähän siteerasi Raamattuakin, Jospa minäkin..)) Anonyymi 12.41.

        Jos olemme "heikompaa ainesta" niin muistetaan että "heikoissa Hän on väkevä"..))
        Eli itse näen asian niin, että silloin kun ihmisen ego, siis tämä näkyvä ja esillä oleva osa, on pieni, se syvällä oleva minuus voikin olla vahva. Ihminen voi olla heikko ulkoisesti, mutta vahva sisäisesti..Jokaisella on varmasti esimerkkejä tästäkin...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Paloma tuolla jo vähän siteerasi Raamattuakin, Jospa minäkin..)) Anonyymi 12.41.

        Jos olemme "heikompaa ainesta" niin muistetaan että "heikoissa Hän on väkevä"..))
        Eli itse näen asian niin, että silloin kun ihmisen ego, siis tämä näkyvä ja esillä oleva osa, on pieni, se syvällä oleva minuus voikin olla vahva. Ihminen voi olla heikko ulkoisesti, mutta vahva sisäisesti..Jokaisella on varmasti esimerkkejä tästäkin...

        Paloma tarkoitti aivan selkeästi, että ne jotka eivät aikoinaan jatko-opiskelleet
        heikompaa ainesta eli tyhmiä.

        Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta jatko-opiskella, se on ilmeisesti
        liian vaikea asia ymmärtää, vaikka hän mainostaa matkailun ja ulkomailla asumisen
        tehneen hänet hänet viisaaksi ja avarakatseiseksi.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Paloma tuolla jo vähän siteerasi Raamattuakin, Jospa minäkin..)) Anonyymi 12.41.

        Jos olemme "heikompaa ainesta" niin muistetaan että "heikoissa Hän on väkevä"..))
        Eli itse näen asian niin, että silloin kun ihmisen ego, siis tämä näkyvä ja esillä oleva osa, on pieni, se syvällä oleva minuus voikin olla vahva. Ihminen voi olla heikko ulkoisesti, mutta vahva sisäisesti..Jokaisella on varmasti esimerkkejä tästäkin...

        Ihan turha yrittää väännellä raamatunlausein asioita paremmaksi.
        Ei kellekään jäänyt epäselvää, mitä kirjoittaja "heikommalla aineksella" tarkoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha yrittää väännellä raamatunlausein asioita paremmaksi.
        Ei kellekään jäänyt epäselvää, mitä kirjoittaja "heikommalla aineksella" tarkoitti.

        korppista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma tarkoitti aivan selkeästi, että ne jotka eivät aikoinaan jatko-opiskelleet
        heikompaa ainesta eli tyhmiä.

        Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta jatko-opiskella, se on ilmeisesti
        liian vaikea asia ymmärtää, vaikka hän mainostaa matkailun ja ulkomailla asumisen
        tehneen hänet hänet viisaaksi ja avarakatseiseksi.

        Taitaa olla vieläkin aika yleinen asenne, tuo jaottelu, Anonyymi 13.34. Nykyään se jakolinja taitaa jo mennä niin, että vain yliopistotutkinnon suorittaneet luetaan eliittiin kuuluvaksi.
        Ihminen voi mielestäni sivistyä ja sivistää itseään monella tavalla, eikä kaikkia edes kiinnosta korkeakouluopinnot. Nuorena ja liikkuvaisena pidin yliopistossa opiskelevia jotenkin tylsinä tyyppeinä, estoisina ja rajoittuneina. Anteeksi vain...
        Myöhemmin olen tietyti muuttanut käsitystäni ja oppinut kunnioittamaan heidän tietämystään, sitkeyttään ja ponnistelujaan.
        Ei minusta vain olisi ollut, mutta en pidä sitä tyhmyytenä vaan kiinnostuksen puutteena. Enkä pidä vähäistä koulutustasoa tyhmyytenä kenenkään muunkaan kohdalla.

        "Heikompaa aineistakin" tarvitaan, ehkä jopa kipeämmin kuin korkeasti koulutettua väkeä..."Moppiakatemiaan", suorittavaan työhön, on jokunen minunkin akateemisista tutuista joutunut menemään, puhumattakaan vierastyövoimasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma tarkoitti aivan selkeästi, että ne jotka eivät aikoinaan jatko-opiskelleet
        heikompaa ainesta eli tyhmiä.

        Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta jatko-opiskella, se on ilmeisesti
        liian vaikea asia ymmärtää, vaikka hän mainostaa matkailun ja ulkomailla asumisen
        tehneen hänet hänet viisaaksi ja avarakatseiseksi.

        Minä kirjoitin silloin sen enempää miettimättä että oppikouluun menivät ne joilla oli lukupäätä, riittävän hyvä keskiarvo ja jotka saivat pääsykokeissa tarpeeksi paljon pisteitä.
        Ne joilla ei katsottu olevan edellytyksiä koulumenestykseen, menivät jatkokouluun, kansalaiskouluun ja ammattikouluihin.
        On totta myös se että joillakin ei ollut mahdollisuutta mennä oppikouluun vaikka oli kuinka välkky lukuaineissa, koska vanhemmat eivät päästäneet tai koulu oli kaukana.
        Joissakin tapauksissa vanhemmat tai yhteisö arvosti enemmän ammattiosaamista ja "kynämiehet" olivat sitä "heikompaa ainesta".
        Sanavalintani ei ollut ehkä paras mahdollinen ja pahoittelen sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha yrittää väännellä raamatunlausein asioita paremmaksi.
        Ei kellekään jäänyt epäselvää, mitä kirjoittaja "heikommalla aineksella" tarkoitti.

        Kaikilla ei ollut "päätä", kuten ennen vanhaan oli tapana sanoa.

        On myös sanonta "tyhmästä päästä" saa kärsiä koko ruumis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korppista

        nojuu mutta ei. heko.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Taitaa olla vieläkin aika yleinen asenne, tuo jaottelu, Anonyymi 13.34. Nykyään se jakolinja taitaa jo mennä niin, että vain yliopistotutkinnon suorittaneet luetaan eliittiin kuuluvaksi.
        Ihminen voi mielestäni sivistyä ja sivistää itseään monella tavalla, eikä kaikkia edes kiinnosta korkeakouluopinnot. Nuorena ja liikkuvaisena pidin yliopistossa opiskelevia jotenkin tylsinä tyyppeinä, estoisina ja rajoittuneina. Anteeksi vain...
        Myöhemmin olen tietyti muuttanut käsitystäni ja oppinut kunnioittamaan heidän tietämystään, sitkeyttään ja ponnistelujaan.
        Ei minusta vain olisi ollut, mutta en pidä sitä tyhmyytenä vaan kiinnostuksen puutteena. Enkä pidä vähäistä koulutustasoa tyhmyytenä kenenkään muunkaan kohdalla.

        "Heikompaa aineistakin" tarvitaan, ehkä jopa kipeämmin kuin korkeasti koulutettua väkeä..."Moppiakatemiaan", suorittavaan työhön, on jokunen minunkin akateemisista tutuista joutunut menemään, puhumattakaan vierastyövoimasta.

        Minusta ei suomalaisella ole syrjivää "heikompi aines"-asennetta.
        Vain jollakin yksilöllä on.
        Suomalaiset on yleensäottaen sen verran fiksu kansa, että ymmärtävät,
        että ihmisillä on eri lähtökohdat mm. sosiaalisesti ja taloudellisesti.
        Kaikki ei ole kaikille mahdollista, vaikka tie olisikin muuten auki korkeakouluihin asti.
        Ei esimerkiksi maalaiskylistä ollut aina mahdollista lähteä opiskelemaan
        eikä köyhästä urbaanikodistakaan. Rahaa tarvittiin. Piti mennä töihin.
        Moni jäi kotitilaa hoitamaaan vanhempien avuksi ja kuka hakeutui minnekin.
        Monet menivät ammattikouluun.
        Se, ettei ole ylioppilaslakkia tai tohtorinhattua ei tee kenestäkään
        "heikompaa ainesta".
        Se on vain yksittäisen ihmisen typerä mielipide.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä kirjoitin silloin sen enempää miettimättä että oppikouluun menivät ne joilla oli lukupäätä, riittävän hyvä keskiarvo ja jotka saivat pääsykokeissa tarpeeksi paljon pisteitä.
        Ne joilla ei katsottu olevan edellytyksiä koulumenestykseen, menivät jatkokouluun, kansalaiskouluun ja ammattikouluihin.
        On totta myös se että joillakin ei ollut mahdollisuutta mennä oppikouluun vaikka oli kuinka välkky lukuaineissa, koska vanhemmat eivät päästäneet tai koulu oli kaukana.
        Joissakin tapauksissa vanhemmat tai yhteisö arvosti enemmän ammattiosaamista ja "kynämiehet" olivat sitä "heikompaa ainesta".
        Sanavalintani ei ollut ehkä paras mahdollinen ja pahoittelen sitä.

        Tajuntaasi ei edelleenkään mene, että niilläkin, jotka menivät jatkokouluun tai ammattikouluun saattoi olla yhtä hyvät edellytykset mihin vain,
        mutta he halusivat valita jonkun muun tien.
        Kaikilla ei ole kutsumusta akateemiseen maailmaan.
        Rahaa tarvittiin. Eri alojen ammattimiehet olivat kysyttyjä ja tienasivat hyvin,
        hyvinpalkattuun ammattiin saattoi valmistua ennenkuin luokkakaveri pääsi ylioppilaaksi.
        Sitä sanoisin erittäin teräväksi järjenkäytöksi.

        Olivatko ne kaikki jotenkin "parempaa ainesta", jotka kihnuttivat takapuoltaan
        yliopistolla, jotkut jopa "ikuisina opiskelijoina" valmistumatta mihinkään koskaan.

        Ihmisten kahtiajakosi on "yksinkertaisuutesi ylistys".


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä kirjoitin silloin sen enempää miettimättä että oppikouluun menivät ne joilla oli lukupäätä, riittävän hyvä keskiarvo ja jotka saivat pääsykokeissa tarpeeksi paljon pisteitä.
        Ne joilla ei katsottu olevan edellytyksiä koulumenestykseen, menivät jatkokouluun, kansalaiskouluun ja ammattikouluihin.
        On totta myös se että joillakin ei ollut mahdollisuutta mennä oppikouluun vaikka oli kuinka välkky lukuaineissa, koska vanhemmat eivät päästäneet tai koulu oli kaukana.
        Joissakin tapauksissa vanhemmat tai yhteisö arvosti enemmän ammattiosaamista ja "kynämiehet" olivat sitä "heikompaa ainesta".
        Sanavalintani ei ollut ehkä paras mahdollinen ja pahoittelen sitä.

        Jokainen saa kirjoittaa täällä mitä haluaa, mutta nyt täytyy sanoa, että sinun kirjoituksilta tippuu pohja pois ja niitä ei kannata uskoa.

        Ensin kirjoitat ja sitten taas toteat, että en sitä jne....ja tämä tapahtuu aika usein kohdallasi.
        Kaikki ei sitten ollutkaan kaikki.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Taitaa olla vieläkin aika yleinen asenne, tuo jaottelu, Anonyymi 13.34. Nykyään se jakolinja taitaa jo mennä niin, että vain yliopistotutkinnon suorittaneet luetaan eliittiin kuuluvaksi.
        Ihminen voi mielestäni sivistyä ja sivistää itseään monella tavalla, eikä kaikkia edes kiinnosta korkeakouluopinnot. Nuorena ja liikkuvaisena pidin yliopistossa opiskelevia jotenkin tylsinä tyyppeinä, estoisina ja rajoittuneina. Anteeksi vain...
        Myöhemmin olen tietyti muuttanut käsitystäni ja oppinut kunnioittamaan heidän tietämystään, sitkeyttään ja ponnistelujaan.
        Ei minusta vain olisi ollut, mutta en pidä sitä tyhmyytenä vaan kiinnostuksen puutteena. Enkä pidä vähäistä koulutustasoa tyhmyytenä kenenkään muunkaan kohdalla.

        "Heikompaa aineistakin" tarvitaan, ehkä jopa kipeämmin kuin korkeasti koulutettua väkeä..."Moppiakatemiaan", suorittavaan työhön, on jokunen minunkin akateemisista tutuista joutunut menemään, puhumattakaan vierastyövoimasta.

        On aivan kummallinen ajatus, että kaikissa töissä/ammateissa ei tarvitsisi älykkyyttä ja järkeä. Että vain ylioppilaaksi pääsy johtaa töihin joissa tarvitaan järkeä
        ja muut hommat on "heikompaa ainesta" varten.

        Eliitti-sana ei kuulu ajatusmaailmaani tavanomaisessa mielessä ollenkaan.
        Jos nyt huumorin kautta heitän, niin tunnen itse olevani tavallaan eliittiä,
        kun saan olla pieneläkeläinen niin hienossa ja edistyksellisessä maassa kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan kummallinen ajatus, että kaikissa töissä/ammateissa ei tarvitsisi älykkyyttä ja järkeä. Että vain ylioppilaaksi pääsy johtaa töihin joissa tarvitaan järkeä
        ja muut hommat on "heikompaa ainesta" varten.

        Eliitti-sana ei kuulu ajatusmaailmaani tavanomaisessa mielessä ollenkaan.
        Jos nyt huumorin kautta heitän, niin tunnen itse olevani tavallaan eliittiä,
        kun saan olla pieneläkeläinen niin hienossa ja edistyksellisessä maassa kuin Suomessa.

        Kaikki joilla on vähemmän koulutusta ovat sitä mieltä ettei tarvitse kuluttaa persustaan yliopiston penkeillä. Kun sitten taas lähes kaikki akateemiset ovat yhtä mieltä koulutuksen kannattavuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ollut "päätä", kuten ennen vanhaan oli tapana sanoa.

        On myös sanonta "tyhmästä päästä" saa kärsiä koko ruumis.

        Jokaisella on päätä johonkin ja joku on taitavampi käden töissä
        kuin avaruustieteessä.

        Klubi-askin kanteen piirrettiin ennen talon piirustukset ja rakennettiin.
        Väittääkö joku woodoo-maassa ajatteluaan "kehittänyt" että talon rakensi
        "heikompi aines" ilman aivoja ja järkeä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma tarkoitti aivan selkeästi, että ne jotka eivät aikoinaan jatko-opiskelleet
        heikompaa ainesta eli tyhmiä.

        Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta jatko-opiskella, se on ilmeisesti
        liian vaikea asia ymmärtää, vaikka hän mainostaa matkailun ja ulkomailla asumisen
        tehneen hänet hänet viisaaksi ja avarakatseiseksi.

        (Paloma tarkoittaa sitä mitä hän itse sanoo, ei sitä miksi hänen sanomansa muuntuu kun se on mennyt läpi sinun pahantahtoisuutesi filtteristä).
        Voit inttää vaikka tuomiopäivään saakka niin totuus ei muutu miksikään.
        Jatko-opintoihin pääsy oli monesta seikasta kiinni, mm. pääsykokeista, sen aikaisesta käsityksestä siitä että koulutuksesta sai vastinetta rahalle vain jos oppilas oli sen verran lahjakas tai opinhaluinen että ei mennyt luokkien tuplaamiseksi. omasta kiinnostuksesta, perheen varakkuudesta tai halukkuudesta kouluttaa lapset, koulutuksen arvostuksesta jne jne.
        Minun kokemukseni maalaiskyliltä oli se että isännät ja emännät valitsivat lapsistaan ne joilla oli parhaat keskiarvot ja halua ja kiinnostusta oppikoulun pääsykokeisiin.
        Olen nyt kokolailla keskustellut loppuun tämän aiheen. En vähättele kenenkään opintoja, koulutusta tai lähtökohtia; seitsemästä eri älykkyyden sortista jokaisella on oma käytännöllinen tai teoreettinen hyötynsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tajuntaasi ei edelleenkään mene, että niilläkin, jotka menivät jatkokouluun tai ammattikouluun saattoi olla yhtä hyvät edellytykset mihin vain,
        mutta he halusivat valita jonkun muun tien.
        Kaikilla ei ole kutsumusta akateemiseen maailmaan.
        Rahaa tarvittiin. Eri alojen ammattimiehet olivat kysyttyjä ja tienasivat hyvin,
        hyvinpalkattuun ammattiin saattoi valmistua ennenkuin luokkakaveri pääsi ylioppilaaksi.
        Sitä sanoisin erittäin teräväksi järjenkäytöksi.

        Olivatko ne kaikki jotenkin "parempaa ainesta", jotka kihnuttivat takapuoltaan
        yliopistolla, jotkut jopa "ikuisina opiskelijoina" valmistumatta mihinkään koskaan.

        Ihmisten kahtiajakosi on "yksinkertaisuutesi ylistys".

        Ja tarhatädiksihän kelpasi aivan hyvin ilman ylioppilastutkintoa tai akateemista sivistystäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha yrittää väännellä raamatunlausein asioita paremmaksi.
        Ei kellekään jäänyt epäselvää, mitä kirjoittaja "heikommalla aineksella" tarkoitti.

        Jaa. Taidan sitten kuulua lahopäihin, kun minulle tuo Paloman kirjoitus avautui juuri niin kun hän tuolla itse sitä selvensi.
        Ja onko tuolla nyt niin kovasti merkitystä, että siitä iso numero täytyy tehdä ? Ei minua haittaa ollenkaan vaikka tulisin sijoitetuksi sinne "heikompaan ainekseen"..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa. Taidan sitten kuulua lahopäihin, kun minulle tuo Paloman kirjoitus avautui juuri niin kun hän tuolla itse sitä selvensi.
        Ja onko tuolla nyt niin kovasti merkitystä, että siitä iso numero täytyy tehdä ? Ei minua haittaa ollenkaan vaikka tulisin sijoitetuksi sinne "heikompaan ainekseen"..))

        Me tiedämme sen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei suomalaisella ole syrjivää "heikompi aines"-asennetta.
        Vain jollakin yksilöllä on.
        Suomalaiset on yleensäottaen sen verran fiksu kansa, että ymmärtävät,
        että ihmisillä on eri lähtökohdat mm. sosiaalisesti ja taloudellisesti.
        Kaikki ei ole kaikille mahdollista, vaikka tie olisikin muuten auki korkeakouluihin asti.
        Ei esimerkiksi maalaiskylistä ollut aina mahdollista lähteä opiskelemaan
        eikä köyhästä urbaanikodistakaan. Rahaa tarvittiin. Piti mennä töihin.
        Moni jäi kotitilaa hoitamaaan vanhempien avuksi ja kuka hakeutui minnekin.
        Monet menivät ammattikouluun.
        Se, ettei ole ylioppilaslakkia tai tohtorinhattua ei tee kenestäkään
        "heikompaa ainesta".
        Se on vain yksittäisen ihmisen typerä mielipide.

        Olet oikeassa, Anonyymi 15.01. Olin hajamielinen. Tarkoitin, että tuo ehkä OLI yleinen asenne silloin, kun oppikoulu/ylioppilastutkinto ei ollut samalla tavalla saatavilla kuin nyt.
        "Luokkretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa"- kirjassa Katariina Järvinen ja Laura Kolbe noista asenteista kirjoittivat ja kyllä oikeastaan aistin niitä itsekin, -50-luvulla. En enää.
        Siinä mielessä ollaan tasa-arvoisempia. Joskus joku akateeminen, jonka ura ei välttämättä ole edennyt, saattaa korostaa itseään opinnoillaan, mutta harvinaista se on minunkin kokemuspiirissäni.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa. Taidan sitten kuulua lahopäihin, kun minulle tuo Paloman kirjoitus avautui juuri niin kun hän tuolla itse sitä selvensi.
        Ja onko tuolla nyt niin kovasti merkitystä, että siitä iso numero täytyy tehdä ? Ei minua haittaa ollenkaan vaikka tulisin sijoitetuksi sinne "heikompaan ainekseen"..))

        Jatkuvasti omaa ylemmyyttään ja paremmuuttaan korostavan ihmisen kirjoittamana
        ilmaisu "heikompi aines" sisältää tarkoituksellisen loukkauksen monille ja on
        öykkärimäinen ilmaisu keneltä hyvänsä ihmiseltä ja varsinkin ihmiseltä,
        jolla itsellään on aina tarve esittää jotain parempaa kuin on.

        Siinä on jotain paradoksaalista, että pitää olla aina joku ryhmä ketä halveksia.
        Yleensä sen ryhmän nimi on "kaikki muut".
        Itsensä jatkuva kehuminen on muitten epäsuoraa halveksumista.
        Sivistynyt ihminen pitäisi omana tietonaan "heikompi aines"-ajatuksensa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        (Paloma tarkoittaa sitä mitä hän itse sanoo, ei sitä miksi hänen sanomansa muuntuu kun se on mennyt läpi sinun pahantahtoisuutesi filtteristä).
        Voit inttää vaikka tuomiopäivään saakka niin totuus ei muutu miksikään.
        Jatko-opintoihin pääsy oli monesta seikasta kiinni, mm. pääsykokeista, sen aikaisesta käsityksestä siitä että koulutuksesta sai vastinetta rahalle vain jos oppilas oli sen verran lahjakas tai opinhaluinen että ei mennyt luokkien tuplaamiseksi. omasta kiinnostuksesta, perheen varakkuudesta tai halukkuudesta kouluttaa lapset, koulutuksen arvostuksesta jne jne.
        Minun kokemukseni maalaiskyliltä oli se että isännät ja emännät valitsivat lapsistaan ne joilla oli parhaat keskiarvot ja halua ja kiinnostusta oppikoulun pääsykokeisiin.
        Olen nyt kokolailla keskustellut loppuun tämän aiheen. En vähättele kenenkään opintoja, koulutusta tai lähtökohtia; seitsemästä eri älykkyyden sortista jokaisella on oma käytännöllinen tai teoreettinen hyötynsä.

        Älä kirjoita omista rajoittuneista käsityksistäsi yleisenä käsityksenä.
        Sinä et edusta "yleistä käsitystä". Edustat vain itseäsi.

        Ajatuksesi ovat pöyristyttäviä, jostain eri maailmasta kuin sivistysvaltio Suomesta.

        Muun muassa
        "Isännät ja emännät valitsivat lapsistaan ne joilla parhaat keskiarvot jne."
        Ei meilläpäin ainakaan lapsien "valinta" ollut mikään karjaerotus,
        Lapsilla oli ihmisarvo, heiltä itseltään kysyttiin, mitä he itse haluavat.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja tarhatädiksihän kelpasi aivan hyvin ilman ylioppilastutkintoa tai akateemista sivistystäkin.

        samoin mopinheiluttajaksi


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä kirjoitin silloin sen enempää miettimättä että oppikouluun menivät ne joilla oli lukupäätä, riittävän hyvä keskiarvo ja jotka saivat pääsykokeissa tarpeeksi paljon pisteitä.
        Ne joilla ei katsottu olevan edellytyksiä koulumenestykseen, menivät jatkokouluun, kansalaiskouluun ja ammattikouluihin.
        On totta myös se että joillakin ei ollut mahdollisuutta mennä oppikouluun vaikka oli kuinka välkky lukuaineissa, koska vanhemmat eivät päästäneet tai koulu oli kaukana.
        Joissakin tapauksissa vanhemmat tai yhteisö arvosti enemmän ammattiosaamista ja "kynämiehet" olivat sitä "heikompaa ainesta".
        Sanavalintani ei ollut ehkä paras mahdollinen ja pahoittelen sitä.

        Ei jatkoon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samoin mopinheiluttajaksi

        Ruotsissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki joilla on vähemmän koulutusta ovat sitä mieltä ettei tarvitse kuluttaa persustaan yliopiston penkeillä. Kun sitten taas lähes kaikki akateemiset ovat yhtä mieltä koulutuksen kannattavuudesta.

        Se on s i n u n mielipiteesi. Et tiedä, mitä k a i k k i ajattelevat.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja tarhatädiksihän kelpasi aivan hyvin ilman ylioppilastutkintoa tai akateemista sivistystäkin.

        Elähän nyt, takapajula-woodoo-maissa ihminen erikoistuu melkein itsestään "kaikkien alojen erikoisasiantuntijaksi".
        Poppatohtorilta saa uskon, että on maailman paras kaikessa.
        Ilmapiiri woodoo-maissa on "kannustava" ja viisaaksi tekevä.
        Jos vain noiduttava itse uskoo sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        samoin mopinheiluttajaksi

        Kyllä.
        Aivan turhaan menin kiertoteitse lukion kautta. Aivan suotte sillä housunpersauksiani kulutin. Ei ollut kuitenkaan minun ideani, vaan isäni joka tykkäsi, että minulla on oltava samat lähtökuopat kuin sisaruksillani.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä.
        Aivan turhaan menin kiertoteitse lukion kautta. Aivan suotte sillä housunpersauksiani kulutin. Ei ollut kuitenkaan minun ideani, vaan isäni joka tykkäsi, että minulla on oltava samat lähtökuopat kuin sisaruksillani.

        Pääsithän nytkin tänne leuhkimaan opinnoillasi. Jotain varmaan kiinnostaa tavattomasti...tai sitten ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsithän nytkin tänne leuhkimaan opinnoillasi. Jotain varmaan kiinnostaa tavattomasti...tai sitten ei.

        Ei tänne ollut vaikea päästä ollenkaan. Kone auki muutenkin vielä toistaiseksi.

        En kaikkea ole vielä leuhkinutkaan. Kävinhän puolen vuoden siivouskoulutuksenkin. Mitäs siitä sanot? Sinne tosin olisi päässyt ilman lukiotakin vaikka onhan siivouslukioita myös erikseen. Ne on kuitenkin vasta uudempaa lukio-ohjelmaa. Ei silloin minun nuoruudessani vielä ollut.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei tänne ollut vaikea päästä ollenkaan. Kone auki muutenkin vielä toistaiseksi.

        En kaikkea ole vielä leuhkinutkaan. Kävinhän puolen vuoden siivouskoulutuksenkin. Mitäs siitä sanot? Sinne tosin olisi päässyt ilman lukiotakin vaikka onhan siivouslukioita myös erikseen. Ne on kuitenkin vasta uudempaa lukio-ohjelmaa. Ei silloin minun nuoruudessani vielä ollut.

        Arvaa huviksesi kuinka montaa täällä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä kirjoitin silloin sen enempää miettimättä että oppikouluun menivät ne joilla oli lukupäätä, riittävän hyvä keskiarvo ja jotka saivat pääsykokeissa tarpeeksi paljon pisteitä.
        Ne joilla ei katsottu olevan edellytyksiä koulumenestykseen, menivät jatkokouluun, kansalaiskouluun ja ammattikouluihin.
        On totta myös se että joillakin ei ollut mahdollisuutta mennä oppikouluun vaikka oli kuinka välkky lukuaineissa, koska vanhemmat eivät päästäneet tai koulu oli kaukana.
        Joissakin tapauksissa vanhemmat tai yhteisö arvosti enemmän ammattiosaamista ja "kynämiehet" olivat sitä "heikompaa ainesta".
        Sanavalintani ei ollut ehkä paras mahdollinen ja pahoittelen sitä.

        Kannattaisiko ajatella mitä sanoo,
        ettei sano mitä ajattelee ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvaa huviksesi kuinka montaa täällä kiinnostaa.

        Yhtä näytti kiinnostavan.
        Eihän sitä useampaa tarvitsekaan kiinnostaa, että vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisiko ajatella mitä sanoo,
        ettei sano mitä ajattelee ?

        Bah, sanoin mitä ajattelin ja tiesin ja muistin ja en ajatellut että joku jolla on huono itsetunto voi alkaa uskomaan että tarkoitin jotain muuta kuin sanoin.


    • Anonyymi

      Kukahan se kirjoitti täällä:
      "Minä olen aina eturivissä ja minua kannattaa seurata"

      Joku vaatimaton ihminen varmaan...?

      • Anonyymi

        Jeesus...?


      • Anonyymi

        Eikä ole myöskään totta, että enemmistö tykkää lukea korpipaskavuodatuksia. Itsensäkehujat ovat raivostuttavan omahyväisiä. Itse yrittävät nostaa itseään. Korppis on palstan mätä omena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole myöskään totta, että enemmistö tykkää lukea korpipaskavuodatuksia. Itsensäkehujat ovat raivostuttavan omahyväisiä. Itse yrittävät nostaa itseään. Korppis on palstan mätä omena.

        Eikö kainuun eukolla ole muuta elämää kuin tämä palsta. Aamusta iltaan, aina täällä. Säälittävä ihmisraunio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus...?

        Joku Jeesuksena itseään pitävä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku Jeesuksena itseään pitävä ?

        Hunkkeli ja korppis rienaavat uskonnostamme. Todistaa moukkamaisuutta ja typeryyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole myöskään totta, että enemmistö tykkää lukea korpipaskavuodatuksia. Itsensäkehujat ovat raivostuttavan omahyväisiä. Itse yrittävät nostaa itseään. Korppis on palstan mätä omena.

        Enemmistö tietää miten asia on.
        Enemmistö peukuttaa alaspäin paloman ja korppiksen kohdalla.
        Ei jatkoon !


      • Anonyymi

        ploma muistaaksein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku Jeesuksena itseään pitävä ?

        Jeesuksesta seuraava ylöspäin, ulkomailla "avartunut".


      • Olen sanonut ainoastaan että minun kirjoituksiani kannattaa aina lukea. Eturivistä en ole puhunut mitään. Ellen ajattelisi että minua kannattaa lukea en varmaankaan vaivautuisi kirjoittamaan mitään julkiselle palstalle.


    • Anonyymi

      8 epämiellyttävää viestiä on poistatettu.

      • Anonyymi

        Täytyyhän hänen pikku kätösillään olla jotain tekemistä,
        kun ei ole elämää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän hänen pikku kätösillään olla jotain tekemistä,
        kun ei ole elämää....

        pääsee kohta pyörittelemään kiviä mökkitien reaunuksille. Täytyy vaan varoa ettei taas tytöt rytky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pääsee kohta pyörittelemään kiviä mökkitien reaunuksille. Täytyy vaan varoa ettei taas tytöt rytky

        tyrät rytky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän hänen pikku kätösillään olla jotain tekemistä,
        kun ei ole elämää....

        Nyt iski uteliaisuus meikäläiselle. Kerro, onko sulla muuta elämää, kuin kirjoittaa täällä palstalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt iski uteliaisuus meikäläiselle. Kerro, onko sulla muuta elämää, kuin kirjoittaa täällä palstalla?

        Olen pitopalvelun esimiehen varamies...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitopalvelun esimiehen varamies...

        kuten korppiskin on mainostanut olleensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitopalvelun esimiehen varamies...

        no ilmankos sulla on aikaa olla koko päivä suoli 24.ssa. Varamies, kun on vain varalla.

        Muista juoda nestettä välillä, ettet kuivu täällä päivystäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pääsee kohta pyörittelemään kiviä mökkitien reaunuksille. Täytyy vaan varoa ettei taas tytöt rytky

        Varo pikku kätösiäsi. Ja varothan sinä. Niillä on illalla "töitä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo pikku kätösiäsi. Ja varothan sinä. Niillä on illalla "töitä".

        Tulemme sitten aamulla katsomaan mitä olet saanut aikaan pikku kätösilläsi !
        Ahkeroi, me rentoudumme sillä aikaa.


    • Anonyymi

      Oho! Taisi tulla palstantäytön maailman- tai ainakin suomenennätys ;D))

      Veikkaan että yksi ja sama itseään peukuttava on kirjoittanut viesteistä valtaosan. Olisipa moderaattorilla tai ylläpidolla töitä! En viitsi valittaa, joku höhlä vaan niinsanotusti toteuttaa itseään.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa korppiksen kommentoinnilta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa korppiksen kommentoinnilta...

        Ei vaikuta, kätösilläni on ollut aivan muuta tekemistä kuin naputella viestejä.

        Istahdin juuri takkahuoneen sohvalle napostelemaan susheja joita kätösilläni tein 30 kpl. Enhän toki kaikkia heti syö vaan ajattelin kymmenkunta napsia. En näet ole syönyt kuin aamupalan. Mökin laiturilla join kuumaa kaakaota ja söin kolme suklaa keksiä.

        Muista ottaa D-vitamiinit purkista, ulos et ole päivystykseltäsi päässyt.

        Neuvo huomiselle, älä päivystä puolen päivän jälkeen olen muualla pahan teossa ; )


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei vaikuta, kätösilläni on ollut aivan muuta tekemistä kuin naputella viestejä.

        Istahdin juuri takkahuoneen sohvalle napostelemaan susheja joita kätösilläni tein 30 kpl. Enhän toki kaikkia heti syö vaan ajattelin kymmenkunta napsia. En näet ole syönyt kuin aamupalan. Mökin laiturilla join kuumaa kaakaota ja söin kolme suklaa keksiä.

        Muista ottaa D-vitamiinit purkista, ulos et ole päivystykseltäsi päässyt.

        Neuvo huomiselle, älä päivystä puolen päivän jälkeen olen muualla pahan teossa ; )

        Kaiva toki esiin kotiviinipullosi, niin voit viettää riehakasta perjantai-iltaa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei vaikuta, kätösilläni on ollut aivan muuta tekemistä kuin naputella viestejä.

        Istahdin juuri takkahuoneen sohvalle napostelemaan susheja joita kätösilläni tein 30 kpl. Enhän toki kaikkia heti syö vaan ajattelin kymmenkunta napsia. En näet ole syönyt kuin aamupalan. Mökin laiturilla join kuumaa kaakaota ja söin kolme suklaa keksiä.

        Muista ottaa D-vitamiinit purkista, ulos et ole päivystykseltäsi päässyt.

        Neuvo huomiselle, älä päivystä puolen päivän jälkeen olen muualla pahan teossa ; )

        Noniin, pikku kätöset ryhtyivät töihin kuten tiesimme odottaakin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei vaikuta, kätösilläni on ollut aivan muuta tekemistä kuin naputella viestejä.

        Istahdin juuri takkahuoneen sohvalle napostelemaan susheja joita kätösilläni tein 30 kpl. Enhän toki kaikkia heti syö vaan ajattelin kymmenkunta napsia. En näet ole syönyt kuin aamupalan. Mökin laiturilla join kuumaa kaakaota ja söin kolme suklaa keksiä.

        Muista ottaa D-vitamiinit purkista, ulos et ole päivystykseltäsi päässyt.

        Neuvo huomiselle, älä päivystä puolen päivän jälkeen olen muualla pahan teossa ; )

        Varo ettet läikytä petsen takkahuoneen sohvalle kiljua !


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei vaikuta, kätösilläni on ollut aivan muuta tekemistä kuin naputella viestejä.

        Istahdin juuri takkahuoneen sohvalle napostelemaan susheja joita kätösilläni tein 30 kpl. Enhän toki kaikkia heti syö vaan ajattelin kymmenkunta napsia. En näet ole syönyt kuin aamupalan. Mökin laiturilla join kuumaa kaakaota ja söin kolme suklaa keksiä.

        Muista ottaa D-vitamiinit purkista, ulos et ole päivystykseltäsi päässyt.

        Neuvo huomiselle, älä päivystä puolen päivän jälkeen olen muualla pahan teossa ; )

        Jaa...kymmenkunta snapsia...
        Menet varmaankin huomenna puolenpäivän jälkeen huussin taakse luomaan lantaa pikku kätösilläsi.
        Muuta luovaahan sinä et osaa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei vaikuta, kätösilläni on ollut aivan muuta tekemistä kuin naputella viestejä.

        Istahdin juuri takkahuoneen sohvalle napostelemaan susheja joita kätösilläni tein 30 kpl. Enhän toki kaikkia heti syö vaan ajattelin kymmenkunta napsia. En näet ole syönyt kuin aamupalan. Mökin laiturilla join kuumaa kaakaota ja söin kolme suklaa keksiä.

        Muista ottaa D-vitamiinit purkista, ulos et ole päivystykseltäsi päässyt.

        Neuvo huomiselle, älä päivystä puolen päivän jälkeen olen muualla pahan teossa ; )

        Aamulla linjoilla luetaan aikaansaannoksiasi.
        Pysy linjoilla ja pysythän sinä.


      • Anonyymi

        No mikset valita, sehän on pikku kätöstesi elämäntyö.


    • Anonyymi

      läläläläälää....et arvoa kuka

    • Anonyymi

      12 "epämiellyttävää" kommenttia on poistettu.
      Jo lähti pikku kätöset napsimaan.
      Lyödäänkö vetoa ? Huomenna on koko ketju poistettu.

    • Anonyymi

      Itkijät asialla.

    • Anonyymi

      Eli "itkettäjät":
      "Siinähän itkette ja anelette armoa, jyräämiseni jatkuu edelleenkin tauotta".

      Onko varaa pillittää ?

    • Anonyymi

      Kyllä tämmönen ketju pitäisikin poistaa! Ei mitään järkeä. Toisiaan vaan nokitaan. Voi hyvä tavaton teitä akkoja (anonyymeja)

      • Anonyymi

        lausuu anonyymi(na eräs tietty sopan aloittaja vuosia sitten?)


      • Anonyymi

        Joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön.


    • Anonyymi

      Joku korppis aloitti kissa-hiiri-leikin. Se on hänestä ollut hauskaa monta vuotta.
      Pitää lapsen saada leikkiä.

      • Anonyymi

        Ai sitäkö hunkkeli tarkoitti, että korppis-lapsen pitää saada leikkiä 😇


    • Anonyymi

      Ei voi lapselle pettymystä tuottaa.
      Lapsien pitää saada leikkiä.

      • Anonyymi

        nukkekodeilla


    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa jäivät rekatut palstahirviöt pahasti alakynteen. Korppis, Tellukka ja huruksz jäivät lehdelle soittelemaan yksinäisen ihmisen valitusvirttä. Mutta emme anna armoa pelleille.

      • Anonyymi

        Tuulimyllyjä ja kuviteltuja palstahirviöitä vastaan siinä tappelette! Luulen pikemminkin, että te , jotka ette ole rekattuja, siellä yksinänne naputtelette ja yritätte onnellisia ihmisiä haukkua.

        Minä olen yksineläjä, ja on hauska seurata teitä epätoivoisia "taistelijoita" täällä kummallisella palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulimyllyjä ja kuviteltuja palstahirviöitä vastaan siinä tappelette! Luulen pikemminkin, että te , jotka ette ole rekattuja, siellä yksinänne naputtelette ja yritätte onnellisia ihmisiä haukkua.

        Minä olen yksineläjä, ja on hauska seurata teitä epätoivoisia "taistelijoita" täällä kummallisella palstalla.

        Ainahan teitä poikkeavia on palstalta löytynyt...luonnonoikkuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan teitä poikkeavia on palstalta löytynyt...luonnonoikkuja!

        Samaa mieltä, rekatut eivät älyllään täällä loista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, rekatut eivät älyllään täällä loista.

        Aloitus on hyvä.


      • Virsi 284


        1. Ah autuas, ken armosta
        anteeksi synnit saapi,
        kun pahat teot Jumala
        peittää ja unohtaapi.
        Hänelle Herra vääryyttä
        ei lue, eikä hänellä
        hengessä viihdy vilppi.

        2.
        Kun syntejäni salasin
        tunnustamatta niitä,
        riutuivat kaikki luunikin,
        ruumiini kuihtui siitä.
        Itkussa päivät kuluivat,
        murheesta kasvot muuttuivat,
        Jumalan rauha puuttui.

        3.
        Öin päivin oli päälläni
        kätesi raskas aina.
        Minua tahtoi syntini
        toivottomuuteen painaa.
        Kun tunnon tuska vaivasi,
        kuivuivat kaikki voimani
        kuin ruoho helteen alla.

        4.
        Luoksesi, Herra, minua
        ahdistaa suuri syyni.
        Tunnustan, pyhä Jumala,
        syntini kaikki tyynni.
        Armoa pyydän sinulta,
        armahda, ainut auttaja.
        Sanaasi, Herra, luotan.

        5.
        Armoa meidän jokaisen
        on aina anottava.
        On pyhienkin kaikkien
        puoleesi huudettava.
        Muuten me kurjat hukumme,
        vihasi virtaan vaivumme.
        Oi Herra, säästä meitä!

        6.
        Jumala, vahva turvani,
        murheesta auta tästä,
        niin armostasi sieluni
        ei lakkaa kiittämästä.
        Tie näytä kulkeakseni,
        voimaksi anna sanasi,
        johdata Hengelläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulimyllyjä ja kuviteltuja palstahirviöitä vastaan siinä tappelette! Luulen pikemminkin, että te , jotka ette ole rekattuja, siellä yksinänne naputtelette ja yritätte onnellisia ihmisiä haukkua.

        Minä olen yksineläjä, ja on hauska seurata teitä epätoivoisia "taistelijoita" täällä kummallisella palstalla.

        On se nyt oimituista, että vanhojen ihmisten pitää jollain palstalla todistella, että on onnellinen. Että istuu sohvalla, syö ruokaa ja juo viinaa. käy saunassa ja sielläkin syö ja juo viinaa. Onnellinen ihminen ei ryyppää yksin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Virsi 284


        1. Ah autuas, ken armosta
        anteeksi synnit saapi,
        kun pahat teot Jumala
        peittää ja unohtaapi.
        Hänelle Herra vääryyttä
        ei lue, eikä hänellä
        hengessä viihdy vilppi.

        2.
        Kun syntejäni salasin
        tunnustamatta niitä,
        riutuivat kaikki luunikin,
        ruumiini kuihtui siitä.
        Itkussa päivät kuluivat,
        murheesta kasvot muuttuivat,
        Jumalan rauha puuttui.

        3.
        Öin päivin oli päälläni
        kätesi raskas aina.
        Minua tahtoi syntini
        toivottomuuteen painaa.
        Kun tunnon tuska vaivasi,
        kuivuivat kaikki voimani
        kuin ruoho helteen alla.

        4.
        Luoksesi, Herra, minua
        ahdistaa suuri syyni.
        Tunnustan, pyhä Jumala,
        syntini kaikki tyynni.
        Armoa pyydän sinulta,
        armahda, ainut auttaja.
        Sanaasi, Herra, luotan.

        5.
        Armoa meidän jokaisen
        on aina anottava.
        On pyhienkin kaikkien
        puoleesi huudettava.
        Muuten me kurjat hukumme,
        vihasi virtaan vaivumme.
        Oi Herra, säästä meitä!

        6.
        Jumala, vahva turvani,
        murheesta auta tästä,
        niin armostasi sieluni
        ei lakkaa kiittämästä.
        Tie näytä kulkeakseni,
        voimaksi anna sanasi,
        johdata Hengelläsi.

        Kuten sanottu rekatut eivät älyllään loista eikä järki päätä pakota!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Virsi 284


        1. Ah autuas, ken armosta
        anteeksi synnit saapi,
        kun pahat teot Jumala
        peittää ja unohtaapi.
        Hänelle Herra vääryyttä
        ei lue, eikä hänellä
        hengessä viihdy vilppi.

        2.
        Kun syntejäni salasin
        tunnustamatta niitä,
        riutuivat kaikki luunikin,
        ruumiini kuihtui siitä.
        Itkussa päivät kuluivat,
        murheesta kasvot muuttuivat,
        Jumalan rauha puuttui.

        3.
        Öin päivin oli päälläni
        kätesi raskas aina.
        Minua tahtoi syntini
        toivottomuuteen painaa.
        Kun tunnon tuska vaivasi,
        kuivuivat kaikki voimani
        kuin ruoho helteen alla.

        4.
        Luoksesi, Herra, minua
        ahdistaa suuri syyni.
        Tunnustan, pyhä Jumala,
        syntini kaikki tyynni.
        Armoa pyydän sinulta,
        armahda, ainut auttaja.
        Sanaasi, Herra, luotan.

        5.
        Armoa meidän jokaisen
        on aina anottava.
        On pyhienkin kaikkien
        puoleesi huudettava.
        Muuten me kurjat hukumme,
        vihasi virtaan vaivumme.
        Oi Herra, säästä meitä!

        6.
        Jumala, vahva turvani,
        murheesta auta tästä,
        niin armostasi sieluni
        ei lakkaa kiittämästä.
        Tie näytä kulkeakseni,
        voimaksi anna sanasi,
        johdata Hengelläsi.

        Tulihan se sieltä ! Pienet sormessi ovat ahkeroineet ja olet saanut leikkiä.
        Jatka virrenveisuutasi, ehkä Herra armahtaa sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan se sieltä ! Pienet sormessi ovat ahkeroineet ja olet saanut leikkiä.
        Jatka virrenveisuutasi, ehkä Herra armahtaa sinut.

        Miten minusta tuntuu että hurskautta ei korppikotkasta löydä tekemälläkään eikä uskollisuutta. Maallinen mammona taitaa kiinnostaa harakkaa enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se nyt oimituista, että vanhojen ihmisten pitää jollain palstalla todistella, että on onnellinen. Että istuu sohvalla, syö ruokaa ja juo viinaa. käy saunassa ja sielläkin syö ja juo viinaa. Onnellinen ihminen ei ryyppää yksin.

        Syökö onnellinen ihminen kaksin?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Syökö onnellinen ihminen kaksin?

        Et taaskaan ollut sanojesi mittainen, sinulla piti olla muuta tekemistä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Virsi 284


        1. Ah autuas, ken armosta
        anteeksi synnit saapi,
        kun pahat teot Jumala
        peittää ja unohtaapi.
        Hänelle Herra vääryyttä
        ei lue, eikä hänellä
        hengessä viihdy vilppi.

        2.
        Kun syntejäni salasin
        tunnustamatta niitä,
        riutuivat kaikki luunikin,
        ruumiini kuihtui siitä.
        Itkussa päivät kuluivat,
        murheesta kasvot muuttuivat,
        Jumalan rauha puuttui.

        3.
        Öin päivin oli päälläni
        kätesi raskas aina.
        Minua tahtoi syntini
        toivottomuuteen painaa.
        Kun tunnon tuska vaivasi,
        kuivuivat kaikki voimani
        kuin ruoho helteen alla.

        4.
        Luoksesi, Herra, minua
        ahdistaa suuri syyni.
        Tunnustan, pyhä Jumala,
        syntini kaikki tyynni.
        Armoa pyydän sinulta,
        armahda, ainut auttaja.
        Sanaasi, Herra, luotan.

        5.
        Armoa meidän jokaisen
        on aina anottava.
        On pyhienkin kaikkien
        puoleesi huudettava.
        Muuten me kurjat hukumme,
        vihasi virtaan vaivumme.
        Oi Herra, säästä meitä!

        6.
        Jumala, vahva turvani,
        murheesta auta tästä,
        niin armostasi sieluni
        ei lakkaa kiittämästä.
        Tie näytä kulkeakseni,
        voimaksi anna sanasi,
        johdata Hengelläsi.

        No nyt! No nyt!

        Muori pääsi jo seuraavalle tajunnan tasolle.
        Vittuilusta virrenveisuuseen ja taivasosuutensa turvaamiseen.
        Mitähän sitten seuraavalla etapilla?

        Lähteekö kaikki savimukit lähetyssaarnaajien matkaan kehitysmaihin?
        Annetaanko nukkekodit jonkun kääpiöheimon arava-asunnoiksi ja Muori itse pakkaa käpsäkkinsä mukaansa ja seilaa lippulaivalaiturinsa kannella jokea pitkin aina viimeiseen auringonlaskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt! No nyt!

        Muori pääsi jo seuraavalle tajunnan tasolle.
        Vittuilusta virrenveisuuseen ja taivasosuutensa turvaamiseen.
        Mitähän sitten seuraavalla etapilla?

        Lähteekö kaikki savimukit lähetyssaarnaajien matkaan kehitysmaihin?
        Annetaanko nukkekodit jonkun kääpiöheimon arava-asunnoiksi ja Muori itse pakkaa käpsäkkinsä mukaansa ja seilaa lippulaivalaiturinsa kannella jokea pitkin aina viimeiseen auringonlaskuun.

        Rääväsuu korppikotkalla ei ole verbaalisia taitoja, joten ainoa puolustuskeino on vittuilu ja muiden mustamaalaaminen.


    • Anonyymi

      Ajattelisin,että elämänkaariajettelun mukaan vastaajalta/jilta on jäänyt jokin elämänvaihe selvittämättä ja se on luonut katkeruutta jotakin elämäntilannetta kohtaan. Se mikä se sitten olisi, on jotakin sellaista joka on vastaajalle ollut tärkeää eikä toteutunut eikä selvinnyt, vaan keskusteluun osallistujan kirjoituksesta on tullut tulkinta johon tulee katkeran oloinen vastaus. Näin ajattelisin. En ehkä jatkaisi keskustelua vaan poistuisin. Ehkä.

      • Anonyymi

        Filosofointi ei auta, kyllä korppis on ihan sekopää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Filosofointi ei auta, kyllä korppis on ihan sekopää.

        Niin tuota, mä vastasin alotukseen. Tää on kans sitä tulkintaa, eikö vaan. Ehkä me ollaan kaikki pikkusen sekopäitä silloin tällöin.


      • Anonyymi

        Hei taas. No tuohon en voi sanoa mitään, kun en tunne henkilöä.
        Eilen juttelin ystävättäreni kanssa viestittelystä, tekstiviesteistä, kuinka hän on tullut väärin ymmärretyksi ja kuinka puhumalla on paljon helpompi viestiä asiaansa.
        Samoin se näyttäisi olevan täälläkin, kun emme näe ilmeitä emmekä kuule ääntä. Kaiken lisäksi kirjoittaja saattaa viestiään kirjoittaessa olla ilkikurinen.
        Mä olen ite tullut siihen ajatukseen, että kun olen kiukkuisella päällä, muuten huonolla tuulella tai alavireinen tai erinomaisen hyvällä tuulella, niin tulkitsen viestit juuri sillä tavoin kun sen hetkinen tunnepuoli on. Niin kummallista kun se okin, niin tulee helposti vääränlaisa ajatuksia. Oletko samaa mieltä.
        Niin ja jokaisella meistä on oma tapansa kirjoittaa, napakasti, käskeväst ja kuinka kuka nyt kirjoittaakin, vaikka ei olisi tarkoitus ketään ohjeistaa tai loukata. Mulla on aiemmin ollut tiukka tapa viestiä esimerkiksi työelämässä. Eikä tarkoitus ollut suinkaan olla epäystävällinen eikä määräävä. Persoonaltani kuitenkin olen hyväntuulinen ja kuunteleva, omasta mielestäni.


    • Anonyymi

      Ei siis pelkästään tyhmä?

      • Anonyymi

        Etkö ole lukenut vuodatusta siitä kuinka luova ihminen hän on. Ei vaan taida raukkaparka ymmärtää ettei itseään kehumalla tule taiteelliseksi vaan muut ihmiset osoittavat sen. Omasta mielestään luovia ja taiteellisia on joka toinen, mutta onneksi vain ani harvat sanovat sen ääneen.


    • Anonyymi

      "oltavan kaikkea kirjoittamaasi vastaan"

      Tekisin sen johtopäätöksen, että ei tuollaista tilannetta koskaan tule ja jos joskus jostain ihmeellisestä syystä tulisi, ajattelisin, että ei yksi kerta mitään merkitse. Onhan minulla oikeus jatkaa kirjoittamistani ja perustella kantani.

      Tästä aloituksesta tein sen johtopäätöksen, että sen kirjoittaja on omituinen persoona.
      Vaikuttaa, että hän on sabotaasihaluinen ja kuvittelee, että kaikki muut ovat samanlaisia.

      • Anonyymi

        Aika monet ovat olleet samaa mieltä, että ei kannata jatkaa synkkää yksinpuhelua, jos ei ole muuta kerrottavaa kuin mitä on syönyt tai puuhastellut. Silloin on järkevämpää kertoa vaikka millainen sää on tänään Kajaanissa.

        a.p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monet ovat olleet samaa mieltä, että ei kannata jatkaa synkkää yksinpuhelua, jos ei ole muuta kerrottavaa kuin mitä on syönyt tai puuhastellut. Silloin on järkevämpää kertoa vaikka millainen sää on tänään Kajaanissa.

        a.p

        Ketä se kiinnostaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä se kiinnostaa ?

        Ei ne syömiset ja pikku puuhastelut kiinnostakaan. Tämä keskustelu kiinnostaa kaikkia kommentoineita.

        a.p


    • Anonyymi

      16 jollekin epämiellyttävää (totuutta) kommenttia poistettu.

      • Anonyymi

        kova työ korppiksella siivota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kova työ korppiksella siivota

        Mistä olet saanut tuota parempaa tietoa?
        Vai oletko ihan bimbo, joka noin vain heittelee mitä satuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet saanut tuota parempaa tietoa?
        Vai oletko ihan bimbo, joka noin vain heittelee mitä satuu?

        Pitkään samoilla palstoilla keskustelleena tiedän. Ennen hänellä oli tapana poistaa jopa omia keskusteluita kun tuli liikaa totuuksia. Silloin rekatut pystyivät tekemään niin. Nyt hän ilmoittaa ylläpidolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkään samoilla palstoilla keskustelleena tiedän. Ennen hänellä oli tapana poistaa jopa omia keskusteluita kun tuli liikaa totuuksia. Silloin rekatut pystyivät tekemään niin. Nyt hän ilmoittaa ylläpidolle.

        Bimbohan olet. Ei tuo ole tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bimbohan olet. Ei tuo ole tieto.

        Heittelen mitä vaan satuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bimbohan olet. Ei tuo ole tieto.

        Bimboja on sen kommentitkin.
        Bimbointa koko palstalla.


      • Anonyymi

        Kun elämä on tyhjää ja yksinäistä, luo itselleen palstaelämän ja nukkemaailmasta saa lisää kavereita.


    • Anonyymi

      Omaan herkät tuntosarvet palstailuun, enkä tietenkään halua myrkyttää keskustelukulttuuria kirjoituksillani yhtä kirjoitusta pidempään.

      • Anonyymi

        Ei kukaan normaali halua myrkyttää koko palstaa. Tellukka ja korppis ovat uudempia täällä, en ymmärrä lainkaan heidän käytöstään. Pieni tauko tekisi varmaan hyvää molemmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan normaali halua myrkyttää koko palstaa. Tellukka ja korppis ovat uudempia täällä, en ymmärrä lainkaan heidän käytöstään. Pieni tauko tekisi varmaan hyvää molemmille.

        Hiljaa näyttävät olevan niin Tellu kuin Korppiskin ja Paloma. Käväise lukemassa mielenterveys- ja muistisairausketjua sieltä voi löytyä jotain varteenotettavaa pakkomielteellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaa näyttävät olevan niin Tellu kuin Korppiskin ja Paloma. Käväise lukemassa mielenterveys- ja muistisairausketjua sieltä voi löytyä jotain varteenotettavaa pakkomielteellesi.

        Katsopa itse tarkemmin kuinka monen viestin voimin ovat tähän keskusteluun osallistuneet.

        Hehän ovat itse ilmoittaneet olevansa tyytyväisiä palstan tilanteeseen, joten miksi kirjoitat paljasta paskaa heidän puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaa näyttävät olevan niin Tellu kuin Korppiskin ja Paloma. Käväise lukemassa mielenterveys- ja muistisairausketjua sieltä voi löytyä jotain varteenotettavaa pakkomielteellesi.

        Kyllä tuolla kolmenkoplalla on normia enemmän pakkomielteitä eikä muutenkaan tule syyttää toisia mielenterveys vaikeuksista.


    • Anonyymi

      Ihmisen aivot ovat kuin sipuli. Ikää myöten, aivojen rappeutuessa,
      sipulista eli niistä aivoista häviää tavallaan kerros kerroksen jälkeen ja
      joka kerroksen mukana häviää jotain ominaisuuksia tai kykyjä.
      Esimerkiksi itsekritiikki ja itsekontrolli häviää,
      jolloin iäkkäästä ihmisestä voi tulla jopa rivo ja roisi.

      Lewyn kappale tauti-potilas saattaa joskus alkaa sabotoida jonkun
      ihmisen elämää. Panetella jatkuvaa syöttöä, ilkeillä ja joskus olla suorastaan pahansuopa.
      Muille hän näyttelee sopuisaa ihmistä,
      ettei vaan kukaan uskoisi sitä ihmistä, jolle hän on paha.
      Aika tuttu kuvio tässä keisissä. Sabotaasin uhri on satimessa ja tarvitsisi myös apua, että ei vain itse sairastuisi. Epäluuloisuus ja vainoharhaisuus kuulu useimpien muistisairauksien johonkin vaiheeseen.

      Tämän ketjun aloittajalle mielenterveys ja muistisairausketjusta poimittua tietoa.

      • Anonyymi

        Sitä levyä on varmaan monella, kun nopeasti selailin palstan loppuosaa.
        Aivan jonnenjoutavaa kommenttia syytää yks ja toinen.
        Keksikää pyhäpäivän ratoksi jotain mielekästä, kuin istua koneen ääressä.
        Siinä leviää vain p*rse! Levee se on monella valmiiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä levyä on varmaan monella, kun nopeasti selailin palstan loppuosaa.
        Aivan jonnenjoutavaa kommenttia syytää yks ja toinen.
        Keksikää pyhäpäivän ratoksi jotain mielekästä, kuin istua koneen ääressä.
        Siinä leviää vain p*rse! Levee se on monella valmiiksi.

        Tuollaiset persiin leviämis kommentit ovat korppikselle tyypillisiä. Hän kun antaa itsestään niin touhukkaan emännän kuvan savipajoineen ja nukkekotineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset persiin leviämis kommentit ovat korppikselle tyypillisiä. Hän kun antaa itsestään niin touhukkaan emännän kuvan savipajoineen ja nukkekotineen.

        Rivot kommentit ja kirjoitusvirheet, siitä sen tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rivot kommentit ja kirjoitusvirheet, siitä sen tunnistaa.

        "Epäluuloisuus ja vainoharhaisuus kuulu useimpien muistisairauksien johonkin vaiheeseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Epäluuloisuus ja vainoharhaisuus kuulu useimpien muistisairauksien johonkin vaiheeseen."

        Jos olisin korpikirjoittaja, olisin tuosta huolissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin korpikirjoittaja, olisin tuosta huolissani.

        Kurkkaas jalkoväliis, mistä oot tulluna, ku juttus ovat ku hampaTtoman akan!


    • Anti tulla lunta tupaan, en tunne ketään enkä piittaa tuntemattomien kritiikistä.

    • Anonyymi

      On olemassa sanonta:
      "Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään".

    • Anonyymi

      Huomaisin joutuneeni erehdyksessä 70 plus - palstalle.

      • Anonyymi

        Iha oikialle paikalle tulit, mitä suotta ujostelet , kuikuilemalla. Ala heittäää tarinaa ajankuluksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iha oikialle paikalle tulit, mitä suotta ujostelet , kuikuilemalla. Ala heittäää tarinaa ajankuluksi!

        Täällä huutaa jotkut hullut jopa hoosiannaa avuksi ja meno muutenkin muutaman kohdalla enemmän kuin hulvatonta.


      • "Anonyymi"

        Muista kuitenkin että tämän aloituksen aloittajan tarkoitus on jauhaa pashaa 500 kikkaretta.
        Jotta aloittaja voisi alkaa kuvitella olevansa...edes pikkuisen pierahdus.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Muista kuitenkin että tämän aloituksen aloittajan tarkoitus on jauhaa pashaa 500 kikkaretta.
        Jotta aloittaja voisi alkaa kuvitella olevansa...edes pikkuisen pierahdus.

        H.

        Omat aloituksesi pyörivät kuukausia palstalla ja tuskin koskaan saat 100 kikkaretta paskarunoelmakyhäilyä enempää. Säälittävä olet.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Muista kuitenkin että tämän aloituksen aloittajan tarkoitus on jauhaa pashaa 500 kikkaretta.
        Jotta aloittaja voisi alkaa kuvitella olevansa...edes pikkuisen pierahdus.

        H.

        Kröhöm...Orhöm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat aloituksesi pyörivät kuukausia palstalla ja tuskin koskaan saat 100 kikkaretta paskarunoelmakyhäilyä enempää. Säälittävä olet.

        Muistin virkistämiseksi hunkkelin ns. runoutta, ei kovinkaan korkeatasoista:

        Kuin huokuva rinta rakkaus nousee ja laskee
        toisinaan tuskainen huokaus joskus kiihkeä henkäys.

        Kun aika on tullut unohtaa työ eikä enää herätä jokainen yö
        aamu-kahvilla silloin mietteiden aika viimeisen rei'än vyön.

        Sillä onhan elon vyössä monta monituista reikää
        voi mietteissään myöntää on nähnyt paljon vyö ehtoista elämää.


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe