Oon melkein 14w poika ja koen olevani jollain tapaa transsukupuolinen. Aina välillä koen, että viihtyisin paremmin naisena ja aina kun esimerkiks koulussa nään jotain oikeesti naisellisen näköisiä poikia. Katon niitten vaatteita ja sitä et miten niil on ollu onni syntyy siihen sukupuoleen. Vanhemmille en uskalla kyllä kertoa, mutta kertoisin kyl jos se ois helppoo. Ja kaikille tiedoksi en kattele niitä sillein seksuaalisessa mielessä, vaan enemmin sitä miten ne on syntynyt naiseksi ja miten ne saa laittautuu. Ois myös kiva löytää joitain samanlaisessa tilanteessa olevia nuoria, joiden kanssa pystyis jakaa kokemuksia ja saamaan ehkä samankaltaisia ystäviä. Haluun sanoo vielä että tiedän ettei leikkauksiin pääse tai hormonihoitoija saa ennen ku on 18. Mut plz jotai tukee tai vastauksii. Tilanne tuntuu tosi tuskalliselta ja oon ristiriidas itteni kaa
Miks joudun pitää tätä salassa?
35
1226
Vastaukset
- Anonyymi
Siis niitä muita tyttöjä esim koulussa, en vanhempia
- Anonyymi
Et ole transsukupuolinen, olet nuori poika joka ymmärtää naisten estetiikan päälle, se on ok.
Tuossa on sulla se "aidan takana ruoho on vihreämpää" ajatu s takana, ei se tyttönä oleminen ole mikään autuus. Minä tiedän koska olen nainen, eli olen ollut tyttökin.
Sukupuoltahan ei voi vaihtaa, joten etsi hyviä puolia siitä että olet poika! Se on hyvä juttu, susta voi tulla joskus aviomies ja isä! Hienoja juttuja molemmat, yhtä hienoja kuin vaimous ja äitiyskin.
Älä pilaa elämääsi uppoutumatalla trans-mailmaan, ideologiaan ja elämään, se on vain tuhoavaa eikä auta sinua, valheita riittää ja todellisuuden kollektiivista kieltämistä.
Suosittelen sinua lukemaan vaikka Tapio Puolimatkan aihetta käsittelevää kirjallisuutta ja sitten miettimään muita juttuja.
Tsemppiä sinulle!- Anonyymi
Aloittajan kannattaa ohittaa tämän päivystävän Aitoavioliiton kommentit ja kuunnella omaa sisäistä ääntään. Tuo Puolimatka käyttää akateemista asemaansa hyväkseen syytämällä trans- ja homovihamielistä sontaa sen antamalla auktoriteetillä.
Kaikki aikuiset eivät ole tuollaisia, kannattaa ottaa yhteyttä vaikka Sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskukseen
https://seta.fi/palvelut/tuki-ja-neuvontapalvelut/sukupuolen-moninaisuuden-osaamiskeskus/?gclid=Cj0KCQiAtOjyBRC0ARIsAIpJyGP9Q8cWTrIDYFGA6nIi-ee_P79CF__PuB3lrTEeU6PvaXsQnHfH9AsaAo-rEALw_wcB
...tai translasten ja nuorten perheet ry:hyn
https://www.transperheet.fi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan kannattaa ohittaa tämän päivystävän Aitoavioliiton kommentit ja kuunnella omaa sisäistä ääntään. Tuo Puolimatka käyttää akateemista asemaansa hyväkseen syytämällä trans- ja homovihamielistä sontaa sen antamalla auktoriteetillä.
Kaikki aikuiset eivät ole tuollaisia, kannattaa ottaa yhteyttä vaikka Sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskukseen
https://seta.fi/palvelut/tuki-ja-neuvontapalvelut/sukupuolen-moninaisuuden-osaamiskeskus/?gclid=Cj0KCQiAtOjyBRC0ARIsAIpJyGP9Q8cWTrIDYFGA6nIi-ee_P79CF__PuB3lrTEeU6PvaXsQnHfH9AsaAo-rEALw_wcB
...tai translasten ja nuorten perheet ry:hyn
https://www.transperheet.fi/Niin ja todellakin kannattaa jättää omaan arvoonsa tuollaiset kirjoittajat jotka yrittävät väheksyä omia tuntemuksiasi. Vain sinä itse tiedät mikä olet ja mitä haluat.
Useammalla paikkakunnalla järjestetään vertaistukiryhmien kokoontumisia ja sieltä löytää keskustelukavereita jotta saa omia ajatuksiaan järjestykseen.
Samanlaista osattomuuden tunnetta minullakin oli nuoruudessa kun en voinut olla tyttö. Omalla kohdallani kesti kauan ennen kuin homma saatiin järjestykseen, nykyisin sentään voidaan tutkimukset aloittaa jo vuosia ennen täysikäisyyttä.
Riippuu tietenkin miten vanhemmat suhtautuu sukupuoliristiriitaan, mutta rakastavat vanhemmat ymmärtävät kyllä lastaan. Vanhempien yhteistoimintaa tarvitaan jos haluaa aloittaa prosessin jo ennen täysi-ikäisyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja todellakin kannattaa jättää omaan arvoonsa tuollaiset kirjoittajat jotka yrittävät väheksyä omia tuntemuksiasi. Vain sinä itse tiedät mikä olet ja mitä haluat.
Useammalla paikkakunnalla järjestetään vertaistukiryhmien kokoontumisia ja sieltä löytää keskustelukavereita jotta saa omia ajatuksiaan järjestykseen.
Samanlaista osattomuuden tunnetta minullakin oli nuoruudessa kun en voinut olla tyttö. Omalla kohdallani kesti kauan ennen kuin homma saatiin järjestykseen, nykyisin sentään voidaan tutkimukset aloittaa jo vuosia ennen täysikäisyyttä.
Riippuu tietenkin miten vanhemmat suhtautuu sukupuoliristiriitaan, mutta rakastavat vanhemmat ymmärtävät kyllä lastaan. Vanhempien yhteistoimintaa tarvitaan jos haluaa aloittaa prosessin jo ennen täysi-ikäisyyttä.Rakastavat vanhemmat suojelevat lastaan, myös häneltä itseltään.
- Anonyymi
Se mikä itseäni hämmästytti aikuisten kommenteissa aikoinaan oli se varmuus, etten minä voi missään tapauksessa olla lesbo. Siihen aikaan transmiesten olemassaoloa ei tiedostettu ja puhuttiin lesboista. Maailmassa oli kyllä lesboja, juu, mutta tietenkään juuri minä en sitä voinut olla. Minä vain ihailin naisia kuulemma. Ja muutenkin se oli vaihe, josta kasvaisi ulos. Ja oli velvollisuuskin kasvaa, vaikkei sitä ihan suoraan voinut sanoa. Näin neljääkymppiä lähestyvänä miehenä voin nyt todeta kommentoijien olleen kyllä oikeassa siinä, etten ollut lesbo, mutta naisista olen kyllä kiinnostunut edelleen.
Ap itsekin totesi, ettei tule saamaan hoitoja alaikäisenä ja on tämän hyväksynyt, joten milläköhän tavalla ap:n vanhempien pitäisi suojella tätä omalta itseltään? Hän toivoi vain vertaistukea ja ymmärtävää keskusteluseuraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakastavat vanhemmat suojelevat lastaan, myös häneltä itseltään.
Kuka suojaisi lapsia saalistavilta transvihamielisiltä aitoavioliittolaisilta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka suojaisi lapsia saalistavilta transvihamielisiltä aitoavioliittolaisilta?
Kuka suojaisi lapsia transaktivisteilta? Ne niitä lapsille vaarallisia ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä itseäni hämmästytti aikuisten kommenteissa aikoinaan oli se varmuus, etten minä voi missään tapauksessa olla lesbo. Siihen aikaan transmiesten olemassaoloa ei tiedostettu ja puhuttiin lesboista. Maailmassa oli kyllä lesboja, juu, mutta tietenkään juuri minä en sitä voinut olla. Minä vain ihailin naisia kuulemma. Ja muutenkin se oli vaihe, josta kasvaisi ulos. Ja oli velvollisuuskin kasvaa, vaikkei sitä ihan suoraan voinut sanoa. Näin neljääkymppiä lähestyvänä miehenä voin nyt todeta kommentoijien olleen kyllä oikeassa siinä, etten ollut lesbo, mutta naisista olen kyllä kiinnostunut edelleen.
Ap itsekin totesi, ettei tule saamaan hoitoja alaikäisenä ja on tämän hyväksynyt, joten milläköhän tavalla ap:n vanhempien pitäisi suojella tätä omalta itseltään? Hän toivoi vain vertaistukea ja ymmärtävää keskusteluseuraa." milläköhän tavalla ap:n vanhempien pitäisi suojella tätä omalta itseltään?"
Ettei tarttuisi mahdollisuuteen pilata terveyttään blokkereilla ja sitä myötä väärille hormoneille.
Uskon todella että kko tuo hullu hoitolinja tullaan kieltämään kun nämä "translapset" haastavat vanhempiaan oikeuteen aikuisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat siis sitä, että transaktivistit käyvät pistelemässä hormoniblokkereita lapsiin...? Eiköhän se asia ole lääketieteellisten ammattilaisten asia päättää noista asioista. Suomessa blokkereita ei edes ole juuri käytetty - paitsi tietysti cis-lasten hoitamiseen, mistä kukaan ei pidä mitään meteliä.
Lisäksi aloittaja lähinnä pyysi itselleen tukea sille, että voisi rauhassa omia kokemuksiaan käsitellä. Herkimmille hänenkaltaisilleen harrastamasi mitätöintilinja on hengenvaarallinen: Moni transnuori on päätynyt itsemurhaan sellaisessa ympäristössä, jossa häntä ei oteta tosissaan ja vähätellään esittämälläsi tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat siis sitä, että transaktivistit käyvät pistelemässä hormoniblokkereita lapsiin...? Eiköhän se asia ole lääketieteellisten ammattilaisten asia päättää noista asioista. Suomessa blokkereita ei edes ole juuri käytetty - paitsi tietysti cis-lasten hoitamiseen, mistä kukaan ei pidä mitään meteliä.
Lisäksi aloittaja lähinnä pyysi itselleen tukea sille, että voisi rauhassa omia kokemuksiaan käsitellä. Herkimmille hänenkaltaisilleen harrastamasi mitätöintilinja on hengenvaarallinen: Moni transnuori on päätynyt itsemurhaan sellaisessa ympäristössä, jossa häntä ei oteta tosissaan ja vähätellään esittämälläsi tavalla.Jotenkin säälittävää yrittää syyllistää ja uhkailla minua jonkun toisen kuvitellulla itsemurhalla.
En ole väheksynyt aloittajan tunteita saatikka mitätöinyt niitä.
Vaarallisempana pidän sitä että tuntuu että luulette kaikkien vähän ahdistuneiden lasten olevan transseja! Sekös jos mikä on ahdistavaa lapselle.
Se niitä itsemurhia voi aiheuttaakin, sehän on kuin tuomio vakavasta sairaudesta.
Vaikuttaa siltä että myös haluatte kaikkien hämmentyneiden lasten joutuvan trans-potilaaksi, luulisi että itse ymmärtäisitte auttaa muita joutumasta samaan jamaan, löytämään mielummin tien parantumiseen dysforiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin säälittävää yrittää syyllistää ja uhkailla minua jonkun toisen kuvitellulla itsemurhalla.
Vaarallisempana pidän sitä että tuntuu että luulette kaikkien vähän ahdistuneiden lasten olevan transseja! Sekös jos mikä on ahdistavaa lapselle.
Se niitä itsemurhia voi aiheuttaakin, sehän on kuin tuomio vakavasta sairaudesta.
Vaikuttaa siltä että myös haluatte kaikkien hämmentyneiden lasten joutuvan trans-potilaaksi, luulisi että itse ymmärtäisitte auttaa muita joutumasta samaan jamaan, löytämään mielummin tien parantumiseen dysforiasta.Jatkoa.
Siis uskon aloittajan olevan ahdistunut ja kokevan dysforiaa, siihen hänen tulisikin saada keskusteluapua.
Dysforian kesto, voimakkuus tai vakaus ei kuitenkaan millään tavoin osoita "transsukupuolisuuden" olemassaoloa, vain dysforian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa.
Siis uskon aloittajan olevan ahdistunut ja kokevan dysforiaa, siihen hänen tulisikin saada keskusteluapua.
Dysforian kesto, voimakkuus tai vakaus ei kuitenkaan millään tavoin osoita "transsukupuolisuuden" olemassaoloa, vain dysforian.Sukupuolidysforia on lääketieteellinen tila, jota tavataan lähinnä trans- ja muunsukupuolisilla - diagnoosia eivät saa sukupuoltaan noin vain muuten pohtivat. Rimpuilusi oman mielipiteesi puolustamiseksi on säälittävää.
Jos ihminen pohtii asiaa kohdallaan, se ei ole muilta pois - paitsi tietenkin heitä vaanivien aitoavioliittolaisten mielestä, joille jokainen homouden tai transsukupuolisuuden itsessään tukahduttava uhri on ilmeisesti bonuskortti taivaan portilla. Olet jo lukinnut mielipiteesi täysin edes tuntematta tätä ihmistä. Samalla yrität aikuisen auktoriteetillä jyrätä hänen tuntemuksensa, vaikka se osoittautuisikin transsukupuolisuudeksi. Toteutat juuri sitä henkistä väkivaltaa, jolla ne itsemurhat aiheutetaan, joten on täysin turha yrittää vetäytyä vastuusta.
Onneksi tässä maailmassa on järjellään ja sydämellään toimivia aikuisia, jotka antavat tällaisille lapsille ja nuorille aikaa ja mahdollisuuden tutkia omaa sisintään rauhassa ilman mitätöintiä tai painostusta minnekään suuntaan. Väite siitä, että transnuorten tukena olevat järjestöt olisivat yksioikoisesti viemässä heitä hoitoihin, on aitoavioliittolaisten ja muiden transvihamielikköjen keksintöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" milläköhän tavalla ap:n vanhempien pitäisi suojella tätä omalta itseltään?"
Ettei tarttuisi mahdollisuuteen pilata terveyttään blokkereilla ja sitä myötä väärille hormoneille.
Uskon todella että kko tuo hullu hoitolinja tullaan kieltämään kun nämä "translapset" haastavat vanhempiaan oikeuteen aikuisena.Ei varmaan tule haastamaan, mutta estämisestä kyllä. Blokkerit ei pilaa terveyttä, mutta antaa lisää harkinta-aikaa, eikä väärät hormonit pääse tekemään peruuttamattomia vahinkoja joita joudutaan korjaamaan myöhemmin mm. leikkauksin.
Eihän intersukupuolisetkaan ole haastanut vanhempiaan oikeuteen todella törkeistäkin leikkauksista joita on tehty (ja tehdään edelleenkin) jo vauvaiästä alkaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä ihmeen transaktivisteja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin säälittävää yrittää syyllistää ja uhkailla minua jonkun toisen kuvitellulla itsemurhalla.
Vaikuttaa siltä että myös haluatte kaikkien hämmentyneiden lasten joutuvan trans-potilaaksi, luulisi että itse ymmärtäisitte auttaa muita joutumasta samaan jamaan, löytämään mielummin tien parantumiseen dysforiasta.Et ole väheksynyt aloittajan tunteita, mitä nyt väitit heti alussa, ettei tämä ole trans vaan esteetikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole väheksynyt aloittajan tunteita, mitä nyt väitit heti alussa, ettei tämä ole trans vaan esteetikko.
Parempi olla esteetikko kuin trans.
Jos epäilet flunssaa niin haluaisitko että sinulle sanottaisiin ? " Ei se flunssaa ole, syöpä varmaan,kohta kuolla kupsahdat".
Lisäksi kun transsukupuolisuutta ei ole olemassa, ei sitä voi olla aloittajallakaan, luulla toki voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi olla esteetikko kuin trans.
Jos epäilet flunssaa niin haluaisitko että sinulle sanottaisiin ? " Ei se flunssaa ole, syöpä varmaan,kohta kuolla kupsahdat".
Lisäksi kun transsukupuolisuutta ei ole olemassa, ei sitä voi olla aloittajallakaan, luulla toki voi.Transsukupuolisuus tarkoittaa tilaa, jossa henkilö on onnellisempi eläessään ja tullessaan nähdyksi eri sukupuolen edustajana kuin miksi on syntymässä määritetty. Tällaisia ihmisiä on kiistatta olemassa, esimerkiksi minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Transsukupuolisuus tarkoittaa tilaa, jossa henkilö on onnellisempi eläessään ja tullessaan nähdyksi eri sukupuolen edustajana kuin miksi on syntymässä määritetty. Tällaisia ihmisiä on kiistatta olemassa, esimerkiksi minä.
Kuinkahan kauan? Kohta vaihdat takaisin ja itket menetettyä terveyttäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha. Toivoin prosessia parivuotiaasta 80-luvulta lähtien ja kävin sen läpi 90-luvun lopussa. Eipä ole vielä terveys mennyt enkä kykene hahmottamaan ajatusmaailmaa, jossa "haluaisin takaisin" väärään sukupuoleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan älytön väite jonka nämä transfoobikot ovat keksineet kun pari väärin perustein transprosessiin lähtenyttä on kehitellyt. Milloinkaan minulla ei ole tässä vuosien varrella tullut mieleen että pitäisi palautua siihen aiempaan surkeaan ja psyykkisesti raskaaseen elämään.
Minulla ei ainakaan ole terveys mennyt hoitoprosessin yhteydessä, pikemminkin päinvastoin. Ennen prosessia lääkärit eivät olleet kovin kiinnostuneita terveydestäni, mutta koska transhoitoja voidaan antaa vain täysin terveille, terveyteni seuranta on nyt paljon tehokkaampaa.
- Anonyymi
Kannattaa käydä lukemassa ja kuuntelemassa Mielenterveystalo.fi:ssa Tukea sukupuoli-identiteetin jäsentämiseen -opas.
Tsemppiä! Et ole ajatusten kanssa yksin! Meitä on monia.- Anonyymi
Kiitos vinkistä!!
- Anonyymi
Älä kuuntele sellaisia ainakaan jotka sanoo sinulle että olet transsukupuolinen. Olet niin nuori vielä ettet itsekään voi tietää vielä. Trans-aktivistit on kaikkein vastuuttomampia. He itse on tehneet virhesiirtoja ja he haluaisi muidenkin tekevän. Leikkaukset on peruuttamattomia ja sellaisia ei pidä tehdä. Aikanaan mielesi selviää ja tiedät paremmin kuka olet. Elä vain nuoruutta äläkä mieti edes tuollaisia.
- Anonyymi
Älytön paasaamisesi alkaa mennä jo yli. Olisi parasta että poistuisti tältä palstalta ennen kuin aiheutat enemmän vahinkoja. Syyttelet jotain utopistista transaktivistien ryhmää jota ei ole edes olemassa. Virhesiirtoja on tehnyt vain ne pari pluppaajaa joiden puheita nämä transfoobikot innokkaasti toistaa.
Aloittaja on hyvinkin järkevä henkilö ja itsekin ymmärtää ettei mitään peruuttamattomia hoitoja, leikkauksia ym. tehdä vielä moniin vuosiin. Itse pitääkin tietää mikä ja kuka on, siihen saa hyvän tuen transtutkimuksia tekeviltä asiantuntijoilta. Kaikesta voi ja saa päättää aivan itse.
Tukiryhmät ovat uskonlahkoja, jotka kehottavat katkaisemaan välit perheeseen ja joilla on "me vastaan muut" asenne. Sellaiseen ei kannata hakeutua.
"Hän tekee itsemurhan" on vain tunnemanipulaatiota. Ei tehoa minuun ainakaan. Jos joku on homoja vastaan tänä päivänä niin seta ja neofeministit.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Lisäksi katujia on n 40%
Asia on sitten muuttunut hiljattain, jolloin katujia oli alle 1 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on sitten muuttunut hiljattain, jolloin katujia oli alle 1 %.
Suomessa
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Lisäksi katujia on n 40%
Tuon tyypin kirjoitukset voi jättää omaan arvoonsa, niissä ei ole mitään perää.
- Anonyymi
Älä välitä täällä meuhkaavista hörhöistä. He vain haluavat hallita muita ihmisiä. Sinulla on oikeus sukupuoleesi, vaikka se olisi muuta kuin nykyinen kehosi. Lisäksi kun aika on kypsä, sinulla on oikeus toteuttaa seksuaalisia halujasi, kuten itse parhaaksi koet.
- Anonyymi
Nuorten kannattaa tosiaan varao hörhöjä. Nimittäin setalaisia, trans-aktivisteja ja muita hurmahenkiä, jotka kaappaavat alaikäisen henkiseen otteeseen ja syöttävät silmät ja suut täyteen propagandaansa: "olet aina ollut tyttö/poika", s"sukupuolia on N määrä" jne. Nykyään lisäksi tarjottimella on non-binarya ja muunsukupuolisuutta, jos ei muuhun kategoriaan mahdu. Valittavana on kaikkea, paitsi perinteinen uomautuminen nuoruuden hämmennyksen ja kokeilujen jälkeen niin sanotuksi cis-sukupuoliseksi.
Siinäpä vasta todellista hallintaa. Mutta mitä muuta voi odottaa uskonlahkomaiselta liikkeeltä, jonka motiivina on sodankäynti "patriarkaattia" vastaan, ja sukupuolien hämmentäminen on otettu taistelun välineeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorten kannattaa tosiaan varao hörhöjä. Nimittäin setalaisia, trans-aktivisteja ja muita hurmahenkiä, jotka kaappaavat alaikäisen henkiseen otteeseen ja syöttävät silmät ja suut täyteen propagandaansa: "olet aina ollut tyttö/poika", s"sukupuolia on N määrä" jne. Nykyään lisäksi tarjottimella on non-binarya ja muunsukupuolisuutta, jos ei muuhun kategoriaan mahdu. Valittavana on kaikkea, paitsi perinteinen uomautuminen nuoruuden hämmennyksen ja kokeilujen jälkeen niin sanotuksi cis-sukupuoliseksi.
Siinäpä vasta todellista hallintaa. Mutta mitä muuta voi odottaa uskonlahkomaiselta liikkeeltä, jonka motiivina on sodankäynti "patriarkaattia" vastaan, ja sukupuolien hämmentäminen on otettu taistelun välineeksi.No niin, siinä juuri yksi tuollainen hörhö hyökkäsi ja yrittää saada aloittajaa entistä pahemmin epäilemään itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, siinä juuri yksi tuollainen hörhö hyökkäsi ja yrittää saada aloittajaa entistä pahemmin epäilemään itseään.
Aloitus on yli vuoden vanha ja kirjoittaja on ollut tuolloin vasta 13-vuotias ("Oon melkein 14w poika"). Keskellä kasvuikää, jossa koetaan kaikenlaisia tuntemuksia.
"yrittää saada aloittajaa entistä pahemmin epäilemään itseään."
Epäilemään mitä? Sitäkö, että hän on aina ollut oikeasti tyttö (kuten teikäläiset haluaisivat hänen välittömästi uskovan) ja että hänet pitää istuttaa tästä lähtien lukemaan teidän aivopesumateriaalejanne ja katselemaan Yuotubesta söpöliinejä MtF-transitio-videoita? Kulttiin uusia jäseniä.
- Anonyymi
Ole rauhassa. Asiat selviävät kyllä. Oma siskoni etsii tällä hetkellä sukupuoli identiteettiään. Hän on syntynyt pojaksi. Et ole yksin. Eksyin tänne koska haluan tietää kaiken miten voin tukea siskoani kaikilla mahdollisilla tavoilla. Hän on myös vielä kaapissa. Hän on teini ikäinen.
Älä välitä ihmisistä jotka ovat täällä aiheuttamassa sinulle pahaa mieltä. He eivät tiedä miltä sinusta tuntuu eivätkä osaa samaistua sinuun koska eivät ole itse kokeneet vastaavaa.
Sinun ei tarvitse päättää vielä mitään lopullisesti. Saat kokeilla asioita. Voit aina muuttaa mielesi, en vihjaa että välttämättä muuttaisit mielesi mutta jos tulee tilanne eteen että et koe enään tällä tavoin sekin on täysin okei. Minkään ei tarvitse olla lopullista.
Tilanne on ahdistava varmasti. Itse koin myös että haluaisin kasvaa mieheksi mutta henkilökohtaisesti muutin mieleni. En vieläkään sano että sinä muuttaisit mieltäsi. Aloin kokea näin ala-aste ikäisenä.
Käytin urheilurintaliivejä koska olin ensimmäinen tyttö joka "kehittyi" ja käytin miesten huppareita ja leikkasin hyvin hyvin pitkät hiukseni pois. Olin myös ihastunut naisiin. Olen nykyään panseksuaali nainen.
Kun tilanne tulee vastaan että haluat aloittaa fyysiset muutoksesi sinun tulee harkita myös että haluatko lapsia. Vaikka nyt et haluaisi omia biologisia lapsia tilanne voi muuttua radikaalisti tulevaisuudessa joten suosittelen vahvasti että laitat omaa dnatasi säilytykseen. Olen kuullut useita tarinoita transsukupuolisista henkilöistä jotka ovat aloittaneet muutoksen varhain tai eivät ole miettineet tätä puolta asiasta.
Etsi aktiivisesti tukea. Voisit kokeilla sovellusta "talk life" ihmiset menevät sinne hakemaan tukea ja yhteisö on kokemukseni mukaan suurimmaksi osaksi tukea täynnä ja hyvin miellyttävä. Tässä yhteisössä on paljon lgbtq jäseniä. Sinne voi postata anonyyminä jos et koe että haluat postata omalla profiilillasi eikä sinne tarvitse laittaa kuvia tai juuri mitään tietoa itsestäsi.
Älä anna kenenkään väheksyä sinua tai identiteettiäsi. Pysy rohkeana. Pystyn teksistäsi päättelemään että olet hyvin vahva nuori nainen. Sinulla on edessäsi pitkä tie joka on raskas, mutta pystyt siihen kyllä. Ympäröi itsesi läheisillä jotka tukevat ja rakastavat sinua. Loput voit suruitta tiputtaa pois elämästäsi.
Olet validi <3
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423