Onnibussi ja muut bussit rikkoo liikennesääntöjä pakosta?

Anonyymi

Kun huomioi että bussit on aikataulutettuja ja välistään tulee hidasteita niin millä muulla noi autot voisi ottaa kiinni menetetyn ajan kuin ylinopeudella?

Kerran istuin Onnbussissa joka ajoi niin lujaa että huh huh, olisi varma kuolema ollut jos olisi menty metsään tai ajettu päin vastaantulevia. nopeutta varmasti 130 kilsaa tunnissa ja se on paljon kaksikerroksiselle bussille. siinä puut vilisee ja miettii omaa pienuuttaan. toisaalta siinä oli jotekin kauhean mahtipontien olo kun mentiin lujaa teknisellä laitteella eli autolla ja äänet oli sen mukaiset.

en minä tuomitse ylinopeutta ajavia busseja tietenkään mutta totean vain että voiko ne olla ajamatta ylinopeuttaka kun aikatauloissa on pysyttävä. ammattilaisia nämä kuskit on joten ei se ylinopeus ole paha.

13

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nopeudenrajoittimet keksitty! -N.105km/h.

      • Anonyymi

        Miksi rekat rikoo liikennesääntöjä, ajellaan kännissä, ylikuormia, epäkuntoiset rekat, kuormat sitomatta, ajetaan piiitkiiää päiviä, älykännykkä kädessä.


    • Anonyymi

      Onnibussin ostanut yritys ei välitä myöhästymisistä.

    • Anonyymi

      Mikään nykyaikainen linja-auto ei kulje 130 km/h. Siitä pitää nopeudenrajoitin huolen.

      • Anonyymi

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.

        Niimpä! Eikä mikään kuljetusfirma riko ajoaika säädöksiäkään...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7882
    2. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3410
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      2382
    4. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1620
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

      Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1457
    6. PURRA TULEE !

      Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      183
      1436
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

      Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1325
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

      Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      53
      1198
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

      Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      179
      1096
    10. Minkä vuoksi

      Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      40
      1012
    Aihe