Onnibussi ja muut bussit rikkoo liikennesääntöjä pakosta?

Anonyymi

Kun huomioi että bussit on aikataulutettuja ja välistään tulee hidasteita niin millä muulla noi autot voisi ottaa kiinni menetetyn ajan kuin ylinopeudella?

Kerran istuin Onnbussissa joka ajoi niin lujaa että huh huh, olisi varma kuolema ollut jos olisi menty metsään tai ajettu päin vastaantulevia. nopeutta varmasti 130 kilsaa tunnissa ja se on paljon kaksikerroksiselle bussille. siinä puut vilisee ja miettii omaa pienuuttaan. toisaalta siinä oli jotekin kauhean mahtipontien olo kun mentiin lujaa teknisellä laitteella eli autolla ja äänet oli sen mukaiset.

en minä tuomitse ylinopeutta ajavia busseja tietenkään mutta totean vain että voiko ne olla ajamatta ylinopeuttaka kun aikatauloissa on pysyttävä. ammattilaisia nämä kuskit on joten ei se ylinopeus ole paha.

9

92

    Vastaukset

    • Nopeudenrajoittimet keksitty! -N.105km/h.

      • Miksi rekat rikoo liikennesääntöjä, ajellaan kännissä, ylikuormia, epäkuntoiset rekat, kuormat sitomatta, ajetaan piiitkiiää päiviä, älykännykkä kädessä.


    • Onnibussin ostanut yritys ei välitä myöhästymisistä.

    • Mikään nykyaikainen linja-auto ei kulje 130 km/h. Siitä pitää nopeudenrajoitin huolen.

      • Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.

        Niimpä! Eikä mikään kuljetusfirma riko ajoaika säädöksiäkään...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Loppu tulee

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/de4f134c-da1b-45ba-88bd-47c1c70283ec Vihdoinkin Umpilla on tajuttu Jämsän heikon sijainnin merkitys bisnekselle. Vi
      Jämsä
      60
      1293
    2. Stefun sisko ja Sofia parhaat ystävät

      Stefun sisko laittanut ig storyyn videon Sofiasta sydämillä. Sofia laittoi ig storyynsa Stefun siskosta videota, Rapumestari ja pusuhymiö. Stefun sisk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1285