Onnibussi ja muut bussit rikkoo liikennesääntöjä pakosta?

Anonyymi

Kun huomioi että bussit on aikataulutettuja ja välistään tulee hidasteita niin millä muulla noi autot voisi ottaa kiinni menetetyn ajan kuin ylinopeudella?

Kerran istuin Onnbussissa joka ajoi niin lujaa että huh huh, olisi varma kuolema ollut jos olisi menty metsään tai ajettu päin vastaantulevia. nopeutta varmasti 130 kilsaa tunnissa ja se on paljon kaksikerroksiselle bussille. siinä puut vilisee ja miettii omaa pienuuttaan. toisaalta siinä oli jotekin kauhean mahtipontien olo kun mentiin lujaa teknisellä laitteella eli autolla ja äänet oli sen mukaiset.

en minä tuomitse ylinopeutta ajavia busseja tietenkään mutta totean vain että voiko ne olla ajamatta ylinopeuttaka kun aikatauloissa on pysyttävä. ammattilaisia nämä kuskit on joten ei se ylinopeus ole paha.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nopeudenrajoittimet keksitty! -N.105km/h.

      • Anonyymi

        Miksi rekat rikoo liikennesääntöjä, ajellaan kännissä, ylikuormia, epäkuntoiset rekat, kuormat sitomatta, ajetaan piiitkiiää päiviä, älykännykkä kädessä.


    • Anonyymi

      Onnibussin ostanut yritys ei välitä myöhästymisistä.

    • Anonyymi

      Mikään nykyaikainen linja-auto ei kulje 130 km/h. Siitä pitää nopeudenrajoitin huolen.

      • Anonyymi

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.

        Niimpä! Eikä mikään kuljetusfirma riko ajoaika säädöksiäkään...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe