Jos joku ihminen näkee,että hänet olisi aiheellista vapauttaa hoitovelvoitteista ja hänen näkemyksensä armokuolemasta oli kaiketi kohdennettu henkilöön.
En todellakaan tunne tapausta.
Omalle kohdalleni en mitään jatkohoitoa ole testamentannut.
Olen kertonut viimeisentahtoni,ei elvytystä.
Olisihan se väärin omasilleni,lapsilleni ylläpitää vihannesta jollain kunnallisella sektorilla,joilla terveistäkin huolehtiminen tuottaa ylimeneviä kuluja.
No nyt ama vielä elää ja voi hyvin,mutta huominen voi viedä sinne avuttomuuden tarvepuolelle....
Armokuoleman joku oli suonut jättämällä hoitovelveoiteen täyttämättä
6
<50
Vastaukset
Armokuolema tuntuu olevan tabu vielä suomalaisessa yhteiskunnassa.
Siitä ei haluta puhua ja armokuolemaa joutuvat kuolemansairaat hakemaan jopa Hollannista.
Huomasin,että oli aihe,joka ei tuonut mielipiteitä puolesta eikä varsinkaan vastaan.
Minusta on aivan neutraalia kertoa tuntemuksista,joita koin tänään.
Tein lumitöitä ja sillei.
Aivan oikein: minulle toi kuolemanläheisyys on faktaa.
Olen menettänyt hänet rakkaan poikani,mutta olen kyllä päivittänyt elämäni uudelleen.
Soittelemme entisen pomoni kanssa ja muistelen sitä päivää,kun tulin töihin maanantaina ja nuorin poikani oli kuollut lääkeiden yliannostukseen Tauksissa.
viikonloppuna.
Tämä viimeisen poikani tappo on vielä päivityksen alla,joka tapahtui kesäkuussa viime vuonna.
Kyllä minun pitäis mennä kertomaan ja läpikäymään suruani amattiauttajalle,mutta
kaikki on niin helvatin kallista.
Eivät he lohdutuksen tuojat kotiin tule,niin tietty Jehovat voisivat tulla,mutta minun raamattuni ei aukea niiltä sivuilta,joilta he armoaan minulle jakavat- Anonyymi
Varmaan tulee sellainenkin aika, että ihmisetkin ovat yhtä arvokkaita kuin eläimet!
Eläimien ei tarvitse kärsiä, jos ovat hyvin vanhoja ja kipeitä, eikä paranemisesta enää ole tietoakaaan.
Silloin kutsutaan eläinlääkäri, joka antaa tarvittavan pistoksen, ja kärsimykset loppuu.
Hienoa, näin se olisi hyvä myös ihmisten kohdalla, voisiha sen itse sitten pistää, jos reseptin saa.
- Anonyymi
Ajatelkaa lääkäreitä, joilla on vastuu armokuolemasta.
Lääkäri on tehnyt valan ylläpitää elämää.
On lääkärinetiikan vastaista joutua "tappamaan" ihminen,
lääkärillä on vastuu siitä mitä hän tekee,
mutta myös tekemättä jättämisestä.- Anonyymi
Kommenttisi avasi hyvän näkökulman asiaan.
Olisihan se aika raskasta lääkärille,
elää ehkä monta tappamaansa tunnollaan,
vaikka hänkin tajuaa sairaan ihmisen kärsimykset. Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi avasi hyvän näkökulman asiaan.
Olisihan se aika raskasta lääkärille,
elää ehkä monta tappamaansa tunnollaan,
vaikka hänkin tajuaa sairaan ihmisen kärsimykset.Kyllä lääkärit joutuvat abortinteossa valintansa tekemään.
Tuskin helppoa silloinkaan,kun ihmisolennon joutuu surmaamaan.
Hänestä olisi voinut tulla vaikka nobelkirjailija.
Vanhusten ja kuolemansairaiden kohdalla asian näkisin aivan eri vinkkelistä.
Onhan näitä armollisia lääkäreitä ja hoitajia tullut päivänvaloon sillointällöin,
jotka haluavat vapauttaa potilaan tuskistaan.
Mieheni oli ilmoittanut hoitotahtonsa ja hänen kohdalaan hoitavanlääkärin oli helppoa toimia.rituliini_38 kirjoitti:
Kyllä lääkärit joutuvat abortinteossa valintansa tekemään.
Tuskin helppoa silloinkaan,kun ihmisolennon joutuu surmaamaan.
Hänestä olisi voinut tulla vaikka nobelkirjailija.
Vanhusten ja kuolemansairaiden kohdalla asian näkisin aivan eri vinkkelistä.
Onhan näitä armollisia lääkäreitä ja hoitajia tullut päivänvaloon sillointällöin,
jotka haluavat vapauttaa potilaan tuskistaan.
Mieheni oli ilmoittanut hoitotahtonsa ja hänen kohdalaan hoitavanlääkärin oli helppoa toimia.Niin todella Suomessa hyväksytään abortti,mutta ei armokuolemaa ja molemmissa on kysymys ihmishengestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753