Civicille mainetta ja kunniaa

Anonyymi

25

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kitkarenkailla pärjää mainiosti😂

      • Anonyymi

        Tuo on kylläkin jyrsimille tyypillisempi suoritus. Etuvedossa nastaulkonema kasvaa edessä ja pienenee takana. Yhdistetään tämä japsiautoon, joka on luonnostaan kevytperäinen - tehty ketteräksi kääntymään. Sitten tulee näitä ketteriä käännöksiä suoralla tielläkin ihan pelkällä kaasupolkimen löysäämisellä.

        http://www.autoliitto.fi/?x20043=7066693

        https://yle.fi/uutiset/3-10689503

        Periaatteessa ei pitäisi nykyautoilla enää moisen olla mahdollista, koska ESC, muttei sekään ihmeisiin pysty tai on ollut rikki ao autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kylläkin jyrsimille tyypillisempi suoritus. Etuvedossa nastaulkonema kasvaa edessä ja pienenee takana. Yhdistetään tämä japsiautoon, joka on luonnostaan kevytperäinen - tehty ketteräksi kääntymään. Sitten tulee näitä ketteriä käännöksiä suoralla tielläkin ihan pelkällä kaasupolkimen löysäämisellä.

        http://www.autoliitto.fi/?x20043=7066693

        https://yle.fi/uutiset/3-10689503

        Periaatteessa ei pitäisi nykyautoilla enää moisen olla mahdollista, koska ESC, muttei sekään ihmeisiin pysty tai on ollut rikki ao autossa.

        Hups, ei tuo ensimmäinen linkki oikein toiminut. Uutta yritystä
        https://www.autoliitto.fi/tiedote/pitoero-70-metria-taysjarrutuksessa-vanhentunut-talvirengas-on-riski-hyvakuntoisenakin


    • Anonyymi

      Uusi Civicci oli parempi ajettavuudeltaan tuulilasin testissä mitä Golf ja Focus. Tällä hetkellä on hintansa puolesta yksi parhaista vaihtoehdoista luokassaan. 1.5T moottori on suorituskyvyltään sellainen, että samaan rahaan ei muilla merkeillä ole mitään tarjolla.

      • Anonyymi

        182hv civicin saa 25t€. Ihmettelen, miksi Suomalaiset haluaa maksaa 5 tonnia enemmän Corollasta tai Golfista. Golfilla ja muilla VAG-sukuisilla ei ole edes teknisesti mitään parempaa tarjottavaa, paljon vikaherkempiä varmasti. Toyotalla sentään hybridi, mutta sekään ei suorituskyvyssä pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        182hv civicin saa 25t€. Ihmettelen, miksi Suomalaiset haluaa maksaa 5 tonnia enemmän Corollasta tai Golfista. Golfilla ja muilla VAG-sukuisilla ei ole edes teknisesti mitään parempaa tarjottavaa, paljon vikaherkempiä varmasti. Toyotalla sentään hybridi, mutta sekään ei suorituskyvyssä pärjää.

        Olen käynyt ajamassa Civicin. En ihmettele enää, mikseivät ihmiset halua sitä ostaa.


      • Anonyymi

        Myynti on aika olematonta. Pudotusta alkuvuonna 42% viimevuodesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myynti on aika olematonta. Pudotusta alkuvuonna 42% viimevuodesta.

        Maailmalla viiden myydyimmän automallin joukossa ollut viime vuosina. HR- V ja CR-V myös luokkansa eniten myytyjä. Hondahan on yksi maailman suurimmissa autonvalmistajista, euroopassa ainoastaan VW isompi. Marginaali Suomessa ostellaan eniten mainostettuja tuotteita kun niihin on totuttu. Ostetaan vaikka omistaminen tulee kalliiksi isojen vikojen vuoksi, kuten volkkarin jakopäät ja Toyotankin diesel ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmalla viiden myydyimmän automallin joukossa ollut viime vuosina. HR- V ja CR-V myös luokkansa eniten myytyjä. Hondahan on yksi maailman suurimmissa autonvalmistajista, euroopassa ainoastaan VW isompi. Marginaali Suomessa ostellaan eniten mainostettuja tuotteita kun niihin on totuttu. Ostetaan vaikka omistaminen tulee kalliiksi isojen vikojen vuoksi, kuten volkkarin jakopäät ja Toyotankin diesel ongelmat.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7b8dbf29-edf3-4d0f-aa6b-1c4b069f4b0f

        Toyota Corolla ja Honda HR-V ainakin tämän listan vähävikaisimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmalla viiden myydyimmän automallin joukossa ollut viime vuosina. HR- V ja CR-V myös luokkansa eniten myytyjä. Hondahan on yksi maailman suurimmissa autonvalmistajista, euroopassa ainoastaan VW isompi. Marginaali Suomessa ostellaan eniten mainostettuja tuotteita kun niihin on totuttu. Ostetaan vaikka omistaminen tulee kalliiksi isojen vikojen vuoksi, kuten volkkarin jakopäät ja Toyotankin diesel ongelmat.

        Jos tarkoitat Toyotan diesel-ongelmalla 2.2 D4D konetta niin Toyota antoi koneelle 7 vuoden tai 200 tkm:n takuun juurikin koneen tyyppivian takia. Jos koneesta porsi kansi takuuaikana, autoon vaihdetaan tehdasuusi moottori, kuluja asiakkaalle nolla euroa.

        Vag:lla asenne takuukorjauksiin nuiva, asiakkaalta yritetään viimeiseen asti nyhtää euroja korjauksesta koska auton arvo kuulemma nousee kun esim vaihdelaatikko (pitäisi kestää koko auton eliniän) vaihdetaan uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat Toyotan diesel-ongelmalla 2.2 D4D konetta niin Toyota antoi koneelle 7 vuoden tai 200 tkm:n takuun juurikin koneen tyyppivian takia. Jos koneesta porsi kansi takuuaikana, autoon vaihdetaan tehdasuusi moottori, kuluja asiakkaalle nolla euroa.

        Vag:lla asenne takuukorjauksiin nuiva, asiakkaalta yritetään viimeiseen asti nyhtää euroja korjauksesta koska auton arvo kuulemma nousee kun esim vaihdelaatikko (pitäisi kestää koko auton eliniän) vaihdetaan uuteen.

        Toyotalla kansivikoja oli 2-litrasessa koneessa myös. Samoin egr ja kaksoismassavauhtipyörä ongelmia. Kun nämä autot oli suht uusia, niin esim. Avensiksen ecu:n ei päästy kiinni ja ohjelmoimaan egr ja dpf ongelmia pois. Nykyään tämäkin onnistuu, mutta oli nuo koneet aikoinaan oikeita kiusankappaleita. Onneksi dieselit ovat jäämässä pois pienistä autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat Toyotan diesel-ongelmalla 2.2 D4D konetta niin Toyota antoi koneelle 7 vuoden tai 200 tkm:n takuun juurikin koneen tyyppivian takia. Jos koneesta porsi kansi takuuaikana, autoon vaihdetaan tehdasuusi moottori, kuluja asiakkaalle nolla euroa.

        Vag:lla asenne takuukorjauksiin nuiva, asiakkaalta yritetään viimeiseen asti nyhtää euroja korjauksesta koska auton arvo kuulemma nousee kun esim vaihdelaatikko (pitäisi kestää koko auton eliniän) vaihdetaan uuteen.

        > Jos tarkoitat Toyotan diesel-ongelmalla 2.2 D4D konetta niin Toyota antoi koneelle 7 vuoden tai 200 tkm:n takuun juurikin koneen tyyppivian takia.

        Niin, tosin tätä taisi jokinmoinen tappelu edeltää. Eikä moisesta takuusta yhtään huudeltu eikä myöskään ongelmasta omistajille tiedotetty, että miten voisi orastavan kansivian tunnistaa. Hys hys vaan, jos ei omistaja itse osannut oikeuksiaan vaatia. Odotettiin, että tulee joko aika- tai kilometriraja täyteen. Sen jälkeen ei merkkihuollosta saanut kuin paskaiset naurut. Moottorinvaihto olisi pitänyt kustantaa 100 % itse ja hintaluokka sitten jotain kymppitonnin pintaan.

        Koska tohjoilla ajetaan kovin vähän, niin suoli24:ssäkin oli esillä monta tapausta, joilla oli 7 vuoden aikaraja kerinnyt ylittymään. Kannentiiviste kun yleensä porsi vasta jossain 150 tkm tienoille, minkä keräämiseen tojopappojen 14 tkm tahtiin kului runsaasti aikaa.

        Eikä se "ilmainenkaan" moottorinvaihto niin kiva ollut, jos auto sen tiimoilta pajalla viikon tai 2.

        >Jos koneesta porsi kansi takuuaikana, autoon vaihdetaan tehdasuusi moottori, kuluja asiakkaalle nolla euroa.

        Siis varsinainen vikahan oli kannentiivisteen pettäminen, mikä kyllä ajan oloon pilasi kannenkin. Tosin väliäkö hällä. D4D oli maailman ensimmäinen kertakäyttödiesel, jota ei voi korjata! Kannentiivisten vaihdetaan virallisen huolto-ohjelman mukaan uusimalla koko moottori. Ainostaan apulaitteet (laturit yms.) purettiin pois ja asenettin vaihtomoottoriin. Operaation laajutta yritettiin tollolootan tyypilliseen kusetustyyliin hämärtää kutsumalla sitä puolimoottorin vaihdoksi... koska apulaitteita ei uusittu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kori on auton kallein osa.

        Ruostuva kori = loputon painajainen ja siis pahin vika, mitä autossa voi olla. Ei jatkoon.

        Hondan korilla voi ajaa 15-vuotta tekemättä sille mitään muuta kuin normi pesut. Siis ihan kuten suurimmalla osaa muutkin merkit. Siinä kohtaa autolla on enää jäljellä käyttöarvo ja jos koria on satuttu pitämään normaalia paremmin, niin auton loppukäyttäjä kiittää. Uudemmilla ajavilla korin ylimääräisellä huoltotoiminnalla ei ole mitään merkitystä. Lehtijutun Civic on yli 15-vuotta vanha, että ei ne huonokoriset enää olis tuon ikäisenä edes liikenteessä. Mersu, Mazda ja Ford miehen kyllä tietää...


    • Anonyymi

      Onko Hondassa jo palattu Avaruusalus kojelaudasata takaisin maanpinnalle

    • Anonyymi

      Vajaa 20 vuotias kampe. Voi voi...

      • Anonyymi

        Kannattaisi pysyä vasemmalla kaistalla ja ajaa hiljaa. Urat ovat olleet Civiceille aina myrkkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi pysyä vasemmalla kaistalla ja ajaa hiljaa. Urat ovat olleet Civiceille aina myrkkyä.

        Niinkö sinä teet?


    • Anonyymi

      Meillä oli takavuosina juuri tuollainen 2001-vuoden Civicci. Onneksi se on pokkeuksellisen lujaa tekoa (EuroNCAP: The body proved very strong and the driver’s door opened normally after the impact,")

      • Anonyymi

        Jokaisessa EuroNCAP 5 tähden autossa ovi aukeaa törmäyksen jälkeen. Jos ei aukea, ei ole 5 tähden auto. 2001 Civic ei ollut 5 tähden auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa EuroNCAP 5 tähden autossa ovi aukeaa törmäyksen jälkeen. Jos ei aukea, ei ole 5 tähden auto. 2001 Civic ei ollut 5 tähden auto.

        Civic kestää vertailun törmäystesteissä. Osassa alueista on parempi mitä euromerkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa EuroNCAP 5 tähden autossa ovi aukeaa törmäyksen jälkeen. Jos ei aukea, ei ole 5 tähden auto. 2001 Civic ei ollut 5 tähden auto.

        Eivät tienneet Euro NCAP:lla tuota, kun tolleen kirjoittivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tienneet Euro NCAP:lla tuota, kun tolleen kirjoittivat.

        Itse asiassa ovien avautumista törmäyksen jälkeen ei käytetä arvioinnissa, vaikka vaadittava voima avata ovi 45 asteen kulmaan mitataankin:
        "The force required to unlatch and open each side door to an angle of 45 degrees is measured after the impact. A record is also made of any doors which unlatch or open in the impact. Currently, this information is not used in the assessment but it may be referred to in the text of the published reports."
        Viiteen tähteen ei siis vaadita ehjää ovea.

        Jos ovi avautuu testissä, vähennetään vain yksi piste: "2020 Volkswagen Golf VIII Door Opens During Crash Test, Still Gets 5 Stars"


      • Anonyymi

        "Hän kertoo, että myös toisessa autossa olleet henkilöt selvisivät lievillä vammoilla."

        Ehkä se Civicci sitten tosiaan oli lujaa tekoa?

        Jutussa Volvon kuljettaja myös kertoo ostavansa jatkossakin turvallisen auton - tarkoittaa varmaan 20 v vanhaa Civiciä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kertoo, että myös toisessa autossa olleet henkilöt selvisivät lievillä vammoilla."

        Ehkä se Civicci sitten tosiaan oli lujaa tekoa?

        Jutussa Volvon kuljettaja myös kertoo ostavansa jatkossakin turvallisen auton - tarkoittaa varmaan 20 v vanhaa Civiciä?

        Volvo on marginaalimerkki ja myynti pientä. Ei niitä osteta kuin pohjoismaissa. Civicciä myydään vuodessa enemmän mitä Volvo myy koko mallistoaan, kertonee kaiken.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe