Kysymys thybon lääkitys arvoista

Anonyymi

Hei olen käyttänyt kilpirauhasen vajaatoimintaan 1iso thyroxin 100mgr ja puolikas eli10mgr thybobon.Nyt pitäis lääkärin mukaan palata pelkkään thyrox lääkitykseen.Miten olis hyvä toi Vaihto tehdä. siis paljonko lisään thyroxin hormonia.

Terv.Keke 52

7

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi lääkäri ei antanut mitään ohjetta? Ihan hullulta kuulostaa, että se pitäisi netistä itse selvittää!

    • Anonyymi

      Kun ei halua täällä Hämeenlinnassa antaatota korvaushoitoa. Niin en viitti enää kysellä mitään. Mä olin aikoinaan tuolla kilpirauhasfoorumija tulin siihen tulokseen että ne tietää paremmin ne hommat mutta nyt se on suljettu näköjään. No odottelen jos joku tietää vastata

    • Anonyymi

      Palaat pelkkään Thyroxin-lääkkeeseen kuten lääkäri sanoi. Yksi tabletti aamulla tyhjään vatsaan. Ei mitään thybonia enää.

    • Anonyymi

      Siinähän on aika paljon T3 hormonia tossa tyhjin tabletissa. Nyt kun se jää pois putoaa T3 arvot

    • Anonyymi

      Tyroksiinin nostot sitten hitaasti, koska vaikutus tulee viiveellä. Sitä ei pysty täällä kukaan neuvomaan, paljon sinulle sopiva määrä on, se on yksilöllistä. Jos kokeilet pientä nostoa, syö sitä ainakin kuukauden ennen kuin nostat enemmän. Käy lääkärissä mieluummin kysymässä kuitenkin.

      • Anonyymi

        10µg T3:a vastaa vaikutukseltaan 30µg tyroksiinia.
        MUTTA olo voi nopeasti romahtaa kun T3 lopetetaan.
        Varsinkin jos on muunnosongelma.

        Ulkomaisissa tutkimuksissa melko yhtäpitävästi arvioiaan, että 15% potilaasta tarvitsee liotyroniinilisän (T3) tyroksiinin rinnalle.


    • Anonyymi

      Kiitos.Kokeilen tota muuntaa,katotaan miten käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1305
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1166
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      967
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      844
    Aihe