Jos tavoitteena on seitsemän solmun matkapurjehdusnopeus, onko 80-jalkaisesta veneestä helpompi tehdä kestävämpi kuin 40-jalkaisesta?
Kestävä vene ja nopeus.
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Äkkiseltään ymmärtäsin kysymyksen siten että vastaus on on. Määrittele kuitenkin ensin 80-luku.
- Anonyymi
80 = 79 1
- Anonyymi
Ei ole, koska pitkässä on enemmän tekemistä
- Anonyymi
Jos käytettävissä on X k€ niin 40ft on kestävämpi kun X < 769.
- Anonyymi
Jos kantavuusvaatimus pysyy samana niin se 80-lukulainen on kestävämpi.
- Anonyymi
Kaikkein vahvin ja nopein on 80- jalkainen 80-luvulta
- Anonyymi
Niin, mutta mistään ei löydy 1940 vuotta vanhaa purjevenettä, joten sellaista ei kyseisestä syystä voi ostaa.
- Anonyymi
Onko purjehduksen harrastajilla ns. sokea piste muita kehittyneempi ja yleisempi?
Voi, koska teräs on tuossa koossa jo paino-lujuusominaisuuksiensa kautta kilpailukykyinen materiaali. Iso vene saavuttaa 7 solmun nopeuden ilman erityistä panostusta nopeuteen, jolloin veneen rakenteet voivat myös olla tukevammat.
- Anonyymi
Suureen veneeseen riittää suhteessa rakenteisiin vaatimaton purjepinta-ala tuohon nopeuteen.
Joten kyllä, suuri on paljon kestävämpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479