Monessa keskustelussa täällä eletään muistojen parissa. Muistellaan menetettyä puolisoa, joka muka niin monessa asiassa oli kovin esimerkillinen ja korvaamaton.
Eletään muistojen eikä todellisen elämän ympäröimänä. Tällainen elinympäristö johtaa monen hoitokotiin.
Eikä ole vaarallista kiintyä liikaa puolisoon, etenkin näin vanhalla iällä? Täytyyhän pystyä elämään suhteellisen normaalia ja tasapainoista elämää myös puolison poislähdön jälkeen..
ei saisi kiintyä liiaksi
73
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aviopuolison kuolema on raskain kokemus elämässä. Tämä sattui äidille,lähes 60 v.avioliitto tuli päätökseen.Siitä surusta en osaa edes kirjoittaa.
Usko,toivo ja rakkaus. Elämän tärkeimmät asiat.- Anonyymi
Totta ! Sitä sanoi täti vainaakin, vanhemmat tai oma lapsi kun kuolee niin siitä vielä jotenkuten, mutta jos puoliso nii siitä ikkuinen ikävä !
- Anonyymi
Alotuksentekijä ei ole täysissä ruumiin ja sielun voimissa,
taitaa olla rituliini asialla,
terve ihminen kokee myös surun tunteita,
rituliini aikoinaan muutamia vuosia sitten näillä palstoillaan
kehui mies-seikailuillaan
kun oma mies oli sairas,Anteeksi nyt vaan!
En koskaan kirjoita anonyyminä.
Toivottavasti toi mielipiteesi nostaa ihmisarvoasi?
Minun ihmisarvoni se ei todellakaan laske.
Älä turhaan kuluta ystäväni hyvä henkistä kapasiteettia elämällä minun elämääni.
Muista sinä teet tiliä omasta elämästäsi siellä viimeisellä tuomiolla,niin teen minäkin.
Kateus ja pahansuopaisuus kuluttaa aivan turhaan henkisiä voimavaroja.
Hyvää kevään odotusta sinulle tuntematon lähimmäinen,tuskin olen sinun elämästäsi, siltä katkeralta mitään vienyt amaMinulla tosin on verenohennuslääkitys ja sain flimmerin viimekesänä,kun poikani yksityiyrittäjä tapettiin Järvenpäässä.
En ole siis täysin terve,mutta aloitusta en ole laatinut.
Olihan siitä kirkuva otsikko iltapäivälehtien otsikoissa.
uhrin vanha äiti joutui sairaalahoitoon....
Kuka todella saa kiksejä vetämällä maton toisen vanhuksen alta?
Ihminen on todella raainpeto toiselle ihmiselle,sen olen huomannut tällä sektorilla.
Tottakai,jos kirjautuminen ja omilla niceillä esiintyminen olisi laitettu pakolliseksi,
niin pallstat olisivat kuolleet täysin.
Nyt tämä henkinenväkivalta on saanut "lainvoiman" ja eikun puukkoa selkään.
Fiksut ovat poistuneet taisteluareenalta!
Ama yrittää pysyä vielä fölissä,joten yrittäkää kestää
- Anonyymi
Anonyymina on helppoa, Kirjoitetaan asioista, joista ei kaverille voi puhua ja esitetään syytöksiä ja arveluja toisista, joilla ei ole nimimerkkiä. Ei minullakaan.
- Anonyymi
Aloittaja, nyt hiukan kyllä 'sinuna' hillitsisin noita kirjoituksiani.
Älä viitsi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi!Elämän vuosiin kertyy asioita jotka aina eivät ole mieltä ylentäviä tapahtumia. Elämän vaikeat tapahtumat "eivät jalosta ketään", aina ikävistä asioista jää lohduton muisto.
Emme voi sanoa kanssakulkijalle ikävyyksien pauhatessa ympärillä ,
"unohda jo ikävät asiat---ajattele positiivisesti !)
Ilmaisu on ajattelematonta suorastaan törkeää, kenelle ilmaisu on tarkoitettu, hän tulee muistamaan ikuisesti ikävät sanasi -------toivottavasti myös naamataulusi.
"Arvaa oma tilasi, anna arvo lohdutusta tarvitsevalle", - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi!Samat sanat anonyymille 22.57.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi!rituliinilla on luonteensa,
muutama vuosi sitten näillä palstoilla hän kertoi mahtavista mies seikkailuistaan
ja moiti puolisoaan kun hän oli sairas,
siltäpohjalat voi ymmärtää rituliinin alotuksenkin luonnetta,
terve ihminen ei kuitenkaan voi elää miten sattuu,
tervellä ihmisellä on jo suojeluvaistojenkin ansiosta normit ja rajat mitä voi tehdä, mitä ei,
mikä on sopivaa
mikä ei,
kiintymys omaan puolisoon on normaali ilmiö Anonyymi kirjoitti:
rituliinilla on luonteensa,
muutama vuosi sitten näillä palstoilla hän kertoi mahtavista mies seikkailuistaan
ja moiti puolisoaan kun hän oli sairas,
siltäpohjalat voi ymmärtää rituliinin alotuksenkin luonnetta,
terve ihminen ei kuitenkaan voi elää miten sattuu,
tervellä ihmisellä on jo suojeluvaistojenkin ansiosta normit ja rajat mitä voi tehdä, mitä ei,
mikä on sopivaa
mikä ei,
kiintymys omaan puolisoon on normaali ilmiöKertoisitko nyt hieman tarkemmin niistä minun "miesseikkailuista" ja millä ajalla
minä niitä seikkailuja mukamas kerkesin tekemään?
Hoidin sairasta miestäni paria hevostani sama määrä lampaita,kolme koiraa ja neljä kissaa.
Muistan kyllä,Ullamirjamin kanssa heitettiin joskus läppää miehistä.
Tämä "moraalinvartija" jopa nimitteli h....ksi silloin.
Olisi silloin pitänyt vetää oikeuteen,nämä nimittelyt.
Oletko muuten tietoinen,että voit menettää koneesi ja saat todella muitakin raskauttavia seuraamuksia noilla toisten kirjoittajien henkilöön kohdistuvilla parjauksilla.
Et ole turvassa,vaikka kirjoitat Anonyyminä.Koneesi pystytään jäljittämään ja syyte voidaan kunnianloukkauksesta langettaa.
Sinä et taida ymmärtää,että kunnianloukkaus on vakava rikos.
No mietippä tätä ja ala elämään sitä omaa elämääsi ja jätä toi kauna ja katkeruus.
Avoimesti ama- Anonyymi
rituliini_38 kirjoitti:
Kertoisitko nyt hieman tarkemmin niistä minun "miesseikkailuista" ja millä ajalla
minä niitä seikkailuja mukamas kerkesin tekemään?
Hoidin sairasta miestäni paria hevostani sama määrä lampaita,kolme koiraa ja neljä kissaa.
Muistan kyllä,Ullamirjamin kanssa heitettiin joskus läppää miehistä.
Tämä "moraalinvartija" jopa nimitteli h....ksi silloin.
Olisi silloin pitänyt vetää oikeuteen,nämä nimittelyt.
Oletko muuten tietoinen,että voit menettää koneesi ja saat todella muitakin raskauttavia seuraamuksia noilla toisten kirjoittajien henkilöön kohdistuvilla parjauksilla.
Et ole turvassa,vaikka kirjoitat Anonyyminä.Koneesi pystytään jäljittämään ja syyte voidaan kunnianloukkauksesta langettaa.
Sinä et taida ymmärtää,että kunnianloukkaus on vakava rikos.
No mietippä tätä ja ala elämään sitä omaa elämääsi ja jätä toi kauna ja katkeruus.
Avoimesti ama"Oletko muuten tietoinen,että voit menettää koneesi ja saat todella muitakin raskauttavia seuraamuksia noilla toisten kirjoittajien henkilöön kohdistuvilla parjauksilla."
Hui hui, kamalaa! D Nythän kävi peloittamaan, kun rituliini-täti noin suuttui! D
Näytäs nyt esim. kuinka minun kone viedään. Samalla kaivellaan omasikin kirjoitukset "avoimesti" aivan. Anonyymi kirjoitti:
"Oletko muuten tietoinen,että voit menettää koneesi ja saat todella muitakin raskauttavia seuraamuksia noilla toisten kirjoittajien henkilöön kohdistuvilla parjauksilla."
Hui hui, kamalaa! D Nythän kävi peloittamaan, kun rituliini-täti noin suuttui! D
Näytäs nyt esim. kuinka minun kone viedään. Samalla kaivellaan omasikin kirjoitukset "avoimesti" aivan.Ei rituliinitäti ole suuttunut,mutta tämä on faktaa!
Lue säännöt ja huihuttele senjälkeen.
Tuskin tämä mielipide tuli kenenkään vanhuksen,siis kahdeksankymppisen koneelta?
No lastenhiekkalaatikollakin täytyy olla säpinää,kiitos kun osallistuit .
Minun kirjoituksiani ei tarvitse kaivella,koska ovat avoimesti esilläAnonyymi kirjoitti:
Älä viitsi!Minusta aloitus on todella hyvä!
Sehän on suositus,ei vaatimus.
Olen haudannut kaksi aviopuolisoani ja kaksi lastani, joten en ala mittelemään
mitä tunsin ja kuinka tunsin.
Eihän me voida mennä kenenkään pääsisälle ja tuntea samaa surua,kuin joku kirjoittelijja.
Surunvangiksi ei todellakaan pidä jäädä,sen tiedän henkilökohtaisesti.
Eihän meidän tarvitse kilpailla surunehdoilla, siis kuka suree eniten saa eniten ymmärrystä.
No kaiketi suru oli se tärkein,eikä aman alasajo
- Anonyymi
Mitenköhän sitä jarruttaisi itseään kiintymästä liikaa puolisoon ?
Parisuhteen yksi ihanuus on siinä, että saa kiintyä.
Ihmisellä on tarve kiintyä, rakastaa, välittää, huolehtia,
koskettaa. Jos löytää ihmisen, jonka kanssa se voi toteutua,
miksi pitäisi estellä itseään ? Päinvastoin, "antaa palaa", kiintymys tuo sitä
niin sanottua "lisäarvoa" suhteeseen, rikastuttaa sitä.- Anonyymi
samaa mieltä,
terve ihminen kiintyy ja on tarve kiintyä omaan puolisoon
raamatun sanan mukaankin nainen on tehty miehen kylkiluusta,
teietnki kuvaannolisesti,
puolisoista tulee yksi ihminen sitoutuessaan omaan elämän kumppaniinsa,
ihmisellä on tarve tavallaan omaistaa oma puoliso,
kaikkihan on yhteistä yhdessä hankittua,
on luvattu toisillemme olla uskollisia kuolemaan asti,
kunnes kuolema erottaa,
ja kun kuolema erottaa osan minuudesta, se tekee todella kipeetä sieluun,
surun muodossa,
vanha sanonta " aika parantaa "
mutta
suru ei unohdu koskaan,
muuttaa vain muotoaan muistoiksi, Tottakai kiintyminen omaan puolisoon,omaan lapseen on aivan normaalia.
Eihän siitä ole lainkaan kysymys,vaan irtipäästämisestä,kunnes kuolema teidät eroittaa.
Kunnes kuolema teidät eroittaa,ohjeisti vihkipappimme Härmälän kirkossa Tampereella .
vuosi oli 1985.
Aloitus oli todella hyvä,joskaan ei minun koneeltäni lähtöisin.
Älkää hyvät kirjoittelijat tehkö vääriä päätelmiä,minä en koskaan kirjoita niinsanotusti puskasta.
Sainhan tietysti taas ryöpytystä,kaiketi ansaittua?
Kuinka minusta nyt yritetään tehdä joku "miestennielijä" ,kun yritän toipua poikani taposta?
Olisiko meillä kaikilla aiheellista päivittää uudelleen tämä palstavihanpito?
Aivanoikeesti ama
- Anonyymi
Kiintyminen alkaa nuorena, syvenee ikää myöten.
Se on luonnollinen ja hyvä tunne.
Surku niillä, jotka eivät ole sitä tunteneet liitossaan.- Anonyymi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei ole ottanut lääkärin määräämiä lääkkeitä 80 .
- Anonyymi
Surulla ei ole päätepistettä. Tunneside voi säilyä loppuun asti,
kunnes surijakin poistuu tästä elämästä.
"Kunnes kuolema teidät erottaa" tarkoittaa tietysti vain maanpäällistä elämää.
Ei tunnesiteet häviä siltä, joka suremaan jää. Emme me muuten surisikaan.- Anonyymi
Mies joka rakastaa ja jota rakastan, häneen on mahdotonta olla kiintymättä täysin
varsinkin, kun syntyy yhteinen lapsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies joka rakastaa ja jota rakastan, häneen on mahdotonta olla kiintymättä täysin
varsinkin, kun syntyy yhteinen lapsi.Kiintyminen alkaa nuorena, syvenee ikää myöten.
Surku niillä, jotka eivät ole sitä tunteneet liitossaan.
- Anonyymi
Palautteet aloittajan tekstiin osoittavat , että hänen suosituksensa on täysin perusteltu. Ei saa kiintyä puolisoonkaan liikaa.
Tulee mieleen omaishoitaja. Hän on joutunut vuosikausia hoitamaan sairasta puolisoa. Siinä on kyllä mahdollinen kiintymys joutunut koetuksella. Sairaan poislähtö, vaikka siihen surua kuuluukin, on siksi suuri helpotus.
Tällainen entinen omaishoitaja voi jo sitten irroitellakin. Voi tavata tuttujaan ja hankkia uusia, , voi reippaasti mennä tansseihin jne. Elämä jatkuu. surut pois ja ..... vaikkapa polkaksi!Nyt tuli täyttä asiaa!
Omaishoitajakin on ihminen!
Hän tekee työtään rakkaudesta,ei niistä roposista,joista hän maksaa vielä veroa.
Täällä joku vihamieheni nyt haluaaa mestata minut täysin.
Tuskin hän on viettänyt päivääkään täällä rantatilallani,tuskin hän valvoi niitä öitä,jolloin minä valvoin mieheni sairauden tiimoilta.
Jolloin minä valvoin tapetun yksityisyrittäjä poikani menetystä.
Mikä meitä ihmisiä oikein vaivaa?
Joskus tulee mieleeni,että pelastaisko uusi sota tätä aman alasajoa?
Sairaaltahan tämä todella vaikuttaa.- Anonyymi
rituliini_38 kirjoitti:
Nyt tuli täyttä asiaa!
Omaishoitajakin on ihminen!
Hän tekee työtään rakkaudesta,ei niistä roposista,joista hän maksaa vielä veroa.
Täällä joku vihamieheni nyt haluaaa mestata minut täysin.
Tuskin hän on viettänyt päivääkään täällä rantatilallani,tuskin hän valvoi niitä öitä,jolloin minä valvoin mieheni sairauden tiimoilta.
Jolloin minä valvoin tapetun yksityisyrittäjä poikani menetystä.
Mikä meitä ihmisiä oikein vaivaa?
Joskus tulee mieleeni,että pelastaisko uusi sota tätä aman alasajoa?
Sairaaltahan tämä todella vaikuttaa.Koita huomioida, ettei kaikki aina ajattele sinua, vaikka niin luuletkin.
Näet täällä paljon enemmän sinuun kohdistuvaa kommenttia kuin sitä on.
Ei sinulle kukaan pahaa halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita huomioida, ettei kaikki aina ajattele sinua, vaikka niin luuletkin.
Näet täällä paljon enemmän sinuun kohdistuvaa kommenttia kuin sitä on.
Ei sinulle kukaan pahaa halua.anteeksi vaan,,,
mutta selkeästi kuten nytkin rituliini komentoi itselleen,
kysyy ja vastailee itselleen,
kuten tässä edelleisessäkin komentissaan,
ei ihme jos ja kun palstan porukka täällä tekee huomioita myös alotuksen alkuperästä, hymmm,,, herättää kysymysmerkkejä,,,, ??????????????????????? Anonyymi kirjoitti:
anteeksi vaan,,,
mutta selkeästi kuten nytkin rituliini komentoi itselleen,
kysyy ja vastailee itselleen,
kuten tässä edelleisessäkin komentissaan,
ei ihme jos ja kun palstan porukka täällä tekee huomioita myös alotuksen alkuperästä, hymmm,,, herättää kysymysmerkkejä,,,, ???????????????????????Minä vastailen omasta mielestäni minuun kohdistuneisiin syytöksiin.
Eivät noi kyssärit sinulta puskajussilta valaise mielestäni lainkaan laadittua aloitetta.
Minä en todellakaan ole aloitusta tehnyt.
Jos asioiden ymmärtäminen on vaikeaa,niin olisiko syytä kysyä vaikka asiantuntijalta neuvoa.
Tietokoneneuroosi,jolloin tuntuu,että kaikki toiset ovat aivan tyhmiä ja minä olen se ainoa selväjärkinen,kaiketi saavuttanut aman?
Itseironia on laji,jota meidän kaikkien olisi syytä oppia.
Nähdä itsessä piirteitä,joita toiset näkevät,mutta itseltä ne piirteet,siis negatiiviset
näyttäytyvät positiivisiivisilta.
Kerro hyvä ihminen,että koska olen sinulta eväitä kärkkynyt,koska olen imagoasi loukannut,koska olen ollut se epämiellyttävä kirjoittelija.
Sinä todella tunnut nauttivan olotilastasi asettua ylimmäisimmäiseksi arvostelijaksi palstalla.
Suon sinulle sen kunnian,nuku yösi rauhassa,niin teen minäkin
- Anonyymi
"Oletko muuten tietoinen,että voit menettää koneesi ja saat todella muitakin raskauttavia seuraamuksia noilla toisten kirjoittajien henkilöön kohdistuvilla parjauksilla."
Noin pontevasti kirjoitteli täällä muuan totinen palstantäyttäjä.
Täytyy sanoa että täällä ei yleensäkään näy " toisten kirjoittajien henkilöön"
kohdistuvia parjauksia.
Mahdolliset "parjaukset" kohdistuvat nimittäin nikkeihin.
"Meidän henkilötiedot näkyvät Suomi24 sivustolla,joten minä voin ottaa yhteyttä ylläpitoon,ja kertoa,että voisitteko tehdä sitä ja tätä.
Ei meistä kukaan pääse sivustoille kirjautumatta.
Oletettavasti palstalla olosi on untuvikko-ikäistä vielä?
Lähes viisitoistavuotta kun klaaraat,niin jotain voit oppiakin,
oppia ikä kaikki toivoopi ama- Anonyymi
Kaiki eivät tajua omaa tilaansa, joten on paras jättää heidät rauhaan eikä jankata menneitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiki eivät tajua omaa tilaansa, joten on paras jättää heidät rauhaan eikä jankata menneitä.
Mies, joka rakastaa ja jota rakastan, häneen on mahdotonta olla kiintymättä täysin
varsinkin, kun syntyy yhteinen lapsi.
Surku niillä, jotka eivät ole sitä tunteneet liitossaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies, joka rakastaa ja jota rakastan, häneen on mahdotonta olla kiintymättä täysin
Surku niillä, jotka eivät ole sitä tunteneet liitossaan.Tämä oli se otsikon asia.
Lopettakaa tuo asiaton toistenne solvaaminen! - Anonyymi
rituliini_38 kirjoitti:
Meidän henkilötiedot näkyvät Suomi24 sivustolla,joten minä voin ottaa yhteyttä ylläpitoon,ja kertoa,että voisitteko tehdä sitä ja tätä.
Ei meistä kukaan pääse sivustoille kirjautumatta.
Oletettavasti palstalla olosi on untuvikko-ikäistä vielä?
Lähes viisitoistavuotta kun klaaraat,niin jotain voit oppiakin,
oppia ikä kaikki toivoopi ama"Meidän henkilötiedot näkyvät Suomi24 sivustolla,joten minä voin ottaa yhteyttä ylläpitoon,ja kertoa
Eivät näy, j os ei niitä ole sinne antanut.
Otapa sitten yhteyttä ja kerro, ",että voisitteko tehdä sitä ja tätä. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surku niillä, jotka eivät ole sitä tunteneet liitossaan.Noita "surkua"ansaitsevia on sitten aika paljon, ellei peräti enemmistö.
- Anonyymi
Kukaanei saa ”parjauksia” tilaamatta. Nämä jotka valittaa henkilöön, siis nikkiin kohdistuvista arvosteluista, ovat itse vuosien ja jopa yli 10 v itse täällä muita pilkanneet ja itseään ylistäneet. Tai muuten osoittaneet huonoa käytöstä.
- Anonyymi
Pian puoli vuosisataa yhteistä liittoa, jossa rakkauden on korvannut molemminpuolinen vastenmielisyys ja parisuhteen sijasta kummallakin on omat suhteensa.
Hyvin menee näinkin. - Anonyymi
Pian puoli vuosisataa yhteistä liittoa, jossa rakkauden on korvannut molemminpuolinen vastenmielisyys ja parisuhteen sijasta kummallakin on omat suhteensa.
Hyvin menee näinkin.- Anonyymi
Siinä on yhteisenä ja yhdistävänä tekijänä ilmeisesti huomattava yhteinen omaisuus.
Köyhä ei tuota kestäisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on yhteisenä ja yhdistävänä tekijänä ilmeisesti huomattava yhteinen omaisuus.
Köyhä ei tuota kestäisi.Aviopuolison kuolema on raskain kokemus elämässä.
- Anonyymi
Toiseen kiintyminen alkaa kyllä nuorena, mutta heikkenee sen jälkeen jatkuvasti. Kahdeksankymppisillä kiintyminen alkaa olla jo aika katkonaista.
- Anonyymi
Miten niin katkonaista kiintymys 80-kymppisillä ? Itse olen vielä vähän vaille 80, mutta mikään ei uhkaa minun ja puolisoni kiintymystä, päinvastoin side on lujittunut vuosien myötä. Nyt kun tietää, ettei yhteisiä vuosia ole ehkä kovin monia, yhteisestä ajata pidetään vielä tarkemmin kiinni. Fyysinen läheisyys on tärkeää myös, hellyyttä ja sylissäpitoa kaipaa vanhakin.
- Anonyymi
Puhu vaan itsestäs ! Nm. Kun muistis pätkii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin katkonaista kiintymys 80-kymppisillä ? Itse olen vielä vähän vaille 80, mutta mikään ei uhkaa minun ja puolisoni kiintymystä, päinvastoin side on lujittunut vuosien myötä. Nyt kun tietää, ettei yhteisiä vuosia ole ehkä kovin monia, yhteisestä ajata pidetään vielä tarkemmin kiinni. Fyysinen läheisyys on tärkeää myös, hellyyttä ja sylissäpitoa kaipaa vanhakin.
Tärkeäähän on myös, että seksiyhteys säilyy. Sen katoaminen on merkki vastenmielisyydestä puolisoiden välillä. Siinä ei sitten paljoa kaivata hellyyttä enempää kuin sylissä pitämistäkään. Hui-hai!
- Anonyymi
Huomenna jos Jumala suo , tuo rakas elämäntoverini täyttää 70 .- 7 ruusua Hänelle ostin :-*
- Anonyymi
Lliialisen kiintymyksen huomaa, kun puoliso on poistunut tuonpuoleiseen. Sen jälkeenkin on vielä pystyttävä elämään täysipainoista elämää muiden ihmisten parissa.
On vaarallista käpertyä itsensä ympärille ikään kuin kertaamaan jo kerran elettyä elämää.- Anonyymi
Ei se tuollaista ole!
- Anonyymi
Hyvä aloitus. Jos kaksi eri ihmistä muuttuu yhdeksi, miten käy sille puolikkaalle, kun toinen puoli poistuu. Kun niin käy vääjäämättömästi, se pitäisi ottaa huomioon elämän aikana.
Ylitsevuotavat kiintymiset ja 'rakastamiset' pitäisi osata suhteuttaa, koska kaikki eivät niitä koe ja esim. muistisairaat unohtavat myös puolisonsa. - Nm. Avioliitto on maanpäällinen vaiva- Anonyymi
HAH,,, toistamieltä, alotus on harvinaisen typerä,
henkisesti keittymättömän ihmisen tekemä
jolla ei koskaan ole ollu oikeeta kiintymys ja rakkaus-sudetta kenhenkään henkilöön,
ilmeisesti ei ole ommin vanhempiinsakkaa
liekkö omia vanhempia edes koskaan ollukka
jos on jätetty jo pienenä adotoitavaksi kylmään maailmaan,
sori, nämä luonnevikaisten alotukset jostain syystä on täysin turhia,
tyhmyys ja luonnevika esm. " narsismi " paljastuu hyvin tekstistä,
tämäntyylisen ihmisen rakkaus on pinnallista, itsekeskeistä,
vain oman nautinnon toteuttamista,
muista piittaamatta,
tämmönen narsisti voi tunkeutua esm. jokun avioparin kolmanneksi pyöräksi, piittamatta sitä tuskaa mitä pereheelle aiheuttaa,
koskaan ei pysty syvää kiintymystä kokemaan,
on aina vain itse oikeassa, kaikki muut väärässä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAH,,, toistamieltä, alotus on harvinaisen typerä,
henkisesti keittymättömän ihmisen tekemä
jolla ei koskaan ole ollu oikeeta kiintymys ja rakkaus-sudetta kenhenkään henkilöön,
ilmeisesti ei ole ommin vanhempiinsakkaa
liekkö omia vanhempia edes koskaan ollukka
jos on jätetty jo pienenä adotoitavaksi kylmään maailmaan,
sori, nämä luonnevikaisten alotukset jostain syystä on täysin turhia,
tyhmyys ja luonnevika esm. " narsismi " paljastuu hyvin tekstistä,
tämäntyylisen ihmisen rakkaus on pinnallista, itsekeskeistä,
vain oman nautinnon toteuttamista,
muista piittaamatta,
tämmönen narsisti voi tunkeutua esm. jokun avioparin kolmanneksi pyöräksi, piittamatta sitä tuskaa mitä pereheelle aiheuttaa,
koskaan ei pysty syvää kiintymystä kokemaan,
on aina vain itse oikeassa, kaikki muut väärässä,Mutta mitä se kuuluu sulle? - Nm. Pääpointsi
- Anonyymi
Näin vanhoilla päivillä pitää otta huomioon mahdollisuus, että toinen poistuu aikaisemmin , ja miettiä valmiiksi , mihin hänet haudataan.
Koskettaahan hautapaikka jäljellekin jäänyttä puolisoa sellaisessa tapauksessa, että hän sattumoisin haluaa samaan hautaan edesmenneen puolison kanssa. - Anonyymi
Näin vanhoilla päivillä pitää otta huomioon mahdollisuus, että toinen poistuu aikaisemmin , ja miettiä valmiiksi , mihin hänet haudataan.
Koskettaahan hautapaikka jäljellekin jäänyttä puolisoa sellaisessa tapauksessa, että hän sattumoisin haluaa samaan hautaan edesmenneen puolison kanssa.- Anonyymi
Vittuako sitä maallisen elämän tappelua, noin niinkuin vertauskuvannollisesti voi sanoa, pitäisi vielä jatkaa haudassakin, ja vielä lähekkäin.
- Anonyymi
normaali ihminen kiintyy ja rakastaa terveesti puolisoaan
kun avioliitto on perustettu nuorena
njorena jo vakaasti päätetty elää elämä yhdessä loppuunasti,
olisi outoa jos kiintymystä ei kehittyisi omaan puolisoon
jonka kanssa on lapset tehty
perhe perustettu totuuden pohjalle,
totuus on vahva kivijalka avioliiton kestävyyden kannalat,
totuus sisältää koko elämän kaikki elämänvaiheet kriiseineen
hyvät ja pahat sekä yhdessä selviytymisen läpi elämän,
" kunnes kuolema erottaa "
kuten pappi vihkikaavassa avioliiton siunasi, - Anonyymi
Nyt koronaviruksen jyllätessä on syytä ottaa huomioon edellä esitettyjä ajatuksia.
Tilastojen mukaan taudin saaneet voivat harventaa noin viidesosallaan 80 -ikäisten rivejä.
Siihen joukkoon voi mahtua joku 80 -palstalla esiintyvistä tai sitten tällaisen puoliso.
On siten parasta laskea nopeasti keskinäisen kiintymyksen tasoa. On helpompaa elää viruskauden jälkeen.- Anonyymi
höpön höpö, mikä on muka helpompaa,
suru oman puolison poismenosta on aina syvä, mikään ei ole helpompaa ,,,
alotus vaikuttaa erittäin oudolta ajatukselta,
jopa sairaan ihmisen ajatukselta,
narssisti-luonne katsotaan psyykkisesti sairaaksi,
narsismi on suurta itsekkyyttä,
narsismi on luonnevika, kylmä, piittaamaton, tunteeton, itsekäs,
näkee vikoja vain muissa,
itse olettaa olevansa täydellinen, sori, mutta totta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itse olettaa olevansa täydellinen, sori, mutta totta,heitä on keskuudessamme ikävä kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itse olettaa olevansa täydellinen, sori, mutta totta,Kirjoittajan Anonyymi aikaansaannoksesta Eilen 21:21:
Se mitä itse kokee, ei välttämättä ole samaa, mitä toinen kokee. Jos joku on toista mieltä, niin ei hän välttämättä sairas tai luonnevikainen ole.
"... näkee vikoja vain muissa, itse olettaa olevansa täydellinen, sori, mutta totta,..." Pätee kyllä kirjoittajaan Eilen 21:21, joka muuten voisi opetella ison alkukirjaimen käyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itse olettaa olevansa täydellinen, sori, mutta totta,Puolisostahan pääsee eroon, kun haluaa. Sen tekee nykyään suurin piirtein puolet naimisissa olevista, jotkut useampaan kertaankin .
Sehän merkitsee käytännössä myös puolison menetystä. Aivan ilmeisesti se ei ole kovin vaikeaa ja raskasta, koska niin monet sillä tavoin aivan vapaaehtoisesti tekevät.
Entisen puolison poistuminen elävien joukosta taas ei enää juuri suruja aiheuta.
Selvää on, että tässäkin joukossa tällä palstalla on eronneita. Voivat huvittuneina ihmetellä jonkun yksinkertaisuutta, kun tämä kertoo, miten "kuolema meidät erottaa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolisostahan pääsee eroon, kun haluaa. Sen tekee nykyään suurin piirtein puolet naimisissa olevista, jotkut useampaan kertaankin .
Sehän merkitsee käytännössä myös puolison menetystä. Aivan ilmeisesti se ei ole kovin vaikeaa ja raskasta, koska niin monet sillä tavoin aivan vapaaehtoisesti tekevät.
Entisen puolison poistuminen elävien joukosta taas ei enää juuri suruja aiheuta.
Selvää on, että tässäkin joukossa tällä palstalla on eronneita. Voivat huvittuneina ihmetellä jonkun yksinkertaisuutta, kun tämä kertoo, miten "kuolema meidät erottaa".Edelliselle, klo 8:52 kirjoittaneelle anonyymille:
Hyi, millaiseksi tunnottomiksi raakileiksi ihmiset ovat muuntumassa!!
Itselleni tunteet ovat tärkeitä, tunnen voimakkaasti ja osoitan aina rehellisesti ne.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelliselle, klo 8:52 kirjoittaneelle anonyymille:
Itselleni tunteet ovat tärkeitä, tunnen voimakkaasti ja osoitan aina rehellisesti ne.
.Va niin! Eronneet ovat siis "tunnottomia raakileita".
(Mitähän muuten on "tunnoton raakile"?) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelliselle, klo 8:52 kirjoittaneelle anonyymille:
.Va niin! Eronneet ovat siis "tunnottomia raakileita".
(Mitähän muuten on "tunnoton raakile"?) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Va niin! Eronneet ovat siis "tunnottomia raakileita".
(Mitähän muuten on "tunnoton raakile"?)Lue viesti klo 8:52, hänelle se oli ja on osoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue viesti klo 8:52, hänelle se oli ja on osoitettu.
Kirjoittaja Tänään 11:45 ei nähtävästi itsekään ymmärrä, mitä kirjoittaa. Ei pystynyt vastaamaan kirjoittajan Tänään 11:38 esittämään kysymykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja Tänään 11:45 ei nähtävästi itsekään ymmärrä, mitä kirjoittaa. Ei pystynyt vastaamaan kirjoittajan Tänään 11:38 esittämään kysymykseen.
oooootta te sekopää sakkia, jakutatte yhtä ja samaa,
totuus on
alotuksentekijä ei ole täydessä ruumiin ja sielun voimissa, on senverran kypsymättömän ihmisen alotus,
ilmeinen narsisti-luonne,,,
kyvytön tuntemaan normaaleista ihmiselle kuuluvia tunteita,
- Anonyymi
Äitini ainakaan ei ollut liikaa kiintynyt isääni, sillä hän totesi isäni kuolemanjälkeen, että tuntuu, kuin tuoli olisi vain viety poi, joten se siitä. Kuitenkin mielestäni heillä oli hyvinkin sopuisa liitto.
- Anonyymi
Tuossa on erinomainen esimerkki oikeista puolisojen välisistä suhteista. Åiti varmaan oli kokenut isän rakkaaksi ja päin vastoin.
Olivat varmaan sopineet keskenään siten, että elävät yhteistä elämää sillä tavalla, että toisen poistuttua jäljelle jäänyt puoliso ei pysähdy paikalleen suremaan , vaan ryhtyy hakemaan elämään ja jokaiselle päivälle iloa.
- Anonyymi
Minulla on vaikeuksia löytää oikeita sanoja henkilölle, joka on menettänyt yhteisiä polkuja vuosikymmeniä kulkenut puoliso.
Omalla kohdalla yhteisen matkan päättyminen on ehkä vain kuukausien päässä.
Osallistuin vuosia sitten tilaisuuteen, jossa käsiteltiin tämän keskustelun aloituksessa mainittua tilannetta, surun akuuttia alkuvaihetta ja miten kohdata surija,. Jostain syystä paperille muodostuivat sanat, joita olen mielessäni toistellut viime aikoina suhteellisen tiheään:
LOHTU
Älä sano minulle sanoja kaiun tyhjäksi puhumia
eivät ne korviani tavoita minua lohduta
tuskani en sitä sallisi mutta
anna sen ikääntyä kunnes
sen vanhaksi tunnen
jos sinulla ei sanoja
istahda hetkeksi viereeni
paina pääsi rintaani vasten
että lohtua edes hetkeksi
paljoksi siltikin- Anonyymi
Ei pitäisi aina kulkea yhteisiä polkuja, vaan kummallakin pitäisi olla myös omia uriaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi aina kulkea yhteisiä polkuja, vaan kummallakin pitäisi olla myös omia uriaan.
Narsisti-luonne,,,
kyvytön tuntemaan normaaleja ihmiselle kuuluvia tunteita
1 - Anonyymi
kiitos,,, hieno LOHTU runo,,,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheisriippuvaiset yms. pienellä järjen juoksulla siunatut eivät ymmärrä, mistä puhut / kirjoitat. He eivät tajua persoona- ja yksityisyys-sanojen sisältöä. Ne ovat narsismia, kuten hän tuossa kertoo ilmoittaen yksinkertaisuutensa. - Nm. Ahdasmielisiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheisriippuvaiset yms. pienellä järjen juoksulla siunatut eivät ymmärrä, mistä puhut / kirjoitat. He eivät tajua persoona- ja yksityisyys-sanojen sisältöä. Ne ovat narsismia, kuten hän tuossa kertoo ilmoittaen yksinkertaisuutensa. - Nm. Ahdasmielisiä
Erään ikivanhan latinankielisen sananlaskun suomennos: Se, mikä sopii Jupiterille, ei sovi Jupiterin härälle. Hieman yksinkertaistettuna tässä keskustelussa. miksi yleistää asioita, joiden sisältö koostuu kahden henkilön yhteisistä kokemuksista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579377Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123709Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313111Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht872386Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142080Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3801917Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421491FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01291Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731118Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101115