Volkswagen / Audi öljynkulutusremontti

Anonyymi

Tähän pystyy kuka tahansa harrastelija mekaanikko, esim. minä jo alle 20 vuotiaana korjasin itse autojeni moottorit jos söi öljyä, silloin ostettiin vanhoja ja käytettyjä kun oltiin nuoria ja rahaa ei liiemmälti ollu. Syönnit loppu heti ekalla korjauksella.

Aamulla kone irti, lohko ja tarvittaessa kansi koneistamolle, illalla kone nippuun uusilla osilla, olipa vaikeeta.

Tuota ei K-Auton VW Airport huolto tienny, että se on noin helppoa. He kysyivät tehtaalta ties kuinka monennetta tuhannetta kertaa ja tehdas ilmoitti ties monennettako kertaa tutkivansa tuota mystistä ongelmaa

Eli tehtaalla tutkitiin kuukausikaupalla ja vuositolkulla on tutkittu ongelmaa, jonka harrastelija hoiti kuntoon päivässä. Tietty erona mun nuoruuden aikaisiin korjauksiin on se, että nykysissä Volkkarin autoissa öljynsyönti alkaa jo uutena, sitähän eivät edes itse käsitä miksi :)

42

2887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saksalaiset autot on taivaanlahja autokorjaamoille ja mekaanikoille. 12,5 tuntia kesti ammattilaisilta tuo korjaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaiset autot on taivaanlahja autokorjaamoille ja mekaanikoille. 12,5 tuntia kesti ammattilaisilta tuo korjaus.

        Markkinoiden lyhin takuu yhdistetään heikkoon laatuun ja kalliisiin vikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinoiden lyhin takuu yhdistetään heikkoon laatuun ja kalliisiin vikoihin.

        Entäs ne ajo-ominaisuudet joita ei löydy yhdestäkään japsista?


    • Anonyymi

      Saksalaisvalmistajan mukaan moottorin kuuluukin viedä öljyä. Japanilaisvalmistajan mukaan taas ei.....

      Saksalainen paras kaikessa.

      • Anonyymi

        Ja kuitenkin Toyotaan pitää lisäillä öljyä ja varsinkin vanhat vvt-i koneen oli todella pahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin Toyotaan pitää lisäillä öljyä ja varsinkin vanhat vvt-i koneen oli todella pahoja.

        Älä puhu paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa.

        Niin nois tojois oli kans skeidat öljysyöpöt mosat ja noita on vielä liikentees?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nois tojois oli kans skeidat öljysyöpöt mosat ja noita on vielä liikentees?

        Joo ja lisäks uusissa Tojoissa halkee kansi 150tkm kohdalla, insinöörit teki siellä 5 vuotta töitä et sai niin paskan kannen aikaseks.


    • Anonyymi

      Taitaa nykyiset autot ja moottorit olla hieman mutkikkaampia ja niiden ympärillä hieman enemmän tavaraa. Voit katsoa vaikka YouTubesta pätkää kuinka Audiin tehdään tuollainen remppa.

      • Anonyymi

        Nopeastihan se kävi audiin tuo öljyremppa. Ei mennyt kuin noin kymmenisen minuuttia. mitä te trollit oikein valitatte?

        Audi King.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeastihan se kävi audiin tuo öljyremppa. Ei mennyt kuin noin kymmenisen minuuttia. mitä te trollit oikein valitatte?

        Audi King.

        Ehe ehe. Koostevideo kesti n. 10 minuuttia, remppa kesti 12,5 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeastihan se kävi audiin tuo öljyremppa. Ei mennyt kuin noin kymmenisen minuuttia. mitä te trollit oikein valitatte?

        Audi King.

        Linkki jäi pois. Pahoitteluni siitä.

        https://youtu.be/SRv2jg1xZoM

        Audi King.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki jäi pois. Pahoitteluni siitä.

        https://youtu.be/SRv2jg1xZoM

        Audi King.

        Tosi näppärästi kävikin! Kannattaa siis antaa ammattimiehille tuon remontin tekeminen, niin se sujuu nopeasti, ja sitä kautta edullisestikin.

        VW Fanatic.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki jäi pois. Pahoitteluni siitä.

        https://youtu.be/SRv2jg1xZoM

        Audi King.

        Siitä vaan katselemaan normaalilla nopeudella niin varmasti väsyy silmät :D


    • Anonyymi

      Juu korjaus on toki nopea teki sen kuka tahansa, mutta kun VW merkkihuollolta menee aina monta vuotta vian tutkimiseen ja kaikki muut osaa korjata vian heti samantien tutkimatta, jos öljyä kuluun niin kone kuntoon, ei siinä tarvi vikoja arvuutella vaan motti auki ja tarkistetaan missä vika on. Volkswagen Merkkihuolto ei varmuudella löydä sitä oikeaa vikaa takuuaikana, ikinä!!! Kun se vika sitten vuosien kuluttua klöytyy, sitten asiakas jo maksaa viulut :)

      Merkkarin hinnat on tuplat Pärnäsen korjaamon hintoihin verrattuja, njoten kun asiakas saa esim. 50 % :n alennuksen upealla vastaantulolla, asiakas maksaa saman kuin mitä Pärnänen olisi veloittanut.

      Volkkarin merkkikorjaamot on maan huonoimpia, ne kysyy aina maahantuojalta ohjeet miten korjataan :)

      Pärnäsen korjaamo vaan korjaa viat pois :)

      Vittu VW mekaanikot on amisten heittopusseja, muualle niitä ei huolittu :)

      Itse aion ostaa seuraavaksi volkkarin ihan vittuilleessani ja totean merkkihuollon huollon turhuuden, suoritan siihen huollot itse, en anna merkkihuollon kajota autoon edes takaisinkutsuissa, laitan saatana ite kuntoon niin tulee kunnolla tehtyä!!! Vittu mä on paras!!!

      Ei tarvi autoon kuin öljyt vaihtaa, katsastuksessa sitten kertovat jos jokin paikka vaatii korjaamista, merkkihuolto ja huolto-ohjelmat on yhtä rahan tuhlausta, uskokaa nyt!!!

      • Anonyymi

        Voitto kotiin!!!


      • Anonyymi

        Muistathan sitten vielä senkin, ettei niitä moottoriöljyjäkään tarvitse vaihtaa, ennen kuin tuo maaginen 30 000km on täynnä.
        Säästät siinäkin pitkän sentin!

        VW Fanatic.


      • Anonyymi

        Tuo on monen merkin kohdalla totta , viat löytyy takuun jälkeen ja siihen on monia syitä. Suurimmat syylliset on maahantuoja ja myyjä,,ei ollenkaan tietämättömyys ,heillä sitä tietoa on enemmän kuin yksityis verstailla !!!


    • Anonyymi

      Mäki myin merkkihuolletun Polo GTI:n heti määräaikaishuollon jälkeen, öljypoltin oli huollon mukaan priimaa, siinä sai seuraava omistaja sellasen murheenkryynin ettei toista ole nähty. Minä sain puhtaat paperit sillä auto oli juuri huollettu ja maahantuoja oli reklamoitu ja tutkittu kahden vuoden ajan ongelmista öljynsyönnin kanssa, heidän mielestään se oli normaali, että joka toinen viikko piti litra lisätä öljyä, heija heija!!

      • Anonyymi

        Ihania nämä sinun satusi ja mielikuvitus juttusi.
        Toyotan omapoika liekeissä jälleen.


      • Anonyymi

        Saksalaista insinööripaskaa.


    • Anonyymi

      Helppo homma.

      Öljypohja pois, männät alakautta pois ja uudet männänrenkaat paikalleen. Öljypohja takaisin ja kovaa ajoa.

      Max kaksi tuntia.

      • Anonyymi

        Kokeileppa tehdä, kun kaiken maailman alapalkit sun muut on sen verran tiellä, ettei edes öljypohjan irroitus onnistu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeileppa tehdä, kun kaiken maailman alapalkit sun muut on sen verran tiellä, ettei edes öljypohjan irroitus onnistu!

        Kyllä te ootte surkeita valittajia, ei ohme ettei korjaulset omnistu helposti
        Helpompi vaihtaa se huohotinletku 😄 ja väittää etä sen pitäis auttaa öljynkulutukseen, vaikka männänrenkaat palasina 😄


      • Anonyymi

        Tuskin olet enää saanut mäntiä alakautta pois moneen kymmeneen vuoteen auton moottoreissa,tuo oli enemmän 50 lukua,,,,sinun todella pitäis todella perustaa oma autoverstas ja korjata edullisella urakalla meille foorumilaisille ja kun konkurssi on ajankohtainen niin me takaamme sinulle tähtipaikan taivaassa kuoltuasi


    • Anonyymi

      Ei tuo moottorin korjaus ole kovakaan homma, kun vertaa sitä läpiruostuneen tojon rungonvaihtoon. Kattelkaa youtubesta, linkkiä en viitsi kaivella.

    • Anonyymi

      Oliskos mitään tuoretta juttua kun oli aika vanhaa tarinaa.

      • Anonyymi

        Minun vokkelon öljynsyönti ratkesi helposti. Myin öljysyöpön pois ja kävin ostamassa Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun vokkelon öljynsyönti ratkesi helposti. Myin öljysyöpön pois ja kävin ostamassa Toyotan.

        Toyotan omapoika liekeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika liekeissä.

        VW:n oma poika taas valot sammutettuina.


    • Anonyymi

      Mites VW kaasuautot jakselee, Gasum satsannut isosti tankkausasemiin, VW ainoa joka noita kaasuautoja valmistaa ja sekin lyömässä hanskoja tiskille.

      Suomessa yhteensä 9400 kaasuautoa, kaikkia muita autoja on 2,7 miljoonaa.

      Kaasuasemia 34, jokaiseen asemaan on peräti 276 kaasuautoa, varmaan hyvä bisnes 😄

      Matikka pitää pään kunnossa.

      • Anonyymi

        Miten tämä liittyy öljynkulutukseen? Ei mitenkään.


    • Anonyymi

      Volkswagen / Audi öljynkulutusremontti. No niinhän se oli silloin 50-ja 60 luvulla,helpostihan se pikku Kadetin ja Amazonin kansi irtosi ja meni takaisin mutta nyt ei enää ole edes tilaa tehdä töitä moottorihuoneessa, Audi/VW sukuisissa autoissa useissa ei pääse nokkaremmeihinkään ilman keulan irroitusta, . Nokka kettinki ottaa myös oman aikansa. Öljynkulutuksiakin on monessa muodossa,sekin pitää tutkia ensin ettei suuri työ mene variksille. Turbotkin ovat tuoneet omat kuvionsa mukaan ja sekin kun on jo joka autossa melkein. Olen kyllä seurannut tätä ammatissani jo 30 vuoden ajan enkä enää lopettaneena "eläkeläisenä " yhdy tuohon kommenttiin täysin,se oli vain silloin. Muisteleppas esim. sitä aikaa milloin vielä pystyit vaihtamaan laturin remmin tiellä !!

      • Anonyymi

        Pyydä äitiäs niistämään nenäs kun räkä valuu valtoimenaan 😁


    • Anonyymi

      Aika erikoista kun nykysessä Passatissa öljynsyönti lahes nolla, 0,5 litraa 1000/ km

    • Anonyymi

      Maahantuoja sekä valmistaja tietää tasan tarkkaan mistä ongelmasta on kyse, ne vaan tykkää rahastaa sillä ''vetkuttelulla''.

      • Anonyymi

        Öljysumussa mennään, tehas kehittää keräilyjärjestelmää

        Malttia kysytään, järjestelmä luvattiin jo 2012, vielä on kehitystyö kesken 😁


    • Anonyymi

      ai männänrenkaat ja sylinteritkin päivässä?

    • Anonyymi

      laittaa uuden moottorin ja ajelee vaan

      ei tarvi kuin 15000e

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe