Onko ulkonäkö aiheuttanut sinulle paineita?

Anonyymi

Miten kouluaikoinasi ja miten nykyisin?

Akuutti: Ulkonäkö - otatko paineita?
20.00 - 20.30Yle TV1Lue artikkeli»
Kolmikymppinen Tiia sairastui yllättäen alopeciaan ja menetti kaikki karvansa. Peruukki ei ole Tiian juttu, joten työssään hän ottaa asiakkaat vastaan ylpeästi kaljuna. Suomen suosituimpiin muusikoihin kuuluva Kasmir on kokenut olevansa liian ruma bändin keulakuvaksi. Kasmir alkoi kaljuuntua jo nuorena. Kavereiden kuittailut satuttivat, ja itsetuntoon jäi särö. HD

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei aiheuta mitään painetta. Nuorena ja teininä oli kompleksia jos jonkinlaista. Nykyään kantani on, että ihmisillä on silmät, nenä ja suu. Lähes jokaisella, jos on onnekas ettei ole sattunut onnettomuutta. Ei kannata ajatella hetkeäkään ulkonäköä, täysin merkityksetön. Siisteys, terveellisyys ja sisäinen kauneus ja sisäinen puhtaus. Sydämen sivistys kaunistaa. Moni korkeassa asemassa oleva ´menestynyt´ihminen näyttää sisäisesti tyhjältä kuin olisi kumiseva rumpu.

      Eletty elämä on kaunista ja kaunistaa jokaisen ihmisen.

    • Nuorena lopetin telinevoimistelun ja urheiluharkoissa käymisen, kun häpesin liikenneonnettomuudessa saamiani arpia ja hiusten harveneminen jossakin vaiheessa vanhetessa koin epämiellyttäväksi. Joskus kyllä haluan näyttää puliukolta että ainakin itse huomaa eron kun laittaa itsensä siistiksi. En muuten välitä siitä miten ulkonäkööni suhtaudutan. Haluan ainoastaan miellyttää itseäni.

      • Anonyymi

        Sinä kirjoitat fiksuja viestejä, myös tuolla kiintymys-ketjussa oli hyvä kirjoitus sinulta! Kiitos!


    • Anonyymi

      Ei ole ollut paineita ulkonäöstä koskaan. Ei nuorena, eikä nyt vanhempanakaan.

    • Anonyymi

      En tiedä, onko se paine, kun on koko ikänsä toivonut, että olisi olemassa vaihtopäitä. - Nm. Paitsi ei enää

      • Anonyymi

        Minä häpesin isoja jalkojani...yläasteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä häpesin isoja jalkojani...yläasteella.

        No en ma kyllä mitenkään päätäni hävennyt, vaikka vaihtoehtoja toivoinkin. En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt, mitä häpeämistä on siinä, mille ei mahda mitään ja varsinkin, kun se on Luojan sinulle - ja minulle - luoma ominaisuus. - Nm. Vaihtelu vain virkistäisi


    • Anonyymi

      En ole ottanut paineita koskaan. Olen sellainen kuin olen, enkä mieti sitä sen enempää.

    • Anonyymi

      Muija sanoo että nuorena muistutin Steve Mc Queen: iä :-*

    • Anonyymi

      Sääret oli liian paksut, eikä nätin malliset muutenkaan, en käyttänyt hametta. Ylähuuli pullotti ulospäin sivuprofiilissa. Punastuin herkästi, helahdin punaiseksi melkein missä tilanteessa vaan, se on psyykkinen ongelma, mutta vaikutti tietenkin ulkonäköön, saatoin punottaa vaalen puuterin tuhraamisesta huolimatta pitkän aikaa jännittävässä tilanteessa.
      Olen kehittänyt itseäni ja kouluttautunut, joten itsetunto on parempi, harvoin punastun enkä enää välitä siitä, heitän huumorilla vaihdevuosien piikkiin. Olen kuntoillut, joten sääret ovat muuttuneet lihaksikkaiksi, eivät näytä enää niin rumilta. Varsisaapas hämää ihmeesti paksut nilkat. Pullottavaa ylähuulta ei ole, hampaita on kuoritettu ja fiksattu.
      Painoa pidän kurissa helkkarin kovalla hommalla, narraan nälkää milloin milläkin konstilla, kuitenkin terveellisesti. Liikun paljon vaikka aina ei jaksaisi.
      Äkkiä voisin sanoa että ulkonäkö ei merkitse mitään mutta on mukava kun sanotaan nuorennäköiseksi. Kun kuljen lastenlasten kanssa, minua pidetään heidän äitinään.

      • Anonyymi

        "Narraan nälkää" ? Monella tavalla huonoin tapa pitää painoa kurissa. Hyvä olisi syödä niin pienin välein (3 - 4 h), ettei nälkä ehdi tulla, mutta syömisen pitää olla oikeaa, terveellistä ja ravitsevaa, jotta paino ei lisäänny. Tasainen verensokeri edesauttaa hoikkana pysymistä. - Nm. Itsensä narraaminen on typerintä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Narraan nälkää" ? Monella tavalla huonoin tapa pitää painoa kurissa. Hyvä olisi syödä niin pienin välein (3 - 4 h), ettei nälkä ehdi tulla, mutta syömisen pitää olla oikeaa, terveellistä ja ravitsevaa, jotta paino ei lisäänny. Tasainen verensokeri edesauttaa hoikkana pysymistä. - Nm. Itsensä narraaminen on typerintä

        Et selvästikään ymmärrä ruokahaluani, joka on valtava, perin sen isältä ja periytin tyttärelle. Kaikki olemme pitäytyneet normaalipainoisina, työtä ja narraamista se vaatii.
        Liikumme paljon ja ruokahalu kasvaa liialliseksi suhteessa kulutukseen, emmekä ole läpipaskoja. En tiedä mistä se johtuu. Terveellisemmin ei voi kukaan syödä. Paljon kasviksia, raejuustoa, kokojyväviljaa, öljyä ja hedelmiä. Lihaa, kalaa ja kanaa paljon - yhteensä vähintään 200 g/pv. Kaikki ruoka alusta pitäen itse tehty.
        Narraaminen tarkoittaa sitä että klo 21 on nälkä vaikka olen syönyt klo 18. Teen rasvatonta sipulimaitoa, vatsa luulee olevansa täynnä ja alkaa nukkumaan. Toinen on hitaasti pureksitut kuivatut oman puutarhan omenat. Pitkä pureminen häivyttää nälän vaikka kaloreita menee pieni määrä. Kolmas on hitaasti juotu rasvaton piimälasillinen. Todellisuudessa aivojani narraan vaikka mahaksi sitä sanon.
        Toivottavasti sinä olet viisas ja hoikka. Saathan sinä tuomita, sillä ei ole vaikutusta, elämäni on lähes täydellistä.


    • Anonyymi

      KYLLÄ! Lapsena olin sairalloisenh lihava "michelin" mainos. Kun joku setä hyvässä tarkoituksessa kehui pulskaksi pojaksi niin parahdin itkuun. Elimme pulavuosia mutta en ymmärtänyt yhteyttä.
      Haja-asutusalueen luonteeseen liittynyt pakkoliikunta vähensi läskiä mutta olin edelleen lihava.
      Murrosikä oli oli yhtä tuskaa. Harrastin varsinkin hiihtoa joka piti painon siedettävällä alueella mutta 17v ikäisenä vanhempieni pakottamana suoritettu yläleuan tyhjennysm ikenien kesän mittainen "kuivaminen" ja kellosepän tekemien, klonksuvien tekareiden kanssa söpöttäminen ei suosinut tyttöjen seuraan hakeutumista.
      Tuohon mennessä oli paininut useamman vuoden ja aloittelin punttitreenejä. Olympianostoja kisamielessa.
      Hahmo jatkoi muuttumista vaikka tarkoitus ei ollut lihasmassan hankkiminen vaan sen kertymisen minimointi.
      Lopettaessani 23v iässä olosuhteiden pakosta (poliisi, tulli) treenaamisen en enää hävennyt ulkonäköäni.
      Enkä häpeä vielä 55 myöhemminkään. Paino on pysynyt samassa mutta, on myönnettävä, että mitat ovat muuttuneet.

    • Anonyymi

      KYLLÄ! Lapsena olin sairalloisenh lihava "michelin" mainos. Kun joku setä hyvässä tarkoituksessa kehui pulskaksi pojaksi niin parahdin itkuun. Elimme pulavuosia mutta en ymmärtänyt yhteyttä.
      Haja-asutusalueen luonteeseen liittynyt pakkoliikunta vähensi läskiä mutta olin edelleen lihava.
      Murrosikä oli oli yhtä tuskaa. Harrastin varsinkin hiihtoa joka piti painon siedettävällä alueella mutta 17v ikäisenä vanhempieni pakottamana suoritettu yläleuan tyhjennysm ikenien kesän mittainen "kuivaminen" ja kellosepän tekemien, klonksuvien tekareiden kanssa söpöttäminen ei suosinut tyttöjen seuraan hakeutumista.
      Tuohon mennessä oli paininut useamman vuoden ja aloittelin punttitreenejä. Olympianostoja kisamielessa.
      Hahmo jatkoi muuttumista vaikka tarkoitus ei ollut lihasmassan hankkiminen vaan sen kertymisen minimointi.
      Lopettaessani 23v iässä olosuhteiden pakosta (poliisi, tulli) treenaamisen en enää hävennyt ulkonäköäni.
      Enkä häpeä vielä 55 myöhemminkään. Paino on pysynyt samassa mutta, on myönnettävä, että mitat ovat muuttuneet.

    • Anonyymi

      Asioita mihin ei voi itse vaikuttaa ei paljon kannata miettiä ja tressaantua ihmiset elävät liikaa ajatellen mitä muut sanoo tai ajattelee jos omista tekemisistä ei ole kellekkään mitään haittaa niin aivan sama ja jos ne jollain lailla siitä pahoittaa mielen sä niin se on kyllä ihan niitten oma ongelma.

      • Anonyymi

        Huonosta kieliopillisesta ilmaisusta huolimatta totta joka sana. - Nm. Twelve points


    • Anonyymi

      Luoja on ollut armollinen koko luomistyön,siitä
      kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe