Maksullinen Linux-jakelu, onko parempi?

Anonyymi

47

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tuo ainoa maksullinen ole.

    • Anonyymi

      Konkurssi kolkuttaa.

    • Anonyymi

      Muutamat suurista distroista, kuten esim. Redhat ja Suse julkaisee maksullista "pro" vesiota, joihin tulee myös käyttäjä tuki.
      Kaikki maksaa, jos haluat asennusmedian CD tai muistitikku.

      • Anonyymi

        Suse on laadukas, Linspire taas , no jaa. vähän kuin mennyttä aikaa.

        Ubuntu on ilmainen ja todella hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suse on laadukas, Linspire taas , no jaa. vähän kuin mennyttä aikaa.

        Ubuntu on ilmainen ja todella hyvä.

        Linspire on mennyttä aikaa koska perustuu Ubuntuun.


    • Anonyymi

      Hahhaa, tuo Tivihän on tunnettu M$:n markkinoinnistaan. Ent. Tietokone-lehti jossa Windowsia suosittiin ja linuxeja haukuttiin.

      • Anonyymi

        Mun naamasta katsottuna juurikin päinvastoin, Linuksiin päin son kallellaan!


    • Anonyymi

      Onx tota saatavana ilmaisversiona?

      • Anonyymi

        Mene sivustolle katsomaan.


    • Anonyymi

      https://distrowatch.com/table.php?distribution=linspire

      Debian- ja Ubuntu-pohjainen eli käytännössä samanlainen kuin kaikki muut vastaavat, mutta ilmaiset, kuten MInt.

      Ei mitään järkeä maksaa tuollaisesta. Päivityksistä varsinkaan, ja tuki Minttiinkin löytyy netistä, eikä maksa mitään.

      • Anonyymi

        Onhan tuo ollut maksullinen vuodesta 2002.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo ollut maksullinen vuodesta 2002.

        Oli miten oli mutta normi kotikäytössä ei ole mitään tolkkua maksaa yhdestäkään Linux-distrosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli miten oli mutta normi kotikäytössä ei ole mitään tolkkua maksaa yhdestäkään Linux-distrosta.

        Maailmalla tapahtuu tietotekniikassa paljon muutakin kuin sinun, minun ja hentun-liisan kotikäyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmalla tapahtuu tietotekniikassa paljon muutakin kuin sinun, minun ja hentun-liisan kotikäyttö.

        Kotikäyttö on edelleen kotikäyttöä, ja siihen riittää ilmaiset. Riittää ne ilmaiset moneen muuhunkin käyttöön kuin kotikäyttöön.

        Eli kotikäytössä eikä monessa muussakaan käytössä ei edelleenkään mitään järkeä maksaa yhdestäkään Linux-distrosta.


    • Anonyymi

      Linux Mintistä voisin maksaakin

      • Anonyymi

        Minä olen maksanut aika monesta Windowsista. Ja uskokaa pois, jokaiselle maksamalleni markalle ja eurolle olen saanu täyden vastineen.


      • Anonyymi

        Saa kai siitä maksaa jos tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen maksanut aika monesta Windowsista. Ja uskokaa pois, jokaiselle maksamalleni markalle ja eurolle olen saanu täyden vastineen.

        Minulle työnantaja on kustantanut Microsoftin tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen maksanut aika monesta Windowsista. Ja uskokaa pois, jokaiselle maksamalleni markalle ja eurolle olen saanu täyden vastineen.

        Windows Vista Homen ostin joskis 2007 keväällä 320e, se oli siihen mennessä ainut Windows mistä maksoin ja sitten kun maksoin niin se olikin paskin Windows ikinä. Seuraavan Windowsin ostin 2015 (kymppi Homen), mutta sille ei ollut käyttöä ja möin pois viime vuonna, pääasiassa Mint käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen maksanut aika monesta Windowsista. Ja uskokaa pois, jokaiselle maksamalleni markalle ja eurolle olen saanu täyden vastineen.

        Mä oon saanu ilmasex jonkun linuxin ja saanut niistä hirveän vastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon saanu ilmasex jonkun linuxin ja saanut niistä hirveän vastuksen.

        Kuinka sinä jaksat elää sellaisen vastuksen kanssa kun hommaat sen palstan jutuista päätellen itsellesi päivittäin?

        Alkaisit viisastua jo.


    • Anonyymi

      Kyllä autokaupassakin huomaa että mitä kalliimpi niin sen parempi
      Toisaalta kai tuon distron myyjän voi haastaa oikeuteen jos ostettu tuote ei miellytä
      eli ostaa ja haastaa oikeuteen... helppoa rahan tekoa?

      • Anonyymi

        Eipä taida sinun rahasi riittää amerikkalaiseen oikeudenkäyntiin, täällä Suomessakin näyttäisi joskus kulut olevan useita kymppitonneja.
        Syytteen saisit kuolemantuottamuksista kun porukka kuolisi nauruun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida sinun rahasi riittää amerikkalaiseen oikeudenkäyntiin, täällä Suomessakin näyttäisi joskus kulut olevan useita kymppitonneja.
        Syytteen saisit kuolemantuottamuksista kun porukka kuolisi nauruun.

        Jaa meinaat että vaikka meikä vois ruveta myymään hienoo linux jakelua joka on täys paska eikä välttämättä toimi mitenkään... ja on ihan asiakkaan tyhmyyttä jos ostaa?
        No jos näin niin täytyypi ruveta myymään vai kuinka...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa meinaat että vaikka meikä vois ruveta myymään hienoo linux jakelua joka on täys paska eikä välttämättä toimi mitenkään... ja on ihan asiakkaan tyhmyyttä jos ostaa?
        No jos näin niin täytyypi ruveta myymään vai kuinka...

        Myy sinä vain ihan mitä lystäät vaikka tuolla ulosannilla kukaan ei osta sinulta mitään.


    • Anonyymi

      Esittäkääpä yksikin perustelu Linuxin käytöstä maksamiseen.

      Kertokaapa myös mikä maksullisessa Linspiressä on parempaa kuin maksuttomassa Mintissä.

      • Muun muassa Red Hat ja SUSE myyvät omia versioitaan tarjoten mukaan käyttöönottokonsultointia ja käyttäjäkoulutusta yrityksille sekä asiantuntijoiden verkko- ja puhelintukea myös yksityisille.

        Yrityksen varmasti kannattaakin huolehtia vain omasta perusosaamisestaan, keskittyä tuoton tekemiseen ja ulkoistaa niin siivoaminen kuin tietojärjestelmien henkilöstökoulutus muun alan ammattilaisille.

        Mielestäni yksityishenkilö tekee viisaammin jos itse näkee sen perehtymisen vaivan ja opiskelee uuden käyttöjärjestelmän metkut oman toimen ohella vähitellen. Eli hankkii ilmaisen käyttöjärjestelmän, asentaen sen myös itse. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muun muassa Red Hat ja SUSE myyvät omia versioitaan tarjoten mukaan käyttöönottokonsultointia ja käyttäjäkoulutusta yrityksille sekä asiantuntijoiden verkko- ja puhelintukea myös yksityisille.

        Yrityksen varmasti kannattaakin huolehtia vain omasta perusosaamisestaan, keskittyä tuoton tekemiseen ja ulkoistaa niin siivoaminen kuin tietojärjestelmien henkilöstökoulutus muun alan ammattilaisille.

        Mielestäni yksityishenkilö tekee viisaammin jos itse näkee sen perehtymisen vaivan ja opiskelee uuden käyttöjärjestelmän metkut oman toimen ohella vähitellen. Eli hankkii ilmaisen käyttöjärjestelmän, asentaen sen myös itse. ; )

        Red Hat ja SUSE ei olekaan mitään Debian-Ubuntu -pohjaisia kuten Linspire.

        Ilmaisia vastaavia kun on Debian-Ubuntu -pohjaisia tukuttain.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muun muassa Red Hat ja SUSE myyvät omia versioitaan tarjoten mukaan käyttöönottokonsultointia ja käyttäjäkoulutusta yrityksille sekä asiantuntijoiden verkko- ja puhelintukea myös yksityisille.

        Yrityksen varmasti kannattaakin huolehtia vain omasta perusosaamisestaan, keskittyä tuoton tekemiseen ja ulkoistaa niin siivoaminen kuin tietojärjestelmien henkilöstökoulutus muun alan ammattilaisille.

        Mielestäni yksityishenkilö tekee viisaammin jos itse näkee sen perehtymisen vaivan ja opiskelee uuden käyttöjärjestelmän metkut oman toimen ohella vähitellen. Eli hankkii ilmaisen käyttöjärjestelmän, asentaen sen myös itse. ; )

        Miksi ryhtyä opettelemaan jotakin eksoottista järjestelmää kun tuttu järjestelmä toimii kuten pitääkin. Uuden opettelun sijaan aikansa voi käyttää johonkin kivaan asiaa josta pitää.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muun muassa Red Hat ja SUSE myyvät omia versioitaan tarjoten mukaan käyttöönottokonsultointia ja käyttäjäkoulutusta yrityksille sekä asiantuntijoiden verkko- ja puhelintukea myös yksityisille.

        Yrityksen varmasti kannattaakin huolehtia vain omasta perusosaamisestaan, keskittyä tuoton tekemiseen ja ulkoistaa niin siivoaminen kuin tietojärjestelmien henkilöstökoulutus muun alan ammattilaisille.

        Mielestäni yksityishenkilö tekee viisaammin jos itse näkee sen perehtymisen vaivan ja opiskelee uuden käyttöjärjestelmän metkut oman toimen ohella vähitellen. Eli hankkii ilmaisen käyttöjärjestelmän, asentaen sen myös itse. ; )

        Minä OpenSUSEn joskus asensin, olihan se hyvännäköinen siihen aikaan katsoen työpöydältään ja muutenkin.

        Mutta esim. skannerin käyttö oli tehty niin mahdottomaksi ettei tavallinen käyttäjä (ilman root-oikeuksia siis) ei pystynyt skannaamaan yhtään mitään eikä ollankaan. Tämä on täyttä totta, ja tätä mm. Saksankin foorumeilla päiviteltiin ja voivoteltiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä OpenSUSEn joskus asensin, olihan se hyvännäköinen siihen aikaan katsoen työpöydältään ja muutenkin.

        Mutta esim. skannerin käyttö oli tehty niin mahdottomaksi ettei tavallinen käyttäjä (ilman root-oikeuksia siis) ei pystynyt skannaamaan yhtään mitään eikä ollankaan. Tämä on täyttä totta, ja tätä mm. Saksankin foorumeilla päiviteltiin ja voivoteltiin.

        Skannausoikeudet ovat ilmeisestikin päivittyneet "ihmismäisiksi", kun en ole itse huomannut skannaamisessa mitään erikoista.

        Mainitsihan Linuskin ärtymyksensä muun muassa siitä, että työpöytä-Linuxeissa tulostimen lisääminen edellyttää pääkäyttäjän oikeuksia. ; )

        Itse tavallaan ymmärrän, ettei Pertti Peruskäyttäjä lisäile omaan koneeseensa ihan mitä tahansa tulostimia ihan mistä vaan, vaan välissä on jonkinlainen apinasuodin hölmöilyille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä OpenSUSEn joskus asensin, olihan se hyvännäköinen siihen aikaan katsoen työpöydältään ja muutenkin.

        Mutta esim. skannerin käyttö oli tehty niin mahdottomaksi ettei tavallinen käyttäjä (ilman root-oikeuksia siis) ei pystynyt skannaamaan yhtään mitään eikä ollankaan. Tämä on täyttä totta, ja tätä mm. Saksankin foorumeilla päiviteltiin ja voivoteltiin.

        Minulla on skanneri, HP ScanJet 200 josta yksikään linuksjakelu ei tajua höikäsen pöläystäkään. Niin että skannaamatta jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on skanneri, HP ScanJet 200 josta yksikään linuksjakelu ei tajua höikäsen pöläystäkään. Niin että skannaamatta jää.

        Kohta tuokin laite on teini-ikäinen.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta tuokin laite on teini-ikäinen.

        Eihän se mitä haittaa jos on teini-ikäinen, Windowsillahan se toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta tuokin laite on teini-ikäinen.

        Trollithan etsivät verkosta laitteita, jotka eivät sivustojen käyttäjien mukaan toimi Linuxeissa ja esittävät sitten "Linux-ongelmat" ominaan! :D

        Nämä "toimimattomat" laitteet sitten useinkin ovat trollaajien ikäisiä.

        Tämä on niin läpinäkyvää ja säälittävää touhua...


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Viittiks vilasta tuolta https://aijaa.com/Dbuqoa ei muuten oo Windowsin vika jos kansi on vähän pölyinen. En olis muuten huomannutkaan. Eikä mulla linuksii oo, puuttuva ajuri on yksi syy, toinen et Windows on niin hyvä!

        "..., eikä ainakaan mitään Linuxia"

        Miksi muuten trollaat? Mitä saat siitä? Tuleeko kivat housuun kuvitellessasi jonkun suuttuvan ääliömäisestä jankkaamisestasi?

        Ei millään pahalla, olen vain utelias tietämään, mikä saa jotkut häpäisemään itsensä, vaikkakin sitten anonymiteetin suojista.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        "..., eikä ainakaan mitään Linuxia"

        Miksi muuten trollaat? Mitä saat siitä? Tuleeko kivat housuun kuvitellessasi jonkun suuttuvan ääliömäisestä jankkaamisestasi?

        Ei millään pahalla, olen vain utelias tietämään, mikä saa jotkut häpäisemään itsensä, vaikkakin sitten anonymiteetin suojista.

        "Miksi muuten trollaat?"

        Mulla alko nyt sutimaan tyhjää, että minäkö trollaan? Meneillään keskustelussa oli skannaamiseen liittyvä vaihe ja otin siitä kopin. No se siitä, olkoon sitten trollausta.

        Mihin kategoriaan laitat sitten tuon Windowsiin liittyvän "keskustelun" kaikkine uloste/suolistokaasu ym. vivahteineen? Saatko orkkuja niistä? Taidat itse osallistua siihen koska sitä et paheksu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi muuten trollaat?"

        Mulla alko nyt sutimaan tyhjää, että minäkö trollaan? Meneillään keskustelussa oli skannaamiseen liittyvä vaihe ja otin siitä kopin. No se siitä, olkoon sitten trollausta.

        Mihin kategoriaan laitat sitten tuon Windowsiin liittyvän "keskustelun" kaikkine uloste/suolistokaasu ym. vivahteineen? Saatko orkkuja niistä? Taidat itse osallistua siihen koska sitä et paheksu.

        Eiiköhän ne ole periaatteessa te samat kyrvänsyylät, jotka trollaatte sekä Windowsia että Linuxeja. Eihän sillä teille ole mitään väliä...


    • Anonyymi

      Ilmaseksi minä otan, jos kun aina otan...

    • Anonyymi

      Tollanen "suoja" kuten ettei käytä konetta roottina on tietysti hyvä jos ei pahimmassa tapauksessa osaa itse asentaa käyttöjärjestelmää uudestaan.
      Muutoin on vaikea nähdä mitään etua sille ettei käyttäs konetta roottina

    • Anonyymi

      Maksullisia Linux distroja ei ole. Tuesta saa laskuttaa mutta ei käyttiksestä. Lisensiehdot määrää.

      RedHat ei ole maksullinen mutta eriasteiset tuet on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe