Häpeän itseäni

Anonyymi

Monta vuotta olin sinut itseni kanssa ja hyväksyin itseni. Näin jo kauniita hyviä asioita itsessäni. Nyt itsetuntoni on aivan maassa en tunne osaavani mitään olen ruma ja huono olen alkanut taas häpeämään itseäni. Mieluummin jään kotiin kuin lähden minnekään. Kaikki mitä teen on tyhmää ja merkityksetöntä. En voi syyttää kuin itseäni olen antanut muiden mielipiteiden mennä tajuntaani. Tuskinpa enää koskaan tunnen oloani hyväksi. Vaikka kuinka läheiset sanoisivat muuta kaikki on jo pilalla.

20

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyyhkyvuodattaja.

      • Anonyymi

        Sinäkö se olet elämäni pilaaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö se olet elämäni pilaaja?

        No mikä sulla on. Samanarvoinen olet, kuten muutkin ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä sulla on. Samanarvoinen olet, kuten muutkin ihmiset.

        En sääliäsi kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sääliäsi kaipaa.

        Minulla ei ole tapana sääliä ketään, surullinen voin olla kun kuulen erilaisista vaikeista elämäntilanteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole tapana sääliä ketään, surullinen voin olla kun kuulen erilaisista vaikeista elämäntilanteista.

        Ei kannata tämä on vissiin se ihan perus olotila minulle. Kaipa joskus vielä löydän sen itsetunnon takasin kunhan pysyn valehtelevista urpoista kaukana.


    • Anonyymi

      Häpeänmetsästäjät on oma lajinsa. Aitoa tunnetta ei voi varastaa.

      • Anonyymi

        Tämä sivu käsittele häpeää. Häpeän itseäni jo valmiiksi häpeän lisää kun siitä tänne avaudu häpeän sitäkin.


    • Anonyymi

      Mä en pysty arpoo sitä numero näistä kun on niin monta vaihtoehtoa.... ymmärrän jos olet mulle vihainen tietenkin ymmärrän... mutta anna mulle mahdollisuus jutella jooko

      • Anonyymi

        Hävettääkö sinua ees


      • Anonyymi

        Hävettääkö sinua ees


      • Anonyymi

        Ei tää voi minulle olla. Mitä puhuttavaa tässä enää on? Moikataan jos tavataan. Mutta ei tästä ole enää mitään sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettääkö sinua ees

        Mikä minua pitäisi hävettää?


    • Anonyymi

      Tuolla ylempänäkin sanottiin jo, oot saman arvoinen kun kaikki muutkin. Onko sulle sattunut vaan enemmän niitä huonoja kokemuksia niiden onnistumisten sijaan? Ne epäonnistumiset tuntuu tosi pahalta, varsinkin kun yrittää kaikkensa mutta silti pyörii paikallaan tai sitten menee taas pieleen. Mutta kannattaa ajatella että teit parhaasi ja ehkä aika ei ollut kypsä, et ollut ihan valmis vielä. Ja se ettei onnistunut, ei tarkoita että olisit yhtään huonompi kun kukaan muukaan, opettele ja treenaa vähitellen-sillä tahdilla mikä tuntuu susta hyvältä mutta niin että et päästä itteäs myöskään ihan helpolla. Vähitellen huomaat että asiat alkaa pikkuhiljaa luonnistua kun et nosta rimaa liian korkealle-aseta kuitenkin jonkin verran haastetta ja tavoitetta, mihin suuntaan mennä.
      Ja on tosi hyvä että sulla on kuitenkin läheisiä jotka sua tsemppaa. Kysy heiltä, missä oot heidän mielestäs hyvä, mitkä on sun parhaita ominaisuuksia. Niiden ominaisuuksien ei tarvii olla mitään timantiksi hiottuja. Läheiset on upea tukiverkko mutta vaikka varmasti kuulostaa haastavalta, sun kannattaa työskennelkä niiden neuvojen ja kannustuksen mukaan, mitä saat. Varmasti tulee päiviä jollon ajattelee että "ei musta oo mihinkään, ne puhuu vaan" mutta ei kukaan kehu oikeasti tai tsemppaa jos siihen ei mitään aihetta ole.

      Vähän kerrallaan, sopivan kokosia tavoitteita ja jossain vaiheessa alat huomata että sulla löytyykin itseluottamusta ja alat viihtyä ittes ja muiden kanssa B)

      Tosi paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle! -R

      • Anonyymi

        Kiitos viestistä. Mutta en ala omilla itsetunto ongelmilla läheisiä kuormittaa. Heillä omiakin ongelmia. Sitä paitsi minun kuuluu olla heidän tukena. Minä pärjään kyllä
        .Eikä ketään tunnu edes kiinnostavan kuinka voin ei edes itseäni. En usko että kellään mitään ihmeellistä sanomista minusta on mitä en olisi ennen kuullut. Ei minussa mitään ihmeellistä ole.


    • Anonyymi

      Niin minäkin. Pilaan kaiken ja möhlin kunnolla.

      • Anonyymi

        No miten oot möhlinyt?


    • Anonyymi

      Onko sinua haukuttu ulkonäöllisesti?

      • Anonyymi

        Kyllä ja muutenkin. Mutta ei nykyään en pahemmin liiku enää missään missä voisi joutua arvostelun kohteeksi. Miksi haluat tietää?


    • Anonyymi

      Kuule, kun on kerran saanut itsensä "kasaan", niin älä anna kenenkään ikinä enää sinua latistaa. Kokemusta on nimittäin huonosta itsetunnosta. Kaikkeahan sitä on saanut kuulla itsekin , leikinkin varjolla nimitelty milloin miksikin. Pahalta tuntuu, mutta päättänyt, että itseäni en hylkää, vaikka muut hylkäisivätkin. Toivon, että sinäkin jaksaisit luottaa taas itseesi . On vain tämä yksi elämä. Miten sen elät, itse päätät. Miten annat toisten kohdella itseäsi, itse päätät. Tsemppiä ap.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe