Olen koittanut kysellä kokemuksia eri foorumeista ja yhteyksistä Evinruden uusista suorasuihkutuksella, sähköisellä kaukohallintalaitteella ja sähköisellä integroidulla ohjauksella varustelluista 150-200 hv koneista. Kauaa eivät vielä ole markkinoilla olleet. Moottoreissa tiettyjä mielenkiintoisia piirteitä ja olisin kiinnostunut käytännön kokemuksista juuri näitä uusia malleja koskien.
Veneen vaihto mielessä ja kun uudesta paketista kyse, niin pohdin tässä vaihtoehtoja eli juurikin tuo em. Evinrude vs. perinteisemmät nelitahtikoneet.
Kun viimeksi kysyin asiaa vuosi sitten, keskusteluketju täyttyi alusta lähtien pelkästä ala-arvoisesta trollauksesta eikä ainuttakaan vastausta itse kysymykseen tullut.
Päätin nyt kokeilla uudestaan josko onnistuisi paremmin.
Onko kokemuksia uudesta Evinrude 150 G2 sarjan koneista?
4
230
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin on kun kukaan ei osta niitä...
- Anonyymi
Todennäköisesti moisia koneita on myyty vasta muutama, ja omistajat eivät roiku tällä palstalla jakamassa kokemuksiaan.
Parempi onni olisi ehkä amerikkalaisilla palstoilla ja kieli- & googlaustaitoa riittää. - Anonyymi
https://community.evinrude.com/
Ei tuollakaan G2:sta paljoa juttua ole, jotain kuitenkin. Kiitos asiallisista kommenteista. Joo vaihdoin hakukielen googlessa lontooksi ja alkoi löytyä enemmän noita Evinruden G2 sarjan koneiden kokemuksia, testejä ja keskustelupalstoja. Kyllä ne palstat näin vähän reilumminkin filtterin läpi katsoen oli semmoisia, ettei nelarikoneiden suhteen kyllä ihan niin radikaaleja ja useilla omistajilla toistuvia ongelmia tunnu tulevan esille.
Sitten satuin muistamaan yhden saaristossa kasvaneen kaverini, joka ”venepiireissä” ollut koko elämänsä ja hän kertoi juuri omasta kaveristaan, jolla nimenomaan tämä minun haaveilemani kone, Evinrude E-Tec G2 150 H.O. Nyt takuuaikana menossa KOLMAS MOOTTORI MAAHANTUOJALTA!!! Ensimmäinen leikkasi kiinni 20h tunnin kohdalla kun koneen sisäinen täsmävoitelujärjestelmä meni persiilleen. Toinen kone sanoi sopimuksen irti tuohon H.O. (High Output) tekniikkaan liittyvän ja ilmeisesti moottorikelkkapuolella näissä BRP ryhmän koneissa yleisesti olevaan johonkin RAVE läppään liittyvään ongelmaan. Nyt menossa kolmas kone ja ennen kuin edes otti sitä käyttöön, niin käytätti sen jollakin tutulla Evinrudea myyvällä tyypillä Keski-Suomessa, joka ns. ymmärtää noiden koneiden päälle aika paljon. Hän oli todennut, että juurisyy näihin Evinruden ongelmiin on se kun moottorista on koitettu tehdä niin bensapihi ja vähäpäästöinen mutta yhtäaikaa korkeaviritteinen. Koneen polttoainejärjestelmä ohjelmoitiin uudestaan noin 15% rikkaammalle ja samoin tuoreöljyvoitelua lisättiin. Nyt omistaja kertoo koneen tulppien näyttävän normaaleilta kun aiemmissa koneissa ne olivat aina tarkastettaessa vitivalkoiset. Evinruden maahantuoja antoi luvan näihin koneeseen tehtäviin muutoksiin. Eli jos kone nyt pelaa niin muuten hyvä, mutta kulutuksen puolesta palattiin vanhan kaksitahtisen lukemiin.
Kaikki lukemani ulkomaiset ”tilitykset” ja nyt tämä arvioni mukaan luotettavasta lähteestä kuultu ”kolmas G2 kone saman takuuajan puitteissa” taitaa vastata kysymykseeni aika selkeästi. Eli niin mukavaa kuin testeissä kehutut kulutukset, kiihtyvyys ja koneen peräpeilikiinnitykseen integroitu sähköhydraulinen ohjaus sähköisen kaukohallintalaitteen kanssa olisikin, niin haluan kyllä yhteysveneeltä (etenkin uudelta paketilta) sellaista huolettomuutta, että maksan ikävän alkulaskun mutta sen jälkeen seuraavat 10-15 vuotta riittää kerran vuodessa kausi/koneen huolto-ohjelman mukaiset huollot merkkiliikkeessä ja bensiinin tankkaus. Tällä tavalla on nyt ainakin toiminut nykyinen Honda 90 hv vm. 2009, ei pienintäkään vikaa tai ongelmaa.
Kirjoitin tämän pitkän sepustuksen tähän nyt jos joku muu sattuu tulevaisuudessa etsimään palstalta jotain näihin uusiin Evikoihin liittyvää niin jää jotain tietoa ylös kun muutoin ei tunnu juuri kotimaisista lähteistä mitään löytyvän.
Sitten alkaa se nelitahtikoneiden vertailu.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174436
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261374Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 115951
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 171914
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75904Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon18891