Olen koittanut kysellä kokemuksia eri foorumeista ja yhteyksistä Evinruden uusista suorasuihkutuksella, sähköisellä kaukohallintalaitteella ja sähköisellä integroidulla ohjauksella varustelluista 150-200 hv koneista. Kauaa eivät vielä ole markkinoilla olleet. Moottoreissa tiettyjä mielenkiintoisia piirteitä ja olisin kiinnostunut käytännön kokemuksista juuri näitä uusia malleja koskien.
Veneen vaihto mielessä ja kun uudesta paketista kyse, niin pohdin tässä vaihtoehtoja eli juurikin tuo em. Evinrude vs. perinteisemmät nelitahtikoneet.
Kun viimeksi kysyin asiaa vuosi sitten, keskusteluketju täyttyi alusta lähtien pelkästä ala-arvoisesta trollauksesta eikä ainuttakaan vastausta itse kysymykseen tullut.
Päätin nyt kokeilla uudestaan josko onnistuisi paremmin.
Onko kokemuksia uudesta Evinrude 150 G2 sarjan koneista?
4
112
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin on kun kukaan ei osta niitä...
- Anonyymi
Todennäköisesti moisia koneita on myyty vasta muutama, ja omistajat eivät roiku tällä palstalla jakamassa kokemuksiaan.
Parempi onni olisi ehkä amerikkalaisilla palstoilla ja kieli- & googlaustaitoa riittää. - Anonyymi
https://community.evinrude.com/
Ei tuollakaan G2:sta paljoa juttua ole, jotain kuitenkin. Kiitos asiallisista kommenteista. Joo vaihdoin hakukielen googlessa lontooksi ja alkoi löytyä enemmän noita Evinruden G2 sarjan koneiden kokemuksia, testejä ja keskustelupalstoja. Kyllä ne palstat näin vähän reilumminkin filtterin läpi katsoen oli semmoisia, ettei nelarikoneiden suhteen kyllä ihan niin radikaaleja ja useilla omistajilla toistuvia ongelmia tunnu tulevan esille.
Sitten satuin muistamaan yhden saaristossa kasvaneen kaverini, joka ”venepiireissä” ollut koko elämänsä ja hän kertoi juuri omasta kaveristaan, jolla nimenomaan tämä minun haaveilemani kone, Evinrude E-Tec G2 150 H.O. Nyt takuuaikana menossa KOLMAS MOOTTORI MAAHANTUOJALTA!!! Ensimmäinen leikkasi kiinni 20h tunnin kohdalla kun koneen sisäinen täsmävoitelujärjestelmä meni persiilleen. Toinen kone sanoi sopimuksen irti tuohon H.O. (High Output) tekniikkaan liittyvän ja ilmeisesti moottorikelkkapuolella näissä BRP ryhmän koneissa yleisesti olevaan johonkin RAVE läppään liittyvään ongelmaan. Nyt menossa kolmas kone ja ennen kuin edes otti sitä käyttöön, niin käytätti sen jollakin tutulla Evinrudea myyvällä tyypillä Keski-Suomessa, joka ns. ymmärtää noiden koneiden päälle aika paljon. Hän oli todennut, että juurisyy näihin Evinruden ongelmiin on se kun moottorista on koitettu tehdä niin bensapihi ja vähäpäästöinen mutta yhtäaikaa korkeaviritteinen. Koneen polttoainejärjestelmä ohjelmoitiin uudestaan noin 15% rikkaammalle ja samoin tuoreöljyvoitelua lisättiin. Nyt omistaja kertoo koneen tulppien näyttävän normaaleilta kun aiemmissa koneissa ne olivat aina tarkastettaessa vitivalkoiset. Evinruden maahantuoja antoi luvan näihin koneeseen tehtäviin muutoksiin. Eli jos kone nyt pelaa niin muuten hyvä, mutta kulutuksen puolesta palattiin vanhan kaksitahtisen lukemiin.
Kaikki lukemani ulkomaiset ”tilitykset” ja nyt tämä arvioni mukaan luotettavasta lähteestä kuultu ”kolmas G2 kone saman takuuajan puitteissa” taitaa vastata kysymykseeni aika selkeästi. Eli niin mukavaa kuin testeissä kehutut kulutukset, kiihtyvyys ja koneen peräpeilikiinnitykseen integroitu sähköhydraulinen ohjaus sähköisen kaukohallintalaitteen kanssa olisikin, niin haluan kyllä yhteysveneeltä (etenkin uudelta paketilta) sellaista huolettomuutta, että maksan ikävän alkulaskun mutta sen jälkeen seuraavat 10-15 vuotta riittää kerran vuodessa kausi/koneen huolto-ohjelman mukaiset huollot merkkiliikkeessä ja bensiinin tankkaus. Tällä tavalla on nyt ainakin toiminut nykyinen Honda 90 hv vm. 2009, ei pienintäkään vikaa tai ongelmaa.
Kirjoitin tämän pitkän sepustuksen tähän nyt jos joku muu sattuu tulevaisuudessa etsimään palstalta jotain näihin uusiin Evikoihin liittyvää niin jää jotain tietoa ylös kun muutoin ei tunnu juuri kotimaisista lähteistä mitään löytyvän.
Sitten alkaa se nelitahtikoneiden vertailu.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat
Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi1791478Mietin sinua nainen
Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten551022Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta
Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa63761Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.35755Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin
Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi51707Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun111690- 81669
- 36654
- 70628
Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan
Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e303597