Parhaita luentoja narsismista

Anonyymi

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luento vastaa hyvin kysymykseen onko yhteys narsistiin parempi katkaista kokonaan vai pitää sitä yllä sitä säädellen. Jälkimmäisestä on se hinta että itselle muodostuu narsistilta näyttävää käytöstä.

      "poiuytrdfghj"

    • Anonyymi

      No niin olen ymmärtänyt että oma rimpuiluni narsistien parissa on vain saattanut minut itseni huonoon valoon. Näin päättelen käytöksestäni ympärilläni, joka on kummallisen epäluuloista ja joistain huonoista lähtökohdista lähtevää tai muuta kummallista ihan outoa.

      En nyt jaksa tuota unkarikäännettyä videota katsoa, tai koetetaan......

      • Anonyymi

        Joo siis tänä aamuna jäin oikein miettimään että mistä jphtuu, ettei aikuisten ihmisten kanssa voi käydä asiallista älyllistä keslkustelua narsismista, vaan siitä tulee jotain aivan käsittämätöntä aivan kummallisen sävyistä vänkäystä , vaikka kuinka asiallisesti, rauhallisesti, ilman vihaisuutta ja sivistyneellä tyylillä koittaisi asiaa selittää. .

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis tänä aamuna jäin oikein miettimään että mistä jphtuu, ettei aikuisten ihmisten kanssa voi käydä asiallista älyllistä keslkustelua narsismista, vaan siitä tulee jotain aivan käsittämätöntä aivan kummallisen sävyistä vänkäystä , vaikka kuinka asiallisesti, rauhallisesti, ilman vihaisuutta ja sivistyneellä tyylillä koittaisi asiaa selittää. .

        "poiuytrfghj"

        Ja voisi kai aiheesta muutakin keskustella kuin näin: "Joo joo nykyään on muotia sanoaa kaikkia narsisteiksi". No tuo on yksi keskusteluhaara, mutta voisi kai aiheesta käydä jotakin ihan muunkinlaista keskustelua pureutuen aivan oikeasti asiallisesti syvälle aiheeseen . Sitä olen jäänyt kaipaamaan, enkä koe saaneeni sellaista keskustelua Suomessa mistään lainkaan.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voisi kai aiheesta muutakin keskustella kuin näin: "Joo joo nykyään on muotia sanoaa kaikkia narsisteiksi". No tuo on yksi keskusteluhaara, mutta voisi kai aiheesta käydä jotakin ihan muunkinlaista keskustelua pureutuen aivan oikeasti asiallisesti syvälle aiheeseen . Sitä olen jäänyt kaipaamaan, enkä koe saaneeni sellaista keskustelua Suomessa mistään lainkaan.

        "poiuytfrdfghj"

        Vaatiiko sellainen aiheen käsittely 190 älykkyysosamäärää kuten kyseinen professori sanoo itsellään olevan ?

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatiiko sellainen aiheen käsittely 190 älykkyysosamäärää kuten kyseinen professori sanoo itsellään olevan ?

        "poiuytrfdfgh"

        Professori on itse narsisti ja kertoo että "ei kontaktia" on viisain ratkaisu narsistin kanssa, vaikka kyseessä olisi oma poika tai oma äiti, koska narsistit ovat sillätavoin toksisia.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Professori on itse narsisti ja kertoo että "ei kontaktia" on viisain ratkaisu narsistin kanssa, vaikka kyseessä olisi oma poika tai oma äiti, koska narsistit ovat sillätavoin toksisia.

        "poiuytrdfghj"

        Täällä Suomessa kaikessa keskustelussa puhutaan niinkuin se jotenkin muuttaisi asian, että kyseessä on oma vanhempi. Professorin luennosta ilmenee, ettei se mitenkään muuta asiaa, että kyseessä on oma vanhempi.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Suomessa kaikessa keskustelussa puhutaan niinkuin se jotenkin muuttaisi asian, että kyseessä on oma vanhempi. Professorin luennosta ilmenee, ettei se mitenkään muuta asiaa, että kyseessä on oma vanhempi.

        "poiuytrfghj"

        Tullaksesi toimeen narsistin vanhemman kanssa, sun täytyy itse alkaa käyttätyä kuin narsisti, ilmenee videostakin. Onko se suosoteltavaa ?
        Tätä asiaa ajoin takaa kaikissa keskusteluissani narsistivanhemmista. Mä nimittäin en halua käyttäytyä kuin narsisti, vaikka miellyttäisinkin niin enemmän vanhempiani ja luuriväkeä.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tullaksesi toimeen narsistin vanhemman kanssa, sun täytyy itse alkaa käyttätyä kuin narsisti, ilmenee videostakin. Onko se suosoteltavaa ?
        Tätä asiaa ajoin takaa kaikissa keskusteluissani narsistivanhemmista. Mä nimittäin en halua käyttäytyä kuin narsisti, vaikka miellyttäisinkin niin enemmän vanhempiani ja luuriväkeä.

        "poiuytrdfgh"

        Sitä paitsi ei ole mitenkään älyllisesti ylivoimaista hahmottaa omasta vanhemmastaan käyttätäytyykö hän narsistisesti varsinkaan mikäli vanhempi on itsekin sen aivan rauhallisesti myöntänyt asian. Mihinkä siinä minkään luuri-ihmisen tai ammattilaisen mielipidettä tarvitaan ? Ei mihinkään. Täyttä vahingollista hölynpölyä ne keskustelunsa.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä paitsi ei ole mitenkään älyllisesti ylivoimaista hahmottaa omasta vanhemmastaan käyttätäytyykö hän narsistisesti varsinkaan mikäli vanhempi on itsekin sen aivan rauhallisesti myöntänyt asian. Mihinkä siinä minkään luuri-ihmisen tai ammattilaisen mielipidettä tarvitaan ? Ei mihinkään. Täyttä vahingollista hölynpölyä ne keskustelunsa.

        "poiuytrfdfghj"

        Ja itä paitsi kun narsistinen käytös on nykyään niin yleistä ja jopa suositeltavaa, on melko todennäköistä että sellaista voi esiintyä myös luurivastaajalla tai ammattilaisella itsellään, jolloin he eivät sovellu auttajaksi henkilölle joka ei halua narsistien vanhempien aiheuttavan hänen itsensä oppivan narsistista käytöstä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itä paitsi kun narsistinen käytös on nykyään niin yleistä ja jopa suositeltavaa, on melko todennäköistä että sellaista voi esiintyä myös luurivastaajalla tai ammattilaisella itsellään, jolloin he eivät sovellu auttajaksi henkilölle joka ei halua narsistien vanhempien aiheuttavan hänen itsensä oppivan narsistista käytöstä.

        "poiuytrdfghj"

        Niistä luureistakin usein vastataan, että mitä nyt tommosesta asiasta valittaa mitä on niin monella muullakin . Joo mutta vaikka olisi kuinka monella muulla, niin minä en halua itseeni sellaista käytöstä. Narsistin maailma on kauhun maailma, kuten myös luennon alkupuolelta ilmenee,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä luureistakin usein vastataan, että mitä nyt tommosesta asiasta valittaa mitä on niin monella muullakin . Joo mutta vaikka olisi kuinka monella muulla, niin minä en halua itseeni sellaista käytöstä. Narsistin maailma on kauhun maailma, kuten myös luennon alkupuolelta ilmenee,

        "poiuytrfghj"

        Ja se syy miksi tämä asia on minulle niin tärkeä on se että henkinen kehitys on kuusitoistavuotiaasta asti ollut tietoinen elämäni päämäärä, ja narsismi haittaisi tuota päämäärää ehkä enemmän kuin mikään muu.

        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se syy miksi tämä asia on minulle niin tärkeä on se että henkinen kehitys on kuusitoistavuotiaasta asti ollut tietoinen elämäni päämäärä, ja narsismi haittaisi tuota päämäärää ehkä enemmän kuin mikään muu.

        "poiuytresdfgh"

        Mun näkemyksen mukaan minun vanhempani ovat aivan täysin laiminlyöneet henkisen kehityksen päämäärät elämässä keskittyen aivan muihin asioihin.

        "poiuytrffghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun näkemyksen mukaan minun vanhempani ovat aivan täysin laiminlyöneet henkisen kehityksen päämäärät elämässä keskittyen aivan muihin asioihin.

        "poiuytrffghj"

        Eiköhän ole parempi, että keskittyisit omaan henkiseen kehitykseesi.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole parempi, että keskittyisit omaan henkiseen kehitykseesi.

        41neurologistavaivaa

        Neuvo sopii parhaiten itsellesi

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole parempi, että keskittyisit omaan henkiseen kehitykseesi.

        41neurologistavaivaa

        Siihenhän minä olen halunnutkin koko elämäni ajan keskittyä mutta olen ulkopuoleltani tullut häoriköidyksi milloin milläkin asioilla, sellaisiin lukeutuvat myös narsistit ja minulle sopimattomat hermostoani tuhuovat ja siten henkistä kehitystäni haitanneet kemikaalit.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihenhän minä olen halunnutkin koko elämäni ajan keskittyä mutta olen ulkopuoleltani tullut häoriköidyksi milloin milläkin asioilla, sellaisiin lukeutuvat myös narsistit ja minulle sopimattomat hermostoani tuhuovat ja siten henkistä kehitystäni haitanneet kemikaalit.

        "poiuytrdfgh"

        Olet halunnut keskittyä, mutta kuitenkin olet epäonnistunut siinä. Miksiköhän? Et osaa valita henkilöitä, joiden kanssa olet tekemisissä ja annat heidän vaikuttaa elämääsi. Tämä somekirjoittelusikaan ei varmaan kohenna tilannettasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet halunnut keskittyä, mutta kuitenkin olet epäonnistunut siinä. Miksiköhän? Et osaa valita henkilöitä, joiden kanssa olet tekemisissä ja annat heidän vaikuttaa elämääsi. Tämä somekirjoittelusikaan ei varmaan kohenna tilannettasi.

        Joo aivankin epäonnistuneesti valitut vanhemmat minulla ja kun heidänlaistensa kanssa vielä olen hakeutunut tekemisiin ja antanut vaikuttaa elämääni. Miksi he siellä luureissa puhuvat päinvastaista kuin tämä palstakritiikki ? Siksi että molemmat puhuvat soopaa ?

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aivankin epäonnistuneesti valitut vanhemmat minulla ja kun heidänlaistensa kanssa vielä olen hakeutunut tekemisiin ja antanut vaikuttaa elämääni. Miksi he siellä luureissa puhuvat päinvastaista kuin tämä palstakritiikki ? Siksi että molemmat puhuvat soopaa ?

        "poiuytrfdfghj"

        Totta siinä mielessä, että pääosin tällaisissa ihmisten keskusteluissa kuten siellä luureissa tai täällä palstoilla ei ole mitään mielekästä sisältöä, mutta valitettaasti yliarvioin oletukseni ihmisten keskuskusteluista merkittävästi.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta siinä mielessä, että pääosin tällaisissa ihmisten keskusteluissa kuten siellä luureissa tai täällä palstoilla ei ole mitään mielekästä sisältöä, mutta valitettaasti yliarvioin oletukseni ihmisten keskuskusteluista merkittävästi.

        "poiuytredfgh"

        Ja aivankin epäonnistuin siinä että menin luottamaan auttaviin puhelimiin puhumaan sinne itsestäni. En ollut siinä kunnolla arvostelukykyinen aivovaurioituneena.

        "poiuytrfdghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aivankin epäonnistuin siinä että menin luottamaan auttaviin puhelimiin puhumaan sinne itsestäni. En ollut siinä kunnolla arvostelukykyinen aivovaurioituneena.

        "poiuytrfdghj"

        Ei ihmistä ehkä kovin helposti saisi edes suostumaan sellaisiin keskusteluihin, joita minä olen käynyt, kun aivovauriossa.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmistä ehkä kovin helposti saisi edes suostumaan sellaisiin keskusteluihin, joita minä olen käynyt, kun aivovauriossa.

        "poiuytrfghj"

        On se kai niin altruistista mennä vastaamaan auttavaan puhelimeen, mutta kannattaisi ehkä luvalla nauhoittaa omia vastauksiaan ja miettiä mitä niissä lauseissa on niin arvokasta, että joku toinen niistä oikeesti jotenkin hyötyisi.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kai niin altruistista mennä vastaamaan auttavaan puhelimeen, mutta kannattaisi ehkä luvalla nauhoittaa omia vastauksiaan ja miettiä mitä niissä lauseissa on niin arvokasta, että joku toinen niistä oikeesti jotenkin hyötyisi.

        "poiuytrdfghj"

        Itse olen nyt viikon kerran nauhoittanut omaa puhettani ja siten mielestäni hyvin oppii artikuloimaan paremmin. Olen mielestäni viikossa kehittynyt puhumisessa.

        "poiuytgfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aivankin epäonnistuneesti valitut vanhemmat minulla ja kun heidänlaistensa kanssa vielä olen hakeutunut tekemisiin ja antanut vaikuttaa elämääni. Miksi he siellä luureissa puhuvat päinvastaista kuin tämä palstakritiikki ? Siksi että molemmat puhuvat soopaa ?

        "poiuytrfdfghj"

        Voit varmasti vaatia maistraatista virkaholhoojaa vanhempiesi tilalle.
        Perusteluksi varmaan riittää, että vanhempasi ovat jo yli 80-vuotiaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aivankin epäonnistuneesti valitut vanhemmat minulla ja kun heidänlaistensa kanssa vielä olen hakeutunut tekemisiin ja antanut vaikuttaa elämääni. Miksi he siellä luureissa puhuvat päinvastaista kuin tämä palstakritiikki ? Siksi että molemmat puhuvat soopaa ?

        "poiuytrfdfghj"

        Olet jo yli 50v ja olisikohan sinun jo aika oppia elämään ilman vanhempiesi vaikutusta. Vai oletko heidän holhouksensa alainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit varmasti vaatia maistraatista virkaholhoojaa vanhempiesi tilalle.
        Perusteluksi varmaan riittää, että vanhempasi ovat jo yli 80-vuotiaita.

        tiiätsä voisit lopettaa jauhamasta täysin asiaankuulumatomta soopaa niinkuin joku trolli.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo yli 50v ja olisikohan sinun jo aika oppia elämään ilman vanhempiesi vaikutusta. Vai oletko heidän holhouksensa alainen?

        No miksi juuri kukaan auttavassa puhelimessa ei ollut kanssasi samaa mieltä ?


        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi juuri kukaan auttavassa puhelimessa ei ollut kanssasi samaa mieltä ?


        "poiuytrfdfgh"

        Siitähän minä tätä keskustelua käyn-


        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän minä tätä keskustelua käyn-


        "poiuytrfdfgh"

        Siis siitä että en tajua millään miten en voi soittaa auttavaan puhelimeen vanhemmistani erillisenä ihmisenä yli 40- vuotiaana. Siitähän kiistelin kanssaan aika monta vuotta.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis siitä että en tajua millään miten en voi soittaa auttavaan puhelimeen vanhemmistani erillisenä ihmisenä yli 40- vuotiaana. Siitähän kiistelin kanssaan aika monta vuotta.


        "poiuytrdfghj"

        Aina jos sanoin että katkaisen yhteyteni vanhempiini. he tulivat vihaiseksi, siitä on kyse. Se oli sitä emotionaalista joukkopainostusta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina jos sanoin että katkaisen yhteyteni vanhempiini. he tulivat vihaiseksi, siitä on kyse. Se oli sitä emotionaalista joukkopainostusta.

        "poiuytrdfghj"

        Kerran soitin narsostien uhrien tuki puhelimeen ja sanoin muitta mutkitta että nyt se yhteyteni minun tulisi katkaista vanhempiini heti. Tyttö siellä erittäin epäluuloisella empivällä äänellä, että miiiistä tässä oikein on kyse. Sanoin, että joo kiitos heihei.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran soitin narsostien uhrien tuki puhelimeen ja sanoin muitta mutkitta että nyt se yhteyteni minun tulisi katkaista vanhempiini heti. Tyttö siellä erittäin epäluuloisella empivällä äänellä, että miiiistä tässä oikein on kyse. Sanoin, että joo kiitos heihei.

        "poiuytrdfgh"

        Vai onko kaikessa kyse siitä että ääneni kuulostaa kuulemma varsin nuorelle ?
        Viimeisen kerran eräs vanhempi mieskin auttavassa puhelimessa kertoi että minulla on niin nuori kaunis ääni.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko kaikessa kyse siitä että ääneni kuulostaa kuulemma varsin nuorelle ?
        Viimeisen kerran eräs vanhempi mieskin auttavassa puhelimessa kertoi että minulla on niin nuori kaunis ääni.

        "poiuytrdfgh"

        Mutta itse kun puhuin tuonne nauhalle en ollut alkuun tyytyväinen. Minun pitää oppia puhumaan hiljaisemmin ja vieläkin lempeämmin. Sitten olin tyytyväinen nauhoitukseen, kun ääntäni olin puolet hijentänyt ja pehmentänyt.


        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi juuri kukaan auttavassa puhelimessa ei ollut kanssasi samaa mieltä ?


        "poiuytrfdfgh"

        Eikös täysivaltainen ihminen tee päätöksensä itse. Ei ne puhelimet sitä varten ole, että joku ulkoistaisi vastuun elämänsä päätöksistä heille.
        Koita nyt ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta itse kun puhuin tuonne nauhalle en ollut alkuun tyytyväinen. Minun pitää oppia puhumaan hiljaisemmin ja vieläkin lempeämmin. Sitten olin tyytyväinen nauhoitukseen, kun ääntäni olin puolet hijentänyt ja pehmentänyt.


        "poiuytrfdfgh"

        Ääni helposti kovenee siitä syystä että mm. vanhemani puhuvat minulle niin raa'asti tai äitini kiekuu minulle, että sitä ikäänkuin tuskasta kiljuu koko ajan.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääni helposti kovenee siitä syystä että mm. vanhemani puhuvat minulle niin raa'asti tai äitini kiekuu minulle, että sitä ikäänkuin tuskasta kiljuu koko ajan.

        "poiuytrfgh"

        Kuulosihan on A-1 Plus tasoa kun kuulet äitisi sinulle vielä kiekuvan ja kotkottavan.
        Hänhän kuoli jo ns. markan ollessa suomen käypä valuutta. Sorit siitä. Entinen oppilaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääni helposti kovenee siitä syystä että mm. vanhemani puhuvat minulle niin raa'asti tai äitini kiekuu minulle, että sitä ikäänkuin tuskasta kiljuu koko ajan.

        "poiuytrfgh"

        Oma äiti ilmaisee vuosikymmenet kiusanneensa lastaan aikomatta koskaan lopettaa.
        Kuinka joku auttava puhelin voi kannattaa semmosta ? Tai mitä monimutkaista pähkäilemistä heillä siinä edes voi olla ?
        Minä en luota semmoiseen puhelimeen enää yhtään.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma äiti ilmaisee vuosikymmenet kiusanneensa lastaan aikomatta koskaan lopettaa.
        Kuinka joku auttava puhelin voi kannattaa semmosta ? Tai mitä monimutkaista pähkäilemistä heillä siinä edes voi olla ?
        Minä en luota semmoiseen puhelimeen enää yhtään.


        "poiuytrfdfghj"

        Ehkä äitisi ei vain pidä sinusta?
        Etkä ole voinut olla vuosikymmeniä lapsi. Tytär ehkä...
        Ja miten auttava puhelin olisi voinut kannattaa/olla kannattamatta tai pähkäillä koko asiaa. Mitä niiden olisi pitänyt tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä äitisi ei vain pidä sinusta?
        Etkä ole voinut olla vuosikymmeniä lapsi. Tytär ehkä...
        Ja miten auttava puhelin olisi voinut kannattaa/olla kannattamatta tai pähkäillä koko asiaa. Mitä niiden olisi pitänyt tehdä?

        Toisen ihmisen tietoinen kiusaaminen ei nähdäkseni ole hyväksyttävää, vaikka ei pitäisi henkilöstä. Luuslisi aikuisen ihmisen kuten sinunkin sen ymmärtävän. Vai oletko vielä aikuinen ?

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen ihmisen tietoinen kiusaaminen ei nähdäkseni ole hyväksyttävää, vaikka ei pitäisi henkilöstä. Luuslisi aikuisen ihmisen kuten sinunkin sen ymmärtävän. Vai oletko vielä aikuinen ?

        "poiuytfghj"

        Se vakavasti loukkaa mun eettisiä tunteita jos keskustelussa ei jo ihan teoreettisella tasolla lähdetä siitä että kenenkään tarkoituksellinen kiusaaminen ei ole koskaan hyväksyttävää. Kaikki muunlainen keskustelu on mielestäni aivan kehittymätöntä. Tuo pitää tietenkin olla lähtökohta aina..

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vakavasti loukkaa mun eettisiä tunteita jos keskustelussa ei jo ihan teoreettisella tasolla lähdetä siitä että kenenkään tarkoituksellinen kiusaaminen ei ole koskaan hyväksyttävää. Kaikki muunlainen keskustelu on mielestäni aivan kehittymätöntä. Tuo pitää tietenkin olla lähtökohta aina..

        "poiuytrdfghj"

        Jos jollakulle ei ole tuollaista lähtökohtaa keskusteluun, ei oikeastaan kenenkään pitäisi joutua alentumaan sellaiseen keskusteluun edes.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jollakulle ei ole tuollaista lähtökohtaa keskusteluun, ei oikeastaan kenenkään pitäisi joutua alentumaan sellaiseen keskusteluun edes.

        "poiuytrdfghj"

        Sillä ei ole asiaan mitään vaikutusta pitääkö henkilöstä vai ei.

        "poiuytrfdghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole asiaan mitään vaikutusta pitääkö henkilöstä vai ei.

        "poiuytrfdghj"

        Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata sen tyyppisten tunnereaktioiden yläpuolelle asettua ettei omien pitämistensä anna vaikuttaa tuollaisiin asioihin.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata sen tyyppisten tunnereaktioiden yläpuolelle asettua ettei omien pitämistensä anna vaikuttaa tuollaisiin asioihin.

        "poiuytfghj"

        No miksi tunget itsesi hänen seuraansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi tunget itsesi hänen seuraansa?

        No enhän minä ole pitkään aikaan ollut seurassaan

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enhän minä ole pitkään aikaan ollut seurassaan

        "poiuytrdfgh"

        Mutta siis tarkotin ihan täällä ja luureissa on ihmisiä jotka hyväksyvät kiusaamisen ihan teoriatasolla.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis tarkotin ihan täällä ja luureissa on ihmisiä jotka hyväksyvät kiusaamisen ihan teoriatasolla.

        "poiuytrdfghj"

        Mä en voi mitenkään käsittää miten nää keskustelut voi olla näin typeriä.
        Ensinnäkin normaaliolosuhteissa tietenkin vanhoille vanhemmille on kiva sitten ihan vanhana lasten rakkaus. Mutta jos vanhempi ei elä rakkaudelle, mitään ei ole tehtävissä.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en voi mitenkään käsittää miten nää keskustelut voi olla näin typeriä.
        Ensinnäkin normaaliolosuhteissa tietenkin vanhoille vanhemmille on kiva sitten ihan vanhana lasten rakkaus. Mutta jos vanhempi ei elä rakkaudelle, mitään ei ole tehtävissä.

        "poiuytrfdfgh"

        Vanhempi vaan kysyy ihmeissään rakkaudesta; "Mite se semmonen on ?"
        Aivan toivotonta.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempi vaan kysyy ihmeissään rakkaudesta; "Mite se semmonen on ?"
        Aivan toivotonta.


        "poiuytrdfghj"

        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/8475e9e3-b425-4d60-b0b8-fc846efc9faf

        Tässä artikkelissa asiantuntija tuo esiin kuinka trauman aiheuttamien tapahtumien kertominen yhä uudelleen uusille ihmiselle huonontaa vointia. Kuten minulle kävi niissä puhelimissa.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/8475e9e3-b425-4d60-b0b8-fc846efc9faf

        Tässä artikkelissa asiantuntija tuo esiin kuinka trauman aiheuttamien tapahtumien kertominen yhä uudelleen uusille ihmiselle huonontaa vointia. Kuten minulle kävi niissä puhelimissa.

        "poiuytfghj"

        Hän kertoo kuinka sellaista altistusta ei pitäisi vaatia keneltäkään ja kuinka riskaapelia on kyseenalaistaminen. Voin vahvistaa, että näistä asioista menin henkisesti niin huonoon kuntoon, etten ole koskaan ennen sitä apua ollut lähimainkaan niin huonossa kunnossa kuin millaisen kunnon se "apu" toi.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kertoo kuinka sellaista altistusta ei pitäisi vaatia keneltäkään ja kuinka riskaapelia on kyseenalaistaminen. Voin vahvistaa, että näistä asioista menin henkisesti niin huonoon kuntoon, etten ole koskaan ennen sitä apua ollut lähimainkaan niin huonossa kunnossa kuin millaisen kunnon se "apu" toi.

        "poiuytfghj"

        Kerroin heille tuskissani kuinka vointini huononee siitä kun toistaa ja toistaa ja kyseenalaistetaan ja kyseenalaistetaan, kuinka jopa tärisin kauttaaltani puhelujen aikana, he eivät välittäneet siitä mitään. Se kaikki tuntui kuin painajaismaiselle kidutukselle.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin heille tuskissani kuinka vointini huononee siitä kun toistaa ja toistaa ja kyseenalaistetaan ja kyseenalaistetaan, kuinka jopa tärisin kauttaaltani puhelujen aikana, he eivät välittäneet siitä mitään. Se kaikki tuntui kuin painajaismaiselle kidutukselle.

        "poiuytfghj"

        Mun mielestä on aivan naurettavaa mieltää tuollainen minkäänlaisena "apuna"

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on aivan naurettavaa mieltää tuollainen minkäänlaisena "apuna"

        "poiuytrfghj"

        Ja ne puhelut todellakin oli kuin shamaanimatkoja, ei niissä ollut mitään kosketusta fyysisen maailman realiteetteihin. Se oli aivan k'sittämätön kokemus.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne puhelut todellakin oli kuin shamaanimatkoja, ei niissä ollut mitään kosketusta fyysisen maailman realiteetteihin. Se oli aivan k'sittämätön kokemus.

        "poiuytrdfghj"

        En ole muunmuassa tänään soittanut minnekään ja tällainen päivä on niin paljon parempi.


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole muunmuassa tänään soittanut minnekään ja tällainen päivä on niin paljon parempi.


        "poiuytfghj"

        Heillä oli tuohon aikaan vielä luurissa vanhentun ut käsitys että traumaattisen tapahtuman toistaminen ja toistaminen on hyvästä eivätkä halunneet uskoa minua kun sanoin ettei niin ole kokemukseni eikä nykytiedon mukaan.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillä oli tuohon aikaan vielä luurissa vanhentun ut käsitys että traumaattisen tapahtuman toistaminen ja toistaminen on hyvästä eivätkä halunneet uskoa minua kun sanoin ettei niin ole kokemukseni eikä nykytiedon mukaan.

        "poiuytfghj"

        suuttuivat siitäkin, kaikesta vaan koko aika suuttuivat.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suuttuivat siitäkin, kaikesta vaan koko aika suuttuivat.


        "poiuytrdfghj"

        Ja se oli ihan mielipuolista miten yrittivät hallita minua puhelimen välityksellä, siis jopa vaikuttaa siihen että ostanko jonkun kirjan vai en tms. Ihan kuin narsisti.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se oli ihan mielipuolista miten yrittivät hallita minua puhelimen välityksellä, siis jopa vaikuttaa siihen että ostanko jonkun kirjan vai en tms. Ihan kuin narsisti.

        "poiuytrfghj"

        Löin äsken pääni, toivottavasti ei vakavampaa seuraa.
        Mutta siis miksi ihmisiä kyseenalaistetaan juuri silloin kun heillä on suurin hätä ?
        Varmaan juuri siksi, että se traumatisoi, eli piilotettua sadistista vallankäyttöä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löin äsken pääni, toivottavasti ei vakavampaa seuraa.
        Mutta siis miksi ihmisiä kyseenalaistetaan juuri silloin kun heillä on suurin hätä ?
        Varmaan juuri siksi, että se traumatisoi, eli piilotettua sadistista vallankäyttöä.

        "poiuytrdfghj"

        Sillälailla voi satuttaa toista rangaistuksetta.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/8475e9e3-b425-4d60-b0b8-fc846efc9faf

        Tässä artikkelissa asiantuntija tuo esiin kuinka trauman aiheuttamien tapahtumien kertominen yhä uudelleen uusille ihmiselle huonontaa vointia. Kuten minulle kävi niissä puhelimissa.

        "poiuytfghj"

        Tuossa artikkelissa kerrotaan myös, kuinka EMDR-silmänliiketerapian avulla palautetaan kyky luottamaan omaan kykyyn elää aikuisen ihmisen elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa artikkelissa kerrotaan myös, kuinka EMDR-silmänliiketerapian avulla palautetaan kyky luottamaan omaan kykyyn elää aikuisen ihmisen elämää.

        Joo mä uskon kyllä että silmien liikkeet vaikuttaa.
        Mähän traumatisoiduin erottäin pahasti kun niiden tramatisoivien luuripuhelujen aikana en halvausoireiden takia juurikaan voinut kääntää silmiäni. Olen lukenut että ihminen kestää traumaattosten asioiden käsittelyn paremmin silmiä käänteässä. Tuokin saattoi vaikuttaa siihen että aloin kokea niihen puhelujen johdosta hirvittäviä kauhukuvia, kun jouduin ikäänkuin vain tuijottamaan keskustelun luomia mielikuvia koska silmien käyttö oli vaikeaa. Nyt silmät kääntyvät paremmin ja se tosiaan tuntuu lisäävän asioiden käsittelykykyä.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mä uskon kyllä että silmien liikkeet vaikuttaa.
        Mähän traumatisoiduin erottäin pahasti kun niiden tramatisoivien luuripuhelujen aikana en halvausoireiden takia juurikaan voinut kääntää silmiäni. Olen lukenut että ihminen kestää traumaattosten asioiden käsittelyn paremmin silmiä käänteässä. Tuokin saattoi vaikuttaa siihen että aloin kokea niihen puhelujen johdosta hirvittäviä kauhukuvia, kun jouduin ikäänkuin vain tuijottamaan keskustelun luomia mielikuvia koska silmien käyttö oli vaikeaa. Nyt silmät kääntyvät paremmin ja se tosiaan tuntuu lisäävän asioiden käsittelykykyä.

        "poiuytfghj"

        Kyllä joku mulle luurissakin puhui hienosti silmänliiketerapiasta mutta ei yhtään voinut ottaa huomioon että tuolloin silmäni eivät paljoa toimineet hermostovaurion takia mikä nimenomaan teki minusta niin avuttoman mikä oli minusta käsittämätöntä ettei sitä yhtään huomioitu.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joku mulle luurissakin puhui hienosti silmänliiketerapiasta mutta ei yhtään voinut ottaa huomioon että tuolloin silmäni eivät paljoa toimineet hermostovaurion takia mikä nimenomaan teki minusta niin avuttoman mikä oli minusta käsittämätöntä ettei sitä yhtään huomioitu.

        "poiuytrfdfgh"

        Silmänliiketerapiaan ihminen tarvii kunnolla toimivat silmälihakset.


        "poiuytrddfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa artikkelissa kerrotaan myös, kuinka EMDR-silmänliiketerapian avulla palautetaan kyky luottamaan omaan kykyyn elää aikuisen ihmisen elämää.

        Artikkelin naisen tukena olivat omat vanhemmat; keittivät puuroa ja lämmittivät saunaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artikkelin naisen tukena olivat omat vanhemmat; keittivät puuroa ja lämmittivät saunaa.

        On tietenkin hieman eri tilanne jos on jotain tukijoita, kun jos ei ole yhtäkään. Yksi on aika ratkaiseva. Yksi riittää. Mutta ehkä silloin kun ei ole sitäkään riittää turvautuminen Jumalaan.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietenkin hieman eri tilanne jos on jotain tukijoita, kun jos ei ole yhtäkään. Yksi on aika ratkaiseva. Yksi riittää. Mutta ehkä silloin kun ei ole sitäkään riittää turvautuminen Jumalaan.

        "poiuytrfdfghj"

        Voihan sen nähdä niinkin että Jumala on parempi tukija kuin mikään luku ihmisiä.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen nähdä niinkin että Jumala on parempi tukija kuin mikään luku ihmisiä.

        "poiuytrfdfgh"

        Mutta tuosta artikkelista oppii senkin että oikeanlaista apua jonka tietää oikeaksi, ei välttämättä saa vaikka olisi psykologian ammattilainen itse. Että ihmekös sitten jos en minä.

        "poiuytfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuosta artikkelista oppii senkin että oikeanlaista apua jonka tietää oikeaksi, ei välttämättä saa vaikka olisi psykologian ammattilainen itse. Että ihmekös sitten jos en minä.

        "poiuytfgh"

        Ehkä ihmiset ei ihan halua että meillä olis niin helppoa että saataisiin noin vain juuri oikeanlaista apua, vaikka se olisikin tiedossa mitä se olisi.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ihmiset ei ihan halua että meillä olis niin helppoa että saataisiin noin vain juuri oikeanlaista apua, vaikka se olisikin tiedossa mitä se olisi.

        "poiuytrfdfgh"

        No ainakin yli 70 -vuotiaat nyt sitten meditoi erakkomajoissaan .

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe