~Ehdotuksen poikanen~

yön_tytär

Ihan vain tämmöinen ehdotus / kysymys..

Huomasin tuon grosso-rommi - jutun kun selailin tuossa taasen että mitä teille kuuluu.

Tuli mieleeni ihan sellainen juttu, että kun sätissä on mahdollista antaa bannia ip:n perusteella, niin mitä jos ja kun päivän parin banni-oikeudet haluttaisiin myös ´keskustelupalstalle?

On ollut monia kertoja, kun toista ihmistä asiattomasti halveerataan jne, ja tässä olisi ehdottomasti sellainen tapaus, missä minusta saisi jonkinlaisen "rangaistuksen" laittaa.

On totta, että bannin voi kiertää jne, mutta eivät nuo kaikkein tumpeloimmat sellaista osaa, ja ehkä sillä jotain saavutettaisiin.

Olisiko esim. täältä halukkaita vaikka kirjoittamaan nimensä adressiin tms, jos sellaisen yrittäisi järjestää ylläpidolle, että saataisiin keskustelupalstojen seriffeille myöskin bannioikeudet?

Ja sitten tietenkin: miksi minusta vähän tuntuu siltä että täällä tarvittaisiin ehkä parikin seriffiä palstalle, yksi ei kerkeä kaikkea lukemaan..?

Eli miten on, olenko mielipiteideni kanssa yksin vai pitäisikö sitä keksiä jotain asialle?

39

1705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savannah

      Häiriköitä on niin paljon ettei nykyiset seriffit tunnu lukevan yhtään mitään joten tosiaan hyvä ajatus ja ne oikeudet niille uusille :)...

    • ajatus. Olen mukana sataprosenttisesti.

    • issu56

      ja mukana 110%

      • koiraihminen

        ja myös täällä ollaan mukana...


      • koirienystävä
        koiraihminen kirjoitti:

        ja myös täällä ollaan mukana...

        mukana ollaan.


    • erakkorapu

      Mukana ollaan.

    • koirallinen

      Juu ja 100%:sti!

    • Tietäväinen

      on helpompi: omassa päässäänkin lukija voi ignorata provoilijat.

      • Mirzulainen

        Minä olen rottweiler palstan sheriffi joten tiedän tästä asiasta hiukkasen... Jos tarkoitat sitä että sheriffeille pitäisi laittaa oikeus, että keskusteluja voitaisiin poistaa, niin sellaiset on jo. En ole aivan varma käsitinkö tuon jutun ihan oikein, mutta tässä minun näkemys asiasta.

        T. Mira


      • yön_tytär
        Mirzulainen kirjoitti:

        Minä olen rottweiler palstan sheriffi joten tiedän tästä asiasta hiukkasen... Jos tarkoitat sitä että sheriffeille pitäisi laittaa oikeus, että keskusteluja voitaisiin poistaa, niin sellaiset on jo. En ole aivan varma käsitinkö tuon jutun ihan oikein, mutta tässä minun näkemys asiasta.

        T. Mira

        Ei, banni ei tarkoita sitä, että voi poistaa keskustelun, vaan se tarkoittaa sitä, että jokaisella koneella internetissä on erityinen oma numeronsa, jonka perusteella voidaan kertoa yhtä jos toistakin.
        Ja tämän tietynlaisen ip:n käyttäjä, joka "häiriköi" palstalla, voidaan bannata; eli estää hänen pääsynsä k.o palstalle väliaikaisesti, kunnes ip vaihtuu.

        Tosin, en ole varma, voiko tällaisia oikeuksia ylipäätään antaa keskustelupalstan seriffille, siihen tulee muutamia ongelmia. Mutta kuten sanottu, chateissa toimii, ja uskon että tekniikan puolesta on äärimmäisen helppoa moinen toteuttaa, siinä vaan tulee sitten ihan muita juttuja eteen.

        Eli poistaminen ja bannaaminen ovat kaksi eri asiaa.

        Ja muille tiedoksi; ajattelin että voisin tässä pääsiäisen aikana katsoa, josko osaisin / jaksaisin / saisin jonkun tekemään adressin nettipohjaisena, johon voisivat sitten käydä ihmiset kirjoittamassa nimensä..

        Eli palaillaan asiaan pääsiäisen jälkeen =)


    • wuffis

      Sopii kyllä ja itsekin voisin ryhtyä tämän palstan sheriffiksi, osa-aikasena siis kun on tuota turhanpäiväistä työaikaa arkisin 9-17. En vaan ole ollut vielä neljää kuukautta jäsenenä ja palstalla on jo sheriffi mutta ajatuksena hyvä.

    • wulflady

      Kannatetaan täysillä

    • hauva2

      on oikein hyvä! Häiriköinti on todella epäkypsää, rangaistus siitä bannin avulla olisi mielestäni oikeutettua.

    • Joku vaan

      Grossolta todella ikävää ja lapsellista lähettää tuo viesti/viestit. En ymmärrä miksei seriffi poista sen kirjoitusta. Grossohan oli kopsannut Kikin tarinan (aiemmin kuittaili Kikille kirjoituksesta). Todella ääliömäistä touhua Grossolta =(

      • hauva2

        .. kyllä toisin päin. Päivämäärät voit itse tarkistaa ko. viesteistä.


      • Niinpäs menikin
        hauva2 kirjoitti:

        .. kyllä toisin päin. Päivämäärät voit itse tarkistaa ko. viesteistä.

        luin liian nopeasti. Siis Kiki on lapsellinen ääliö ja otan osaa Grosson koiran menetykseen =(


    • Koiramainen

      En uskaltanut ennen ottaa kantaa ennenkuin tiesin mitä bannaus on.
      Nyt olen mukana kannattamassa ajatustasi.
      Olen itse aivan tumpelo näissä tietokonehommissa.
      Olen se aikaisemmin Koiris nimellä kirjoitellut.
      Kyllästyin vanhaan nimeen ja vaihdoin paremmin minua kuvaavaan.

      • asiaa

        Rekisteröimätöntä nimimerkkiä "Kiki" käyttävä henkilö on häiriköinyt useilla Suomi24-keskustelupalstoilla jo pitkän aikaa, tämä ei todellakaan ole ainoa tapaus. Ja jos en väärin muista, on hänellä tainnut joskus kai jonkinlainen banni ollakin ainakin tietotekniikka-palstoille.

        Korostan, että eihän siitä mitään varmuutta ole, että kyseessä on sama henkilö, ko. nimimerkkiä ei kai ole rekisteröity. Olen itseasiassa aika varma että kiki-nimimerkkiä käyttää näillä foorumeilla tosi moni henkilö. Sääli sinänsä jos asiallisten kirjoittajien käyttämä nimimerkki yhdistetään tuohon häirikköön. Tämä Grosso-Rommi-tapauksen kiki ei siis välttämättä ole sama henkilö.

        Laittakaahan tuohon keskustelujen hakuun hakusanaksi "kiki" niin löytyy aika paljon tekstiä siitä, miten joku Kiki-niminen henkilö on häiriköinyt.


    • Riva

      eikö teillä ole elämässä muuta tekemistä kun ruikuttaa täällä mitä kukakin kirjoittaa??
      Ehkä joku ottaa tämän virtuaalimaailman liian vakavasti?

      • realist56

        itse kullakin ole se oikeakin elämä. Vaan kyllä tässä virtuaalimaailmassakin pitäisi käyttäytyä ihmisten lailla. Jos joku ei sitä osaa/halua, olisi ihan oikein järjestää "porttikielto".


      • Hehh...

        Nii-i, eiks se ole sinullekin ihan sama, mitä muut kirjoittaa. Ruikuttaa tai ei ruikuta. Älä Riva ota liian vakavasti ;)


      • Riva
        Hehh... kirjoitti:

        Nii-i, eiks se ole sinullekin ihan sama, mitä muut kirjoittaa. Ruikuttaa tai ei ruikuta. Älä Riva ota liian vakavasti ;)

        vakavasti :) niin onhan tämäkin kannanotto kun kirjoittaa tähän,totta.


    • jessica

      Minä yhdyn tähän! Tuollaiset kikit persauksille potku ja pihalle!!

      JOs joku adressi laitetaan niin minä laitan ainaskin oman nimeni siihen.

      myös ehdotan että laitatte postia sheriffeille(vai kelle se nyt menee) minä ainaskin jo klikkasin asiattomat vietit ja kirjoitin parin sanoisen verran..eli muutkin aina vaan ilmoittamaan niin eiköhän me yhdessä ainaskin jotain pytstytään jotain tekemään. Eivät voi jättää huomioimatta jos kaikki me valitamme!!

      • sunnyo84

        Kannatetaan. Minä kun muutenkin vietän suruaikaa ja olen irtisanoutunut väliaikaisesti oikeasta elämästä (jopa sulkenut kännykän ja linnoittanutunut neljän seinän sisälle), niin energiaa riittää tuollaisten häiriköiden eliminointiin. Onhan ainakin muuta ajateltavaa. Potkitaan se Kiki ulos täältä ja laitetaan jalkapuuhun.


      • sunnyo84
        sunnyo84 kirjoitti:

        Kannatetaan. Minä kun muutenkin vietän suruaikaa ja olen irtisanoutunut väliaikaisesti oikeasta elämästä (jopa sulkenut kännykän ja linnoittanutunut neljän seinän sisälle), niin energiaa riittää tuollaisten häiriköiden eliminointiin. Onhan ainakin muuta ajateltavaa. Potkitaan se Kiki ulos täältä ja laitetaan jalkapuuhun.

        Motivaatiota lisää vielä se, että mikäli saadaan sille Kiki-apinalle kirjoituskielto, koko hänen elämänsä sisältö (suomi24:ssa pyöriminen ja muiden ihmisten halventaminen) menee siinä samalla. Buahhahhahhahhaa. Kylläpäs minäkin vielä osaan olla lapsellinen.


    • Koska olen itsekin muutamalla palstalla sheriffinä niin päätin vastata tähän. Eli tuo bannausjuttu ei ole niin yksinkertainen. Tuottaisi ymmärtääkseni melko paljon töitä ylläpidolle järjestää tuollainen bannausmahdollisuus sheriffeille. Väärinkäytökset olisivat varmasti melko suuria. Itse olen taistellut muutaman häirikön kanssa aiemmin, ja bannausta ei ole kovinkaan helppoa saada, ja se on yllättävänkin helppo kiertää. Helpompi olisi taas saada aikaan bannaus esimerkiksi nimimerkille, mutta se vaatisi rekisteröitymispakkoa, koska muutenhan häiriköijä voisi aina vaihtaa nimimerkkiiään kun tulee bannatuksi. Toisilla ihmisillä myös IP-osote vaihtuu päivittäin/viikoittain, joten senkin vuoksi asia on hankala järjestää.

      Mutta paljon helpompi ja kannattavampi olisi järjestää tuo, että suurimmille palstoille voisi antaa kahdelle tai kolmellekin ihmiselle sheriffinoikeudet. Tätä kannattaisi todellakin ylläpidolle ehdottaa, koska tännekin tulee toisinaan useita satoja viestejä, niin sheriffi ei voi keritä lukemaan kaikkia, koska sheriffeilläkin on elämää ;)

      Yksi asia mikä helpottaa valtavasti sheriffien työskentelyä on, että ihmiset ilmoittavat asiattomista viesteistä, tosin tälläkään palstalla sekään ei toimi ollenkaan, koska viestit eivät silti poistu. Mielestäni asiat pitäisi nyt laittaa tärkeysjärjestykseen. Eli ensimmäisenä tulisi hankkia palstalle sheriffi, jolla on enemmän aikaa seurata palstaa, ja sitten hankkia hänelle kaveriksi vaikka muutama sheriffi lisää. Jos tämä ei auta, niin voisi ehdottaa ylläpidolle, että käyttöön tulisi rekisteröitymispakko, jolloin bannaus olisi paljon helpompaa, eli voisi bannata nimimerkin.

      • realist56

        se rekisteröitymispakko, sen toteuttaminen ei pitäisi olla vaikeaa. Tuo edellinen palstan uudistus olikin pettymys kun sitä rekisteröitymispakkoa ei tullutkaan. Nyt tuolla rekisteröitymisellä ei hyvin paljon merkitystä ole. Taitaa ainoa merkitys olla se, että kukaan muu ei voi kirjoittaa rekisteröityneen nimimerkin nimissä.


      • realist56 kirjoitti:

        se rekisteröitymispakko, sen toteuttaminen ei pitäisi olla vaikeaa. Tuo edellinen palstan uudistus olikin pettymys kun sitä rekisteröitymispakkoa ei tullutkaan. Nyt tuolla rekisteröitymisellä ei hyvin paljon merkitystä ole. Taitaa ainoa merkitys olla se, että kukaan muu ei voi kirjoittaa rekisteröityneen nimimerkin nimissä.

        Eli se olisikin melko helppoa toteuttaa ja karsisi pienimmät häiriköijät jo pois. Onhan tuokin uudistus jo suunta oikeaan päin, eli kukaan ei voi kirjoittaa toisen nimimerkillä, mutta lisää kontrollia kaivataan.


      • sakuli

        minusta ei todellakaan ole mitään ideaa mihinkään monen seriffin sähläykseen samalla palstalla kun on huomattu että keskustelijatkin jokainen ovat asioista omaa mieltänsä kuinkahan se sitten toimisi kun palstan seriffit vielä rupeaisivat kiistelemään keskenään mitä poistetaan mitä ei?

        Ylläpito hoitaa poistamiset ihan itsenäisesti jos palstan seriffi ei ehdi poistella ainakin valvomiltani palstoilta näin on tapahtunut,jos seriffejä on enemmän kuin yksi se ainakin vaatisi sellaisen systeemin että jos yksi seriffi päättää poistaa jotakin siihen pitäisi vaatia muiden suostumus tai vaihtoehtoisesti ylläpidon hyväksyntä (> lue> hyväksyvä kuittaus.) ja sen nyt sanoo järkikin ette ei tule onnistumaan.

        Nämä palstat ovat avoimia keskustelupalstoja ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä,muiden palstojen seriffit kirjoittavat muille kuin valvomilleen palstoille samoilla oikeuksilla kuin kaikki muutkin kävijät eli eivät muilla kuin oman omantuntonsa suomilla oikeuksilla,(yleisesti seriffit toimivat moraalisesti tai muutoinkin arveluttavasti jos menevät toisen palstoille arvostelemaan ko; palstan seriffin hänen toiminnastaan) jos joku henkilö toistuvasti häiriköi palstoilla vaikka IP:ee vaihtuisikin siihen on olemassa kuitenkin keinot millä tälläinen henkilö pystytään jäljittämään urakka on kuitenkin suuri ja sellaiseen ei ylläpito ilman kunnon perusteluja ja näyttöjä lähde,sellaisten kirjoitusten on selkeästi toteutettava herjauksen tai muun rikoksen tunnusmerkistöt ja silloin se pyyntö jäljitykseen lähtee poliisiviranomaisilta!

        Olen jo pitkään ihmetellyt tätä tyyliä näillä palstoilla on kirjoittajia joilla tuntuu itsensä mielestä olevan oikeus sanoa mitä ja miten tahansa se on OK mutta jos sen tekee joku muu alkaa valtava rutina asiasta,seriffien toiminnasta jaksetaan rutista kaikenaikaa oli ihan sama kuinka hommasi hoidat joillakin on aina varaa arvostella ja moittia,viestejä tulee valtavasti palstoille ei mitenkään aina ehdi kaikkea lukea tai huomata mutta kun laittaa viestia asiattomasta kirjoituksesta se poistetaan,siis nyt kysyn että MIKSI ei näitä asiaatomasta kirjoituksesta tulevia viestejä laiteta vaan rutistaan sitten palstalla kuinka seriffi ei tee mitään?

        Tällä palstalla on hyvä seriffi ja ei ole hänen vikansa jossein hänen lomansa,sairautensa,työ/opiskelu kiireidensä aikana ylläpito poista asiattomia viestejä kun se kuitenkin näin toimii muilla palstoilla...

        On niin helppo arvostella muiden työtä mutta kun itse tekee tätä ilman mitään korvausta ja kiitosta se motivaatio kaikenlaisen veetuilun keskellä tahtoo aina välillä olla hiukan hukuksissa!


      • sakuli kirjoitti:

        minusta ei todellakaan ole mitään ideaa mihinkään monen seriffin sähläykseen samalla palstalla kun on huomattu että keskustelijatkin jokainen ovat asioista omaa mieltänsä kuinkahan se sitten toimisi kun palstan seriffit vielä rupeaisivat kiistelemään keskenään mitä poistetaan mitä ei?

        Ylläpito hoitaa poistamiset ihan itsenäisesti jos palstan seriffi ei ehdi poistella ainakin valvomiltani palstoilta näin on tapahtunut,jos seriffejä on enemmän kuin yksi se ainakin vaatisi sellaisen systeemin että jos yksi seriffi päättää poistaa jotakin siihen pitäisi vaatia muiden suostumus tai vaihtoehtoisesti ylläpidon hyväksyntä (> lue> hyväksyvä kuittaus.) ja sen nyt sanoo järkikin ette ei tule onnistumaan.

        Nämä palstat ovat avoimia keskustelupalstoja ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä,muiden palstojen seriffit kirjoittavat muille kuin valvomilleen palstoille samoilla oikeuksilla kuin kaikki muutkin kävijät eli eivät muilla kuin oman omantuntonsa suomilla oikeuksilla,(yleisesti seriffit toimivat moraalisesti tai muutoinkin arveluttavasti jos menevät toisen palstoille arvostelemaan ko; palstan seriffin hänen toiminnastaan) jos joku henkilö toistuvasti häiriköi palstoilla vaikka IP:ee vaihtuisikin siihen on olemassa kuitenkin keinot millä tälläinen henkilö pystytään jäljittämään urakka on kuitenkin suuri ja sellaiseen ei ylläpito ilman kunnon perusteluja ja näyttöjä lähde,sellaisten kirjoitusten on selkeästi toteutettava herjauksen tai muun rikoksen tunnusmerkistöt ja silloin se pyyntö jäljitykseen lähtee poliisiviranomaisilta!

        Olen jo pitkään ihmetellyt tätä tyyliä näillä palstoilla on kirjoittajia joilla tuntuu itsensä mielestä olevan oikeus sanoa mitä ja miten tahansa se on OK mutta jos sen tekee joku muu alkaa valtava rutina asiasta,seriffien toiminnasta jaksetaan rutista kaikenaikaa oli ihan sama kuinka hommasi hoidat joillakin on aina varaa arvostella ja moittia,viestejä tulee valtavasti palstoille ei mitenkään aina ehdi kaikkea lukea tai huomata mutta kun laittaa viestia asiattomasta kirjoituksesta se poistetaan,siis nyt kysyn että MIKSI ei näitä asiaatomasta kirjoituksesta tulevia viestejä laiteta vaan rutistaan sitten palstalla kuinka seriffi ei tee mitään?

        Tällä palstalla on hyvä seriffi ja ei ole hänen vikansa jossein hänen lomansa,sairautensa,työ/opiskelu kiireidensä aikana ylläpito poista asiattomia viestejä kun se kuitenkin näin toimii muilla palstoilla...

        On niin helppo arvostella muiden työtä mutta kun itse tekee tätä ilman mitään korvausta ja kiitosta se motivaatio kaikenlaisen veetuilun keskellä tahtoo aina välillä olla hiukan hukuksissa!

        Olet kyllä oikeassa siinä, että tuo usean sheriffin valitseminen ja toiminta saattaisi olla hankalaa. Mutta se kuitenkin helpottaisi asioita ja palstoista tulisi varmasti siistimpiä. Tai ainakin olisi hyvä jos jokaisella sheriffillä olisi varasheriffi, eli jos virallinen sheriffi ei pysty hoitamaan töitään esimerkiksi sairauden tai matkan tai muun syyn vuoksi, niin hän voisi siksi aikaa antaa ohjat tälle varasheriffille.

        Itse olen palstalla lähettänyt tänäänkin useita poistopyyntöjä, kuten myös alkuviikolla ja kyseiset viestit eivät silti ole poistuneet, kuten tämä grosso ja suuren häirikön kikin viestit siinä keskustelussa.

        Tämä bannaus on muutenkin melko monimutkaista, eikä siihen kannatakaan ryhtyä aivan heppoisin perustein, mutta nimimerkin bannaus olisi jo hieman helpompaa. Tosin jos sheriffeille tälläiset oikeudet annettaisiin, niin väärinkäytöksiä varmasti syntyisi valitettavasti.

        Ja itse ainakin sheriffinä kiertelen paljon palstoja suomi24:lla, ja aina kun asiattomuuksia näen, niin lähetän viestin asiattomasta viestistä, koska sheriffinä tiedän sen helpottavan valtavasti sheriffien toimia.

        Ja mitä tuohon sheriffien arvostelemiseen tulee, niin mielestäni pieni kritiikki on joskus paikallaan. Ja tällä palstalla on erityisesti rutistu ja valitettu sheriffin toiminnasta, tai pikemminkin siitä, että sheriffi ei toimi. Toisinaan Mimmu on kyllä paras mahdollinen sheriffi, eli toisinaan viestit katoavat jo ennenkuin niistä ehtii ilmoittaakaan, mutta toisinaan kestää hieman turhan kauan ennenkuin viestit poistuvat, kuten tällä kertaa. Viesti on nyt ollut palstalla useita päiviä ja uskon, että se on saanut kymmeniä poistopyyntöjä (mahtaa mimmun sähköposti olla täynnä) mutta siltikään viesti ei ole poistunut. Voihan tietysti olla, että sheriffi ei ole nähnyt siinä mitään asiatonta, mutta useat palstalaiset ovat.


      • shefuissa
        riina00 kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa siinä, että tuo usean sheriffin valitseminen ja toiminta saattaisi olla hankalaa. Mutta se kuitenkin helpottaisi asioita ja palstoista tulisi varmasti siistimpiä. Tai ainakin olisi hyvä jos jokaisella sheriffillä olisi varasheriffi, eli jos virallinen sheriffi ei pysty hoitamaan töitään esimerkiksi sairauden tai matkan tai muun syyn vuoksi, niin hän voisi siksi aikaa antaa ohjat tälle varasheriffille.

        Itse olen palstalla lähettänyt tänäänkin useita poistopyyntöjä, kuten myös alkuviikolla ja kyseiset viestit eivät silti ole poistuneet, kuten tämä grosso ja suuren häirikön kikin viestit siinä keskustelussa.

        Tämä bannaus on muutenkin melko monimutkaista, eikä siihen kannatakaan ryhtyä aivan heppoisin perustein, mutta nimimerkin bannaus olisi jo hieman helpompaa. Tosin jos sheriffeille tälläiset oikeudet annettaisiin, niin väärinkäytöksiä varmasti syntyisi valitettavasti.

        Ja itse ainakin sheriffinä kiertelen paljon palstoja suomi24:lla, ja aina kun asiattomuuksia näen, niin lähetän viestin asiattomasta viestistä, koska sheriffinä tiedän sen helpottavan valtavasti sheriffien toimia.

        Ja mitä tuohon sheriffien arvostelemiseen tulee, niin mielestäni pieni kritiikki on joskus paikallaan. Ja tällä palstalla on erityisesti rutistu ja valitettu sheriffin toiminnasta, tai pikemminkin siitä, että sheriffi ei toimi. Toisinaan Mimmu on kyllä paras mahdollinen sheriffi, eli toisinaan viestit katoavat jo ennenkuin niistä ehtii ilmoittaakaan, mutta toisinaan kestää hieman turhan kauan ennenkuin viestit poistuvat, kuten tällä kertaa. Viesti on nyt ollut palstalla useita päiviä ja uskon, että se on saanut kymmeniä poistopyyntöjä (mahtaa mimmun sähköposti olla täynnä) mutta siltikään viesti ei ole poistunut. Voihan tietysti olla, että sheriffi ei ole nähnyt siinä mitään asiatonta, mutta useat palstalaiset ovat.

        on tosi isoja eroja ja mitä nyt olen seurannut näitä palstoja, niin asiallisin kaikista on nimenomaan riina00. en milloinkaan ole havainnut, että hyökkäisi kenkään kimppuun, nimittelis ketään ja silleen, kuten...
        riinan kirjotuksessa on asiaa ja paljon, joten muutkin sefut, ottakaa esimerkkiä riina00 toiminnasta!


      • realist56
        shefuissa kirjoitti:

        on tosi isoja eroja ja mitä nyt olen seurannut näitä palstoja, niin asiallisin kaikista on nimenomaan riina00. en milloinkaan ole havainnut, että hyökkäisi kenkään kimppuun, nimittelis ketään ja silleen, kuten...
        riinan kirjotuksessa on asiaa ja paljon, joten muutkin sefut, ottakaa esimerkkiä riina00 toiminnasta!

        kanssasi. Ja anteeksi vain sakulille mutta olen pannut merkille, että useimmiten kun tänne sakulin kommentteja ilmaantuu, ovat ne aika ylimielisen oloisia, olen sheriffi, olen aina oikeassa, yläpuolella kaiken arvostelun.


      • realist56 kirjoitti:

        kanssasi. Ja anteeksi vain sakulille mutta olen pannut merkille, että useimmiten kun tänne sakulin kommentteja ilmaantuu, ovat ne aika ylimielisen oloisia, olen sheriffi, olen aina oikeassa, yläpuolella kaiken arvostelun.

        Hih vaan teillekin, piristitte päivääni oikein toden teolla. Harvoinpa palstoille mitään kirjoittelen, varsinkaan koirapalstoille, mutta välillä kyllä kirjoitan tännekin, ja silloin kun kirjoitan niin yritän todella pitäytyä asiassa ja kirjoittaa vain tietoa josta todella jotain tiedän. Joskus kyllä saatan käyttää muitakin nimimerkkejä kuin riina00, mutta tämäkin melko harvoin, ja silloinkin yleensä muilla palstoilla. Mutta kiitokset tosiaan teille molemmille yökukkujille. Pitäisi varmaan nyt mennä nukkumaan kun on vielä näin hyvä mieli. Hyvää pääsiäistä molemmille.


      • realist56
        riina00 kirjoitti:

        Hih vaan teillekin, piristitte päivääni oikein toden teolla. Harvoinpa palstoille mitään kirjoittelen, varsinkaan koirapalstoille, mutta välillä kyllä kirjoitan tännekin, ja silloin kun kirjoitan niin yritän todella pitäytyä asiassa ja kirjoittaa vain tietoa josta todella jotain tiedän. Joskus kyllä saatan käyttää muitakin nimimerkkejä kuin riina00, mutta tämäkin melko harvoin, ja silloinkin yleensä muilla palstoilla. Mutta kiitokset tosiaan teille molemmille yökukkujille. Pitäisi varmaan nyt mennä nukkumaan kun on vielä näin hyvä mieli. Hyvää pääsiäistä molemmille.

        ja nukuppa hyvin, että jaksat taas huomenna (tänään) valvoa palstaasi;)


      • kritiikin
        realist56 kirjoitti:

        kanssasi. Ja anteeksi vain sakulille mutta olen pannut merkille, että useimmiten kun tänne sakulin kommentteja ilmaantuu, ovat ne aika ylimielisen oloisia, olen sheriffi, olen aina oikeassa, yläpuolella kaiken arvostelun.

        sietokyky on....missä. uskomaton, mutta olkoon


      • kritiikin kirjoitti:

        sietokyky on....missä. uskomaton, mutta olkoon

        Jos minua tarkoitit tuolla kritiikin sietokyvyllä, niin kyllähän minä kestän kritiikkiä. Juurihan sitä sakulilta sain ja vastasin ja perustelin hänelle takaisin asiallisesti. Jos en kestäisi kritiikkiä niin olisin varmaankin haukkunut hänet pystyyn ja kertonut miten hän on väärässä. Pyrin vastaamaan aina asiallisesti saamaani kritiikkiin, ja olen itse valvomilleni palstoillekin useasti laittanut sähköpostiosoitteeni, jotta minulle saa henk.kohtaisestikin kritiikkiä lähettää, jotta voisin olla vielä parempi ihmisenä ja sheriffinä.


      • sakuli
        realist56 kirjoitti:

        kanssasi. Ja anteeksi vain sakulille mutta olen pannut merkille, että useimmiten kun tänne sakulin kommentteja ilmaantuu, ovat ne aika ylimielisen oloisia, olen sheriffi, olen aina oikeassa, yläpuolella kaiken arvostelun.

        eipä voisi vähempää kiinnostaa ja jos joku elää sillä että saa mielistelyä niin halvalla menee sitten sekin......


    • Tyhjäntoimittaja

      Olen mukana 100%:sti. Vaihtoehtona tuo ettei kukaan kommentoi moisiin viesteihin, voisi olla myös tehokas, jos se toteutuisi 100%:sti.
      Mutta aina joku älähtää..
      Joissakin osioissa olen nähnyt todella epäkypsiä viestejä, joihin ei yksinkertaisesti ole vastattu.

    • piinityty

      ... halveerataan? Itse en kyllä kerkiä kaikkia viestejä lukea, joten en valitettavasti ole tiennytkään, että täällä halveerataan =/. On se kyllä väärin, mutta luetaanko siihen myös nekin kirjoitukset, jos joku on totaalisesti eri mieltä ja alkaa sen takia kiukkuamaan... vai mitä???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1702
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1640
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1598
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1373
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      284
      1194
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      41
      1097
    Aihe