Plantaarifaskiitti

Anonyymi

Noin 6kk sitten ensioireet ja paheni jatkuvasti. Työni on seisomatyötä joka ei todellakaan tee mitään helpotusta asiaan.
NYT on asia ok ja oikeanlainen "jumppa" sai aikaa merkittävän muutoksen kipuiluun!

Porraskävely päkiöiden varassa eli kantapää ei kosketa rappusta vaan jopa hieman "venyy" alemmaksi jostas kävely/ porrasnousu jatkuu.

Itseltäni kantapää kipuilu loppui n 100 rappusakelman/vrk treenin jälkeen alle viikossa. Kyseinen n. 100 askelmaa on 6 kerroksisen talon rappusten määrä.
Olen myös työpaikalla päkiöiden voimalla noussut yksittäiselle korokkeelle joka noin portaan korkuinen. Aikaa olen käyttänyt 10-20sek/jalka ja useasti päivässä.

Hankkikaa myös asvalttijuoksukengät kävelyyn niiden erittäin hyvän kantapään iskunvaimennuksen syystä. On tärkeää lähteä kävelylle jotta jalat tervehtyvät!!!

Komppaan kipuilijoita! Porrastreeniä, se auttaa!

2

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan kiva vinkki.

• Anonyymi

Minulla yritettiin ensin kortisonipiikeillä, mutta kun teho loppui, lääkäri antoi ohjeen käyttää muutamaa senttiä korkeampikorkoisia kenkiä kuin tavallisesti. Kumisaappaat, lenkkarit ym. matalakantaiset kengät kiellettiin, eikä ilman kenkiä saisi kävellä kovalla alustalla (nurmikolla kyllä voi). Tämä ohje perustuu samaan hoitotapaan jota olet käyttänyt "päkiäkävelyssä". On jopa olemassa venytyslaitteita joilla varpaita käännetään ylöspäin (varsinkin isovarvasta) jolla hoidetaan pahaksi päässyttä plantaarifaskiittia.

Kotonakin pidän pistokkaita joissa on muutaman sentin korot ja näin olen saanut plantaarifaskiitin paranemaan ja myös pysymään poissa. Pehmuste kantapään alla ei paranna, mutta helpottaa oloa kun tulehdus on pahimmillaan. Tähän on olemassa erityisiä silikonisia kantalappuja, joissa on pehmeämpi silikonipala "luupiikin" kohdalla. Omani on jossain "hyvässä tallessa" kun en ole tarvinnut enää muutamaan vuoteen (korkokengät on riittänyt "hoidoksi").

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      23
      5138
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4587
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1352
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1330
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      19
      971
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      865
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      813
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe