korona nyt forssassa

Anonyymi

ei kannata mennä ämpäreitä jonottamaan

79

1696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä.. Ei sinne kukaan muutenkaan halua mennä

    • Anonyymi

      On nuo Italian matkaajat täysiä taulapäitä kun ihan urakalla koronavirusta tänne kantavat. Vois nuita jo sakottaa riittävän tuntuvasti taudin levittämisestä.

      • Anonyymi

        Jos olisivat rupusakkia nuo reissaajat, ne olisi pantu jo ruotuun. Parempiosainen saa rauhassa lennellä, saasteistakaan ei puhuta mitään ja tautia voi levittää ilman vastuuntuntoa. Minun kiva on niin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisivat rupusakkia nuo reissaajat, ne olisi pantu jo ruotuun. Parempiosainen saa rauhassa lennellä, saasteistakaan ei puhuta mitään ja tautia voi levittää ilman vastuuntuntoa. Minun kiva on niin tärkeää.

        pitäkööt lennellessään, sitten korona kivasa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisivat rupusakkia nuo reissaajat, ne olisi pantu jo ruotuun. Parempiosainen saa rauhassa lennellä, saasteistakaan ei puhuta mitään ja tautia voi levittää ilman vastuuntuntoa. Minun kiva on niin tärkeää.

        Mites sitten, kun rahvas matkustaa Viroon kaljanhakureissulle? Laivat saastuttaa ja taudin voi saada sieltäkin. Sama koskee laivareossuja Ruotsiin. Tai viinareissuja Latviaan? Eipä "rupusakki" ole sekään köyhä eikä kipee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sitten, kun rahvas matkustaa Viroon kaljanhakureissulle? Laivat saastuttaa ja taudin voi saada sieltäkin. Sama koskee laivareossuja Ruotsiin. Tai viinareissuja Latviaan? Eipä "rupusakki" ole sekään köyhä eikä kipee.

        Mutta kuivin suin sitten joutuu olee. Ei voi muuta, kuin selvinpäin hurssata.


      • Anonyymi

        Italianturisteita julkaistava tappolistat nettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisivat rupusakkia nuo reissaajat, ne olisi pantu jo ruotuun. Parempiosainen saa rauhassa lennellä, saasteistakaan ei puhuta mitään ja tautia voi levittää ilman vastuuntuntoa. Minun kiva on niin tärkeää.

        Näinhän se on oma kiva aina etusijalla,ja ohjeet ja neuvot koskee vain muita.kumma vanhusten liikkumista rajoitetaan,aivankuin aivankuin sairaalapaikkoja varattaisi vain paremman väen käyttöön.Kaikkien kansalaisten liikkumista tulisi rajoittaa koronaviruksen leviämisen ehkäisemiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on oma kiva aina etusijalla,ja ohjeet ja neuvot koskee vain muita.kumma vanhusten liikkumista rajoitetaan,aivankuin aivankuin sairaalapaikkoja varattaisi vain paremman väen käyttöön.Kaikkien kansalaisten liikkumista tulisi rajoittaa koronaviruksen leviämisen ehkäisemiksi.

        "Kaikkien kansalaisten liikkumista tulisi rajoittaa koronaviruksen leviämisen ehkäisemiksi."

        Oletko huomannut, että niin on tehtykin, sulkemalla melkein kaikki koulujen lisäksi, mutta mitä tekee tämä porukka, joka ei hyväksy sitä?

        Jotenkin tuli mieleeni lapsuus, kun meilläkin oli pimennysverhot illaksi ja isä varoitti meitä lapsia jääkarhuista, ja nyt ymmärsin, että ne oli desatteja, joiden vuoksi täytyi pysyä illalla pimeällä kotona.

        Minua ei onneksi haittaa tämä karenssi, koska olen aina viihtynyt kotonani, lukien kirjoja, mitä nyt täältä jotain "puhekumppania" haluan, mutta sekin on opettavaa, että minun ei tarvitse vastata kenellekkään, jonka mielipide eroaa omastani, sillä nuorena olin aika suulas.

        Täällä voi onneksi harjoitella pitämään "suunsasupussa" eriäviin mielipiteisiin, vaikka useimilla se ei taida onnistua, koska niin katkeraa sananvaihtoa ilemeneen.


    • Anonyymi

      Siis kuinka helvetin tyhmä täytyy olla, että opettajana matkustaa epidemia alueelle. Nämä ovat sitä samaa idiotti porukkaa jotka huutavat rajoja auki, eivätkä ymmärrä kuinka aivottomia ovat. ei pelolle valtaa ja sitä rataa. Nämä aivottamat idiootit tulisi laittaa vastuuseen.

      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä. Kyllä lukeneen ihmisen pitäs tajuta. Saatikka vielä levittämään tautia. Sais maksaa kaikille tartunnan saaneille korvaukset.


      • Anonyymi

        Kyllähän muutkin matkustavat kuin opettajat! Samanlailla muutkin matkustavat henkilöt altistavat taudille muita kanssaihmisiä, jos ovat työelämässä ja heillä on kouluikäisiä lapsia. Leviää se tauti niinkin kouluihin.
        Ei kaikki matkustavat ihmiset huuda rajoja auki. Ei tähän tarvitse pakolaispolitiikkaa yhdistää.
        Siinä olen samaa mieltä, että nyt kannattaisi pysyä kotimassa, on sitten koulutettu tai kouluttamaton. Aivottomaksi idiootiksi en kutsuisi ketään, en edes laivamatkustajia, jotka täyttävät terminaalit.
        Kirjoituksestasi muuten huomaa, että itse et ole koulunpenkkejä kuluttanut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. Kyllä lukeneen ihmisen pitäs tajuta. Saatikka vielä levittämään tautia. Sais maksaa kaikille tartunnan saaneille korvaukset.

        Miks pitäis maksaa? Kela maksaa. Maksahan se kansalaisillekin, joka eivät ole ikinä työpäivää tehneet. Opettajat on sentään hyviä veronmaksajia. Moni kansalainen levittää yhtä sun toista tautia räkimällä ja yskimällä, oikeita kassajonojen painajaisia.
        Enkä ole opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän muutkin matkustavat kuin opettajat! Samanlailla muutkin matkustavat henkilöt altistavat taudille muita kanssaihmisiä, jos ovat työelämässä ja heillä on kouluikäisiä lapsia. Leviää se tauti niinkin kouluihin.
        Ei kaikki matkustavat ihmiset huuda rajoja auki. Ei tähän tarvitse pakolaispolitiikkaa yhdistää.
        Siinä olen samaa mieltä, että nyt kannattaisi pysyä kotimassa, on sitten koulutettu tai kouluttamaton. Aivottomaksi idiootiksi en kutsuisi ketään, en edes laivamatkustajia, jotka täyttävät terminaalit.
        Kirjoituksestasi muuten huomaa, että itse et ole koulunpenkkejä kuluttanut...

        Väitän että ne jotka nyt matkustelevat epidemia alueille ovat juuri niitä samoja aivottomia idiootteja jotka vaativat ihmisoikeuksia kaikille( ilmainen elätys veronmaksajien piikkiin suomessa). Heitä eivät taudit kosketa eikä turvapaikanhakijoista aiheudu mitään ongelmia( aivottomia idiootteja). Tämä on se heidän pumpuli maailmankuvansa.

        Ja mitä tulee kouluissa istumisiini, niin ylioppilaspohjalta on ponnistettu 100k vuosituloihin. Jätin jatkokoulutukset kesken koska siellä ei oppinut niitä asioita joita olisin tarvinnut.

        Nykyään kun kysytään mistä koulusta olet valmistunut, niin vastaan: Googlesta ja youtubesta. Tyhmät luulee, että kun käy paljon kouluja niin saa hyvän ammatin hopeatarjottimella, kortistossa ne ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän että ne jotka nyt matkustelevat epidemia alueille ovat juuri niitä samoja aivottomia idiootteja jotka vaativat ihmisoikeuksia kaikille( ilmainen elätys veronmaksajien piikkiin suomessa). Heitä eivät taudit kosketa eikä turvapaikanhakijoista aiheudu mitään ongelmia( aivottomia idiootteja). Tämä on se heidän pumpuli maailmankuvansa.

        Ja mitä tulee kouluissa istumisiini, niin ylioppilaspohjalta on ponnistettu 100k vuosituloihin. Jätin jatkokoulutukset kesken koska siellä ei oppinut niitä asioita joita olisin tarvinnut.

        Nykyään kun kysytään mistä koulusta olet valmistunut, niin vastaan: Googlesta ja youtubesta. Tyhmät luulee, että kun käy paljon kouluja niin saa hyvän ammatin hopeatarjottimella, kortistossa ne ovat.

        Mitä sinun vuositulosi tähän liittyy? Meinaatko, että vuositulot takaa sen, että et ole aivoton idiootti itse? Eikö muuten suomen kielen opettajat opettaneet oikeinkirjoitusta? Sitäpaitsi kirjoitat hyvin rumasti, kuka nyt sitten lieneekään aivoton idiootti. Ainakin sekoitat kaksi asiaa, turvapaikka-asiat ja suomalaisten matkustamisen.


      • Anonyymi

        Jos en aivan väärin ole ymmärtänyt, niin tämäkin opettaja on tullut avoimen rajan yli suomeen sieltä päin mistä aurinko nousee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. Kyllä lukeneen ihmisen pitäs tajuta. Saatikka vielä levittämään tautia. Sais maksaa kaikille tartunnan saaneille korvaukset.

        Pysykää ihmiset karanteenissa, oikeasti voitte levittää tautia, joka voi olla jopa kohtalokas läheisellesi. Ajatelkaa hoitajia, lääkäreitä , astmaatikkoja, muita sairaita ja heitäkin on paljon. Kuka vain voi sairastua vakavasti! Sinunkin rakkaasi tai sinä itse!
        Käsittämätöntä ettei minkäänlaisia matkustuskieltoja jo laiteta voimaan.
        Erittäin ITSEKÄSTÄ mennä opetustehtäviin. Kertoiko edes oppilaille olleensa pohjois-Italiassa? Mikähän on THL:n ohje tälläisessa tilanteessa.
        Kalliita matkoja myös veronmaksajille nämä koronamatkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinun vuositulosi tähän liittyy? Meinaatko, että vuositulot takaa sen, että et ole aivoton idiootti itse? Eikö muuten suomen kielen opettajat opettaneet oikeinkirjoitusta? Sitäpaitsi kirjoitat hyvin rumasti, kuka nyt sitten lieneekään aivoton idiootti. Ainakin sekoitat kaksi asiaa, turvapaikka-asiat ja suomalaisten matkustamisen.

        Tänne ei saisi sinun mielestäsi kirjoittaa vai, jos on kirjoitusvirheitä?
        Kyllä minä ainakin ymmärsin asian, sinäkö et?
        Kertoo vain sinun omasta alemmuudentunnostasi ja tappiosta kun alat puuttumaan tyhjänpäiväisyyksiin, eikö totta.
        Sitä paitsi löytyi virheitä omista viesteistäsikin...ei mulla muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks pitäis maksaa? Kela maksaa. Maksahan se kansalaisillekin, joka eivät ole ikinä työpäivää tehneet. Opettajat on sentään hyviä veronmaksajia. Moni kansalainen levittää yhtä sun toista tautia räkimällä ja yskimällä, oikeita kassajonojen painajaisia.
        Enkä ole opettaja.

        Valittaavat usein kunka huonoa palkkaa saa .Ei siitä kyllä veroakaan paljon mene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän että ne jotka nyt matkustelevat epidemia alueille ovat juuri niitä samoja aivottomia idiootteja jotka vaativat ihmisoikeuksia kaikille( ilmainen elätys veronmaksajien piikkiin suomessa). Heitä eivät taudit kosketa eikä turvapaikanhakijoista aiheudu mitään ongelmia( aivottomia idiootteja). Tämä on se heidän pumpuli maailmankuvansa.

        Ja mitä tulee kouluissa istumisiini, niin ylioppilaspohjalta on ponnistettu 100k vuosituloihin. Jätin jatkokoulutukset kesken koska siellä ei oppinut niitä asioita joita olisin tarvinnut.

        Nykyään kun kysytään mistä koulusta olet valmistunut, niin vastaan: Googlesta ja youtubesta. Tyhmät luulee, että kun käy paljon kouluja niin saa hyvän ammatin hopeatarjottimella, kortistossa ne ovat.

        Toivottavasti myöskään muut aivottomat idiootit, jotka ovat koulutuksensa saaneet Googlesta ja Youtubesta, eivät matkusta Ruotsiinkaan, koska nyt sekin maa on luokiteltu korkean riskin maaksi. Aivottomien idioottien on hyvä tietää, että tauti tarttuu niin tyhmään kuin viisaaseenkin, vuosituloista riippumatta. Ja hopeatarjottimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks pitäis maksaa? Kela maksaa. Maksahan se kansalaisillekin, joka eivät ole ikinä työpäivää tehneet. Opettajat on sentään hyviä veronmaksajia. Moni kansalainen levittää yhtä sun toista tautia räkimällä ja yskimällä, oikeita kassajonojen painajaisia.
        Enkä ole opettaja.

        Opettajan maksamat veronmaksut tulevat muiden maksamista veroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks pitäis maksaa? Kela maksaa. Maksahan se kansalaisillekin, joka eivät ole ikinä työpäivää tehneet. Opettajat on sentään hyviä veronmaksajia. Moni kansalainen levittää yhtä sun toista tautia räkimällä ja yskimällä, oikeita kassajonojen painajaisia.
        Enkä ole opettaja.

        Opettajan maksamat veronmaksut tulevat muiden maksamista veroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettajan maksamat veronmaksut tulevat muiden maksamista veroista.

        Niin myös kaikki Kelan maksamat tuet, esim. asumistuki, työttömyystuki, toimeentulotuki, kansaneläke, takuueläke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos en aivan väärin ole ymmärtänyt, niin tämäkin opettaja on tullut avoimen rajan yli suomeen sieltä päin mistä aurinko nousee..

        Kyllä sinä olet ymmärtänyt aivan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinun vuositulosi tähän liittyy? Meinaatko, että vuositulot takaa sen, että et ole aivoton idiootti itse? Eikö muuten suomen kielen opettajat opettaneet oikeinkirjoitusta? Sitäpaitsi kirjoitat hyvin rumasti, kuka nyt sitten lieneekään aivoton idiootti. Ainakin sekoitat kaksi asiaa, turvapaikka-asiat ja suomalaisten matkustamisen.

        Suks i fittan! Svenska talande bättre folk finns också här.
        Ei mulla muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suks i fittan! Svenska talande bättre folk finns också här.
        Ei mulla muuta.

        Koronasta piti keskustella, mutta mikäs verbi tuo suks on? Imperatiivi mille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suks i fittan! Svenska talande bättre folk finns också här.
        Ei mulla muuta.

        Bättre folk ei "fittaile". Ei mullakaan muuta.


      • Anonyymi

        Siis kuinka helvetin tyhmä pitää olla, että epidemia-aikana pitää matkustaa Lappiin hiihtokeskukseen? Tuliaisena 2 tartuntaa ja muut altistuneet. Nyt ei kannata enää syyllistää opettajia! Onko nämä samaa idioottiporukkaa, jotka huutavat rajoja auki eivätkä ymmärrä kuinka aivottomia ovat jne (sinua lainatakseni).
        Aivottomia idiootteja oli Lidl väärällään ( 70), eikä riittänyt, että herra tai rouva olisi käynyt yksin, pariskuntia oli. Tai sitten oli nuoria, joilla oli tosi vanha naama. Kun vastuuta penäsit, mites nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysykää ihmiset karanteenissa, oikeasti voitte levittää tautia, joka voi olla jopa kohtalokas läheisellesi. Ajatelkaa hoitajia, lääkäreitä , astmaatikkoja, muita sairaita ja heitäkin on paljon. Kuka vain voi sairastua vakavasti! Sinunkin rakkaasi tai sinä itse!
        Käsittämätöntä ettei minkäänlaisia matkustuskieltoja jo laiteta voimaan.
        Erittäin ITSEKÄSTÄ mennä opetustehtäviin. Kertoiko edes oppilaille olleensa pohjois-Italiassa? Mikähän on THL:n ohje tälläisessa tilanteessa.
        Kalliita matkoja myös veronmaksajille nämä koronamatkat.

        Mites nyt, kun 125 lääkäriä on karanteenissa Levin reissun, seminaariksi kutsutun, jälkeen? Oli Ylen uutisissa 20.2. Mikä lienee sitten ollut THL ohje? Aika itsekästä myös lääkäreiltä. Tilanne on nyt ihan eri, kun hiihtolomien aikaan, jolloin opettajat oli reissussa. 21.2. Italiassa oli tilastoitu 21 tartuntaa...
        Olen vapaaehtoisessa karanteenissa, riskiryhmää, työeläkkeelle juuri päässyt.


    • Anonyymi

      Saatanan tunarit, miksi helvetissä pitää tulla italiasta levittään tahallaan virusta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten ei opettajalla leikkaa sen verran, että jos tulet yhdestä maailman pahimmista koronavirus-alueelta takaisin Suomeen, niin ei varmaan kannattaisi mennä kouluun opettamaan?!

      • Anonyymi

        Terveyden huoltoon olis pitänyt mennä eikä töihin. Olen monesti huomannut mitä enemmän lukenut, niin käytäntö ja järki puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveyden huoltoon olis pitänyt mennä eikä töihin. Olen monesti huomannut mitä enemmän lukenut, niin käytäntö ja järki puuttuu.

        Hakeudutko itse terveydenhuollon piiriin jos olet oireeton? Myönnetäänkö oireettomalle saikkua, jotta voi sitten olla luvallisesti pois töistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakeudutko itse terveydenhuollon piiriin jos olet oireeton? Myönnetäänkö oireettomalle saikkua, jotta voi sitten olla luvallisesti pois töistä?

        Kyllä sillon pitää olla varuillaan jos tulee sieltä maasta missä on tauti pahimmillaan. Ois ottanut vaikka palkatonta muutaman päivän ihan vaan varmuuden.Itsekästä touhua sanon minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillon pitää olla varuillaan jos tulee sieltä maasta missä on tauti pahimmillaan. Ois ottanut vaikka palkatonta muutaman päivän ihan vaan varmuuden.Itsekästä touhua sanon minä.

        Mikä ihmeen pakko on matkustaa korona-alueelle ? Pysykää kotona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveyden huoltoon olis pitänyt mennä eikä töihin. Olen monesti huomannut mitä enemmän lukenut, niin käytäntö ja järki puuttuu.

        Forssan Lehdessä oli juttua opetustilanteessa olleesta oppilaasta, joka kertoi, että opettajalla ei ollut flunssaa/oireita. Miten terveydenhuoltoon mennään oireettomana, ottaako edes vastaan?


    • Anonyymi

      "Hakeudutko itse terveydenhuollon piiriin jos olet oireeton?"

      tässä tapauksessa ei ollut kai oireeton.

    • Anonyymi

      Eipä niin, kannattaa mennä muiden opettajien kanssa seminaariin, monta tyhmää päätä yhdessä. Herää kysynys, että miten tuollainen vatipää voi opettaa ja yrittää sivistää muita, kun itsellä ei sitä ole yhtään.

    • Anonyymi

      Corona forssassa on hyvä asia. Hävitköön koko punikkikylä tautiin.

      • Anonyymi

        Säälin sinua, katkeruutesi on ymmärtämättömyyttä. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälin sinua, katkeruutesi on ymmärtämättömyyttä. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.

        Täällä katuvaloissa ei ole vielä ilmennyt. T. Katuvalojehiljane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä katuvaloissa ei ole vielä ilmennyt. T. Katuvalojehiljane.

        Kukkapään katuvalotkin on vaarassa. Hämmästyttävästi kun tarttuu kauimmaisistakin katuvalotolpista. Siinä onkin sitten taas ihmettelemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä katuvaloissa ei ole vielä ilmennyt. T. Katuvalojehiljane.

        Vai että katuvalojehiljane... mikäs tyyppi oikein olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että katuvalojehiljane... mikäs tyyppi oikein olet?

        Hän ei valitettavasti ole hiljane vaan yksinkertane, joka aamulla anivarhain vitsailee vakavalla asialla. Lieneekö sama papparainen, joka vuosikaudet jauhaa katuvaloista. Suosittelen karanteenia navetassa.


    • Anonyymi

      meidän työpaikassa pitää tehdä viikko etätöitä, jos on ollut lentokentällä. et sillai sitä pelätään.

      • Anonyymi

        Meillä kyllä ei vierailla katuvaloissa


    • Anonyymi

      tämänlaista kirjoitetaan mailmalla,

      Wuhan virus: China may have just accepted that the 'man-made' coronavirus escaped its biowarfare lab
      This man-made plague may unwittingly may have been unleashed on the population of China by its own government

      Chinese government has issued a new directive to the bio-engineering labs

      By Johnlee Varghese
      Updated March 5, 2020 03:40 08

      • Anonyymi

        Eipä ole paljon kommentoitu, johtuu varmaan siitä, että Forssassa ei ole englannin kielen taitoisia. Mutta sekin lienee opettajien vika...


    • Anonyymi

      No nyt on sitten toinenkin tapaus. Opettajat tuntuu olevan pahimpia levittäjiä Suomessa. Miten voi noin tyhmiä olla muita opettamassa? Takaisin koulun penkille.

      • Anonyymi

        Voiko pelkästään Kepun tupailloissa saada tartunnan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko pelkästään Kepun tupailloissa saada tartunnan?

        Keskuskoululla kuulemma kannattaa etsiä jos tartuntaa kaipaa


      • Anonyymi

        Tällä hetkellä näyttää siltä että nämä kolme muuta tartuntaa on ian itse hankittu itävallasta, eikä opettaja olisi ketään tartuttanut, mutta olet kyllä oikeassa siitä kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Tämäkin oppilas ollut epidemia-alueella ja mennyt silti kouluun tartuttelemaan.


    • Anonyymi

      Forssan terveystalolla ollut työntekijällä myös tartunta, mutta kieltävät puhumasta asiasta muille.
      raha ratkaisee

      • Anonyymi

        Herranjesta onko tää totta. Ei semmosta rahaa saa ollakkaan. Jos on totta niin johto vastuuseen äkkiä ja karanteeniin koko laitos


    • Anonyymi

      Lapsenlasteni koulu, tämä Keskuskoulu on suljettu, ja poika oli mukamas tanssinut "sadetanssin" siitä ilosta. Nyt tyttö on "kotiarestissa", mutta poika ei!?

      Tällä tytöllä olisi ollut jotain oppitunteja siellä Wahren opistolla silloin eka todetun tartunta iltana, mutta hän ei ollut siellä , vaikka opettaja oli peräänkin soitellut, että tulisit nyt, koska ideoitasi tarvittaisiin.

      Senkin kuulin lapseltani, että lukiolaisia on kehoitettu etäopiskeluun, mutta missä mahtaa nämä (350) "tahmatassut" viettää vapaansa? Arvatenkin ostareilla!?

      Oikeastaan minua ei peloita tartunta, koska lapseni perheessä vierailen nykyisin harvoin ja nyt en ollenkaan, mutta kauppaan on pakko mennä, joten hieman alkaa kauhistuttamaan. No, ei sentään.

      • Anonyymi

        Kai ne "tahmatassut" on siellä missä eläkeläisetkin. Arvatenkin marketeissa.


    • Anonyymi

      Oliko sikalunssaa silloin aikoinaan katuvaloissa?

    • Anonyymi

      nuorisohan pysyy muutenkin himassa tietokoneen ääressä. Ei oo pelkoo että näkyis ulkona.

    • Anonyymi

      Yritetäänkö Forssa ajaa konkurssiin, vai minkä takia mm. Vesihelmi suljetaan? Tulot loppuu ja menot jää, ja asukkailta loppuu yksi vähäkin kuntoilumahdollisuus. Onko siinä mitään järkeä? Onko tarkoitus ajaa kuntoilla haluavat asukkaat muuttamaan muualle Suomeen? Koronan leviämiseen uimahallin sulkemisella on tuskin olennaista vaikutusta. Uimahallissa on kuitenkin klooria desifioimassa ja saunan kuumuus. Suomen isoimmissa kaupungeissa yksityiset kylpylät jatkavat aukioloaan. Köyhät kunnat sen sijaan varotoimenpiteenä leikkaavat vähiäkin tulojaan koronapelossaan pois. Tuntuu olevan menossa kilpailu siitä, mikä kunta saa taloutensa vielä kaikkein eniten heikennettyä koronaa "ehkäistessään". Kansainväliset terveysviranomaisten suositukset eivät suosittele tuollaisia toimenpiteitä, vaan järjestämään asiat niin, että tartuntariskit vähenevät. Ei esim. massatapahtumia, vaan pienemmän mittakaavan kokoontumisia, käsienpesua, sopivia etäisyyksiä ihmisten viettäessä aikaa tuntemattomien kanssa jne.

      Valtio suositteli tiedotustilaisuudessaan joitain päiviä sitten massaharrastusten rajaamista, ja mainitsi esimerkkinä toiminnoista, joita ei tässä tilanteessa kannata ajaa alas esimerkkinä yksinlaulun oppitunnit, koska niissä ei ole lähikontaktia eikä suuria massoja läsnä yhtä aikaa: https://yle.fi/uutiset/3-11253978 . Forssassa suljetaan musiikkiopiston yksilöopetuskin. Saavatko perheet sitten rahat takaisin niiden tuntien osalta, jotka opetuksen järjestäjä on jättänyt ilman viranomaismääräyksiä pitämättä, ja toimien suorastaan päinvastoin kuin mitä kansliapäällikkö on suositellut? Kyse ei ole silloin kai Force Majeure -tilanteesta, koska taustalla ei ole viranomaisen antamaa velvoitetta.

      • Anonyymi

        Forssan korona-tilanne on aika paha, siksi järkevää sulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Forssan korona-tilanne on aika paha, siksi järkevää sulkea.

        Kyllä ja vesihelmi varsinkin. Oikea taudinsiirtokeskys nykyaikana. Sauna ja kloori ei koronan leviämistä estä.


      • Anonyymi

        No ei kai kukaan muuta sen takia, että Vesihelmi on suljettu vaan ei lopullisesti. No, jos muutat, onnea asunnon myyntiin! On sellainenkin kuntoilumuoto, kuin kävely, jos sairaus tai vamma ei estä. Ja on ilmainen. Jos sauna ja kloori estäisivät viruksen, se olisi jo keksitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai kukaan muuta sen takia, että Vesihelmi on suljettu vaan ei lopullisesti. No, jos muutat, onnea asunnon myyntiin! On sellainenkin kuntoilumuoto, kuin kävely, jos sairaus tai vamma ei estä. Ja on ilmainen. Jos sauna ja kloori estäisivät viruksen, se olisi jo keksitty.

        Silloin kun olen Forssassa asunut, olen aina asunut vuokralla. Heikon talouden ja korkean kunnallisveron muuttotappiopaikkakunnalla ei asuntoa kannata omistaa, koska muuttaessaan siitä ei välttämättä pääse eroon. Enää en Forssassa asu, mutta Vesihelmessä on tullut käytyä siellä poiketessa. Eipä tule varmaan lähiaikoina nyt sitten poikettuakaan Forssaan, eikä rahoitettua muitakaan sen seudun yrityksiä tuomalla niille tuloja, kun ei Vesihelmeen pääse. Sauna kuumentaa lauteet sen verran kuumiksi, että korona tutkimusten mukaan tuhoutuu, eikä sen pitäisi ainakaan lauteiden kautta silloin tarttua. Kloorillahan koronan pelossa nyt muuallakin desinfioidaan. Pääriski kylpylässä lienee se, että joku pärskäisee puolen metrin päästä koronaviruksen toiseen, joka riski on kuitenkin kylpylää isompi esim. kaupan jonoissa. No, eipä ole minun ongelmani, jos Forssa ensi ja sitä seuraavana vuonna joutuu nostamaan kunnallisveroaan taloutensa romauttavien koronapäätöstensä takia. Paikalliset asukkaat saavat aikanaan laskun. Muuttotappio kiihtyy, jos kunnallisvero nousee Forssassa, mutta ei niissä lähikunnista, jotka eivät koronan takia talouttaan ja tulojaan samalla tavoin romauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun olen Forssassa asunut, olen aina asunut vuokralla. Heikon talouden ja korkean kunnallisveron muuttotappiopaikkakunnalla ei asuntoa kannata omistaa, koska muuttaessaan siitä ei välttämättä pääse eroon. Enää en Forssassa asu, mutta Vesihelmessä on tullut käytyä siellä poiketessa. Eipä tule varmaan lähiaikoina nyt sitten poikettuakaan Forssaan, eikä rahoitettua muitakaan sen seudun yrityksiä tuomalla niille tuloja, kun ei Vesihelmeen pääse. Sauna kuumentaa lauteet sen verran kuumiksi, että korona tutkimusten mukaan tuhoutuu, eikä sen pitäisi ainakaan lauteiden kautta silloin tarttua. Kloorillahan koronan pelossa nyt muuallakin desinfioidaan. Pääriski kylpylässä lienee se, että joku pärskäisee puolen metrin päästä koronaviruksen toiseen, joka riski on kuitenkin kylpylää isompi esim. kaupan jonoissa. No, eipä ole minun ongelmani, jos Forssa ensi ja sitä seuraavana vuonna joutuu nostamaan kunnallisveroaan taloutensa romauttavien koronapäätöstensä takia. Paikalliset asukkaat saavat aikanaan laskun. Muuttotappio kiihtyy, jos kunnallisvero nousee Forssassa, mutta ei niissä lähikunnista, jotka eivät koronan takia talouttaan ja tulojaan samalla tavoin romauta.

        Tai lähikunnat ovat vielä samassa veneessä Forssan kanssa, mutta jos esim. Helsingin seutu ei lähde sulkemaan oppilaitoksiaan ja yksityisiä kylpylöitään ja romauttamaan talouttaan samalla tavoin, niin kunnallisverojen erot näiden välillä voivat entisestään kasvaa, ja muuttoliike Forssasta halvemman kunnallisveron alueille, joiden talous on paremmassa jamassa, entisestään kiihtyä. Kun on halvempi kunnallisvero, jää tuloista enemmän käteen. Asuminen on muualla kalliimpaa, mutta kun verojen jälkeen tuloista jää enemmän käteen, jää asumismenoihinkin paremmin maksuvaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja vesihelmi varsinkin. Oikea taudinsiirtokeskys nykyaikana. Sauna ja kloori ei koronan leviämistä estä.

        Kloori nimenomaan on koronan leviämisen estoaine. Esimerkiksi HUSin ohjeissa lukee, että koronaa vastaan toimivia desinfektioaineita ovat Oxivir, Virkon tai kloori. Niitä käytetään nyt mm. sairaaloissa ruokailutarjotinten sekä hoitovälineiden desinfiointiin koronan varalta.

        Kuntien ratkaisut asiassa vaihtelevat nyt. Esimerkiksi Uusikaupunki päätti pitää uimahallinsa auki, ja perua vain ohjatut tunnit, joihin liittyy lähikontakteja. Samanlaisen päätöksen on tehnyt myös esimerkiksi Porvoo ja Eura. Ylöjärvi päätti myös uimahallin pysyvän auki. Joensuu teki saman päätöksen, kuten Raumakin. Oulussa on päätetty pitää uimahallit toistaiseksi auki, samoin Pietarsaaressa ja Torniossa. Imatra päätti äskettäin uimahallin käytössä pysymisestä myös koululaisten liikuntatunneillakin. Helsinki , Tampere Espoo ja Jyväskylä ovat päättäneet sulkea kaupungin uimahallit. Niissä on kuitenkin tarjontaa myös yksityisistä kylpylöistä, jotka pysyvät auki. Somero ja jotkut muut pienet kunnat ovat päättäneet sulkea uimahallinsa. Niissä ei ole korvaavaa uintipaikkaa.

        Toivottavasti Vesihelmessä tehdään nyt edes vuosihuolto, jottei hallia tarvitse heti sulkea heinäkuussa vuosihuollon tekemiseksi, jos halli saadaan joskus taas auki.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        On kai tässä suurempiakin murheita kuin nillitys siitä, että Vesihelmi on kiinni kaksi viikkoa tai soitto-opetukset jäissä.
        Pitäisi nyt olla tolkun kansalainen tässä vaikeassa tilanteessa ja ajatella muutakin kuin minäminäminä.
        Moni yrittäjä on todella vaikeuksissa, varsinkin pienyrittäjä ja silloin mietitään leipää (ja mahdollisten työntekijöiden töitä) eikä varmaan ole ihan ekana mielessä, kun ei pääse Vesihelmeen.
        Ja saa muuttaa muualle Suomeen, ei se ole kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun olen Forssassa asunut, olen aina asunut vuokralla. Heikon talouden ja korkean kunnallisveron muuttotappiopaikkakunnalla ei asuntoa kannata omistaa, koska muuttaessaan siitä ei välttämättä pääse eroon. Enää en Forssassa asu, mutta Vesihelmessä on tullut käytyä siellä poiketessa. Eipä tule varmaan lähiaikoina nyt sitten poikettuakaan Forssaan, eikä rahoitettua muitakaan sen seudun yrityksiä tuomalla niille tuloja, kun ei Vesihelmeen pääse. Sauna kuumentaa lauteet sen verran kuumiksi, että korona tutkimusten mukaan tuhoutuu, eikä sen pitäisi ainakaan lauteiden kautta silloin tarttua. Kloorillahan koronan pelossa nyt muuallakin desinfioidaan. Pääriski kylpylässä lienee se, että joku pärskäisee puolen metrin päästä koronaviruksen toiseen, joka riski on kuitenkin kylpylää isompi esim. kaupan jonoissa. No, eipä ole minun ongelmani, jos Forssa ensi ja sitä seuraavana vuonna joutuu nostamaan kunnallisveroaan taloutensa romauttavien koronapäätöstensä takia. Paikalliset asukkaat saavat aikanaan laskun. Muuttotappio kiihtyy, jos kunnallisvero nousee Forssassa, mutta ei niissä lähikunnista, jotka eivät koronan takia talouttaan ja tulojaan samalla tavoin romauta.

        Miten ihmeen paljon sinä rahoja tänne Forssaan muihin yrityksiin kannat, kun vain silloin tällöin poiketessa käyt Vesihelmessä?
        Eikun Turkuun Caribiaan tai Nokialle Eedeniin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai lähikunnat ovat vielä samassa veneessä Forssan kanssa, mutta jos esim. Helsingin seutu ei lähde sulkemaan oppilaitoksiaan ja yksityisiä kylpylöitään ja romauttamaan talouttaan samalla tavoin, niin kunnallisverojen erot näiden välillä voivat entisestään kasvaa, ja muuttoliike Forssasta halvemman kunnallisveron alueille, joiden talous on paremmassa jamassa, entisestään kiihtyä. Kun on halvempi kunnallisvero, jää tuloista enemmän käteen. Asuminen on muualla kalliimpaa, mutta kun verojen jälkeen tuloista jää enemmän käteen, jää asumismenoihinkin paremmin maksuvaraa.

        Asuminen muualla kalliimpaa. No, Kela helppii.


      • Anonyymi

        Juuri kaltaistesi ihmisten takia tauti leviää. Tiesitkö muuten, että vesihelmen sulkeminen todennäkösesti vähentää kiinteitä kuluja joita sille koituu, toiseksi Vesihelmi pyörii tappiolla eikä näin pysyisi pystyssä ilman, että kaupunki ja muut tahot sitä rahoittavat. Helppohan se on täällä huudella kun ei päässä liiku sitä ns. kansanjärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairastumisia on vahvistettu Forssassa kai yhden käden sormilla laskettava määrä. Ei kovin montaa. Ja niidenkin osalta kontaktit on ilmeisesti saatu rajattua. Forssan Lehden mukaan eilen kaikki testatut näytteet olivat sekä Forssasta että muualta kanta-Hämeestä negatiivisia:
        https://www.forssanlehti.fi/lounais-hame/ei-uusia-koronatapauksia-kanta-hameessa-kaikki-perjantai-aamun-naytteet-negatiivisia-581121

        Varmaan on yhden käden sormilla laskettavissa , kun laskeminen lopetettiin kuten Pohjois-Koreassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai tässä suurempiakin murheita kuin nillitys siitä, että Vesihelmi on kiinni kaksi viikkoa tai soitto-opetukset jäissä.
        Pitäisi nyt olla tolkun kansalainen tässä vaikeassa tilanteessa ja ajatella muutakin kuin minäminäminä.
        Moni yrittäjä on todella vaikeuksissa, varsinkin pienyrittäjä ja silloin mietitään leipää (ja mahdollisten työntekijöiden töitä) eikä varmaan ole ihan ekana mielessä, kun ei pääse Vesihelmeen.
        Ja saa muuttaa muualle Suomeen, ei se ole kielletty.

        Kaikki sulkemiset liittyvät myös työpaikkoihin. Jos on esim. uimahalli kiinni, on todennäköisesti siihen liittyvät palvelutkin kiinni. Myös hotellit menettävät kenties samalla asiakkaita, mistä taas voi seurata töiden menettämistä jossakin. En väitä, että uimapaikan sulkeminen olisi itselleni mikään iso menetys. Ei se sitä ole. Mietin asiaa kaupungin jo valmiiksi heikon taloustilanteen kannalta. Omasta mielestäni voi olla fiksua ajaa alas sellaisia asioita, joilla tiedetän olevan vaikuttavuutta taudin leviämiseen. Sen sijaan se, että varmuuden vuoksi ajetaan vaan toimintoja alas, ei välttämättä ole järkevää. Korona ei välttämättä ole kadonnut maailmasta tai edes Suomesta viikon, kuukauden tai edes puolen vuoden päästä. Uusien asiantuntija-arvioiden mukaan sille taudille ei muodostu välttämättä pysyvää immuniteettia, vaan tauti saattaa jäädä kiertämään maailmaan pysyvästi. Kaikki, mikä ajetaan alas, pitäisi saada nostettua joskus vielä ylöskin. Koronan saamistodennäköisyys voi hyvin olla elokuussa paljon isompi kuin tällä hetkellä, kun koronan saaneita Suomessa on yhteensä vasta pari sataa. Ennusteiden mukaan määrä tulee kasvamaan lähikuukausina paljon. Isot määrät tartuntoja tulevat mahdollisesti aikanaan kesälomien aikaan. Moni pienyritys ei tule pysymään siihen asti pystyssä, jos myyntiä ei kerry, mutta menot juoksevat.

        Ensi viikolla on odotettavissa aika monella työpaikalla yt-neuvottelujen alkamisilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kaltaistesi ihmisten takia tauti leviää. Tiesitkö muuten, että vesihelmen sulkeminen todennäkösesti vähentää kiinteitä kuluja joita sille koituu, toiseksi Vesihelmi pyörii tappiolla eikä näin pysyisi pystyssä ilman, että kaupunki ja muut tahot sitä rahoittavat. Helppohan se on täällä huudella kun ei päässä liiku sitä ns. kansanjärkeä.

        Tällä hetkellä taudin voi saada esimerkiksi kaupan kassajonosta, tai bussista. Isoimmat toisilleen tuntemattomien ihmisten kohtaamispaikat, kuten joukkoliikenneasemat ja kauppakeskukset ovat laajalti Suomessa yhä auki. Monessa myymälässä porukka näppäilee vuoronperään tunnuslukuja kortinlukijaan paljain käsin, ja omaa konkreettisen kontaktin siinä tilanteessa. On hyvä, että tehdään monenlaisia toimenpiteitä. Kaikki, mitä koronan nimissä tehdään, ei ole silti välttämättä tehokasta.

        Vesihelmi pyörii tappiolla. Sulkeminen alentaa osaa kiinteistä ja muuttuvista kuluista (esim. lämmön- ja vedenkulutus laskee, jos uimahallissa ei ole käyttäjiä). Lähellekään nollaa kulut eivät silti laske. Monet laskut juoksevat, ja uimahallin rakenteet vanhenevat käyttämättöminäkin. Mahdolliset maksutulot tiloja hyödyntäviltä yrittäjiltä jäävät kaupungilta pois. Todennäköisesti sulkeminen lisää paikan omistamisen tappiollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä taudin voi saada esimerkiksi kaupan kassajonosta, tai bussista. Isoimmat toisilleen tuntemattomien ihmisten kohtaamispaikat, kuten joukkoliikenneasemat ja kauppakeskukset ovat laajalti Suomessa yhä auki. Monessa myymälässä porukka näppäilee vuoronperään tunnuslukuja kortinlukijaan paljain käsin, ja omaa konkreettisen kontaktin siinä tilanteessa. On hyvä, että tehdään monenlaisia toimenpiteitä. Kaikki, mitä koronan nimissä tehdään, ei ole silti välttämättä tehokasta.

        Vesihelmi pyörii tappiolla. Sulkeminen alentaa osaa kiinteistä ja muuttuvista kuluista (esim. lämmön- ja vedenkulutus laskee, jos uimahallissa ei ole käyttäjiä). Lähellekään nollaa kulut eivät silti laske. Monet laskut juoksevat, ja uimahallin rakenteet vanhenevat käyttämättöminäkin. Mahdolliset maksutulot tiloja hyödyntäviltä yrittäjiltä jäävät kaupungilta pois. Todennäköisesti sulkeminen lisää paikan omistamisen tappiollisuutta.

        Tuore artikkeli aiheesta on esimerkiksi The Sun -lehden artikkeli
        https://www.thesun.co.uk/news/11157899/coronavirus-gyms-swimming-pools/

        Sen mukaan mm. kuntosalit ovat korkean riskin paikkoja koronan kannalta, kun taas uimahallit eivät kloorin ansiosta sellaisia ole, kunhan ihmiset peseytyvät kunnolla ja pesevät kätensä tartuttuaan ovenkahvoihin ja käytettyään pukukaapin avainta. Riskiryhmien voi olla perusteltua varmuuden vuoksi välttää uimahallejakin vastaavasti kuin kauppojakin, jottei voi saada edes aivastusten kautta tartuntaa. Mutta pääosalle väestöstä uimahallit eivät asiantuntijoiden lausuntojen mukaan ole mitään erityisiä riskikeskittymiä koronan osalta - vaan esim. ruokakaupassa käynti voi olla ilmeisesti uimahallia isompi riski koronan saamisen kannalta. Kuntosaleja, joissa ollaan lähekkäin ja kosketellaan samoja kuntoiluvälineitä vuoron perään, on sen sijaan pidetty korkean riskin paikkoina koronan kannalta. Uimahallien yhteydessä olevat kuntosalit voi olla ollut siinä mielessä perusteltua sulkea, mutta on aika epäselvää, että onko uimahallin itsensä sulkeminen tällä hetkellä lääketieteelliset perusteet omaava toimenpide kansanterveyden näkökulmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai tässä suurempiakin murheita kuin nillitys siitä, että Vesihelmi on kiinni kaksi viikkoa tai soitto-opetukset jäissä.
        Pitäisi nyt olla tolkun kansalainen tässä vaikeassa tilanteessa ja ajatella muutakin kuin minäminäminä.
        Moni yrittäjä on todella vaikeuksissa, varsinkin pienyrittäjä ja silloin mietitään leipää (ja mahdollisten työntekijöiden töitä) eikä varmaan ole ihan ekana mielessä, kun ei pääse Vesihelmeen.
        Ja saa muuttaa muualle Suomeen, ei se ole kielletty.

        "On kai tässä suurempiakin murheita kuin nillitys siitä, että Vesihelmi on kiinni kaksi viikkoa"

        Tuskin paikka "kaksi viikkoa" on kiinni, vaan oletettavasti se tulee olemaan kiinni pitkään. Sulkemispäätöksen jälkeen voi olla aika vaikea tehdä avaamispäätöstä pitkään aikaan. Suomessa ollaan nyt tartuntojen määrän suhteen siinä tilanteessa, missä Kiinassa oltiin 4 kuukautta sitten. Viruksen leviämisnopeus Kiinassa on ilmeisesti alentunut, mutta virus leviää yhä myös Kiinassa, eikä ole sieltä mihinkään kadonnut. Jos kehitys menee Suomessa samoin, ei virus Suomestakaan kerran leviämään lähdettyään ehkä katoa pitkään aikaan.

        Luin muualta netistä eläkkeellä olevan, entisen sosiaali- ja terveysministerin somessa esittämiä tuoreita pohdintoja koulujen sulkemisesta. Hän pohti sitä, että jos koulujen lukukausi nyt lopetettaisiin Suomesta kesken, kouluja ei olisi loogista ehkä avata ollenkaan myöskään syyslukukaudeksi, koska elokuussa ennen koulun alkuja koronan leviämistilanteen oletetaan olevan Suomessa pahemman kuin mitä on nyt. Hän ei puoltanut ajatuksia koulujen ennenaikaisesta keskeyttämisestä. Hän ymmärtääkseni kannatti sitä, että vanhusten hoitopaikkoihin ja muillekin riskiryhmiin kuuluville suunnataan erityistoimenpiteitä heidän suojelemisekseen, ja että riskiryhmään kuulumaton muu yhteiskunta pyritään pitämään toiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kaltaistesi ihmisten takia tauti leviää. Tiesitkö muuten, että vesihelmen sulkeminen todennäkösesti vähentää kiinteitä kuluja joita sille koituu, toiseksi Vesihelmi pyörii tappiolla eikä näin pysyisi pystyssä ilman, että kaupunki ja muut tahot sitä rahoittavat. Helppohan se on täällä huudella kun ei päässä liiku sitä ns. kansanjärkeä.

        Someron uimahalli on eläkeläiselle (myös vieraspaikkakuntalaiselle, kuten minä) 50% halvempi kuin Forssan Vesihelmen melko edullinen 6€.


    • Anonyymi

      Kun nämä kaikki 70v ja riskiryhmässä olevat nyt vaan ymmärtäisivät olla mahdollisimman paljon siellä kotona.. Näin omassa työssäni seuranneena vaan vaikuttaa siltä, että vähiten ymmärtävät koko tilanteen vakavuuden..

    • Anonyymi

      https://aijaa.com/0JlPby

      Kun nämä kaikki 70v ja riskiryhmässä olevat nyt vaan ymmärtäisivät olla mahdollisimman paljon siellä kotona.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe