Sähköurakan hinta omakotitaloon

Anonyymi

Paljonko keskimäärin maksaa sähköurakka omakotitaloon? Olisi rakenteilla 2-kerroksinen omakotitalo, neliöitä 140. Ihan perus sähköt, joka huoneeseen valaisinpistorasiat ja muutamat spot valot sekä antennipisteet. Lämmitys maalämpö vesikiertoisilla lattialämmityksillä, langattomat termarit ja toimilaitteet toimittaa lvi urakoitsija. Kaverille tekivät rintamamiestaloon uudet sähköt urakkahintaan 8400€ sisältäen työn, tarvikkeet ja mittauskeskuksen. Valaisimet hommasivat itse. Jostain luin että 100€/neliö olisi suuntaa antava mutta tuntuu aika isolta 14000€ kun ihan karvalakkimallin sähköt olis tulossa. Mihin hintaan olette itse saaneet sähkötyöt? Asiallisia vastauksia.

15

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Urakkatarjoukseni 5700€.

      • Anonyymi

        ainiin....unohdin tarjouksesta tarvikkeet joten hintaan lisätään 7 300 euroa, siis
        työt 5 700 e
        tarvikkeet 7 300 e
        _______________________
        yht: 13 000 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainiin....unohdin tarjouksesta tarvikkeet joten hintaan lisätään 7 300 euroa, siis
        työt 5 700 e
        tarvikkeet 7 300 e
        _______________________
        yht: 13 000 euroa

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Peelkäsätään huoneiden sähköistys ei paljon maksa.

      Keskus
      Maakaapelit
      Lämmitysjärjestelmän sä h kötyöt

      Ei se paljon maksa mutta urakoitsija otaa kyllä mielellään enpikin

    • Anonyymi

      100euroa per irtoampeeri

    • Anonyymi

      Ok voin tehdä halvalla mutta t uloskin on h alpaa.

      Elikkä e i luksusta ja halvat kytkinet pis y orasi t ta r joustalosta joilla ei sähkömiej å hen t akuu t aaan tarjoustalon t akuu.
      Hajoovat yleeensä jo. asentaesa

      • Anonyymi

        Puhut paskaa, mulla enson kalustus ja paljon halvempi kuin jussi. Ei mene rikki ainakaan mulla 5 vuoteen, jos joku menis niin vaihtaa sen yhden. suurin osa pistorasioista harvoin jos koskaan pistetään pistoke.


    • Anonyymi

      Monet tatjoustalon pistorasioiden ruuvit liittimissä menettää kierteensä kun johtimen yrittää kiristää.

    • Anonyymi

      Kierrä kaukaa jos vain voit. Sähköala on Suomessa pilattu. Vaikka aggregaatti pihalle ja johto ovenraosta sisään mutta urakoitsija tuhoaa talosi lopullisesti. Riippuu katsos siitä minkälaisen narsistin onnistut työmaallesi hankkimaan. Narsismi kun jyllää kaikessa vähänkin sähköön viittaavassa. Käyttäen 5000 sanaa kykenee keskivertourakoitsija laitattamaan jollain toisella rasian seinään suunnitelmien, valmistajan asennusohjeiden hyvän asennustavan sekä määräysten vastaisesti.

      • Anonyymi

        Nyt ei ollut kaikki muumit laaksossa! Mikä lie ollut ajatuksena, kovasti vain oli sanoja peräkkäin ilman mitään sanomaa tai juonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollut kaikki muumit laaksossa! Mikä lie ollut ajatuksena, kovasti vain oli sanoja peräkkäin ilman mitään sanomaa tai juonta.

        Minä oston mmj kelat halvimmasta mahdollisesta kaupasta ja vedin ite ja kytkin
        siis makso vain kaapelin hinnan !


    • Anonyymi

      Aloittajan kuvailema urakka on tolkuttoman kallis. Halvemmaksi tulee purkaa talo ja istuttaa vaikka energiapajua tontille sitomaan hiiltä.

    • Anonyymi

      Tee urakkatarjous eri yhtiöihin niin tiedät mitä tuo maksaa.

      • Anonyymi

        Parempi jos tekee tarjouspyynnön. Tarjouksen tekemiseen tarvitaan alan yrittäjä.


    • Anonyymi

      Aika vaikea antaa täsmällistä summaa kun ei tiedä mitä kaikkea tuossa tarvitaan eli onko jotain älysähköjä, mitä sähköjuttuja halutaan puutarhaan, halutaanko sähköt käyttöullakolle,... Meillä ei ollut urakkaa vaan kaikki tehtiin laskutuksella saman urakoitsijan kautta, hintaa tuli kaikenkaikkiaan sellaiset 22 600 euroa sisältäen tarvikkeet ja alvit. Hieman yli 200 neliömetrin talossa maalämpö ja IV-kone, ulkorakennus, pihassa valaistusta ja ulkoportaissa lämmityskaapelit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe